Technics SL-1500C

Dyskusje techniczne dotyczące gramofonów marki Technics i National Panasonic
ODPOWIEDZ
ISOPHON
Posty: 592
Rejestracja: 23 lis 2013, 12:57

Re: Technics SL-1500C

#136

Post autor: ISOPHON »

Bo jak wiadomo wkładka się zużywa
Hehehe..a to coś nowego ! "audiofilskiego"..zużywa się igła a nie wkładka.Co tam ma sie zużyć ?? cewki ?? miałem rózne wczesne wkładki MM/MI z lat 60.Żadna nigdy nie odbiegała jakośćią od tego co podawał producent (oczywiście mówię o generatorze).
Ostatnio zmieniony 22 lis 2019, 14:07 przez ISOPHON, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1146
Rejestracja: 17 lip 2015, 23:48
Gramofon: Pioneer PL70LII
Lokalizacja: Warszawa

Re: Technics SL-1500C

#137

Post autor: Piterski »

Zauważyłem na tym forum, że jak brakuje argumentu to się zawsze rozmówce czepia o słówka.
Tak w MM zużywa się igła i zawieszenie w MC już tak łatwo sobie jej nie odbudujesz.

ISOPHON chętnie posłucham o twoich doświadczeniach z lepszymi preampami.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.
ISOPHON
Posty: 592
Rejestracja: 23 lis 2013, 12:57

Re: Technics SL-1500C

#138

Post autor: ISOPHON »

Zauważyłem na tym forum
Na tym innym forum jest bardziej "audiofilsko" prawda ?? Mozna pożonglować nazwami..hehe.
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41488
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Technics SL-1500C

#139

Post autor: Wojtek »

Piterski pisze:
22 lis 2019, 13:53
Wojtku zaskoczył by Cię potencjał jaki drzemie w tej wkładce i który obnażył dopiero taki preamp jak Sensor.
Aha. A skąd to założenie? Jakie masz pojęcie o moim doświadczeniu z preampami i wkładkami?
Cofając się nieco - czy ja gdzieś powiedziałem że AT440 to wkładka niskich lotów?

Kiedy była dostępna jeszcze w sklepach za 400 złotych... toż to był globalny mistrz wagi ciężkiej w klasie cena/jakość przy innych współcześnie produkowanych modelach.
Piterski pisze:
22 lis 2019, 13:53
Bo jak wiadomo wkładka się zużywa
Bardziej igła, a to rzecz wymienna.
Piterski pisze:
22 lis 2019, 13:53
i skoro się ją kupuje to lepiej móc z niej wycisnąć wszystko co tylko się da.
Takie myślenie można de facto przenieść przecież na cały tor. Wąskie gardła.
Piterski pisze:
22 lis 2019, 13:53
Pokazuje to jednak, że kierunek jest właściwy i szkoda wydawać kasę na lepsze wkładki igły kiedy się informacje zdusi w słabym preampie.
Absolutnie się nie zgadzam że ten przykład stanowi jakiś niezaprzeczalny argument dla całej tezy, przekreślający wszystko i zakańczający temat.
Piterski pisze:
22 lis 2019, 13:53
Tak więc nie ma co krytykować Karola za takie nie inne podejście do tematu
Pozwól mi oceniać jakie bzdury warto, a jakie nie warto mi krytykować.

charliez88 pisze:
22 lis 2019, 01:01
Co to znaczy obiektywnie?
Obiektywnie wkładka/igła wnosi więcej zmiany do toru niż jakikolwiek preamp. Wynika to z natury rzeczy.
charliez88 pisze:
22 lis 2019, 01:01
Wg Ciebie/Was więcej wnosi igła, wg mnie nie koniecznie i jest myśle trochę ludzi, którzy moje zdanie podzielaja mniej lub bardziej.
Spoko. Płaskoziemców też jest trochę. Tylko co z tego? ;)
charliez88 pisze:
22 lis 2019, 01:01
Wynika to raczej z niewielkiej dostępności na rynku klasowych preampów, a wkładkę jest wymienić stosunkowo łatwo.
Wow. Czyli innymi słowy mówisz że każdy dochodzi do tego samego co Twój wniosek o ile tylko będzie miał ekspozycję na klocki wyższej klasy, a obiegowa opinia wynika li tylko z tego że elitarne grono jest wąskie?
No pięknie :) Wiedza tajemna.

Przypomina mi się jak Raul z Audiogona zaczął w pewnym momencie w swoim stylu pisać że tylko on jest w stanie doprowadzić swój tor analogowy do poziomu "top nirvany", bo nikt nie jest w stanie zreplikować jego pieczołowicie składanego toru, więc generalnie łaskawie dopuszcza myśl że nie każdy może się zgodzić z jego oceną nt. wyższości jednego klocka nad drugim :D
charliez88 pisze:
22 lis 2019, 01:01
Twoje zdanie. Subiektywne.
Skoro masz inne wierzenia to spoko, ale nie mogę przyjmować tego jako "prawdę absolutną".

Przejdźmy może do konkretów, dla zilustrowania problemu :)
Mamy sobie Ortofon 2M Red, Ortofon 2M Black, jakiś preamp MM średniej klasy i jakiś preamp MM wysokiej klasy.

Wg mnie:
Nie istnieje preamp MM wysokiej klasy, który wyciągnie 2M Red do poziomu grania 2M Black wpiętego w średniej klasy preamp, na każdym polu (to ważne) możliwych lepszych parametrów grania zespołu wkładki z igłą.

Wynika to nie tylko z fizyki, ale też z tego co zarówno teoretycznie jak i praktycznie wnosi w pracę odtwarzania winyli igła, a co preamp.

Dlatego śmiało używam słowa "obiektywnie".

Wg was:
Jak najbardziej jest to możliwe i to dość łatwo idzie to osiągnąć.

Przynajmniej tak to rozumiem (poprawcie mnie jeśli się mylę).

Nie ukrywam, byłaby to swoista rewelacja :)
Może nawet i rewolucja w podejściu do składania toru analogowego opartego o winyl.

Oczywiście pomijam absurdalnie komiczne kwestie gdzie "ulepszamy" tanią wkładkę turbo-drogim preampem jako alternatywa do kupienia innej wkładki, sporo tańszej niż ów preamp, osiągając podobny poziom końcowy, bo to coś jak pakowanie silnika Porsche 911 do body Syrenki i mówienie "o, widzicie jak poczciwa Syrenka może gnać?".
Innymi słowy - sztuka dla sztuki.
charliez88 pisze:
22 lis 2019, 01:01
a to, że w PL dobry preamp zachodniej marki kosztuje 2-3 średnie krajowe to nie moja wina i nie ma to nic wspólnego ze snobizmem, tylko z realną oceną rynku.
Tylko "dobry"? Ojojoj :morda:
charliez88 pisze:
22 lis 2019, 01:04
Tak, Karol patrzy na ceny dlatego gra na kolumnach za 3000zł podczas gdy na półkach stoją nieużywane gramofony warte kilka razy tyle.
yup... makes sens...
Nie piłem do wartości elementów Twojego toru (bo jakież to ma znaczenie w tej dyskusji?), a ogólnie prostego zapatrywania że jak coś jest droższe to zapewne z automatu jest też wyższej klasy od czegokolwiek tańszego. Wiesz o czym mówię, rozmawialiśmy o tym prywatnie, upierałeś się że jak najbardziej to się sprawdza, a ja zaprzeczałem ;)
Quarter pisze:
22 lis 2019, 11:07
Zawsze któryś element toru będzie najlepszy, a któryś najsłabszy i w ramach procesu zapewne najrozsądniej podnieść w pierwszej kolejności jakość elementu najsłabszego.
Ładnie ujęte. Tak. Ale raczej nie w formie "zbieraj długo na top klocek, a w między czasie katuj się entry-level", bo tak będzie "koszernie".
Szkoda czasu na takie samo-ograniczenia.
Quarter pisze:
22 lis 2019, 11:07
Do audio, tak jak do tuningu samochodów, idealnie pasuje stare cygańskie powiedzenie: "nieważny jest cel, ważna jest droga"
O to to. Dobrze się rozumiemy :)
Quarter pisze:
22 lis 2019, 11:07
Jak wspomniałem, podejmę ryzyko zamiany Denona 710AE na Luxmana L-435. Podepnę 1200GR pod Luxmana phono i pod Art DJ i zobaczymy. Jeśli Luxman zagra dużo fajniej na własnym phono stage to skupię się na wkładce jako następnym kroku. Jeśli będzie po prostu lepszym wzmacniaczem od Denona (oby!), ale phono będzie porównywalne z Art DJ to.....rzucę monetą i w zależności od wyniku będę składał złotówki na preamp lub wkładkę. Albo poczytam jeszcze. W międzyczasie posłucham muzyki - bo już teraz jest miło
I tak trzymaj, plan jest spoko :)
Piterski pisze:
22 lis 2019, 14:06
w MC już tak łatwo sobie jej nie odbudujesz.
Powiedz to Karolowi i innym klientom Cantilevera (obojętnie z jakiego forum) :)
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1146
Rejestracja: 17 lip 2015, 23:48
Gramofon: Pioneer PL70LII
Lokalizacja: Warszawa

Re: Technics SL-1500C

#140

Post autor: Piterski »

Wojtek pisze:
22 lis 2019, 14:33
Powiedz to Karolowi i innym klientom Cantilevera (obojętnie z jakiego forum)
Trafiłeś kulą w płot bo moja wkładka niestety szybko znowu zaczęła rezonować. Owszem słuchałem Candenzy Black po jego odbudowie i grała bajecznie ale na pewno nie na preampie za 2 stówki :lol:.
Wojtek pisze:
22 lis 2019, 14:33
Jakie masz pojęcie o moim doświadczeniu z preampami i wkładkami?
No to chętnie poczytam o twoich doświdczeniach, bo to jest rzeczowy argument w dyskusji.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.
Awatar użytkownika
MMarek
Posty: 4730
Rejestracja: 10 sie 2016, 09:08
Gramofon: DP-59L / PS-X50
Lokalizacja: śląskie

Re: Technics SL-1500C

#141

Post autor: MMarek »

Coraz więcej się można dowiedzieć o tytułowym gramofonie - szczególnie czytając ostatnie dwie, trzy strony... ;)
Awatar użytkownika
Quarter
Posty: 823
Rejestracja: 24 sie 2019, 11:41
Gramofon: Thorens TD-125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Technics SL-1500C

#142

Post autor: Quarter »

MMarek pisze:
22 lis 2019, 15:00
Coraz więcej się można dowiedzieć o tytułowym gramofonie - szczególnie czytając ostatnie dwie, trzy strony... ;)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sorry, to moja wina - niepotrzebnie kupiłem tego GRa i rozpętała się lekka dyskusja ;)

Ja w każdym razie 1500C polecam - z zastrzeżeniem zwrócenia uwagi na działanie windy bo to już dwa przypadki problematycznego działania (mój i jednego z kolegów z forum, który pisał do mnie na priv). Czy wart jest swojej ceny 4k+ vs używki ? To już inna dyskusja pt. "gwarancja czy bez gwarancji" oraz "nowe vs stare". W porównaniu do nowej konkurencji moim zdaniem to dobry wybór, ale ja jestem rookie w gramofonach. Przyznaję jednak, że dołożenie +/- 50% do ceny i wejście na poziom GR jest odczuwalnie innym doznaniem, choć nie wiem czy wartym aż 50% ceny 1500C.
Jest: Thorens TD-125 'Frankensteiner' (od Zbyszek1982), Grundig 5200 (od Kukiz 30), ONKYO A-8067, NAMCO NSZ-333, Chromecast Audio + DAC.
Był: Technics SL-Q2, 1500C, 1200GR, Luxman L435, JVC AX1 i AX-330, NIKKO TRM750, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
Awatar użytkownika
charliez88
Posty: 798
Rejestracja: 11 lis 2016, 20:26
Gramofon: Luxmany 350 + 300

Re: Technics SL-1500C

#143

Post autor: charliez88 »

Wojtek pisze:
22 lis 2019, 14:33
Obiektywnie wkładka/igła wnosi więcej zmiany do toru niż jakikolwiek preamp. Wynika to z natury rzeczy.
Jest jakaś literatura do tego?
Czy to kwestia Twoich obserwacji ?
Idąc tym tokiem rozumowania - pominmy w ogole preamp i kupmy najlpeszą wkładkę jaką się da (i nie mówię tu o budżecie tylko o JAKOŚCI - cokolwiek to znaczy)
Wojtek pisze:
22 lis 2019, 14:33
Wow. Czyli innymi słowy mówisz że każdy dochodzi do tego samego co Twój wniosek o ile tylko będzie miał ekspozycję na klocki wyższej klasy, a obiegowa opinia wynika li tylko z tego że elitarne grono jest wąskie?
No pięknie Wiedza tajemna.

Przypomina mi się jak Raul z Audiogona zaczął w pewnym momencie w swoim stylu pisać że tylko on jest w stanie doprowadzić swój tor analogowy do poziomu "top nirvany", bo nikt nie jest w stanie zreplikować jego pieczołowicie składanego toru, więc generalnie łaskawie dopuszcza myśl że nie każdy może się zgodzić z jego oceną nt. wyższości jednego klocka nad drugim
Myślę, że każdy, kto przerzucił odpowiednią ilość sprzętu dochodzi do takiego wniosku jak Raul(?) z Audiogona. Lepsze w audio to pojecie bardzo względne. Często inżynieryjnie lepiej zaprojektowane klocki po prostu nie pasują do siebie brzmieniowo i 'lepiej' gra klocek gorszy. Nasze oceny powstają w wyniku odsłuchu konkretnych elementów w połączeniu z akustyką, która jest często nie mniej istotna niż sam sprzęt.
Wojtek pisze:
22 lis 2019, 14:33
Skoro masz inne wierzenia to spoko, ale nie mogę przyjmować tego jako "prawdę absolutną".
Nikt Ci nie każe przyjmować moich teorii jako prawdy absolutnej. Przedstawiam jedynie swój punkt widzenia.
Wojtek pisze:
22 lis 2019, 14:33
Mamy sobie Ortofon 2M Red, Ortofon 2M Black, jakiś preamp MM średniej klasy i jakiś preamp MM wysokiej klasy.

Wg mnie:
Nie istnieje preamp MM wysokiej klasy, który wyciągnie 2M Red do poziomu grania 2M Black wpiętego w średniej klasy preamp, na każdym polu (to ważne) możliwych lepszych parametrów grania zespołu wkładki z igłą.

Wynika to nie tylko z fizyki, ale też z tego co zarówno teoretycznie jak i praktycznie wnosi w pracę odtwarzania winyli igła, a co preamp.
Nie rozumiesz czegoś, albo uparcie próbujesz odwracać kota ogonem nie łapiąc kontekstu mojej wypowiedzi.
1. Nie mówię o 2M black z średnim preampem, tylko z totalnie podstawowym jakim jest Art DJ.
2. Nie twierdzę, że preamp załatwi kwestię słabej wkładki i aby kupić go ZAMIAST, mówię, aby odwrócić kolejność, ponieważ dopiero zakup przyzwoitego preampa pozwoli pocieszyć sie 2m Red i dopiero potem pójśc wyżej nie o krok a o 2-3 i wówczas będzie można realnie ocenić kolejną, lepszą wkładkę - ile by nie kosztowała.
Wojtek pisze:
22 lis 2019, 14:33
Oczywiście pomijam absurdalnie komiczne kwestie gdzie "ulepszamy" tanią wkładkę turbo-drogim preampem jako alternatywa do kupienia innej wkładki, sporo tańszej niż ów preamp, osiągając podobny poziom końcowy, bo to coś jak pakowanie silnika Porsche 911 do body Syrenki i mówienie "o, widzicie jak poczciwa Syrenka może gnać?".
Innymi słowy - sztuka dla sztuki.
Po raz kolejny powtarzam - ani ja, ani Piterski nie mowilismy o zakupie pre jako alternatywy, a odwróceniu kolejności.
Używając Twojego porównania - żeby Porsche było Porsche nie wystarczy kupić silnika (2m Black), ale trzeba też odpowiedniej skrzyni biegów, która przełoży to w odpowiedni sposób na napęd. W przeciwnym razie będzie dużo huku, wysokie spalanie, ale mało prędkości.
Wojtek pisze:
22 lis 2019, 14:33
Tylko "dobry"? Ojojoj
Tak, preampy z półki cenowej 5-10k z zachodu zazwyczaj grają na poziomie Husarii/Nudy i jest to dobry poziom.
mówię przez pryzmat ceny zakupu gramofonu za 6,5k zł
Wojtek pisze:
22 lis 2019, 14:33
Wiesz o czym mówię, rozmawialiśmy o tym prywatnie, upierałeś się że jak najbardziej to się sprawdza, a ja zaprzeczałem
Rozmawilismy o tym kilka razy i nigdy do końca chyba się nie zrozumielismy.


Podsumowując: pokuszę się o stwierdzenie, że tor analogowy to: 35% wkładka, 35% preamp, 15% ramię i 15% konstrukcja gramofonu/napędu.
Oczywiście w róznych przypadkach te kilka procent można byłoby pewnie przesunąć w jedną, czy drugą stronę. Myślę że forum jest od tego, żeby sobie życie ułatwiać i dzielić sie doświadczeniami, dlatego dzielę się swoimi obserwacjami, w których zresztą nie jestem z tego co mi wiadomo odosobniony.

Dlatego uważam, ze nie ma co zużywać drogiej wkładki na kiepskim preampie.
Luxmanowe-love: PD 350 | PD 300 | PD 441 | PD 121 | PD 131
Trochę lampek, parę ramion, Husariaa i kilka wkładek puszczanych głównie przez zaskakujące SNELL E3
Awatar użytkownika
Obywatel
Posty: 3755
Rejestracja: 02 sty 2011, 18:41
Gramofon: Technics SL-1610MKII
Lokalizacja: Słupsk

Re: Technics SL-1500C

#144

Post autor: Obywatel »

A niech se każdy ulepsza tor jak mu pasuje - w takiej kolejności jaką uzna za słuszną. Rozumiem że osią sporu jest to, czy kol. Quarter najpierw powinien wymienić wkładkę 2M Red na lepszą czy może najpierw wymienić przedwzmacniacz na lepszy. Otóż moim Januszowym ;) zdaniem i jedno i drugie posunięcie będzie dobre, a najlepiej wykonać oba. W jakiej kolejności, to już nie jest aż takie ważne.

2M Red i Art DJ Pre to dobrana para w sensie jakościowym. Jeśli pójdziemy do przodu z jednym, to kolejnym logicznym ruchem powinno być pójście w górę z drugim. Z tym że zmiana na klasowy wzmacniacz vintage z dobrym pre daje "zapas mocy" na szaleństwa wkładkowe na kilka szczebli wyżej niż 2M Red.
Awatar użytkownika
Quarter
Posty: 823
Rejestracja: 24 sie 2019, 11:41
Gramofon: Thorens TD-125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Technics SL-1500C

#145

Post autor: Quarter »

Obywatel pisze:
23 lis 2019, 00:18
Z tym że zmiana na klasowy wzmacniacz vintage z dobrym pre daje "zapas mocy" na szaleństwa wkładkowe na kilka szczebli wyżej niż 2M Red.
Pół nocy słuchałem płyt i czytałem forum pod kątem wkładek i preampów - to dzięki Waszej dyskusji, za co dziękuję bo nabieram wiedzy w przyspieszonym tempie o nowym/starym hobby. Pomiędzy rozważaniami nt. Nagaoki i Schiit Mani czasem z łęzką w oku wspominałem piezoelektryczny a la bambino podpięty do kultowego kaseciaka Grundiga :) Oj, czasy się zmieniły:)

Niezwykle ciekawi mnie jakiej jakości okaże się pre w Luxmanie. Jeśli będzie miodny to zacznę powolne poszukiwania wkładki.
Jest: Thorens TD-125 'Frankensteiner' (od Zbyszek1982), Grundig 5200 (od Kukiz 30), ONKYO A-8067, NAMCO NSZ-333, Chromecast Audio + DAC.
Był: Technics SL-Q2, 1500C, 1200GR, Luxman L435, JVC AX1 i AX-330, NIKKO TRM750, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
Zeroqll
Posty: 965
Rejestracja: 14 mar 2017, 09:58

Re: Technics SL-1500C

#146

Post autor: Zeroqll »

Quarter pisze:
23 lis 2019, 14:04
Niezwykle ciekawi mnie jakiej jakości okaże się pre w Luxmanie. Jeśli będzie miodny to zacznę powolne poszukiwania wkładki.
Zapytaj Peliksa, ma zarówno Luxmana L435 jak i proponowanego BuPhono.
Awatar użytkownika
Quarter
Posty: 823
Rejestracja: 24 sie 2019, 11:41
Gramofon: Thorens TD-125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Technics SL-1500C

#147

Post autor: Quarter »

Zeroqll pisze:
23 lis 2019, 14:23

Zapytaj Peliksa, ma zarówno Luxmana L435 jak i proponowanego BuPhono.
Właśnie Luxman Kolegi Peliksa będzie do mnie zmierzał w przyszłym tygodniu :D
Jest: Thorens TD-125 'Frankensteiner' (od Zbyszek1982), Grundig 5200 (od Kukiz 30), ONKYO A-8067, NAMCO NSZ-333, Chromecast Audio + DAC.
Był: Technics SL-Q2, 1500C, 1200GR, Luxman L435, JVC AX1 i AX-330, NIKKO TRM750, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
Awatar użytkownika
krisdebowski
Posty: 320
Rejestracja: 09 wrz 2012, 20:48

Re: Technics SL-1500C

#148

Post autor: krisdebowski »

Przyznaję jednak, że dołożenie +/- 50% do ceny i wejście na poziom GR jest odczuwalnie innym doznaniem, choć nie wiem czy wartym aż 50% ceny 1500C.

no nie do końca, 1500c ma pre i wkładkę a 1200gr nie, więc jego cena do użytkowania wyniesie około +-100% ceny 1500c
zestaw naim + kudos
zestaw harman kardon + paradigm
Zestaw denon + wharfedale
Technics sl1500c + ortofon red / blue + audiotechnika 540 + pre iskra1
sporo kabli, słuchawki i szafka
listwa taga harmony pf1000v2
spory ciężar płyt
Awatar użytkownika
Quarter
Posty: 823
Rejestracja: 24 sie 2019, 11:41
Gramofon: Thorens TD-125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Technics SL-1500C

#149

Post autor: Quarter »

krisdebowski pisze:
23 lis 2019, 23:28

no nie do końca, 1500c ma pre i wkładkę a 1200gr nie, więc jego cena do użytkowania wyniesie około +-100% ceny 1500c
Matematyczno-obiektywnie masz pewnie rację, choć trudno ocenić faktyczną wartość preampu w 1500C. Natomiast w tzw. "życiu" może się okazać, że kupujący ma już preamp i to lepszej klasy niż wbudowany w 1500C (lub też ma phono stage we wzmacniaczu) i ma też wkładkę (lub - jak niektórzy Koledzy - kilkanaście/dziesiąt wkładek) i to również lepszej klasy niż 2M Red. Wtedy tak naprawdę nie ma specjalnej różnicy w wyposażeniu na korzyść 1500C. OK, 2M Red niby można sprzedać, ale raczej daleko od ceny pólkowej (myślę, że wyjęta z 1500C może być warta 150-200 zł max.). Wbudowanego preampu sprzedać się nie da.

Raczej niewiele osób kupi 1200GR jako "budżetowy gramofon na początek przygody w winylami". Nawet ja, choć powrót do winyli zaliczyłem dopiero 3 miesiące temu, kupując nawet 1500C miałem już w ręku identyczną wkładkę czyli 2M Red i bazowy preamp czy Art DJ Pre II. Fakt, wydaje mi się, że preamp w 1500C jest lepszy, ale gdybym np. miał w domu Schiit Mani to już nie wiem. Zakładam więc, że liczna grupa kupujących 1200GR de facto nie potrzebuje ani wkładki, ani przedwzmacniacza.
Jest: Thorens TD-125 'Frankensteiner' (od Zbyszek1982), Grundig 5200 (od Kukiz 30), ONKYO A-8067, NAMCO NSZ-333, Chromecast Audio + DAC.
Był: Technics SL-Q2, 1500C, 1200GR, Luxman L435, JVC AX1 i AX-330, NIKKO TRM750, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41488
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Technics SL-1500C

#150

Post autor: Wojtek »

Szczerze mówiąc, narzekanie że sprzęt klasy SL-1200GR nie ma wbudowanego preampa i jest sprzedawany bez wkładki (lub - trzeba za nią dopłacić by zamontowali w salonie) to jakieś srogie nieporozumienie.
Quarter pisze:
24 lis 2019, 03:13
Raczej niewiele osób kupi 1200GR jako "budżetowy gramofon na początek przygody w winylami".
Dokładnie.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
ODPOWIEDZ