Warsztat Martynki
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Warsztat Martynki
W sensie że egzemplarz po robocie u Martynki?
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Tak, Wojtek był u mnie wczoraj i mówił że sprzedaje dużo swojego sprzętu . Parę setek tysi tego lekko będzie.zwy pisze: ↑20 gru 2022, 18:42RS2,5
Został przy Snellach w gabinecie i Martinach Loganach Odyssey w odsłuchowym.
Konkretnie moje. Wziął je rok temu ode mnie. i miał razem z Infinity Beta. Teraz przeszedł na elektrostaty.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
"I see a red door
And I want it painted black
No colors anymore
I want them to turn black"
* The Rolling Stones: Paint It, Black
Bo za dużo kolorów mnie się na audio regaliku porobiło więc:
- panel przedni z Rotela poszedl do proszku przy okazji wykańczania DACów
- no i mój DAC dostał w końcu przód.
Standardowo dociąłem kawałek drewna szlachetnego do wymiaru obudowy
wyfrezowałem i wywierciłem wszystkie potrzebne otwory
No i jakoś tak zbyt dębowo się znów zrobiło
tak więc...
i jako były posiadacz paru beemek doświadczony w ich "tjuningowaniu"
diody też poszły w black
Do ożywienia doszedł chrom, który oryginalnie znajdował się juz na nóżkach i diody w stanie aktywnym święcoące na czerwono aby pasowały pod Restka i Rotela
A w środku końcowe zmiany wprowadzane przez miesiące gdy grał bez obudowy
podsumowując:
całość oparta na naprawdę dobrym Japońcu z selekcjonowanych podzespołów na 2 x PCM63 w gradacji K. Jedyne co zrobiłem to wymiana kondensatorów elektrolitycznych na zasilaniu na nowe, sekcji analogowej nie ruszałem bo i tak została wycięta a zastąpił ją mój analog lampowy:
A na wyjściu odkrycie sezonu czyli amerykańska lampa IBM robiona przez GE. Zapas z początku lat 60 tych.
6414 - parametrami podobna do ECC81, dłuższa o 1,5 cm. Niższe wzmocnienie ale żywotność 10 000 godzin, taka lampa słuchając dzień w dzień po 3 godziny starczy na 10 lat !! a biorąc niższe napięcia niż maksymalne dla lampy, żywotność jeszcze wzrośnie. Nic dziwnego. To lampa z komputerów IBM zanim do użytku weszły tranzystory.
Dodatkowo w sekcji cyfrowej został na stałe filtr Muzg Audio. Wersja prototypowa, jestem jedynym użytkownikiem tego produktu
u mnie na robionej przeze mnie protezie z DIP 24 ze wszystkimi połączeniami od spodu. Oczywiście można użyć połączeń od góry i zamontować filtr obok PCB. Adapter w pełni funkcjonalny. poprzez zworki możemy go dostosować do swojego systemu.
Wracając do lamp 6414, nie podeszły mi pod TDA1541, nie podeszły pod PCM56, 58, 61. Było bardzo sucho, za sucho ale pod PCM63... próbowałem wiele i nic nie zagrało jak to.
A wracając do czewrni... namieszał w tym Darek bo jego DAC, robiony od roku miał być czarny. Tak kombinowałem z czernią i w końcu wyszło u niego:
I spodobało mi się. Kończą się robić pozostałe z początku zeszłego roku w tym jeden też będzie w czerni.
A Darkowy DAC to znany już Musical Fidelity Digilog tylko dostał duże 6N9S i ... trzeba było do niego nową obudowę zrobić aby wszystko upchać do srodka:
And I want it painted black
No colors anymore
I want them to turn black"
* The Rolling Stones: Paint It, Black
Bo za dużo kolorów mnie się na audio regaliku porobiło więc:
- panel przedni z Rotela poszedl do proszku przy okazji wykańczania DACów
- no i mój DAC dostał w końcu przód.
Standardowo dociąłem kawałek drewna szlachetnego do wymiaru obudowy
wyfrezowałem i wywierciłem wszystkie potrzebne otwory
No i jakoś tak zbyt dębowo się znów zrobiło
tak więc...
i jako były posiadacz paru beemek doświadczony w ich "tjuningowaniu"

Do ożywienia doszedł chrom, który oryginalnie znajdował się juz na nóżkach i diody w stanie aktywnym święcoące na czerwono aby pasowały pod Restka i Rotela
A w środku końcowe zmiany wprowadzane przez miesiące gdy grał bez obudowy

całość oparta na naprawdę dobrym Japońcu z selekcjonowanych podzespołów na 2 x PCM63 w gradacji K. Jedyne co zrobiłem to wymiana kondensatorów elektrolitycznych na zasilaniu na nowe, sekcji analogowej nie ruszałem bo i tak została wycięta a zastąpił ją mój analog lampowy:
A na wyjściu odkrycie sezonu czyli amerykańska lampa IBM robiona przez GE. Zapas z początku lat 60 tych.
6414 - parametrami podobna do ECC81, dłuższa o 1,5 cm. Niższe wzmocnienie ale żywotność 10 000 godzin, taka lampa słuchając dzień w dzień po 3 godziny starczy na 10 lat !! a biorąc niższe napięcia niż maksymalne dla lampy, żywotność jeszcze wzrośnie. Nic dziwnego. To lampa z komputerów IBM zanim do użytku weszły tranzystory.
Dodatkowo w sekcji cyfrowej został na stałe filtr Muzg Audio. Wersja prototypowa, jestem jedynym użytkownikiem tego produktu

u mnie na robionej przeze mnie protezie z DIP 24 ze wszystkimi połączeniami od spodu. Oczywiście można użyć połączeń od góry i zamontować filtr obok PCB. Adapter w pełni funkcjonalny. poprzez zworki możemy go dostosować do swojego systemu.
Wracając do lamp 6414, nie podeszły mi pod TDA1541, nie podeszły pod PCM56, 58, 61. Było bardzo sucho, za sucho ale pod PCM63... próbowałem wiele i nic nie zagrało jak to.
A wracając do czewrni... namieszał w tym Darek bo jego DAC, robiony od roku miał być czarny. Tak kombinowałem z czernią i w końcu wyszło u niego:
I spodobało mi się. Kończą się robić pozostałe z początku zeszłego roku w tym jeden też będzie w czerni.
A Darkowy DAC to znany już Musical Fidelity Digilog tylko dostał duże 6N9S i ... trzeba było do niego nową obudowę zrobić aby wszystko upchać do srodka:
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Cichy5000
- Posty: 818
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
Czarny robi robotę
dziś swój odebrałem...
jeszcze tylko podłączyć i testy 



Sony PS-X4, 205ED B-SAS od Jico,
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
- dot87
- Posty: 1458
- Rejestracja: 04 wrz 2017, 17:37
- Gramofon: Akai AP D33/Technics
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Warsztat Martynki
Super wygląda! Kawał rzemiosła 

Luxman L230/Rotel RA820Bx3/Wega P120SH/Pickering V15/Stanton 680/Shure m75/Dual CD 1065/HK 27
Philips LFD 3428/Somic V2/AKG 240 Studio/Beyerdynamic DT 770/990 Pro
Philips LFD 3428/Somic V2/AKG 240 Studio/Beyerdynamic DT 770/990 Pro
- Mawis
- Posty: 5987
- Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
- Gramofon: JVC QL-A7
- Lokalizacja: Owczarnia
Re: Warsztat Martynki
No właśnie czegoś ( a raczej kogoś) brakowało na forum prawie miesiąc
Piękne cacka!




JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM32 MK3, Schiit Mani, Nikko STA8080, Dual CL720
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Jak nie urok to sraczka. U mnie trochę inaczej medycznie ale aż się boję co wyskoczy następne.Mawis pisze: ↑13 sty 2023, 17:27miesiąc
Skończę te DAC'i w tydzień i wracam do wzmacniaczy.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Mawis
- Posty: 5987
- Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
- Gramofon: JVC QL-A7
- Lokalizacja: Owczarnia
Re: Warsztat Martynki
Czekam z niecierpliwością na testy mojego jak obiecałeś

JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM32 MK3, Schiit Mani, Nikko STA8080, Dual CL720
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
- amrowek
- Posty: 8349
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
Re: Warsztat Martynki
nie za bardzo 0-1-0-1
no to teraz się zacznie hajp na
AKAI CD-69
2 x PCM63P-J – CD0002AD / SM5813
KSS-150A / KSS-210A
AVM EVOLUTION DAC2 2 x PCM63P-K – DF1700P
ROTEL RCD-971
2 x PCM63P – PMD100
KSS-213B
ROTEL RCD-991
2 x PCM63P – PMD100
KSS-213B
hm Marcin a z PCM69 próbowałeś to ożenić ?
Że lata idą, to nic, ale w którą stronę!
- mrcnoos
- Posty: 4314
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:40
- Gramofon: Składak
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Warsztat Martynki
Fajnie ten czarny kolorek na drewnie wyszedł. Może też takie coś spróbuję? 

- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Pisz na priv to zdradzę Ci sekretmrcnoos pisze: ↑13 sty 2023, 22:19spróbuję

Nie mam nic na składzie z tymi klockami teraz.amrowek pisze: ↑13 sty 2023, 19:47PCM69
Dalej w CD wolę mój TDA1541 na 6N9S . To dwa inne światy, całkiem inne ale tak samo wciągające.amrowek pisze: ↑13 sty 2023, 19:47zacznie
Po prostu szukając lampy do mojego PCM63 stwierdziłem że najlepiej dla mnie w nim brzmi właśnie ta. Poza tym robiliśmy testy. Moja samorobka vs nówka sztuka DAC tranzystorowy za parędziesiąt tysięcy. Wkładając do mnie ECC81 było tam bardzo misiowato, na 6N9S pompatycznie a przy tym 6414 idealnie. Minimalnie mniejszy atak wyczuwalny zaraz po przełączeniu po między DACami, po chwili słuchania nawet właściciel drugiego DAC nie był w stanie stwierdzić który gra. U mnie jeszcze ten atak doszlifuje na filtrze lub kondach wyjściowych.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- darkman
- Posty: 16903
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
- amrowek
- Posty: 8349
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
Re: Warsztat Martynki
Czarne wyszczupla

edyta
hm Marcin np taki AKAI CD 1100 czy 37/57 ? koszt to okolo 350 zł .By by zmodowany podobnie do 1541?
Że lata idą, to nic, ale w którą stronę!
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
I jeszcze jedno.
Paru osobom z forum podzieliłem się informacją, że przymierzam się do zmiany pre. Restek jest zajefajny ale chcialem spróbować Rotela RHA-10 czyli aktywnego pre projektowanego pod mój wzmak RHB-10. Nie wiem czego się spodziewać. Ceny w używce za 30 letnie pre jedne i drugie podobne, od 1000 euro w góre czyli obstawiam poziom ten sam. Restek mi się wizualnie podoba bardziej, ma wbudowane bardzo dobre pre gramofonowe i wiem jak dobrze gra. Rotela w moim systemie nie słyszałem a wiem jak duży ma wpływ na całość. Restek jest do bólu neuralny, z wymiennymi OPA na wyjściu dzięki czemu mogłem metodą prób i błedów wydobyć więcej dołu z moich foliówek zostawiając resztę jak była. Ale... plany zupełnie się zmieniły gdy odwiedził mnie mój dealer z paczką swojego nalepszego towaru. Maska do góry:
i w miejsce wyjściowych OPA134 które sprawowały się tam naprawdę dobrze wskoczyły nowe piękności:
Po dwa pojedyńcze na kanał. Pre jest dual mono z wyjściem zbalansowanym.
A teraz co się stało. Pre nabrało oddechu, powietrza i lekkości. Znam podwójne OPA MuzgAudio, mam je na drugim analogu w moim CD, tam wniosły dużo, ale na wyjściu pre zamieszały jeszcze więcej. Całkowita przeżroczystość tonalna, mocny dół, szczegółowa góra, naturalna średnica. Myślę, że teraz zmiana pre była by dużym krokiem w tył.
Paru osobom z forum podzieliłem się informacją, że przymierzam się do zmiany pre. Restek jest zajefajny ale chcialem spróbować Rotela RHA-10 czyli aktywnego pre projektowanego pod mój wzmak RHB-10. Nie wiem czego się spodziewać. Ceny w używce za 30 letnie pre jedne i drugie podobne, od 1000 euro w góre czyli obstawiam poziom ten sam. Restek mi się wizualnie podoba bardziej, ma wbudowane bardzo dobre pre gramofonowe i wiem jak dobrze gra. Rotela w moim systemie nie słyszałem a wiem jak duży ma wpływ na całość. Restek jest do bólu neuralny, z wymiennymi OPA na wyjściu dzięki czemu mogłem metodą prób i błedów wydobyć więcej dołu z moich foliówek zostawiając resztę jak była. Ale... plany zupełnie się zmieniły gdy odwiedził mnie mój dealer z paczką swojego nalepszego towaru. Maska do góry:
i w miejsce wyjściowych OPA134 które sprawowały się tam naprawdę dobrze wskoczyły nowe piękności:
Po dwa pojedyńcze na kanał. Pre jest dual mono z wyjściem zbalansowanym.
A teraz co się stało. Pre nabrało oddechu, powietrza i lekkości. Znam podwójne OPA MuzgAudio, mam je na drugim analogu w moim CD, tam wniosły dużo, ale na wyjściu pre zamieszały jeszcze więcej. Całkowita przeżroczystość tonalna, mocny dół, szczegółowa góra, naturalna średnica. Myślę, że teraz zmiana pre była by dużym krokiem w tył.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Przy okazji powrotu z rehabilitacji wstąpiłem do lakierni proszkowej gdzie zalegał mój panel przedni z Rotela. Wyszło jak zawsze ładnie. Kolega wie że ma być czarny mat/satyna:
miałem boczki zrobić na czarno jak panel DAC ale po przymiarce...
jednak dąb zostaje.
Całość po złożeniu:
I w końcu końcówka pasuje do reszty:
Dla przypomomnienia oryginał:
miałem boczki zrobić na czarno jak panel DAC ale po przymiarce...
jednak dąb zostaje.
Całość po złożeniu:
I w końcu końcówka pasuje do reszty:
Dla przypomomnienia oryginał:
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)