Dzięki
Warsztat Martynki
- Cichy5000
- Posty: 817
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
Sony PS-X4, 205ED B-SAS od Jico,
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
- Merrick
- Posty: 2384
- Rejestracja: 22 sie 2016, 22:02
- Gramofon: Thorens TD-160 Super
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Warsztat Martynki
Możesz podać
Może będę miał okazję posłuchać u ciebie
Thorens TD-160 Super, SME Series III, OM 30 -> Staccato OS-> Dyskretniok -> Hafler DH-100, Hafler DH-220, Dynaudio Audience 40
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Ponieważ miałem trochę pytań co tam wrzuciłem do Rotela po zakupie to z lenistwa aby nie odpowiadać indywidualnie wrzucam tutaj:
Po pierwsze porządek w zasilaniu, weszły nowe elektrolity oraz diody zmieniłem na szybsze. Po drugie jak to mam w standardzie, dodałem trochę tantalu wokół TDA1541, czyli na razie standard. Przeszedłem na tryb NOS- reclock a potem zacząłem się zastanawiać co z analogiem. Wybór nie był oczywisty ale chciałem więcej... więc zdecydowałem się na dwa.
Analog numer 1: lampy 6N9S - od mojego dilera na Litwie odebrałem ostatnim razem METZ w metalowej oprawie, NOS'y datowane na późne lata 40 z sierpem i młotem na oprawie.
Brzmienie mnie zaskoczyło, zupełnie inne granie niż Reflektor z lat 50 tych, więcej szczegółów na górze, wokal brzmi naturalnie, po przełączeniu na Reflektor'a wokal brzmi mniej szczegółowo i jest bardziej scalony z muzyką. Tu wokal nie jest instrumentem, brzmi jak głos. Dzwięk gitary akustycznej idzie wprost z pudła, jest tak analogowy jak tylko może być.
W zasilaniu duże trafo w gradacji audio ( mam nadzieję, że to nie ściema bo dopłata jest zancząca ) i oczywiście zasilacz Konrada, a w środku więcej MuzgAudio ale o tym za chwilę. Jako kondensatory wyjściowe pracują 600V Miflex'y ale ponieważ było trochę sucho na górze pasma, brakowało mi szczegółów i holografii pod miedź doszło srebro na mice.
żal było tracić to co wrzuciłem w analog i sygnał audio idzie przewodem 99% srebra / 1% złota od Mundorf'a uzupełniony plecionką miedzianą z wysokiej klasy przewodów do słuchawek - średnica na nim jest pałna, nic nie umknie a srebro i złoto robi dobrze górze. Pierwszy raz używałem przewodów których cena podana jest za cm a nie metr ale nie żałuję ani złotówki.
Analog numer 2: Nie było miejsca na Mufollower'a, z drugiej strony nie potrzebowałem drugiego lampowego brzmienia. Postanowiłem wykorzystać dopracowany tor audio Rotela i tu znów na warsztat poszedł wyrób Konrada, naprawdę doskonałe dyskretne OPA.
Ja już OPA dla siebie nie szukam, czegoś takiego z DIP8 jeszcze nie słyszłam, rozdzielczość, dynamika, przeźroczystość... w tym torze nie poprawiałem nic, włożyłem tylko "Wydajny wzmacniacz dyskretny JFET" od MuzgAudio
... a nie, jednak zmieniłem, wyszedłem od OPA na RCA tą samą miesznką srebra/zota/miedzi.
Całość choć w Rotelu dużo miejsca zmieściło się na styk:
A dzwiękowo... ja już doszedłem dalej niż chciałem. CD przez 2 tygodnie grał gościnnie w systemie wartości 6 cyfrowej, i po pierwsze nie przyniósł obciachu, wręcz został określony jako "absolute Spitzenklasse". Osobiście miałem okazję przysłuchać się mu tam i porównać z CD wartości dobrego samochodu i wnioski są takie, że on nie grał lepiej czy gorzej, grał inaczej ale to był ten sam poziom. W systemie grał na lampach, ale fakt jest taki, że zdarzyły się i takie realizacje, które rozwinęły skrzydła jeszcze bardziej na OPA bo z lampą brzmieć po prostu niechciały. To tym bardziej utwierdziło mnie w przekonaniu, że dwa przełączane analogi do wyboru i wybranie OPA od Muzga do zestawu z METZ'ami to był dobry pomysł.
Chyba już mi się nie przytrafi, że "szewc bez butów chodzi" ten CD zostaje już u mnie.
Po pierwsze porządek w zasilaniu, weszły nowe elektrolity oraz diody zmieniłem na szybsze. Po drugie jak to mam w standardzie, dodałem trochę tantalu wokół TDA1541, czyli na razie standard. Przeszedłem na tryb NOS- reclock a potem zacząłem się zastanawiać co z analogiem. Wybór nie był oczywisty ale chciałem więcej... więc zdecydowałem się na dwa.
Analog numer 1: lampy 6N9S - od mojego dilera na Litwie odebrałem ostatnim razem METZ w metalowej oprawie, NOS'y datowane na późne lata 40 z sierpem i młotem na oprawie.
Brzmienie mnie zaskoczyło, zupełnie inne granie niż Reflektor z lat 50 tych, więcej szczegółów na górze, wokal brzmi naturalnie, po przełączeniu na Reflektor'a wokal brzmi mniej szczegółowo i jest bardziej scalony z muzyką. Tu wokal nie jest instrumentem, brzmi jak głos. Dzwięk gitary akustycznej idzie wprost z pudła, jest tak analogowy jak tylko może być.
W zasilaniu duże trafo w gradacji audio ( mam nadzieję, że to nie ściema bo dopłata jest zancząca ) i oczywiście zasilacz Konrada, a w środku więcej MuzgAudio ale o tym za chwilę. Jako kondensatory wyjściowe pracują 600V Miflex'y ale ponieważ było trochę sucho na górze pasma, brakowało mi szczegółów i holografii pod miedź doszło srebro na mice.
żal było tracić to co wrzuciłem w analog i sygnał audio idzie przewodem 99% srebra / 1% złota od Mundorf'a uzupełniony plecionką miedzianą z wysokiej klasy przewodów do słuchawek - średnica na nim jest pałna, nic nie umknie a srebro i złoto robi dobrze górze. Pierwszy raz używałem przewodów których cena podana jest za cm a nie metr ale nie żałuję ani złotówki.
Analog numer 2: Nie było miejsca na Mufollower'a, z drugiej strony nie potrzebowałem drugiego lampowego brzmienia. Postanowiłem wykorzystać dopracowany tor audio Rotela i tu znów na warsztat poszedł wyrób Konrada, naprawdę doskonałe dyskretne OPA.
Ja już OPA dla siebie nie szukam, czegoś takiego z DIP8 jeszcze nie słyszłam, rozdzielczość, dynamika, przeźroczystość... w tym torze nie poprawiałem nic, włożyłem tylko "Wydajny wzmacniacz dyskretny JFET" od MuzgAudio
... a nie, jednak zmieniłem, wyszedłem od OPA na RCA tą samą miesznką srebra/zota/miedzi.
Całość choć w Rotelu dużo miejsca zmieściło się na styk:
A dzwiękowo... ja już doszedłem dalej niż chciałem. CD przez 2 tygodnie grał gościnnie w systemie wartości 6 cyfrowej, i po pierwsze nie przyniósł obciachu, wręcz został określony jako "absolute Spitzenklasse". Osobiście miałem okazję przysłuchać się mu tam i porównać z CD wartości dobrego samochodu i wnioski są takie, że on nie grał lepiej czy gorzej, grał inaczej ale to był ten sam poziom. W systemie grał na lampach, ale fakt jest taki, że zdarzyły się i takie realizacje, które rozwinęły skrzydła jeszcze bardziej na OPA bo z lampą brzmieć po prostu niechciały. To tym bardziej utwierdziło mnie w przekonaniu, że dwa przełączane analogi do wyboru i wybranie OPA od Muzga do zestawu z METZ'ami to był dobry pomysł.
Chyba już mi się nie przytrafi, że "szewc bez butów chodzi" ten CD zostaje już u mnie.
- Merrick
- Posty: 2384
- Rejestracja: 22 sie 2016, 22:02
- Gramofon: Thorens TD-160 Super
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Warsztat Martynki
Pierwszy raz widzę te OPA
O Miflexach słyszałem dużo dobrych opinii
Ze srebrem można przedobrzyć. Potem sieje ostre wysokie tony
Thorens TD-160 Super, SME Series III, OM 30 -> Staccato OS-> Dyskretniok -> Hafler DH-100, Hafler DH-220, Dynaudio Audience 40
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Dlatego jest tu złoto. Wziąłem na próbę po tym jak przekonywał mnie osobiście dystrybutor Mundorfa z Poweraudio Katowice. Podzielam jego opinię ten procentowy dodatek złota całkowicie usuwa krzykliwość a zostawia szczegóły na górze, Inaczej na moich elektrostatach nie mógłbym z tym żyć.
a ja polecam bardzo (jak wszystko co robi Konrad). Miałem kiedyś Staccato i włożyłem do projektu dla kogoś bo mi w systemie nie podpasowały. Te podeszły od pierwszego.
Tu masz specyfikację pełną:
https://muzgaudio.com/produkt/wydajny-w ... etny-jfet/
ja użyłem tutaj podwójnych zamiast NE5532 i chyba wrzucę do preampu również zamiast pojedyńczych OPA604 i OPA134
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Padło w ogłoszeniu sprzedaży pytanie o drugiego DAC'a:
2 x PCM56 DAC na ECC81 Siemensa w specyfikacji militarnej (BWB933) . Wejścia jak poprzednio Opt/Coax/USB/BT. Wersja MIDI - 37cm
Ponieważ do mnie idzie klask STAX'a na 2 x PCM63, i myślę że już u mnie zostanie po zmianach, to ten PCM56 będzie do nabycia. Muszę go podliczyć tylko i wystawić w dziale "sprzedam" jeżeli będzie ktoś chętny.
Ponieważ 2 x TDA1541 pojechał na odsłuch i znów niw mam DAC'a odebrałem drugiego od kolegi. Miał go jako porównanie do CD na PCM56, podłaczony przez COAX pokazał różnicę pomiędzy seryjnym wyjściem na opampach a lampą. W zasadzie CD robił już tylko za transport. Oto on:
2 x PCM56 DAC na ECC81 Siemensa w specyfikacji militarnej (BWB933) . Wejścia jak poprzednio Opt/Coax/USB/BT. Wersja MIDI - 37cm
Ponieważ do mnie idzie klask STAX'a na 2 x PCM63, i myślę że już u mnie zostanie po zmianach, to ten PCM56 będzie do nabycia. Muszę go podliczyć tylko i wystawić w dziale "sprzedam" jeżeli będzie ktoś chętny.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
A ja postanowiłem jak już się obrobię z pracami zleconymi popracować nad PCM63. Skoro 63 jest szczytem szczytów Burr-Brown'a to może zacznie brzmieć jak trzeba bo w zwykłej poprawnej aplikacji na OPA mi nie podchodzi. Zresztą... ( mam nadzieję, że to nie była tajemnica i mogę się podzielić ) doniesiono mi, że CD Rotel'a na 2 x PCM63 podłączony przez mój DAC na 2 x TDA1541 brzmi lepiej, pełniej, urosła scena, i wzmocnił się bas. Znaczy, że TDA na lampie górą nad PCM na OPA. Warto coś z tym zrobić bo skoro już słabszy przetwornik PCM56 w moim DAC'u powyżej z analogiem lampowym brzmi dobrze, wręcz bardzo dobrze (to jedno z większych zaskoczeń ostatnich miesięcy) to jak zabrzmi PCM63 ??
Zakupiłem więc Stax'a Talent.
bardzo to nieukładne, chude, wąskie, dłuuugie
budowa podyktowana spasowaniem z całą serią, razem wyglądają naprawdę dobrze a ja mam zamiar wykorzystać przede wszystkim PCB na którym znajduje się naprawde dobra aplikacja PCM63... i to w gradacji K czyli selekcjonowane best of the best, coś jak korona w przypadku TDA1541.
W przyszłych planach, małe prace na PCB. Wymiana kondensatorów, obudowa bardzo mała i ciasna a kondensatory prawie przyklejone do regulatorów, ich czas po 30 latach minął
Kolejna sprawa, filtr NPC SM5803AP urąga temu PeCeeMu
na szczęście są dostępne gotowce dla STAX'a z bardzo dobrym Burr Brown DF1704 więc NPC będzie wylutowne. Ostatnia zmiana to oczywiście analog lampowy i wrzucenie wszystkiego do jednej obudowy. Ponieważ są tu tylko dwa wejścia COAX i OPT, mojego Singxer'a F1 z zrobię z zewnętrzym zasilaniem 5V aby pracował pełną mocą i jego USB będzie przełączane na Coax w razie potrzeby.
Zakupiłem więc Stax'a Talent.
bardzo to nieukładne, chude, wąskie, dłuuugie
budowa podyktowana spasowaniem z całą serią, razem wyglądają naprawdę dobrze a ja mam zamiar wykorzystać przede wszystkim PCB na którym znajduje się naprawde dobra aplikacja PCM63... i to w gradacji K czyli selekcjonowane best of the best, coś jak korona w przypadku TDA1541.
W przyszłych planach, małe prace na PCB. Wymiana kondensatorów, obudowa bardzo mała i ciasna a kondensatory prawie przyklejone do regulatorów, ich czas po 30 latach minął
Kolejna sprawa, filtr NPC SM5803AP urąga temu PeCeeMu
na szczęście są dostępne gotowce dla STAX'a z bardzo dobrym Burr Brown DF1704 więc NPC będzie wylutowne. Ostatnia zmiana to oczywiście analog lampowy i wrzucenie wszystkiego do jednej obudowy. Ponieważ są tu tylko dwa wejścia COAX i OPT, mojego Singxer'a F1 z zrobię z zewnętrzym zasilaniem 5V aby pracował pełną mocą i jego USB będzie przełączane na Coax w razie potrzeby.
- rafikdm
- Posty: 1187
- Rejestracja: 14 lip 2013, 09:01
- Gramofon: Sony ps x65c
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Warsztat Martynki
Trochę czasu minęło od zakupu daca opartego na 2 x TDA1541 od kolegi Martynki więc można coś skrobnąć:)
Po podłączeniu i odpaleniu wydawało mi się, że góra jest zbyt szczegółowa i mnie razi ale postanowiłem poczekać i osłuchać się:)
Jak się okazało dobrze zrobiłem, bo to było tylko pierwsze wrażenie i przyzwyczajenie do wcześniejszego grania.
Po kilkudniowych odsłuchach cieszę się, że nie zwróciłem daca, bo teraz dostrzegam smaczki na górze:)
Dodatkowo polepszyła się struktura na dole. Bas stał się potężniejszy a i powiększyła się scena.
Polecam i dziękuję Martynce za wszelką okazaną pomoc.
Szczerze podziwiam Twoją pracę i to co wychodzi spod Twoich rąk:)
Po podłączeniu i odpaleniu wydawało mi się, że góra jest zbyt szczegółowa i mnie razi ale postanowiłem poczekać i osłuchać się:)
Jak się okazało dobrze zrobiłem, bo to było tylko pierwsze wrażenie i przyzwyczajenie do wcześniejszego grania.
Po kilkudniowych odsłuchach cieszę się, że nie zwróciłem daca, bo teraz dostrzegam smaczki na górze:)
Dodatkowo polepszyła się struktura na dole. Bas stał się potężniejszy a i powiększyła się scena.
Polecam i dziękuję Martynce za wszelką okazaną pomoc.
Szczerze podziwiam Twoją pracę i to co wychodzi spod Twoich rąk:)
Sony PS-X65
AT- OC9MLII
AT 630
MaCaBRiaa
Proton D1200
Yamaha CX2
Dac (mod by Martynka)
Theta Carmen II
Sonus Faber Grand Piano Home
Yamaha CR 820
Arcam Alpha 5 Plus (mod by Martynka)
Toshiba SS 810
AT- OC9MLII
AT 630
MaCaBRiaa
Proton D1200
Yamaha CX2
Dac (mod by Martynka)
Theta Carmen II
Sonus Faber Grand Piano Home
Yamaha CR 820
Arcam Alpha 5 Plus (mod by Martynka)
Toshiba SS 810
- amrowek
- Posty: 8564
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
Re: Warsztat Martynki
A wcześniejszy Dac do którego go porównywałem to ?
Że lata idą, to nic, ale w którą stronę!
- rafikdm
- Posty: 1187
- Rejestracja: 14 lip 2013, 09:01
- Gramofon: Sony ps x65c
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Warsztat Martynki
Sony PS-X65
AT- OC9MLII
AT 630
MaCaBRiaa
Proton D1200
Yamaha CX2
Dac (mod by Martynka)
Theta Carmen II
Sonus Faber Grand Piano Home
Yamaha CR 820
Arcam Alpha 5 Plus (mod by Martynka)
Toshiba SS 810
AT- OC9MLII
AT 630
MaCaBRiaa
Proton D1200
Yamaha CX2
Dac (mod by Martynka)
Theta Carmen II
Sonus Faber Grand Piano Home
Yamaha CR 820
Arcam Alpha 5 Plus (mod by Martynka)
Toshiba SS 810
- amrowek
- Posty: 8564
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
- rafikdm
- Posty: 1187
- Rejestracja: 14 lip 2013, 09:01
- Gramofon: Sony ps x65c
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Warsztat Martynki
Cedek Rotel RCD 991 po modach.
W przypadku podłączenia przez daca Nostromo różnica praktycznie żadna.
W przypadku daca Martynki znacznie lepiej. Wszystkiego więcej, szczególnie rzuca się poprawa w basie i i lepszej scenie oraz rozdzielczości na górze.
W przypadku podłączenia przez daca Nostromo różnica praktycznie żadna.
W przypadku daca Martynki znacznie lepiej. Wszystkiego więcej, szczególnie rzuca się poprawa w basie i i lepszej scenie oraz rozdzielczości na górze.
Sony PS-X65
AT- OC9MLII
AT 630
MaCaBRiaa
Proton D1200
Yamaha CX2
Dac (mod by Martynka)
Theta Carmen II
Sonus Faber Grand Piano Home
Yamaha CR 820
Arcam Alpha 5 Plus (mod by Martynka)
Toshiba SS 810
AT- OC9MLII
AT 630
MaCaBRiaa
Proton D1200
Yamaha CX2
Dac (mod by Martynka)
Theta Carmen II
Sonus Faber Grand Piano Home
Yamaha CR 820
Arcam Alpha 5 Plus (mod by Martynka)
Toshiba SS 810
- Merrick
- Posty: 2384
- Rejestracja: 22 sie 2016, 22:02
- Gramofon: Thorens TD-160 Super
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Warsztat Martynki
Miałem sporo końcówek mocy i przedwzmacniaczy Rotela ale CD Rotela nigdy nie kupiłem bo gdzieś przeczytałem że ciężko modyfikuje się CD Rotela. Co przy odtwarzaczu CD udało się tobie zmodyfikować?
Thorens TD-160 Super, SME Series III, OM 30 -> Staccato OS-> Dyskretniok -> Hafler DH-100, Hafler DH-220, Dynaudio Audience 40
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
- rafikdm
- Posty: 1187
- Rejestracja: 14 lip 2013, 09:01
- Gramofon: Sony ps x65c
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Warsztat Martynki
Między innymi zakresem prac było poprawienie zasilania sieciowego, modyfikacja zasilania DAC’a, całkowita i kompleksowa modyfikacja stopnia analogowego, wstawione podwójne wzmacniacze operacyjne na specjalnych „stolikach”, wymiana gniazd RCA.
Gra bardzo dobrze
Tak jak pisałem puszczony przez daca Nostromo poprawa żadna.
Dopiero dać Martynki zrobił robotę
Gra bardzo dobrze
Tak jak pisałem puszczony przez daca Nostromo poprawa żadna.
Dopiero dać Martynki zrobił robotę
Sony PS-X65
AT- OC9MLII
AT 630
MaCaBRiaa
Proton D1200
Yamaha CX2
Dac (mod by Martynka)
Theta Carmen II
Sonus Faber Grand Piano Home
Yamaha CR 820
Arcam Alpha 5 Plus (mod by Martynka)
Toshiba SS 810
AT- OC9MLII
AT 630
MaCaBRiaa
Proton D1200
Yamaha CX2
Dac (mod by Martynka)
Theta Carmen II
Sonus Faber Grand Piano Home
Yamaha CR 820
Arcam Alpha 5 Plus (mod by Martynka)
Toshiba SS 810