Kurde aż sprawdzę swoją jak wrócę do domuzbyszek1982 pisze:Ja kupiłem kiedyś taką marketową. Okazało się, że kółko miała krzywo namalowane i odczyt się zmieniał podczas obracania oczka wokół osi
Do wypoziomowania gramofonu wystarczy taka 30cm z marketu, z tego się nie strzela przecież.
Dual 626 - przestała działać automatyka i przycisk lift + problem z auto stop
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 626 - przestała działać automatyka i przycisk lift + problem z auto stop
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- PhantomLord
- Posty: 243
- Rejestracja: 23 wrz 2016, 08:48
- Gramofon: SABA PSP 250
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dual 626 - przestała działać automatyka i przycisk lift + problem z auto stop
No i zupa...
Gramofon wypoziomowałem, sprawdziłem dwoma poziomicami i smartfonem tak do kompletu. Ramie jest ładnie równoległe do talerza, nacisk zgodny z zaleceniami producenta wkładki, antyskating ustawiony wg opisu na forum. I... działa absolutnie wszystko oprócz auto stopu.
Śrubką regulacji "E" cudowałem w różnych pozycjach i najdalszym punktem od środka płyty, gdzie auto stop zawsze załapuje jest brzeg labeli. Nietrudno zgadnąć, że w takim wypadku autostop nie działa na żadnej z płyt. Ta dźwignia (metalowy płaskownik, który kończy się przy śrubce "E") ma delikatny luz w pionie - po trzonie śruby regulacyjnej, natomiast w poziomie luzów brak.
Po raz kolejny zauważyłem, że jeśli po regulacji odpalę gramofon ręcznie, to auto stop zadziała, ale po użyciu przycisku start bądź stop, auto stop odmawia współpracy.
Dodam tylko, że nie próbowałem jeszcze zdemontować talerza metodą młotka gumowego, ale nie wiem, czy to w czymś by pomogło na powyższy problem.
Bardzo proszę o porady co też mógłbym jeszcze zrobić, bo w tej chwili jedyne co mi przychodzi na myśl to są dwie rzeczy:
1) Może jednak pimpel jest za długi/krótki i to czemuś przeszkadza.
2) Obejrzeć jak to wszystko pracuje, ale do tego musiałbym rozebrać cały gramofon, podnieść go do góry i jakoś zawiesić. Alternatywnie przy odwróconej płycie popróbować ręcznie znaleźć jakieś niechciane luzy czy też punkty gdzie smar się był wytarł. Tyle, że na to potrzeba czasu, którego mi trochę szkoda.
Reasumując: pomocy
Gramofon wypoziomowałem, sprawdziłem dwoma poziomicami i smartfonem tak do kompletu. Ramie jest ładnie równoległe do talerza, nacisk zgodny z zaleceniami producenta wkładki, antyskating ustawiony wg opisu na forum. I... działa absolutnie wszystko oprócz auto stopu.
Śrubką regulacji "E" cudowałem w różnych pozycjach i najdalszym punktem od środka płyty, gdzie auto stop zawsze załapuje jest brzeg labeli. Nietrudno zgadnąć, że w takim wypadku autostop nie działa na żadnej z płyt. Ta dźwignia (metalowy płaskownik, który kończy się przy śrubce "E") ma delikatny luz w pionie - po trzonie śruby regulacyjnej, natomiast w poziomie luzów brak.
Po raz kolejny zauważyłem, że jeśli po regulacji odpalę gramofon ręcznie, to auto stop zadziała, ale po użyciu przycisku start bądź stop, auto stop odmawia współpracy.
Dodam tylko, że nie próbowałem jeszcze zdemontować talerza metodą młotka gumowego, ale nie wiem, czy to w czymś by pomogło na powyższy problem.
Bardzo proszę o porady co też mógłbym jeszcze zrobić, bo w tej chwili jedyne co mi przychodzi na myśl to są dwie rzeczy:
1) Może jednak pimpel jest za długi/krótki i to czemuś przeszkadza.
2) Obejrzeć jak to wszystko pracuje, ale do tego musiałbym rozebrać cały gramofon, podnieść go do góry i jakoś zawiesić. Alternatywnie przy odwróconej płycie popróbować ręcznie znaleźć jakieś niechciane luzy czy też punkty gdzie smar się był wytarł. Tyle, że na to potrzeba czasu, którego mi trochę szkoda.
Reasumując: pomocy
- chudy_b
- Posty: 4018
- Rejestracja: 05 lis 2013, 14:54
- Lokalizacja: Wólka
Re: Dual 626 - przestała działać automatyka i przycisk lift + problem z auto stop
Nie wiem czy to ma znaczenie, nie znam się na Dualach, ale Ty napisałeś, że ten pimpel zrobiłeś z izolacji przewodu 1,5mm. A mi się wydaje że słyszałem, że on ma być z izolacji przewodu antenowego trochę jednak grubszego.
- PhantomLord
- Posty: 243
- Rejestracja: 23 wrz 2016, 08:48
- Gramofon: SABA PSP 250
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dual 626 - przestała działać automatyka i przycisk lift + problem z auto stop
Chodziło o średnicę trzpienia - kolega zaproponował izolację wewnętrzną z kabla antenowego, bo zwyczajnie ma dobrą średnicę kabel antenowy. Wątpię, żeby tu leżał problem, bo mój 'nowy' steuerpimpel siedzi sztywno na trzpieniu.
- chudy_b
- Posty: 4018
- Rejestracja: 05 lis 2013, 14:54
- Lokalizacja: Wólka
Re: Dual 626 - przestała działać automatyka i przycisk lift + problem z auto stop
Podkreślam. Nigdy tego w Dualu nie robiłem i być może piszę bzdury. Ale to że on siedzi sztywno na trzpieniu to jedno, a średnica zewnętrzna to drugie. Być może właśnie tu Ci brakuje tych kilku milimetrów do poprawnego działania autostopu.
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 41939
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dual 626 - przestała działać automatyka i przycisk lift + problem z auto stop
Przychylam się do sugestii chudego_b. Popraw pimpka
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
- PhantomLord
- Posty: 243
- Rejestracja: 23 wrz 2016, 08:48
- Gramofon: SABA PSP 250
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dual 626 - przestała działać automatyka i przycisk lift + problem z auto stop
Ech Panowie co się dotknę to nowy problem. Pimpka nie ruszałem, ale auto stop uruchomiłem. Zdjąłem talerz, poruszałem mechanizmami i okazało się, że za auto stop odpowiadają te dwie małe miedziane blaszki. Zajrzałem do serwisówki, która nie mówi o smarowaniu tych elementów, a u mnie były całe w smarze. W związku z powyższym wyczyściłem te blaszki, zmontowałem i auto stop udało się ustawić bez najmniejszego problemu.
Pojawił się natomiast inny problem, ale pojęcia nie mam kiedy, możliwe że występował przed moją zabawą z auto stopem a nie zwróciłem na niego uwagi.
Mianowicie przy wciśnięciu przycisku "Stop" lub "Lift" ramie unosi się lekko i praktycznie od razu przesuwa się minimalnie w poprzek płyty w kierunku zewnętrza płyty. Przyglądałem się i przyglądałem i wygląda, że igła zdąża unieść się nad płytę, ale pewny nie jestem. Na logikę, moja ingerencja w blaszki nie powinna mieć kompletnie wpływu na takie zachowanie ramienia, nie wiem natomiast, czy coś nie przestawiłem przypadkiem. Czy szanowni forumowicze mają jakiś pomysł z powyższym?
Dodam tylko, że powyższy problem występuje również, gdy realizowana jest procedura auto stopu na końcu płyty, natomiast nie zauważyłem tego przy podnoszeniu ramienia dźwignią.
Pojawił się natomiast inny problem, ale pojęcia nie mam kiedy, możliwe że występował przed moją zabawą z auto stopem a nie zwróciłem na niego uwagi.
Mianowicie przy wciśnięciu przycisku "Stop" lub "Lift" ramie unosi się lekko i praktycznie od razu przesuwa się minimalnie w poprzek płyty w kierunku zewnętrza płyty. Przyglądałem się i przyglądałem i wygląda, że igła zdąża unieść się nad płytę, ale pewny nie jestem. Na logikę, moja ingerencja w blaszki nie powinna mieć kompletnie wpływu na takie zachowanie ramienia, nie wiem natomiast, czy coś nie przestawiłem przypadkiem. Czy szanowni forumowicze mają jakiś pomysł z powyższym?
Dodam tylko, że powyższy problem występuje również, gdy realizowana jest procedura auto stopu na końcu płyty, natomiast nie zauważyłem tego przy podnoszeniu ramienia dźwignią.
- PhantomLord
- Posty: 243
- Rejestracja: 23 wrz 2016, 08:48
- Gramofon: SABA PSP 250
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dual 626 - przestała działać automatyka i przycisk lift + problem z auto stop
Dla zobrazowania efektu jaki się pojawia załączam krótki filmik. Myśle, że słychać kliknięcie, gdy wciskam przycisk "Stop". https://youtu.be/Ic8Ofr2rZk0
Dla pełnej informacji dodam, że ten niechciany ruch w bok odbywa się tuż przed tym (dosłownie pół milimetra - milimetr) zanim czarne ramie od spodu oprze się o pimpla. Co daje mi do myślenia, że może gdyby pimpek był dłuższy, ramie się oparło to ruch byłby zblokowany i problem znikł. Muszę sprawdzić, ale jeśli macie koledzy jakieś pomysły - porady to bardzo proszę.
Dla pełnej informacji dodam, że ten niechciany ruch w bok odbywa się tuż przed tym (dosłownie pół milimetra - milimetr) zanim czarne ramie od spodu oprze się o pimpla. Co daje mi do myślenia, że może gdyby pimpek był dłuższy, ramie się oparło to ruch byłby zblokowany i problem znikł. Muszę sprawdzić, ale jeśli macie koledzy jakieś pomysły - porady to bardzo proszę.
- PhantomLord
- Posty: 243
- Rejestracja: 23 wrz 2016, 08:48
- Gramofon: SABA PSP 250
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dual 626 - przestała działać automatyka i przycisk lift + problem z auto stop
Koniec końców:
Ostatni problem z podnoszeniem ramienia (oba posty powyżej) okazał się za krótkim pimplem. Po wydłużeniu o ok 1.5 mm wszystko wróciło do normy. Wydaje mi się natomiast, że powinienem porządnie oczyścić mechanizmy ze smarów i nasmarować na nowo, bo miejscami smar bywał już stwardniały albo bardzo gęsty.
Tymczasem jednak wszystko działa i pięknie gra. Jeszcze raz dziękuję kolegom za pomoc i tak miłe przyjęcie na forum.
Pozdrawiam serdecznie
Ostatni problem z podnoszeniem ramienia (oba posty powyżej) okazał się za krótkim pimplem. Po wydłużeniu o ok 1.5 mm wszystko wróciło do normy. Wydaje mi się natomiast, że powinienem porządnie oczyścić mechanizmy ze smarów i nasmarować na nowo, bo miejscami smar bywał już stwardniały albo bardzo gęsty.
Tymczasem jednak wszystko działa i pięknie gra. Jeszcze raz dziękuję kolegom za pomoc i tak miłe przyjęcie na forum.
Pozdrawiam serdecznie
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 41939
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dual 626 - przestała działać automatyka i przycisk lift + problem z auto stop
Brawo
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
-
- Posty: 1928
- Rejestracja: 12 sty 2015, 19:09
- Gramofon: Technics SL1300
- Lokalizacja: Górny Śląsk
Re: Dual 626 - przestała działać automatyka i przycisk lift + problem z auto stop
Niepowinno być w tytule zaznaczone +18..