Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
- klin
- Posty: 2162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
Szukam urządzenia do zgrywania na komputerze sygnału liniowego w stereo o równym gain dla obu kanałów i wejściem na XLR. Chcę go używać do zgrywania winyli. Myślałem o tego typu urządzeniach jak poniżej, ale z tego co rozumiem to one mają osobny gain dla każdego z kanałów i chyba nie da się tego na równo ustawić.
https://motu.com/en-us/products/m-series/m2/
https://www.uaudio.com/uad-plugins/volt ... 8nWxnN_ELe
Do tej pory używałem KORG DS-DAC-10R. Gain ustawia się w nim software'owo w programie dla obu kanałów i nie ma problemu.
https://motu.com/en-us/products/m-series/m2/
https://www.uaudio.com/uad-plugins/volt ... 8nWxnN_ELe
Do tej pory używałem KORG DS-DAC-10R. Gain ustawia się w nim software'owo w programie dla obu kanałów i nie ma problemu.
- Bacek
- Posty: 3238
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
W motu m4 na pewno się da bo dwa wejścia są bez regulacji gain.
W M2 trzeba by użyć odpowiedniego wtyku, pewnie TRS (wtedy pominie wzmacniacze mikrofonowe) mono (czyli duży Jack) i dać gain na maxa i bedzie równo. W wolnej chwili mogę sprawdzić. W senisie mam M4, ale wejścia z przodu są takie same.
W M2 trzeba by użyć odpowiedniego wtyku, pewnie TRS (wtedy pominie wzmacniacze mikrofonowe) mono (czyli duży Jack) i dać gain na maxa i bedzie równo. W wolnej chwili mogę sprawdzić. W senisie mam M4, ale wejścia z przodu są takie same.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
- klin
- Posty: 2162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
Aha, z tyłu ma dwa wejścia TRS (LINE IN 3 & 4) i faktycznie nie ma dla nich regulacji gain.
Ale M2 chyba nie ma wejściowych TRS, tylko te dwa XLR na froncie?
- Bacek
- Posty: 3238
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
To są gniazda combo XLR/TRS (patrz punkt 1). Nawet są opisane Mic/ Line / Guitar
Te karty są fajne bo nie mają zasilacza, mogą być pędzone z lapka na baterii co odejmuje trochę potencjalnych problemów z brumami sieciowymi.
Odgrzebię gdzieś przejściówkę chinch/jack to sprawdzę.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
- klin
- Posty: 2162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
Faktycznie, dzięki za sprostowanie!
OK, może głupie pytanie, ale czym to się różni? W sensie, że w XLR mam na kanał 3 przewody (plus, minus i masa) a w TRS też są trzy punkty (tip, ring, sleeve). To jak to się lutuje i czym to się różni po stronie tego motu, że dla wtyku XLR leci przez wmzacniacze mikrofonowe a dla TRS je pomija?
- Bacek
- Posty: 3238
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
Lutuje się tak samo bo i jedno i drugie to zbalansowane (lub nie). Wewnętrznie, Jack wepchnięty odpala tam (nie pamiętam czy mechanicznie czy przekaźnikiem) inną ścieżkę z pominięciem wzmacniaczy mikrofonowych .W większości interfejsów tak to działa, albo inaczej, w wielu. Dobrze manual jednak przewertować.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
- klin
- Posty: 2162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
- Bacek
- Posty: 3238
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
Ok, już wiem. Na 1/2 nagrywa się z potencjometrami na min (a nie rozkręconymi). Rozkręcenie faktycznie wzmacnia sygnał czyli nie wszysko jest pomijane przy TRS z przodu. Po podłączeniu pod 3/4 (czyli wejścia bez gain) poziom sygnału wejściowego pokazywało taki sam.
Tak czy siak dobrze jest mieć w pre gramofonowym regulowany gain żeby podbić bliżej góry ADC. Na moim ustawieniu pre gramofonowego które max utawione w granicach 2V to Division Bell pokazywało na nagraniu -18 do -12 dba. Nie wiem w sumie jak głośno ta płyta jest nagrana ale raczej nie w pobliżu maksów nośnika. Tak jeszcze z 5dba bym dorzycił. Można na pre, można w interfejcie ale wtedy faktycznie nie będzie idealnie równo bo pokrętła są dwa. Widziałem moda gdzie ktoś przerobił to na stepped attenuator ale to już rzeźba była.
Z testów M4 pamiętam że na 1/2 sygnał/szum jest o 3dba gorszy niż na 3/4 więc faktycznie coś tam po drodze na 1/2 trs jest więcej ale raczej nie cały pre mikrofonowy.
Tak czy siak dobrze jest mieć w pre gramofonowym regulowany gain żeby podbić bliżej góry ADC. Na moim ustawieniu pre gramofonowego które max utawione w granicach 2V to Division Bell pokazywało na nagraniu -18 do -12 dba. Nie wiem w sumie jak głośno ta płyta jest nagrana ale raczej nie w pobliżu maksów nośnika. Tak jeszcze z 5dba bym dorzycił. Można na pre, można w interfejcie ale wtedy faktycznie nie będzie idealnie równo bo pokrętła są dwa. Widziałem moda gdzie ktoś przerobił to na stepped attenuator ale to już rzeźba była.
Z testów M4 pamiętam że na 1/2 sygnał/szum jest o 3dba gorszy niż na 3/4 więc faktycznie coś tam po drodze na 1/2 trs jest więcej ale raczej nie cały pre mikrofonowy.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
- klin
- Posty: 2162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
OK, czyli jak rozumiem, wejścia 3/4 są niesterowane - nie ma dla nich pokrętła gain. To co wchodzi to wychodzi. Mają też lepszy stosunek szygnał/szum.
W Huasarii mam sterowanie gain więc mogę sobie dopasować.
Wygląda na to, że mam sobie kupić Motu M4, wpiąć się w 3/4 i będzie git
W Huasarii mam sterowanie gain więc mogę sobie dopasować.
Wygląda na to, że mam sobie kupić Motu M4, wpiąć się w 3/4 i będzie git

- klin
- Posty: 2162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
- Bacek
- Posty: 3238
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
Tak, normalny xlr, tylko ty będziesz po pre miał raczej chinch więc ground do grount a signal na hot i cold.
Natomiast taka jeszcze refleksja. Nie jestem pewnien że ten Motu jest optymalny do samplowania winyli. To -18 -12 to trochę dużo. Trzeba sporo podbić sygnał na pre a to trochę mija się z celem. W EMU404 usb nie było takiego przestrzału. Emu nie koniecznie polecam bo trzeba by siedzieć na starych windowsach (XP do 8) żeby bezproblemowow działał.
Sprawdzę jescze czy w sterownikach nie mam czegoś pokombinowanego
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
- klin
- Posty: 2162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
W Husarii mam wyjścia symetryczne na XLR / sygnał zbalansowany.
Czyli jednak trochę podbicia/gain by się przydało...
To może takie coś?
https://eu.presonus.com/products/quantu ... TZ7Y6NY70p
- Bacek
- Posty: 3238
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
Doczytałem manual. Będzie w zasadzie to samo albo gorzej niż przednie wejścia M4.
M4 ma maksymalny sygnał na wejściach
3-4 - TRS - +18dBu (6,2V)
1-2 - TRS - +16dBu (4,9V), tak mi się wydawało że przód na trs nagrał się lekko głośniej niż tył.
1-2 - XLR - +10dBu (2,45V)
Także wychodzi że najlepiej pewnie było by zgrywać na przodzie po XLR.
E-2 ma wszędzie +15 dbu.
To są interfejsy PRO więc wszędzie będzie podobnie. Możesz ewentualnie szukać czegoś co na liniowym wejściu nie będzie miało więcej niż +10 dBu
W interfejsach Audient i Scarlett nie będzie lepiej (mic/instrumental +12 line in +22)
M4 ma maksymalny sygnał na wejściach
3-4 - TRS - +18dBu (6,2V)
1-2 - TRS - +16dBu (4,9V), tak mi się wydawało że przód na trs nagrał się lekko głośniej niż tył.
1-2 - XLR - +10dBu (2,45V)
Także wychodzi że najlepiej pewnie było by zgrywać na przodzie po XLR.
E-2 ma wszędzie +15 dbu.
To są interfejsy PRO więc wszędzie będzie podobnie. Możesz ewentualnie szukać czegoś co na liniowym wejściu nie będzie miało więcej niż +10 dBu
W interfejsach Audient i Scarlett nie będzie lepiej (mic/instrumental +12 line in +22)
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
- Bacek
- Posty: 3238
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów
A doczytałem jeszcze że analogowy preamp mikrofonowy w m2/m4 ma cyfrowe sterowanie w krokach co 3 db, takze gałki ustawione mniej więcej równo powinny dawać identyczne wzmocnieniei między kanałami.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.