Bardzo lubię tę płytę, bardzo cenię też DingoSzelak pisze: ↑05 lut 2023, 16:37O tak. Kto ma może potwierdzić.
Dla mnie jedna z najcenniejszych płyt.
Może powinniśmy założyć kącik miłośników tego krążka? Wiem, że jest kilku forumowiczów, którzy mają to w swoich zbiorach.
Taki klimat jazzu lubię najbardziej. Mroczny, tajemniczy, złowieszczy.
To wydanie to majstersztyk. Dopieszczone w każdym calu. Wydane w sposób niezwykle pieczołowity. Fantastyczne faksymile oryginału.
JAZZ CAFE - czego słuchamy
-
- Posty: 322
- Rejestracja: 10 maja 2020, 22:33
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
- piotrjazz
- Posty: 3743
- Rejestracja: 11 maja 2019, 23:20
- Lokalizacja: Coventry
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
George Wallington Quintet
Jazz For The Carriage
https://www.discogs.com/release/5168894 ... iage-Trade
Album oryginalnie wydany w 1956. Wtedy stałymi członkami kwintetu Wellingtona byli
Donald Byrd i Phil Woods. No i pokazali sie na tej płycie z jak najlepszej strony
Reedycja pochodzi z serii Prestige Mono Analogue Productions.
Jazz For The Carriage
https://www.discogs.com/release/5168894 ... iage-Trade
Album oryginalnie wydany w 1956. Wtedy stałymi członkami kwintetu Wellingtona byli
Donald Byrd i Phil Woods. No i pokazali sie na tej płycie z jak najlepszej strony
Reedycja pochodzi z serii Prestige Mono Analogue Productions.
Sony CDP-X505ES
Technics SL-1200GR - Nagaoka MP-200
Densen Beat B-100
Harbeth C7ES-3 XD
Technics SL-1200GR - Nagaoka MP-200
Densen Beat B-100
Harbeth C7ES-3 XD
- darkman
- Posty: 15412
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
Sam Rivers - Fuchsia Swing Song
Przypominajka, anonsik na marzec_23. Ukaże się w Calssic Vinyl series.
Ciekawy jestem tej nowej reedycji. Szkoda, że nie Tone Poet (kupiłbym pewnie, a tak to raczej nie, no bo mam), bo tu okładka nie będzie lepsza raczej, a może być gorsza. Master pewnie bdb i tu oczekuję fedbecku od kolegów (bo nie mówię nie, ale chętnie bym porównał z posiadanym materiałem).
Zasadniczo płyta interesująca i jestem skłonny polecić. Zwłaszcza w atrakcyjnej nadal cenie CV.. no coraz mniej atrakcyjnej, ale taki świat
Teraz dwie dobre informacje:
1. To nie mainstreame.
2. Nie ukaże się na 45rmp.
p.s. tak sobie marudzę, bo do marca praktycznie nic mnie nie interesuje z obu serii BN, dopiero:
Herbie Hancock – Empyrean Isles (1964). No i potem maj, bo Miles to nie ma wyjścia, choć mam ale to MilesD'. Potem dopiero sierpień dwie pozycje.
Przypominajka, anonsik na marzec_23. Ukaże się w Calssic Vinyl series.
Ciekawy jestem tej nowej reedycji. Szkoda, że nie Tone Poet (kupiłbym pewnie, a tak to raczej nie, no bo mam), bo tu okładka nie będzie lepsza raczej, a może być gorsza. Master pewnie bdb i tu oczekuję fedbecku od kolegów (bo nie mówię nie, ale chętnie bym porównał z posiadanym materiałem).
Zasadniczo płyta interesująca i jestem skłonny polecić. Zwłaszcza w atrakcyjnej nadal cenie CV.. no coraz mniej atrakcyjnej, ale taki świat
Teraz dwie dobre informacje:
1. To nie mainstreame.
2. Nie ukaże się na 45rmp.
p.s. tak sobie marudzę, bo do marca praktycznie nic mnie nie interesuje z obu serii BN, dopiero:
Herbie Hancock – Empyrean Isles (1964). No i potem maj, bo Miles to nie ma wyjścia, choć mam ale to MilesD'. Potem dopiero sierpień dwie pozycje.
- bms01pl
- Posty: 3382
- Rejestracja: 20 mar 2017, 10:44
- Gramofon: SONY PS-X60
- Lokalizacja: Warszawa
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
przepraszam najmocniej za off-top, ale dziś wieczorem, a przynajmniej do 21:00, słuchamy Radia357 - dziś Daniel Wyszogrodzki poświęcił całą audycję Bobowi D. jazz będzie za to od 22:00 do 24:00 - Marta Kula
SONY PS-X60 + MaCaBRiaa + Rotel RC-990BX + Rotel RB-980BX + Rotel RCD-955AX (mod by Martynka) + ATL HD 310
SABA PSP-350 + Luxman L-210 + Canton Quinto 520 + Grundig CD8100 (mod by Martynka)
SABA PSP-350 + Luxman L-210 + Canton Quinto 520 + Grundig CD8100 (mod by Martynka)
- SimonTemplar
- Posty: 3992
- Rejestracja: 24 gru 2015, 14:28
- Lokalizacja: UK
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
To jest nas dwóch Tego Fucksa mam w pre to się pochwalę jak to gra
- darkman
- Posty: 15412
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
OK. Tnx.
Teraz kolejna info.. nie bedzie w CV ani TP, bo to ABC Impulse. Za to może będzie w AP czy coś.
Sam Rivers - Crystals; abc impulse 1974, wyd. gatefold.
ubolewam trochę, że jako ABC zielony bo wolę tę serię podstawową okładek jak analogowa vital obecnie (pieknie wydawana jak oryginały z epoki).
To wydanie jest sygnowane stereo/kwadro comapatible.
Tu spory skład orkiestrowy dość. Trudno mi tu rekomendować cokolwiek, bo po prostu lubię Riversa już od czasu gdy zagrał z Milesem w Tokyo i Kyoto. Sam Rivers zawsze dobry i tyle.
Teraz kolejna info.. nie bedzie w CV ani TP, bo to ABC Impulse. Za to może będzie w AP czy coś.
Sam Rivers - Crystals; abc impulse 1974, wyd. gatefold.
ubolewam trochę, że jako ABC zielony bo wolę tę serię podstawową okładek jak analogowa vital obecnie (pieknie wydawana jak oryginały z epoki).
To wydanie jest sygnowane stereo/kwadro comapatible.
Tu spory skład orkiestrowy dość. Trudno mi tu rekomendować cokolwiek, bo po prostu lubię Riversa już od czasu gdy zagrał z Milesem w Tokyo i Kyoto. Sam Rivers zawsze dobry i tyle.
- piotrjazz
- Posty: 3743
- Rejestracja: 11 maja 2019, 23:20
- Lokalizacja: Coventry
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
John Coltrane Standard Coltrane
https://www.discogs.com/release/2294703 ... d-Coltrane
Bardzo lubię tę płytę. Wydana pierwotnie w 1962, ale nagrana na jednej sesji cztery lata wcześniej, w studiu Van Geldera.
Szczególnie dwa kawałki "Don't Take Your Love from Me" i Kapera "Invitation" potwierdzają, że Trane był mistrzem ballad
https://www.discogs.com/release/2294703 ... d-Coltrane
Bardzo lubię tę płytę. Wydana pierwotnie w 1962, ale nagrana na jednej sesji cztery lata wcześniej, w studiu Van Geldera.
Szczególnie dwa kawałki "Don't Take Your Love from Me" i Kapera "Invitation" potwierdzają, że Trane był mistrzem ballad
Sony CDP-X505ES
Technics SL-1200GR - Nagaoka MP-200
Densen Beat B-100
Harbeth C7ES-3 XD
Technics SL-1200GR - Nagaoka MP-200
Densen Beat B-100
Harbeth C7ES-3 XD
- kraf101
- Posty: 268
- Rejestracja: 24 lis 2020, 20:40
- martin.h
- Posty: 980
- Rejestracja: 01 kwie 2018, 23:06
- Gramofon: Technics SL-1600MK2
- Lokalizacja: SPI
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
Tomasz Stańko Quintet - Wooden Music I
https://www.discogs.com/release/2585920 ... en-Music-I
Chyba jeszcze nie było, aż dziwne że te nagrania ujrzały światło dzienne dopiero tak późno. Dobrze zrealizowana, z dużą ilością historycznej wiedzy, 16 stronnictwa książeczka
W tym roku ma się jeszcze ukazać druga część.
https://www.discogs.com/release/2585920 ... en-Music-I
Chyba jeszcze nie było, aż dziwne że te nagrania ujrzały światło dzienne dopiero tak późno. Dobrze zrealizowana, z dużą ilością historycznej wiedzy, 16 stronnictwa książeczka
W tym roku ma się jeszcze ukazać druga część.
Marantz 2230 / Technics SL-1600Mk2 / Akai CD-37 / Grundig Box 650b / Beyerdynamic DT770 PRO
- Szelak
- Posty: 1662
- Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
- Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
- Lokalizacja: Warszawa
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
Mieczysław Kosz Reminiscence
Świetna płyta, a szczególnie strona B. Dla mnie genialna. Niesamowite!
Co do płyty, to jest to repress z epoki (Red Label), ale nigdzie nie mogę znaleźć daty tej właśnie drugiej emisji. First press - niebieska etykieta wydana została w 1972 r. A ta czerwona, kiedy? Discogs też nie wie.
https://www.discogs.com/release/587935- ... miniscence
Podobno współczesna reedycja z 2017 brzmi fantastycznie, lepiej niż oryginał. Tak mówi strona High Fidelity.
Tak zachęcony będę musiał też sprawić sobie to współczesne riszju.
A tak na marginesie to się szarpnąłem, ale nie mogłem się powstrzymać i nie wykorzystać okazji, tym bardziej, że stan jest NM.
Mam to na CD, ale mnie nie poruszyło. Co te winyle maja w sobie, że tak bardzo zmieniają percepcję? Winyla słuchałem jak zahipnotyzowany.
Świetna płyta, a szczególnie strona B. Dla mnie genialna. Niesamowite!
Co do płyty, to jest to repress z epoki (Red Label), ale nigdzie nie mogę znaleźć daty tej właśnie drugiej emisji. First press - niebieska etykieta wydana została w 1972 r. A ta czerwona, kiedy? Discogs też nie wie.
https://www.discogs.com/release/587935- ... miniscence
Podobno współczesna reedycja z 2017 brzmi fantastycznie, lepiej niż oryginał. Tak mówi strona High Fidelity.
https://highfidelity.pl/@main-3096&lang=Dźwięk
LONG PLAY: Oryginał płyty Mieczysława Kosza brzmi bardzo dobrze. To swingujące granie z ładnymi barwami, dobrymi planami, z wyjątkowo czujnie uchwyconym balansem tonalnym, który przetrwał próbę czasu. A jednak to nie oryginał, a remaster robi wrażenie. Przede wszystkim jest o jakieś 2 dB cichszy (!) od oryginału, ale nie za cichy, co daje mu większą swobodę i oddech. W rzeczywistości to w nowej wersji lepiej różnicowane są pp i ff, w oryginale mocniej skompresowane. Także czystość i klarowność instrumentów w nowej wersji są lepsze. Nie przechodzi to w jaskrawość ani jasność i to oryginał wydaje się być nieco bardziej agresywny i konturowy. Reminiscencje są więc pierwszą płytą w tej szóstce, która w wersji winylowej brzmi co najmniej tak dobrze, jak oryginał, a może nawet lepiej. Zaskakują np. wyjątkowo dojrzałe, ładne, czyste, ale i „słodkie” kiedy trzeba wysokie tony Remasteru 2016. No i fortepian – w nowej wersji odzyskał czystość tonu, atak i wybrzmienie. Dodajmy, że oryginał wcale nie brzmi bardziej miękko i przyjaźnie niż remaster, jest wręcz odwrotnie.
Tak zachęcony będę musiał też sprawić sobie to współczesne riszju.
A tak na marginesie to się szarpnąłem, ale nie mogłem się powstrzymać i nie wykorzystać okazji, tym bardziej, że stan jest NM.
Mam to na CD, ale mnie nie poruszyło. Co te winyle maja w sobie, że tak bardzo zmieniają percepcję? Winyla słuchałem jak zahipnotyzowany.
- piotrjazz
- Posty: 3743
- Rejestracja: 11 maja 2019, 23:20
- Lokalizacja: Coventry
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
No właśnie nikt jeszcze nie słuchał, a gdzie Darkman?martin.h pisze: ↑07 lut 2023, 18:14Tomasz Stańko Quintet - Wooden Music I
https://www.discogs.com/release/2585920 ... en-Music-I
Chyba jeszcze nie było, aż dziwne że te nagrania ujrzały światło dzienne dopiero tak późno. Dobrze zrealizowana, z dużą ilością historycznej wiedzy, 16 stronnictwa książeczka
W tym roku ma się jeszcze ukazać druga część.
No on pewnie to zna,
bo taśmy były u niego
Sony CDP-X505ES
Technics SL-1200GR - Nagaoka MP-200
Densen Beat B-100
Harbeth C7ES-3 XD
Technics SL-1200GR - Nagaoka MP-200
Densen Beat B-100
Harbeth C7ES-3 XD
- darkman
- Posty: 15412
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
A ja owszem
-niebieski label SX0744 / 1972 Mono,
-czerwony label SXL0744 / 1972 Stereo,
Nagranie z marca 1971 FilNarodowa Wwa. Wydane w następnym roku w obu wersjach/sygnatury obie na okładce/,
Reedycje na CD: Polskie Nagrania Muza PNCD 925 (2004) i PNCD 1025 (w 2005).
PJ25 reedycja winyl 2017(czarna) i 2020(kolorowy granulat), obie tylko stereo SXL 0744
Moim zdaniem nie wynika to z zamieszczonego cytatu, że brzmi dobrze to owszem. I pewnie nieco inaczej, ale lepiej? .. no może i lepiej, ale to zawsze subiektywne.
Reedycji nie słuchałem, więc chętnie poznam Twoją opinię z autopsji.
Swoją drogą nie pamiętam, którą wersję 1972 mam i dziś nie pamiętam kiedy ją kupiłem, jednak dość późno jak na to wydanie około 1977/8 roku najwcześniej bo dopiero wtedy miałem przyzwoity gramofon, a może później.
Możliwe, że w Katalogu Polskich Płyt Gramofonowych są jeszcze inne/lepsze dane - zachęcam do poszperania
Piotrusiu, odpowiedziałem Ci w temacie recenzji/zapowiedzi/, a nawet zadałem pytanie.. tak z miesiąc temu, ale nie cytowałem więc pewnie nie zaglądałeś już do tamtego tematu.
Tym razem nie miałem, ale słuchałem fragmentów tego gigu na MD, bo w 2001 (zdaje się) miałem lecieć jako fotograf do Stanów z Wieśkiem Dąbrowskim, który kręcił film o Panu Tomaszu "Ballada o Stańce". Nawet dostałem wizę, jednak dopadła mnie klęska urodzaju, jak to bywa w życiu. Do wyboru miałem trasę w US, Madre de Dios (Argentyna) i PNG. Nie dość, że akurat zachorowałem dość poważnie (choć na krótko), to jeszcze wybrałem Papuę New Guinea. Heh ale tam nomen omen też słuchałem trąby namiętnie tyle, że Khmer wtedy rządził.
- Szelak
- Posty: 1662
- Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
- Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
- Lokalizacja: Warszawa
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
Tu jest, że też STEREO. Właśnie ten niebieski z 1972 roku.
https://www.discogs.com/release/4756492 ... MwMDc5MDk=
Ale też jest, jak słusznie piszesz, z tego samego roku niebieski MONO.
https://www.discogs.com/release/1417455 ... IxNzU4NDU=
Ja mam ten, z tą krwistą etykietą:
https://www.discogs.com/release/1097514 ... A3MDg0NTY=
Bo jest jeszcze z bladoczerwoną, albo blado różową (chgw) też stereo:
https://www.discogs.com/release/587935- ... A3MTg1Mw==
Wszystkie te etykiety to rok 1972?
Rzeczywiście, podbarwiłem.Moim zdaniem nie wynika to z zamieszczonego cytatu
Też nie słuchałem, bo nie mam, a zatem na razie nic nie powiem. Opieram się tylko na opinii High Fidelity.Reedycji nie słuchałem, więc chętnie poznam Twoją opinię z autopsji.
- darkman
- Posty: 15412
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy
Co do Discogs nie stanowi on dla mnie źródła ostatecznego ani nawet wystarczającego. To portal tworzony przez użytkowników i w tym jego największa zaleta. niestety mocno subiektywna, bowiem brak zazwyczaj źródeł co do pozyskanej wiedzy, a często to tylo dane kopiowane z innych opisów tego samego portalu.
W mojej opinii weryfikacja danych discogs, które nie zostały zweryfikowane przez samych opisujących mam małą wartość dyskograficzną, choć ta na pewno może stanowić przyczynek do poszukiwań własnych i rzeczonej weryfikacji. Zwłaszcza swojego stanu posiadania.
W mojej opinii recenzja z JazzForum (2017) jest całkiem profi i innego autora, uznanego jako konkretny dziennikarz jazzowy. Fakt, że opis jest tu głownie pod względem muzycznym, żeby nie powiedzieć muzykologicznym nie zaś edycyjnym samej płyty. I chyba dobrze. Warte to przemyślenia, choćby i w kontekście właśnie muzyki tytułem naszego JazzCafe, bo ten poszedł właśnie w "wydania", odbiegając nieco od muzyki samej w sobie jako kompozycji i sztuki improwizacji sensu stricte.
BTW, czekam zatem Twojej opinii o ww reedycji Kosza, bowiem sam już kilkukrotnie nastawiałem się pozytywnie by mieć owo wydanie. Pewnie jakoś wypada nawet .. z tym zawsze pewien problem, no bo ile tego można mieć?
W sumie ów 1Press mnie zadowala całkiem satysfakcjonując. Co do brzmienia to jakoś, hm nie oczekuję lepszego. Muzyka broni się sama. Było nie było, to jednak dokument. I to jaki!
W mojej opinii weryfikacja danych discogs, które nie zostały zweryfikowane przez samych opisujących mam małą wartość dyskograficzną, choć ta na pewno może stanowić przyczynek do poszukiwań własnych i rzeczonej weryfikacji. Zwłaszcza swojego stanu posiadania.
Przyznam, że dopiero teraz przeczytałem, bowiem wcześniej samo nazwisko komercyjnego recenzenta kazało mi oszczędzać czas. Natomiast materiał tym razem całkiem niezły, choć głownie o wydaniach CD serii.
W mojej opinii recenzja z JazzForum (2017) jest całkiem profi i innego autora, uznanego jako konkretny dziennikarz jazzowy. Fakt, że opis jest tu głownie pod względem muzycznym, żeby nie powiedzieć muzykologicznym nie zaś edycyjnym samej płyty. I chyba dobrze. Warte to przemyślenia, choćby i w kontekście właśnie muzyki tytułem naszego JazzCafe, bo ten poszedł właśnie w "wydania", odbiegając nieco od muzyki samej w sobie jako kompozycji i sztuki improwizacji sensu stricte.
BTW, czekam zatem Twojej opinii o ww reedycji Kosza, bowiem sam już kilkukrotnie nastawiałem się pozytywnie by mieć owo wydanie. Pewnie jakoś wypada nawet .. z tym zawsze pewien problem, no bo ile tego można mieć?
W sumie ów 1Press mnie zadowala całkiem satysfakcjonując. Co do brzmienia to jakoś, hm nie oczekuję lepszego. Muzyka broni się sama. Było nie było, to jednak dokument. I to jaki!
- Szelak
- Posty: 1662
- Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
- Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
- Lokalizacja: Warszawa