Saba PSP-350 - problemy
- Marekbroda
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 paź 2014, 13:57
- Gramofon: SABA 350
Saba PSP-350 - problemy
Przyszedł czas na zabranie się w końcu za porządek z uziemieniem Radmora (w końcu)ale żeby to zrobić rozebrałem Sabę . Kupiłem ja z kablami cinch a przeglądając forum doszedłem do wniosku, że fabrycznie to ona tak nie była produkowana.Sprawdzanie ukazało taki obraz co spowodowało, że pozwoliłem sobie założyć temat:
Czytałem co nieco na forum o likwidowaniu wspólnej masy ,ale powiem szczerze nie jestem fachowcem jeśli chodzi o elektronikę(a chciałbym być )i widzę że ktoś tu już łapy włożył.Luty wyglądają mało profesjonalnie,chociaż kabel wygląda na solidny ,jest gruby,dwu żyłowy, a trzecia żyła, od osobnej masy poprowadzona jest między nimi.Pytanie brzmi .Czy to tak ma zostać?Dodam że reszta gramofonu wygląda na nie grzebaną ,wymieniłem pęknięty kondensator zgodnie z instrukcją z forum ,to chyba dolegliwość tych gramofonów.Czekam na info z rozgrzebanym gramofonem.SABA 350 full automatic- to nie szwedzki samochód z automatyczna skrzynia biegów.
-
- Posty: 5029
- Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11
Saba 350 zmiana kabli
Jak między czarnym a zielonym i niebieskim nie a przejścia to jest dobrze. Czarny to masa gramofonu. Każdy z tych przewodów ma iść osobno.
- Marekbroda
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 paź 2014, 13:57
- Gramofon: SABA 350
Re: Saba 350 zmiana kabli
Tak się domyślałem ale zwątpiłem w swą nikłą wiedzę.Problem polega na tym że czarny z zielonym jest połączony cyną w formie gluta
.Czy możliwe że człowiek połączył tak te kable bo tak było przy kablach DIN?Dodam że bez podłączonej masy do amplitunera, ruszanie kablem powoduje buczenie jak w rosyjskim radarze od ciszy do potężnego sprzężenia.Moc tego buczenia zależy od tego gdzie leży kabel.

SABA 350 full automatic- to nie szwedzki samochód z automatyczna skrzynia biegów.
-
- Posty: 5029
- Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11
Saba 350 zmiana kabli
Może coś po drodze spartolił i dlatego spiął te dwie masy. Jak jest przewód DIN to wszystkie są połączone razem.
Usuń to połączenie i sprawdź miernikiem czy jest przejście od punktów lutowniczych do odpowiednich końców wtyczek i kabla masowego, oraz czy gdzieś nie ma przejścia między przewodami.
Usuń to połączenie i sprawdź miernikiem czy jest przejście od punktów lutowniczych do odpowiednich końców wtyczek i kabla masowego, oraz czy gdzieś nie ma przejścia między przewodami.
- Dante
- Posty: 679
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:30
- Gramofon: SL1700mkII/PS-P7X
Re: Saba 350 zmiana kabli
To nie cyna, tak fabrycznie był lutowany. To owinięta końcówka przewoduMarekbroda pisze:Tak się domyślałem ale zwątpiłem w swą nikłą wiedzę.Problem polega na tym że czarny z zielonym jest połączony cyną w formie gluta.Czy możliwe że człowiek połączył tak te kable bo tak było przy kablach DIN?Dodam że bez podłączonej masy do amplitunera, ruszanie kablem powoduje buczenie jak w rosyjskim radarze od ciszy do potężnego sprzężenia.Moc tego buczenia zależy od tego gdzie leży kabel.

- Marekbroda
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 paź 2014, 13:57
- Gramofon: SABA 350
Re: Saba 350 zmiana kabli
Właśnie się domyśliłem że to część konstrukcyjna a glut to przypadkowo pokrył.Rozdzieliłem to i po złożeniu ...gramofon się nie wyłącza.Ramie wraca na miejsce i talerz kręci bez przerwy.Niczego nie dotykałem a chyba coś zepsułem.Lekka masakra.Może jakaś podpowiedź?.
SABA 350 full automatic- to nie szwedzki samochód z automatyczna skrzynia biegów.
- Dante
- Posty: 679
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:30
- Gramofon: SL1700mkII/PS-P7X
Saba 350 zmiana kabli
Zwierać to tam nie ma co, raczej jakimś cudem się automatyka przyblokowała... A sprawdzałeś działanie po wymianie tego kondensatora? Wszystko było ok?
- Marekbroda
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 paź 2014, 13:57
- Gramofon: SABA 350
Re: Saba 350 zmiana kabli
Tak,kondensator zmieniony już jakiś czas temu.Cała automatyka chodzi poza tym, że talerz kręci cały czas.Powinien stanąć po powrocie ramienia a kręci .Pozostałe funkcję OK. 

SABA 350 full automatic- to nie szwedzki samochód z automatyczna skrzynia biegów.
-
- Posty: 5029
- Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11
Saba 350 zmiana kabli
No to weź kabelek uziemienia i zewrzyj go do masy wtyku prawego kanału. Jak talerz stanie, to będziemy mieli do czynienia z magią.
- Marekbroda
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 paź 2014, 13:57
- Gramofon: SABA 350
Re: Saba 350 zmiana kabli
Zrobiłem ,i kręci .
SABA 350 full automatic- to nie szwedzki samochód z automatyczna skrzynia biegów.
-
- Posty: 5029
- Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11
- Marekbroda
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 paź 2014, 13:57
- Gramofon: SABA 350
Re: Saba PSP-350 zmiana kabli
Chyba stanie na tym, że na kablu zainstaluje przełącznik jak w lampce nocnej.Masakra.
SABA 350 full automatic- to nie szwedzki samochód z automatyczna skrzynia biegów.
- Dante
- Posty: 679
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:30
- Gramofon: SL1700mkII/PS-P7X
Saba PSP-350 zmiana kabli
Sprawdź te elementy, które stykają się z włącznikiem. http://mtg.domek.org/1q2w3e/saba_ah.jpg
Jeśli smary są stare, mogły przyblokować jakieś ustrojstwo, które nie dociska odpowiednio tego włącznika, przez co cały czas idzie prąd na silnik.
Jeśli smary są stare, mogły przyblokować jakieś ustrojstwo, które nie dociska odpowiednio tego włącznika, przez co cały czas idzie prąd na silnik.
-
- Posty: 5029
- Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11
Saba PSP-350 zmiana kabli
Nie wiem jak to jest rozwiązane w tym gramofonie, ale jak się da, to zdejmij dolną pokrywę postaw go na jakimś stołku albo na książkach, wsadź głowę pod spód i obserwuj co się dzieje jak działa automatyka. Może jakeś zapadka się podniosła i nie opadła albo coś w ten deseń. Obejrzj dokładnie instrukcję serwisową, może tam coś znajdziesz.
Edit: Dante dobrze mówi.
Edit: Dante dobrze mówi.
- Marekbroda
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 paź 2014, 13:57
- Gramofon: SABA 350
Re: Saba PSP-350 zmiana kabli
Też na to wpadłem .Ramie kończy pracę w taki sposób że ten mikrostyk jest wciśnięty,(wypustka u góry)ale moje włączanie i wyłączanie go nie powodują zatrzymania talerza.
SABA 350 full automatic- to nie szwedzki samochód z automatyczna skrzynia biegów.