https://www.youtube.com/watch?v=bbwiEDD04CY
Ian marny, i z wyglądu, i głosowo. nowy gitarzysta ładnie się wkomponował w zespół, choć do poprzedników mu daleko. utwór - nic odkrywczego, wpisuje się w melodykę ostatnich albumów. ale chwała, że jeszcze im się chce.
SONY PS-X60 + MaCaBRiaa + Rotel RC-990BX + Rotel RB-980BX + Rotel RCD-955AX (mod by Martynka) + Snell C/IV SABA PSP-350 + Luxman L-210 + Canton Quinto 520 + Grundig CD8100 (mod by Martynka)
Z profilu Hirka Wrony, wrzucony dziś „Jazz w Polsce" - 1964 r. - odcinek zachodnioniemieckiego programu „Jazz – gehört und gesehen".
Warsaw Stompers (New Orleans Stompers):
Henryk Majewski – trąbka
Dymitr Markiewicz – puzon
Włodzimierz Kruszyński – klarnet
Bogdan Ignatowski – bandżo
Adam Skorupka – kontrabas
Mieczysław Wadecki – perkusja
Zbigniew Namysłowski Quartet:
Zbigniew Namysłowski – saksofon altowy, lider
Władysław Gulgowski – fortepian
Tadeusz Wójcik – kontrabas
Czesław Mały Bartkowski – perkusja
Andrzej Trzaskowski Quintet:
Andrzej Trzaskowski – fortepian, lider
Michał Urbaniak – klarnet
Zbigniew Namysłowski – saksofon altowy
Juliusz Sandecki – kontrabas
Adam Jędrzejewski – perkusja
Krzysztof Komeda Quintet:
Krzysztof Komeda – fortepian, lider
Tomasz Stańko – trąbka
Michał Urbaniak – klarnet, saksofon tenorowy
Marcin Suzin – kontrabas
Czesław Mały Bartkowski – perkusja
Bossa Nova Combo:
Krzysztof Sadowski – fortepian, lider
Alfred Banasiak – saksofon tenorowy
Andrzej Mazurkiewicz – trąbka
Liliana Urbańska – flet
Janusz Sidorenko – gitara
Jan Byrczek – kontrabas
Józef Gawrych, Randy Sackey (Ghana) – instrumenty perkusyjne
Jerzy Bartz – perkusja
Ptaszyn Wróblewski Polish Jazz Quartet:
Jan Ptaszyn Wróblewski – saksofon tenorowy, lider
Wojciech Karolak – fortepian
Juliusz Sandecki – kontrabas
Andrzej Dąbrowski – perkusja
Andrzej Kurylewicz Sextet:
Andrzej Kurylewicz – puzon, lider
Jerzy Duduś Matuszkiewicz – saksofon altowy
Krzysztof Komeda – fortepian
Jerzy Milian – wibrafon
Edward Dyląg – kontrabas
Tadeusz Federowski – perkusja (błędnie zapisany w napisach jako Fedorowski)
Scenografia: Rosław Szaybo
Scenariusz: Joachim Ernst Berendt
Reżyseria: Janusz Majewski
Na początku myślałem sobie "cooo? W 1964 ściągnęli śmietankę polskiego jazzu do studia nagraniowego w RFN?", ale nie, patrząc po napisach końcowych rozumiem że w rzeczywistości realizacja była w którymś studiu w Polsce, na zamówienie niemieckiej telewizji.
Ale zobaczcie ten szlif: koszule białe, krawaty, gajery, spinki w mankietach i zegarki na przegubie. Ależ to były czasy! I Urbaniak na klarnecie i Karolak na forcie