Warsztat Martynki

Klamoty domowej roboty
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 43738
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Warsztat Martynki

#796

Post autor: Wojtek »

Martynka pisze:
24 kwie 2022, 19:28
Będę jechał do Ciebie to podrzucę DAC, może się przekonasz, nie żebyś musiał pokochać od razu :D
Problem - nie mam żadnego źródła cyfrowego wpiętego w tor :( Ale jak już coś wykombinuję to chętnie przyjmę na testy albo nawet zamówię w ciemno ;)
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1659
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#797

Post autor: Martynka »

Wojtek pisze:
25 kwie 2022, 09:15
Problem
No ale piszesz z komputera albo telefonu. Czyli masz źródło dla DACa :D
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1659
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#798

Post autor: Martynka »

Jak już wspominalem w innym wątku moje uszy ostatnio przesiadły się na elektrostaty:
20220428_204359b.jpg
A dlaczego w wątku warsztatowym ?? Bo dopadłem wsparcie ML i podało mi parę informacji na temat moich CLS.
- to wersja I ( choć jechałem po wersję II ). Zaletą jest scena, w której CLS II jedynce nie dorównywał skupiając się przede wszystkim na zlagodzeniu CLS'a prądowo. Wadą zachłanność z jaką łyka prąd. To pierwsze bardzo cieszy, z drugim wzmacniacz sobie sam poradził.
- to wersja z 1988 roku więc ma 34 lata a to przy folii nie wróży dobrze, dlaczego więc tak dobrze gra, hmm ??
- gra tak dobrze bo w 2017 roku nastąpiła wymiana folii na nowe w niemieckim serwisie co rozwiązało mi zagadkę dlaczego w głośnikach kupionych w UK i wyprodukowanych w USA na wtyczkach zaznaczono po niemiecku kolory przewodów :D :
20220501_004352.jpg
a kiedy oznaczamy przewody ?? gdy chcemy wyciągnąć folię z ramy bo z wtyczką przez otwór nie przejdą. Odkryłem te napisy na wtyczkach przeprowadzając sam procedurę wyciągnięcia paneli:
20220501_003340.jpg
20220501_010514.jpg
20220501_010433.jpg
Wiem przynajmniej, że jak się popsują to mogę je przerobić na lustra :lol: choć nie po to je rozbierałem. Podczas rozmowy z serwisantem ML zostałem poinformowany że odczuwalne korzyści można odczuć kąpiąc panele ML pod prysznicem z kurzu, ponieważ osadzając sie na mylarze zakłóca on ich pracę. Tak też zrobiłem, nie czując się przy tym wcale komfortowo ale pocieszając się, że jakby co będę miał ładne lustra .
20220501_014001.jpg
po zabiegu przed ponownym montażem, powinny schnąć około 48 godzin.
20220501_022653.jpg
Przekanamy się więc jutro czy może być jeszcze lepiej niż było a w międzyczasie odświeżę drewno, ma parę przebawień i otarć które mnie drażnią.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 43738
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Warsztat Martynki

#799

Post autor: Wojtek »

Po myciu płyt przychodzi czas na mycie głośników... :morda:
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1659
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#800

Post autor: Martynka »

Wojtek pisze:
02 maja 2022, 12:25
Po myciu płyt...
tyle, że płyty zawsze po tym grają :lol:

A co do mycia i dlaczego jest to ważne....

Zwykle masa ruchoma głośnika czyli cały zespół - cewka, membrana, kopułka, zawieszenie to waga średnio 200 gram, są oczywiście małe twittery których waga będzie wynosiła parędziesiąt gram jak i ogromne woofery gdzie waga będzie dużó wyższa. Tu przyjąłem głośnik szerokopasmowy o parametrach podobnych do parametrów szerokopasmowych CLS'a. Jeżeli na membranie takiego szerokopasmowca będzie warstwa kurzu, tłuszczu, pyłu to nie zmieni nam to zbyt wiele w działaniu tego głośnika. Natomiast w przypadku CLS element przenoszący częstotliwości to folia Mylarowa o grubości 0,1 mm całość systemu CLS to 20 mg. Teraz jeżeli na to nałożymy pardziesiąt kolejnych mg kurzu i innych zanieczyszczeń pasa systemu wprawianego w ruch całkowicie nam się zmienia. Jeżeli dodamy do tego, że folia stabilizowana jest tylko przez napięcię oraz falę powietrza to zwiększenie jej masy zmienia całkowicie jej pracę. Czysty panel to czysty dzwięk, rozdzielczość, selektywność, pełny zakres pracy.

Podsumowojąc, to co wydaje się na pozór śmieszne... czasem ma duże znaczenie.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 43738
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Warsztat Martynki

#801

Post autor: Wojtek »

A co na to producent? Zalecają myjnie raz na rok czy częściej?
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1659
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#802

Post autor: Martynka »

Wojtek pisze:
02 maja 2022, 13:13
Zalecają myjnie raz na rok czy częściej?
Producent się nie wypowiada, producent doradza kontakt z serwisem jeżeli uznasz, że nastąpiła zmiana parametrów głośnika. Serwis traktuje to jako procedurę serwisową przywracającą właściwości głośnika do stanu fabrycznego. Oczywiście jeżeli nie ma uszkodzeń w warstwie Mylaru. Wtedy zaleca się regenerację panela. Tutaj producent podaje około 15 lat, mi jeszcze do regeneracji trochę zostało. Nie wiem w jakich warunkach funkcjonowały te głośniki wcześniej, woda przy pierwszym spłukiwaniu była szara. Demontaż panelu CLS to 10 sekund:



oczywiście najpierw należy odłączyć wtyczkę od zwrotnicy co trwa kolejne 2 minuty, całość całkowicie bezinwazyjna.

Co do częstotliwości to Ci, którzy odświeżyli swoje panele robią to sami albo przez serwis raz na rok lub dwa.

Te CLS u mnie to nie przypadek. Szykowałem się na nie dość długo i przygotowywałem mentalnie ale i technicznie :D
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
zelazny
Posty: 4913
Rejestracja: 16 sie 2011, 21:00

Re: Warsztat Martynki

#803

Post autor: zelazny »

Kurde, zawsze się zastanawiałem jak takie głośniki działają, hmmm?
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1659
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#804

Post autor: Martynka »

zelazny pisze:
02 maja 2022, 13:36
jak takie głośniki działają

Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
zelazny
Posty: 4913
Rejestracja: 16 sie 2011, 21:00

Re: Warsztat Martynki

#805

Post autor: zelazny »

OK i jak to u Ciebie gra? Ale, że grają do tyłu i do przodu to z tym spotykam się po raz pierwszy.
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1659
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#806

Post autor: Martynka »

zelazny pisze:
02 maja 2022, 14:13
jak to u Ciebie gra
Kolega, który mi głośniki ustawiał dużą część życia spędził w filharmoni ponieważ jego tata jest filharmonikiem , zresztą jeszcze parę osób z muzyką jest związanych. Wczoraj dzwonił bo jak powiedział spać mu ten dzwięk nie daje. Po tym jak słuchaliśmy przez chwilę z Yamahy PX3 muzyki z gwiezdnych wojen to jak powiedział "taką muzykę słyszał tylko na żywo" a w sprzęcie ma duże doświadczenie u niego "sky is the limit". Czeka aż poskładam po czyszczeniu bo domyśla się jaka może być różnica.

Ja jestem zszokowany, spodziewałem się dobrego ale nie aż tak dużego przeskoku. Scena, scena, i jeszcze raz scena. Gra przysłowiowa mysia dziura i poręcz ze schodów. To jakbyś miał atmos 9.1 ale nie czujesz głośników punktowo tylko przestrzeń.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1659
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#807

Post autor: Martynka »

Dziś CLS znów poskładane, wyglądają jak milion dolarów a brzmią jak dwa. Różnica jest odczuwalna jak po zmianie starych kondensatorów w zwrotnicy na nowe z wysokiej półki. Dźwiękowo przeszły z ciemnej na jasną stronę mocy. Dosłownie lśnią. Lubię to. Sama folia i oba statory wyglądają jak nowe.
20220503_220909.jpg
Wcześniej otwory w statorach były wręcz szare od kurzu, folia również była zanieczyszczona. Teraz jest klarowna i widać co z drugiej strony. Spłukanie ich po myciu zdejonizowaną wodą po filtracji z odwróconą osmozą dodatkowo pozostawiły powierzchnię bez osadów i śladów po wysychającej wodzie.

Korzystając z okazji, zająłem się drewnem. Kolor wyglądał na lakierowany dąb albo nawet teak ale słoje nie pasowały. Po zebraniu starej powierzchni ukazał się palisander co już bardziej pokrywało się z jego fakturą.
20220502_172409.jpg
Widać różnicę z lakierem po prawej i po zebraniu go szlifierką
20220502_155523.jpg
20220502_173414.jpg
Palisander jest tak miły i cepły w dotyku, że decyzja była tylko jedna, zamiast lakieru na połysk pojawi się tylko wosk. Już jedna warstwa pokazała jakie to drewno jest piękne.
20220503_171521.jpg
20220503_171537.jpg
20220503_171604.jpg
20220503_171303.jpg
Po złożeniu wersja rosewood w satynie z wosku wygląda niesamowicie.
20220503_223105.jpg
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
jogurteq
Posty: 683
Rejestracja: 29 maja 2020, 20:12
Gramofon: Pioneer PL-50L II
Lokalizacja: Śląskie

Re: Warsztat Martynki

#808

Post autor: jogurteq »

:clap: :clap: Może uda się zgadać na tą kawę ;) . I wpadnę bez arbajtu :roll: .
Pioneer PL-50L II - Kenwood KA-9150 - Kenwood KT-7550 - Sansui A-80 - Onkyo TX-NR686 - Klipsch RP-8000F - RP-500C - RP-400M - Klipsch R-115SW - Bang&Olufsen S60 - Philips CD473 - Chromecast Audio (2015)
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1659
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#809

Post autor: Martynka »

jogurteq pisze:
04 maja 2022, 07:32
wpadnę
Zawsze zapraszam. Zresztą ostatnio niby podczas pracy, nie na kawę i tylko na chwilę a z 45 minut Cię trzymałem i męczyłem CLSami :D... powiem Ci że po myciu jest duży progres a dziś wpadnie jeszcze nowa folia i miedź do elektroniki.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
tuczi77
Posty: 1719
Rejestracja: 26 paź 2017, 15:16
Gramofon: Kenwood KD-7010
Lokalizacja: Wrocław

Re: Warsztat Martynki

#810

Post autor: tuczi77 »

:clap: :clap: :clap:
Kenwood KD-7010 | Goldring 1042 | Schiit Mani | Kenwood KA-801 | Canton GLE 100
ODPOWIEDZ