Przedstawiam drugą płytę klubową: Z-SXL 0546 –The Julian „Cannonball Adderley Quintet / Laboratorium i Zbigniew Seifert.
Na stronie „A” nagranie koncertowe Kwintetu Juliana Adderleya, dokonane podczas występu na XV Międzynarodowym Festiwalu Jazzowym „Jazz Jamboree ’72” w Warszawie, w dniu 19 października 1972 roku.
Warto przypomnieć, że Julian „Cannonball Adderley był członkiem historycznego składu sekstetu Milesa Davisa który nagrał między innymi płytę „Kind Of Blue”.
Na stronie „B” zaskakująca konfiguracja ekipy wykonawczej: powstały w połowie 1970 roku zespól Laboratorium towarzyszy grającemu na skrzypcach elektrycznych Zbigniewowi Seifertowi - członkowi Kwintetu Tomasza Stańki, kwintetu, który stanowił wtedy środkowoeuropejską wizytówką freejazzu. Nagrań dokonano w studio Programu III Polskiego Radia w Warszawie, w dniu 24 kwietnia 1972 roku.
Drugą płytę klubową wydano w okładce autorstwa Rafała Olbińskiego, wydrukowanej w Łódzkiej Drukarni Akcydensowej (słońce i dwa gramofony).
Program płyty:
Strona „A”:
1. Pretty Paul (Julian Adderley),
2. Denise (Walter Booker),
(oba utwory połączone w jedno nagranie),
3. Directions (Joe Zawinul),
4. Walk Tall (Nat Adderley),
5. The Scene (Nat Adderley, Joe Zawinul).
Wykonawcy: Julian „Cannonball Adderley – sax alt, Nat Adderley - kornet, George Duke – fortepian elektryczny, Walter Booker – kontrabas, Roy McCurdy - perkusja
Strona „B”:
1. Chorał (Janusz Grzywacz),
2. Plazma (Janusz Grzywacz, Marek Stryszowski, Wacław Łoziński, Maciej Górski, Mieczysław Górka).
Wykonawcy: Zbigniew Seifert – skrzypce elektryczne, Janusz Grzywacz – fortepian elektryczny, Marek Stryszowski – śpiew, fagot, Wacław Łoziński – flet, Maciej Górski – gitara basowa, Mieczysław Górka – perkusja.
Wyprodukowaną przez Polskie Nagania płytę klubową zdobią niebieskie labele z logo Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego:
Do płyty dołączono ulotkę:
Po paru miesiącach dosłano naklejkę klubową na płytę z nr 2:
Lubię tę płytę choćby ze względu na znakomitą solówką, George Duke’a w kompozycji Nata Adderleya – „Walk Tall”. Wysłuchałem kilku wersji tego utworu, granych przez formacje Juliana Adderleya z udziałem innych pianistów ale nagranie z płyty Klubu Płytowego PSJ jest dla mnie najlepsze.
Włodzimierz Janowski