Hehehe..a to coś nowego ! "audiofilskiego"..zużywa się igła a nie wkładka.Co tam ma sie zużyć ?? cewki ?? miałem rózne wczesne wkładki MM/MI z lat 60.Żadna nigdy nie odbiegała jakośćią od tego co podawał producent (oczywiście mówię o generatorze).Bo jak wiadomo wkładka się zużywa
Technics SL-1500C
-
- Posty: 592
- Rejestracja: 23 lis 2013, 12:57
Re: Technics SL-1500C
Ostatnio zmieniony 22 lis 2019, 14:07 przez ISOPHON, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piterski
- Posty: 1492
- Rejestracja: 17 lip 2015, 23:48
- Gramofon: Pioneer PL70LII
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Technics SL-1500C
Zauważyłem na tym forum, że jak brakuje argumentu to się zawsze rozmówce czepia o słówka.
Tak w MM zużywa się igła i zawieszenie w MC już tak łatwo sobie jej nie odbudujesz.
ISOPHON chętnie posłucham o twoich doświadczeniach z lepszymi preampami.
Tak w MM zużywa się igła i zawieszenie w MC już tak łatwo sobie jej nie odbudujesz.
ISOPHON chętnie posłucham o twoich doświadczeniach z lepszymi preampami.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.
-
- Posty: 592
- Rejestracja: 23 lis 2013, 12:57
Re: Technics SL-1500C
Na tym innym forum jest bardziej "audiofilsko" prawda ?? Mozna pożonglować nazwami..hehe.Zauważyłem na tym forum
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Technics SL-1500C
Aha. A skąd to założenie? Jakie masz pojęcie o moim doświadczeniu z preampami i wkładkami?
Cofając się nieco - czy ja gdzieś powiedziałem że AT440 to wkładka niskich lotów?
Kiedy była dostępna jeszcze w sklepach za 400 złotych... toż to był globalny mistrz wagi ciężkiej w klasie cena/jakość przy innych współcześnie produkowanych modelach.
Bardziej igła, a to rzecz wymienna.
Takie myślenie można de facto przenieść przecież na cały tor. Wąskie gardła.
Absolutnie się nie zgadzam że ten przykład stanowi jakiś niezaprzeczalny argument dla całej tezy, przekreślający wszystko i zakańczający temat.
Pozwól mi oceniać jakie bzdury warto, a jakie nie warto mi krytykować.
Obiektywnie wkładka/igła wnosi więcej zmiany do toru niż jakikolwiek preamp. Wynika to z natury rzeczy.
Spoko. Płaskoziemców też jest trochę. Tylko co z tego?charliez88 pisze: ↑22 lis 2019, 01:01Wg Ciebie/Was więcej wnosi igła, wg mnie nie koniecznie i jest myśle trochę ludzi, którzy moje zdanie podzielaja mniej lub bardziej.

Wow. Czyli innymi słowy mówisz że każdy dochodzi do tego samego co Twój wniosek o ile tylko będzie miał ekspozycję na klocki wyższej klasy, a obiegowa opinia wynika li tylko z tego że elitarne grono jest wąskie?charliez88 pisze: ↑22 lis 2019, 01:01Wynika to raczej z niewielkiej dostępności na rynku klasowych preampów, a wkładkę jest wymienić stosunkowo łatwo.
No pięknie

Przypomina mi się jak Raul z Audiogona zaczął w pewnym momencie w swoim stylu pisać że tylko on jest w stanie doprowadzić swój tor analogowy do poziomu "top nirvany", bo nikt nie jest w stanie zreplikować jego pieczołowicie składanego toru, więc generalnie łaskawie dopuszcza myśl że nie każdy może się zgodzić z jego oceną nt. wyższości jednego klocka nad drugim

Skoro masz inne wierzenia to spoko, ale nie mogę przyjmować tego jako "prawdę absolutną".
Przejdźmy może do konkretów, dla zilustrowania problemu

Mamy sobie Ortofon 2M Red, Ortofon 2M Black, jakiś preamp MM średniej klasy i jakiś preamp MM wysokiej klasy.
Wg mnie:
Nie istnieje preamp MM wysokiej klasy, który wyciągnie 2M Red do poziomu grania 2M Black wpiętego w średniej klasy preamp, na każdym polu (to ważne) możliwych lepszych parametrów grania zespołu wkładki z igłą.
Wynika to nie tylko z fizyki, ale też z tego co zarówno teoretycznie jak i praktycznie wnosi w pracę odtwarzania winyli igła, a co preamp.
Dlatego śmiało używam słowa "obiektywnie".
Wg was:
Jak najbardziej jest to możliwe i to dość łatwo idzie to osiągnąć.
Przynajmniej tak to rozumiem (poprawcie mnie jeśli się mylę).
Nie ukrywam, byłaby to swoista rewelacja

Może nawet i rewolucja w podejściu do składania toru analogowego opartego o winyl.
Oczywiście pomijam absurdalnie komiczne kwestie gdzie "ulepszamy" tanią wkładkę turbo-drogim preampem jako alternatywa do kupienia innej wkładki, sporo tańszej niż ów preamp, osiągając podobny poziom końcowy, bo to coś jak pakowanie silnika Porsche 911 do body Syrenki i mówienie "o, widzicie jak poczciwa Syrenka może gnać?".
Innymi słowy - sztuka dla sztuki.
Tylko "dobry"? Ojojojcharliez88 pisze: ↑22 lis 2019, 01:01a to, że w PL dobry preamp zachodniej marki kosztuje 2-3 średnie krajowe to nie moja wina i nie ma to nic wspólnego ze snobizmem, tylko z realną oceną rynku.

Nie piłem do wartości elementów Twojego toru (bo jakież to ma znaczenie w tej dyskusji?), a ogólnie prostego zapatrywania że jak coś jest droższe to zapewne z automatu jest też wyższej klasy od czegokolwiek tańszego. Wiesz o czym mówię, rozmawialiśmy o tym prywatnie, upierałeś się że jak najbardziej to się sprawdza, a ja zaprzeczałemcharliez88 pisze: ↑22 lis 2019, 01:04Tak, Karol patrzy na ceny dlatego gra na kolumnach za 3000zł podczas gdy na półkach stoją nieużywane gramofony warte kilka razy tyle.
yup... makes sens...

Ładnie ujęte. Tak. Ale raczej nie w formie "zbieraj długo na top klocek, a w między czasie katuj się entry-level", bo tak będzie "koszernie".
Szkoda czasu na takie samo-ograniczenia.
O to to. Dobrze się rozumiemy

I tak trzymaj, plan jest spokoQuarter pisze: ↑22 lis 2019, 11:07Jak wspomniałem, podejmę ryzyko zamiany Denona 710AE na Luxmana L-435. Podepnę 1200GR pod Luxmana phono i pod Art DJ i zobaczymy. Jeśli Luxman zagra dużo fajniej na własnym phono stage to skupię się na wkładce jako następnym kroku. Jeśli będzie po prostu lepszym wzmacniaczem od Denona (oby!), ale phono będzie porównywalne z Art DJ to.....rzucę monetą i w zależności od wyniku będę składał złotówki na preamp lub wkładkę. Albo poczytam jeszcze. W międzyczasie posłucham muzyki - bo już teraz jest miło

Powiedz to Karolowi i innym klientom Cantilevera (obojętnie z jakiego forum)

Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- Piterski
- Posty: 1492
- Rejestracja: 17 lip 2015, 23:48
- Gramofon: Pioneer PL70LII
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Technics SL-1500C
Trafiłeś kulą w płot bo moja wkładka niestety szybko znowu zaczęła rezonować. Owszem słuchałem Candenzy Black po jego odbudowie i grała bajecznie ale na pewno nie na preampie za 2 stówki

No to chętnie poczytam o twoich doświdczeniach, bo to jest rzeczowy argument w dyskusji.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.
- MMarek
- Posty: 4882
- Rejestracja: 10 sie 2016, 09:08
- Gramofon: DP-59L / PS-X50
- Lokalizacja: śląskie
Re: Technics SL-1500C
Coraz więcej się można dowiedzieć o tytułowym gramofonie - szczególnie czytając ostatnie dwie, trzy strony... 

- Quarter
- Posty: 917
- Rejestracja: 24 sie 2019, 11:41
- Gramofon: Thorens TD-125
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Technics SL-1500C





Sorry, to moja wina - niepotrzebnie kupiłem tego GRa i rozpętała się lekka dyskusja

Ja w każdym razie 1500C polecam - z zastrzeżeniem zwrócenia uwagi na działanie windy bo to już dwa przypadki problematycznego działania (mój i jednego z kolegów z forum, który pisał do mnie na priv). Czy wart jest swojej ceny 4k+ vs używki ? To już inna dyskusja pt. "gwarancja czy bez gwarancji" oraz "nowe vs stare". W porównaniu do nowej konkurencji moim zdaniem to dobry wybór, ale ja jestem rookie w gramofonach. Przyznaję jednak, że dołożenie +/- 50% do ceny i wejście na poziom GR jest odczuwalnie innym doznaniem, choć nie wiem czy wartym aż 50% ceny 1500C.
Jest: Thorens TD-125 + ramię Micro Seiki (od Zbyszek1982), Arcam FMJ CD23, Grundig 5200 (od Kukiz30), Scott 480A, RA Labs Mini Reference Monitors
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
- charliez88
- Posty: 798
- Rejestracja: 11 lis 2016, 20:26
- Gramofon: Luxmany 350 + 300
Re: Technics SL-1500C
Jest jakaś literatura do tego?
Czy to kwestia Twoich obserwacji ?
Idąc tym tokiem rozumowania - pominmy w ogole preamp i kupmy najlpeszą wkładkę jaką się da (i nie mówię tu o budżecie tylko o JAKOŚCI - cokolwiek to znaczy)
Myślę, że każdy, kto przerzucił odpowiednią ilość sprzętu dochodzi do takiego wniosku jak Raul(?) z Audiogona. Lepsze w audio to pojecie bardzo względne. Często inżynieryjnie lepiej zaprojektowane klocki po prostu nie pasują do siebie brzmieniowo i 'lepiej' gra klocek gorszy. Nasze oceny powstają w wyniku odsłuchu konkretnych elementów w połączeniu z akustyką, która jest często nie mniej istotna niż sam sprzęt.Wojtek pisze: ↑22 lis 2019, 14:33Wow. Czyli innymi słowy mówisz że każdy dochodzi do tego samego co Twój wniosek o ile tylko będzie miał ekspozycję na klocki wyższej klasy, a obiegowa opinia wynika li tylko z tego że elitarne grono jest wąskie?
No pięknie Wiedza tajemna.
Przypomina mi się jak Raul z Audiogona zaczął w pewnym momencie w swoim stylu pisać że tylko on jest w stanie doprowadzić swój tor analogowy do poziomu "top nirvany", bo nikt nie jest w stanie zreplikować jego pieczołowicie składanego toru, więc generalnie łaskawie dopuszcza myśl że nie każdy może się zgodzić z jego oceną nt. wyższości jednego klocka nad drugim
Nikt Ci nie każe przyjmować moich teorii jako prawdy absolutnej. Przedstawiam jedynie swój punkt widzenia.
Nie rozumiesz czegoś, albo uparcie próbujesz odwracać kota ogonem nie łapiąc kontekstu mojej wypowiedzi.Wojtek pisze: ↑22 lis 2019, 14:33Mamy sobie Ortofon 2M Red, Ortofon 2M Black, jakiś preamp MM średniej klasy i jakiś preamp MM wysokiej klasy.
Wg mnie:
Nie istnieje preamp MM wysokiej klasy, który wyciągnie 2M Red do poziomu grania 2M Black wpiętego w średniej klasy preamp, na każdym polu (to ważne) możliwych lepszych parametrów grania zespołu wkładki z igłą.
Wynika to nie tylko z fizyki, ale też z tego co zarówno teoretycznie jak i praktycznie wnosi w pracę odtwarzania winyli igła, a co preamp.
1. Nie mówię o 2M black z średnim preampem, tylko z totalnie podstawowym jakim jest Art DJ.
2. Nie twierdzę, że preamp załatwi kwestię słabej wkładki i aby kupić go ZAMIAST, mówię, aby odwrócić kolejność, ponieważ dopiero zakup przyzwoitego preampa pozwoli pocieszyć sie 2m Red i dopiero potem pójśc wyżej nie o krok a o 2-3 i wówczas będzie można realnie ocenić kolejną, lepszą wkładkę - ile by nie kosztowała.
Po raz kolejny powtarzam - ani ja, ani Piterski nie mowilismy o zakupie pre jako alternatywy, a odwróceniu kolejności.Wojtek pisze: ↑22 lis 2019, 14:33Oczywiście pomijam absurdalnie komiczne kwestie gdzie "ulepszamy" tanią wkładkę turbo-drogim preampem jako alternatywa do kupienia innej wkładki, sporo tańszej niż ów preamp, osiągając podobny poziom końcowy, bo to coś jak pakowanie silnika Porsche 911 do body Syrenki i mówienie "o, widzicie jak poczciwa Syrenka może gnać?".
Innymi słowy - sztuka dla sztuki.
Używając Twojego porównania - żeby Porsche było Porsche nie wystarczy kupić silnika (2m Black), ale trzeba też odpowiedniej skrzyni biegów, która przełoży to w odpowiedni sposób na napęd. W przeciwnym razie będzie dużo huku, wysokie spalanie, ale mało prędkości.
Tak, preampy z półki cenowej 5-10k z zachodu zazwyczaj grają na poziomie Husarii/Nudy i jest to dobry poziom.
mówię przez pryzmat ceny zakupu gramofonu za 6,5k zł
Rozmawilismy o tym kilka razy i nigdy do końca chyba się nie zrozumielismy.
Podsumowując: pokuszę się o stwierdzenie, że tor analogowy to: 35% wkładka, 35% preamp, 15% ramię i 15% konstrukcja gramofonu/napędu.
Oczywiście w róznych przypadkach te kilka procent można byłoby pewnie przesunąć w jedną, czy drugą stronę. Myślę że forum jest od tego, żeby sobie życie ułatwiać i dzielić sie doświadczeniami, dlatego dzielę się swoimi obserwacjami, w których zresztą nie jestem z tego co mi wiadomo odosobniony.
Dlatego uważam, ze nie ma co zużywać drogiej wkładki na kiepskim preampie.
Luxmanowe-love: PD 350 | PD 300 | PD 441 | PD 121 | PD 131
Trochę lampek, parę ramion, Husariaa i kilka wkładek puszczanych głównie przez zaskakujące SNELL E3
Trochę lampek, parę ramion, Husariaa i kilka wkładek puszczanych głównie przez zaskakujące SNELL E3
- Obywatel
- Posty: 4052
- Rejestracja: 02 sty 2011, 18:41
- Gramofon: Technics SL-1610MKII
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Technics SL-1500C
A niech se każdy ulepsza tor jak mu pasuje - w takiej kolejności jaką uzna za słuszną. Rozumiem że osią sporu jest to, czy kol. Quarter najpierw powinien wymienić wkładkę 2M Red na lepszą czy może najpierw wymienić przedwzmacniacz na lepszy. Otóż moim Januszowym
zdaniem i jedno i drugie posunięcie będzie dobre, a najlepiej wykonać oba. W jakiej kolejności, to już nie jest aż takie ważne.
2M Red i Art DJ Pre to dobrana para w sensie jakościowym. Jeśli pójdziemy do przodu z jednym, to kolejnym logicznym ruchem powinno być pójście w górę z drugim. Z tym że zmiana na klasowy wzmacniacz vintage z dobrym pre daje "zapas mocy" na szaleństwa wkładkowe na kilka szczebli wyżej niż 2M Red.

2M Red i Art DJ Pre to dobrana para w sensie jakościowym. Jeśli pójdziemy do przodu z jednym, to kolejnym logicznym ruchem powinno być pójście w górę z drugim. Z tym że zmiana na klasowy wzmacniacz vintage z dobrym pre daje "zapas mocy" na szaleństwa wkładkowe na kilka szczebli wyżej niż 2M Red.
- Quarter
- Posty: 917
- Rejestracja: 24 sie 2019, 11:41
- Gramofon: Thorens TD-125
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Technics SL-1500C
Pół nocy słuchałem płyt i czytałem forum pod kątem wkładek i preampów - to dzięki Waszej dyskusji, za co dziękuję bo nabieram wiedzy w przyspieszonym tempie o nowym/starym hobby. Pomiędzy rozważaniami nt. Nagaoki i Schiit Mani czasem z łęzką w oku wspominałem piezoelektryczny a la bambino podpięty do kultowego kaseciaka Grundiga

Niezwykle ciekawi mnie jakiej jakości okaże się pre w Luxmanie. Jeśli będzie miodny to zacznę powolne poszukiwania wkładki.
Jest: Thorens TD-125 + ramię Micro Seiki (od Zbyszek1982), Arcam FMJ CD23, Grundig 5200 (od Kukiz30), Scott 480A, RA Labs Mini Reference Monitors
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
-
- Posty: 965
- Rejestracja: 14 mar 2017, 09:58
- Quarter
- Posty: 917
- Rejestracja: 24 sie 2019, 11:41
- Gramofon: Thorens TD-125
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Technics SL-1500C
Właśnie Luxman Kolegi Peliksa będzie do mnie zmierzał w przyszłym tygodniu

Jest: Thorens TD-125 + ramię Micro Seiki (od Zbyszek1982), Arcam FMJ CD23, Grundig 5200 (od Kukiz30), Scott 480A, RA Labs Mini Reference Monitors
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
- krisdebowski
- Posty: 331
- Rejestracja: 09 wrz 2012, 20:48
Re: Technics SL-1500C
Przyznaję jednak, że dołożenie +/- 50% do ceny i wejście na poziom GR jest odczuwalnie innym doznaniem, choć nie wiem czy wartym aż 50% ceny 1500C.
no nie do końca, 1500c ma pre i wkładkę a 1200gr nie, więc jego cena do użytkowania wyniesie około +-100% ceny 1500c
no nie do końca, 1500c ma pre i wkładkę a 1200gr nie, więc jego cena do użytkowania wyniesie około +-100% ceny 1500c
zestaw naim + kudos
zestaw harman kardon + paradigm
Zestaw denon + wharfedale
Technics sl1500c + ortofon red / blue + audiotechnika 540 + pre iskra1
sporo kabli, słuchawki i szafka
listwa taga harmony pf1000v2
spory ciężar płyt
zestaw harman kardon + paradigm
Zestaw denon + wharfedale
Technics sl1500c + ortofon red / blue + audiotechnika 540 + pre iskra1
sporo kabli, słuchawki i szafka
listwa taga harmony pf1000v2
spory ciężar płyt
- Quarter
- Posty: 917
- Rejestracja: 24 sie 2019, 11:41
- Gramofon: Thorens TD-125
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Technics SL-1500C
Matematyczno-obiektywnie masz pewnie rację, choć trudno ocenić faktyczną wartość preampu w 1500C. Natomiast w tzw. "życiu" może się okazać, że kupujący ma już preamp i to lepszej klasy niż wbudowany w 1500C (lub też ma phono stage we wzmacniaczu) i ma też wkładkę (lub - jak niektórzy Koledzy - kilkanaście/dziesiąt wkładek) i to również lepszej klasy niż 2M Red. Wtedy tak naprawdę nie ma specjalnej różnicy w wyposażeniu na korzyść 1500C. OK, 2M Red niby można sprzedać, ale raczej daleko od ceny pólkowej (myślę, że wyjęta z 1500C może być warta 150-200 zł max.). Wbudowanego preampu sprzedać się nie da.krisdebowski pisze: ↑23 lis 2019, 23:28
no nie do końca, 1500c ma pre i wkładkę a 1200gr nie, więc jego cena do użytkowania wyniesie około +-100% ceny 1500c
Raczej niewiele osób kupi 1200GR jako "budżetowy gramofon na początek przygody w winylami". Nawet ja, choć powrót do winyli zaliczyłem dopiero 3 miesiące temu, kupując nawet 1500C miałem już w ręku identyczną wkładkę czyli 2M Red i bazowy preamp czy Art DJ Pre II. Fakt, wydaje mi się, że preamp w 1500C jest lepszy, ale gdybym np. miał w domu Schiit Mani to już nie wiem. Zakładam więc, że liczna grupa kupujących 1200GR de facto nie potrzebuje ani wkładki, ani przedwzmacniacza.
Jest: Thorens TD-125 + ramię Micro Seiki (od Zbyszek1982), Arcam FMJ CD23, Grundig 5200 (od Kukiz30), Scott 480A, RA Labs Mini Reference Monitors
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Technics SL-1500C
Szczerze mówiąc, narzekanie że sprzęt klasy SL-1200GR nie ma wbudowanego preampa i jest sprzedawany bez wkładki (lub - trzeba za nią dopłacić by zamontowali w salonie) to jakieś srogie nieporozumienie.
Dokładnie.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum