Warsztat Martynki
- zelazny
- Posty: 4913
- Rejestracja: 16 sie 2011, 21:00
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Bo ja lubię jak jest dobrze i ładnie.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- jogurteq
- Posty: 683
- Rejestracja: 29 maja 2020, 20:12
- Gramofon: Pioneer PL-50L II
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Warsztat Martynki
Czas pracy można nagiąć



Pioneer PL-50L II - Kenwood KA-9150 - Kenwood KT-7550 - Sansui A-80 - Onkyo TX-NR686 - Klipsch RP-8000F - RP-500C - RP-400M - Klipsch R-115SW - Bang&Olufsen S60 - Philips CD473 - Chromecast Audio (2015)
- Cichy5000
- Posty: 818
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
Czyli znów się udało



Sony PS-X4, 205ED B-SAS od Jico,
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Jakieś Yamahy, Luxmany, Infinity, karetki, szpital... dzień jak co dzień
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Słucham ich od rana, Krell aż skwierczy ale co się tu porobiło. Odkrywam muzykę na nowo. Pierwszy raz tak wyraźnie w "Wish you were here" Pink Floyd słyszę że w 42 sekundzie jest małe dmuchniecie w mikrofon a w 47 sekundzie zaciąga powietrze nosem. Jakbym stał obok i na niego patrzył. Te CLS są niesamowite.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Cichy5000
- Posty: 818
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
To już z nową elektroniką?Martynka pisze: ↑04 maja 2022, 15:41Słucham ich od rana, Krell aż skwierczy ale co się tu porobiło. Odkrywam muzykę na nowo. Pierwszy raz tak wyraźnie w "Wish you were here" Pink Floyd słyszę że w 42 sekundzie jest małe dmuchniecie w mikrofon a w 47 sekundzie zaciąga powietrze nosem. Jakbym stał obok i na niego patrzył. Te CLS są niesamowite.
Sony PS-X4, 205ED B-SAS od Jico,
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Cichy5000
- Posty: 818
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
Sony PS-X4, 205ED B-SAS od Jico,
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
A więc... o CLS'ach opowieści ciąg dalszy.
Wróćmy na początek. Gdy wjechałem autem na ogród pod nieobecność małżonki i wniosłem je przez taras do salonu ( ważą więcej niż wyglądają, a wymiary 150 x 75 wcale nie ułatwiają wnoszenia ), i gdy moja małżonka weszła po powrocie do domu, do salonu i zobaczyła je pierwszy raz, usłyszałem już nie tylko, ze zmieniam meble w salonie pod jej nieobecność ale tym razem również, że mam pomysły jak Nasz rząd - coraz bardziej popierdolone. Nie wróżyło. Po ustawieniu głośników przez kolegę, gdy już pierwszy wieczór spędziła podczas odsłuchów w salonie, zamiast przenieść się do innego pokoju jak na ogół ma wtedy w zwyczaju, czułem, że jednak zaskoczyło. Wczoraj gdy pakowałem się na wyjazd służbowy, parotygodniowy usłyszałem "Kochanie, to jak to co teraz tam mamy się włącza, żeby posłuchać muzyki ??". Normalnie, chyba jak wrócę to się przyznam, że to nie kolegi tylko moje
Co do brzmienia.
Oczywiście jak zaraz usłyszymy "filmy nie są miarodajne bo nie są nagrywane z wyjścia audio tylko z 'powietrza' " natomiast nawet taki nagrany tosterem filmik słuchany przez słuchawki a nie pseudogłośniczki laptopa dadzą nam krótki podgląd na grę szerokopasmowego elektrosatu a opinia, że elektrostaty nie mają basu, jest dalece odbiegająca od rzeczywistości.
Dla mnie magia jak z wyginającego się kawałka woreczka może wydobywać się tak spójny dzwięk z tak mocnym i precyzyjnym basem nie gubiąc ani odrobinki z pięknej szczegółowej góry i pełnej średnicy. Same wokale natomiast są najbardziej naturalne jakie słyszałem. Biorąc pod uwagę scenę jaką robią ma się wrażenie, że Samantha Gongol z Marian Hill śpiewa, siedząc obok Ciebie.
Jedną z zalet podkreślaną przez konstruktorów elektrostatów jest brak podziału w zwrotnicy, nie ma więc częstotliwości, która się dubluje w przetwornikach bądź która się traci na podziale, szczególnie przy rozjechanych zwrotnicach. Tutaj kondensator w elektronice tylko odcina częstotliwości skrajne u góry i na dole, reszta cała idzie na folię.
Jeszcze raz magia.
Wróćmy na początek. Gdy wjechałem autem na ogród pod nieobecność małżonki i wniosłem je przez taras do salonu ( ważą więcej niż wyglądają, a wymiary 150 x 75 wcale nie ułatwiają wnoszenia ), i gdy moja małżonka weszła po powrocie do domu, do salonu i zobaczyła je pierwszy raz, usłyszałem już nie tylko, ze zmieniam meble w salonie pod jej nieobecność ale tym razem również, że mam pomysły jak Nasz rząd - coraz bardziej popierdolone. Nie wróżyło. Po ustawieniu głośników przez kolegę, gdy już pierwszy wieczór spędziła podczas odsłuchów w salonie, zamiast przenieść się do innego pokoju jak na ogół ma wtedy w zwyczaju, czułem, że jednak zaskoczyło. Wczoraj gdy pakowałem się na wyjazd służbowy, parotygodniowy usłyszałem "Kochanie, to jak to co teraz tam mamy się włącza, żeby posłuchać muzyki ??". Normalnie, chyba jak wrócę to się przyznam, że to nie kolegi tylko moje



Co do brzmienia.
Oczywiście jak zaraz usłyszymy "filmy nie są miarodajne bo nie są nagrywane z wyjścia audio tylko z 'powietrza' " natomiast nawet taki nagrany tosterem filmik słuchany przez słuchawki a nie pseudogłośniczki laptopa dadzą nam krótki podgląd na grę szerokopasmowego elektrosatu a opinia, że elektrostaty nie mają basu, jest dalece odbiegająca od rzeczywistości.
Dla mnie magia jak z wyginającego się kawałka woreczka może wydobywać się tak spójny dzwięk z tak mocnym i precyzyjnym basem nie gubiąc ani odrobinki z pięknej szczegółowej góry i pełnej średnicy. Same wokale natomiast są najbardziej naturalne jakie słyszałem. Biorąc pod uwagę scenę jaką robią ma się wrażenie, że Samantha Gongol z Marian Hill śpiewa, siedząc obok Ciebie.
Jedną z zalet podkreślaną przez konstruktorów elektrostatów jest brak podziału w zwrotnicy, nie ma więc częstotliwości, która się dubluje w przetwornikach bądź która się traci na podziale, szczególnie przy rozjechanych zwrotnicach. Tutaj kondensator w elektronice tylko odcina częstotliwości skrajne u góry i na dole, reszta cała idzie na folię.
Jeszcze raz magia.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2022, 17:55 przez Martynka, łącznie zmieniany 1 raz.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- dot87
- Posty: 1458
- Rejestracja: 04 wrz 2017, 17:37
- Gramofon: Akai AP D33/Technics
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Warsztat Martynki

Luxman L230/Rotel RA820Bx3/Wega P120SH/Pickering V15/Stanton 680/Shure m75/Dual CD 1065/HK 27
Philips LFD 3428/Somic V2/AKG 240 Studio/Beyerdynamic DT 770/990 Pro
Philips LFD 3428/Somic V2/AKG 240 Studio/Beyerdynamic DT 770/990 Pro
- kinky
- Posty: 4372
- Rejestracja: 24 cze 2021, 19:48
- Gramofon: Philips 5877
- Lokalizacja: Konin
Re: Warsztat Martynki
Ja się przyznam bez bicia, nawet nie wiedziałem, że istnieją takie głośniki co folią grają
Pozazdrościć możliwości przetestowania/posłuchania tylu sprzętów przewijających się przez warsztat. I salon
Martynka z taką pasją i wiedzą od strony technicznej opisuje to co robi, a później jak to gra, że szacunek pełen z mojej strony


Martynka z taką pasją i wiedzą od strony technicznej opisuje to co robi, a później jak to gra, że szacunek pełen z mojej strony

Philips 5877 - [MiBoxS-Fiio D03] - Tensai TA-2045 - Dali 104
Panasonic XR45/CD S65 - Jamo Studio 160
Technics EX510/CD PG580A - Altus 120A
Panasonic XR45/CD S65 - Jamo Studio 160
Technics EX510/CD PG580A - Altus 120A
- AudioAdrian
- Posty: 161
- Rejestracja: 01 gru 2020, 11:59
- Gramofon: Metz TX 4963
- Lokalizacja: Kalisz
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Dziękuję, nie małą zasługę robiło tu źródło czyli mój DAC... niestety już były. Znaczy dalej DAC ale już nie mój.
Coś w tym TDA1541 na lampie jest, że wystarczy wysłać, pozwolić włączyć i ... mam kolejną nerkę na sumieniu. Jak właściciel się osłucha to może sam coś napisze.
Dobra informacja, że ten analog lampowy nie gryzie się z lampowym wzmocnieniem i wciąż brzmi jak trzeba bez kluchy na wyjściu.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Frey
- Posty: 608
- Rejestracja: 30 gru 2017, 16:13
- Gramofon: Dual 604
- Lokalizacja: Bytom
Re: Warsztat Martynki
Bardzo fajna informacja. Na starcie odrzuciłem taką opcję zakładając, że skończy się to jednym wielkim łubudubu.
Dual 604 || Dual M20E || Buphono
Audiolab 6000CDT || Wiim Ultra || Denafrips Enyo 15th
Atoll PR200 Signature || Atoll AM100 Signature || Infinity RS6000A
AKG K271 Studio || Audio-Technica ATH-AD500X || Sennheiser Momentum M2 || Bowers&Wilkins PX7 S2
Audiolab 6000CDT || Wiim Ultra || Denafrips Enyo 15th
Atoll PR200 Signature || Atoll AM100 Signature || Infinity RS6000A
AKG K271 Studio || Audio-Technica ATH-AD500X || Sennheiser Momentum M2 || Bowers&Wilkins PX7 S2