darkman pisze: ↑02 maja 2023, 12:04
adazz pisze: ↑30 kwie 2023, 08:55
Kolumny Pylon audio Jade 20.
Adazz jak oceniłbyś walor brzmieniowy tych kolumn. Głównie ekspozycja basu mnie interesuje. Jak to wypada właśnie pod lampą i na EL-34?
Hej, dobre pytanie, bo i historia ciekawa u mnie jest z tym związana, ale po kolei.
Od zawsze jestem "wyznawcą" takiego designu/i brzmienia, duże woofery basowe, i prawdziwość przekazu. Kiedy pojawiły się te kolumny od Pylona, to oczywiście zwiesiłem oko, troszkę nie było co czytać o nich, w sieci cisza, zapewne cena zaporowa i ludzie ich po prostu nie mieli.
Bezpośrednio przed tymi Pylonami grałem na Wharfedale Linton, fajne, nowoczesne, mega spoko grające - ale stwierdziłem że czas na jakiś "upgrade", do głowy przychodził jeden produkt Klipsh Heresy , odsłuchałem sobie je na swoim sprzęcie i u siebie w domu - mega super, ale nie było "wow", no to ....drugi wybór taki troszkę na zasadzie: "aaa dobra zobaczę", zaprosiłem do domu Pylon Jade 20 .....i byłem lekko zaskoczony, nie tyle tym że one lepsze -gorsze od Heresy (bo IMO nie są brzmieniowo lepsze/gorsze, inne...), inne po prostu.
Poprawiła się mocno stereofonia (w stosunku do Lintona) , fajna wyraźna/detaliczna góra, ale nie wnerwiająca jak to czasami w Heresy bywa , lekko uwypuklone średnie które sięgnie robią robotę w akustycznej muzyce, najniższe basy nie schodzą do "buły" bo już mogą na takim wooferze, są mega fajnie kontrolowane, a bardzo niskie zejścia są punktualne, i nie ciągną się w nieskończoność, Jade 20 to IMO kolumny dla kogoś kto doceni próbę zbliżenia się brzmieniowo do realu, szczególnie w muzyce akustycznej / jazz, świetnie się nadają.
Ja słucham bardzo różnej muzyki, mam ok 100 pozycji death metalu, ale i mam ok 100 pozycji jazzu z czego większość z ECM , ale konkludując : to fajne żywiołowe kolumny, bardzo fajnie zrobione średnie, i detaliczne wysokie , najniższy dół jest kontrolowany i szybki, mi odpowiadają. Chciałbym pod nie podpiąć wzmacniacz Fezz Mira Ceni *(SE) , nie potrzebuje "głośnej dyskoteki", tylko pełni brzmienia z małą ilością zniekształceń
