Warsztat Martynki
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Zamawiam już pełne stadko FG do Rotela ( Roteli ) czy zamówić jeden zestaw więcej pod 855 ?? Zrobiłem też listę na kondensatorach Audio Note ale różnica w dzwięku nie będzie warta 6 krotności ceny, w zasadzie nie będzie tej ceny warta ponieważ będzie nie słyszalna. W torze audio nie będzie tam żadnego elektrolitu a Black Gate z toru audio po sprawdzeniu ich stanu pójdą w miejsce Nipponów wokół układów TDA i SAA.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- amrowek
- Posty: 7930
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
Re: Warsztat Martynki
tak dokładnie, czy leci na AVM A2 czy na scottcie 460A jedynie cieplej ,chłodniej ale to tak gra wzmak, jesli chodzi o scenę separację ta się nie zmienia , może trochę bas ( ale na to akurat wpływa też wzmak) .
było tak
CD/DVD-> AVM A2 -> universum hi fi 6000/ canton plus S( a co )
CD/DVD->Scott 460A ->universum hi fi6000/canton plus S
trochę przydało by się ocieplić wokale , ale to jest na nowych lampach podzespołach, wszystko musi się dograć, wygrzać i przegryźć ..... no tak za miesiąc , dwa to może być już inne granie jeśli idzie o wokal....więc....cdn
Ostatnio zmieniony 26 cze 2022, 23:16 przez amrowek, łącznie zmieniany 1 raz.
Że lata idą, to nic, ale w którą stronę!
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
i się podzielił
A co do Rotelo Duala to zamówiłem również stado szybkich diód. Zarówno UltraFast jak i Schootky, podmienię zamiast oryginalnych 4002 i powinno być czyściutko w zasilaniu. W Arcam Alpha 5 plus przyniosło słyszalne zmiany.
A przy okazji, mnie dopiero dziś śledząc w hotelu PCB 955 i myśląc co tu jeszcze zmienić/poprawić oświeciło mnie, że to japończyk. Całe życie myślałem, że to jakaś UK czy inna Kanado Ameryka.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Wróciłem i zanim zabrałem się za większe prace zlecone spędziłem noc z Rotel'rm.... tym drugim. Bo tak, to ja kupiłem drugiego z forum na prośbę przyjaciół. Ma być prezentem ( choć sytuacja jest rozwojowa o czym za chwilę ).
Rotel miał być potraktowany jakbym robił go dla siebie i tak jak zrobię w wolnym czasie mojego drugiego 955.
Tak więc:
Wszystkie elektrolity zostały wymienione na nowe
Wszystkie diody prostownicze 1N4002 zostały zmienione na UF4002, UltraFast mają bardziej miękkie przełączanie i są całkiem ciche w każdym przedziale częstotliwości
Poniewież usunąłem analog oparty na OPA a więc i kondensatory Black Gate nie były już tam potrzebne po przemierzeniu i potwierdzeniu pełnej sprawności zostały użyte do filtrowania zasilania TDA1541 a SAA7220 został wylutowany i włożony w podstawkę w trybie NOS z Sanyo OSCON w zasilaniu. Zabieg z podstawką umożliwi wstawienie w najbliższym czasie układu NOS / reclock.
Ponieważ sekcja analogowa została usunięta to w jej miejsce weszły kondensatory wyjściowe. Tutaj akurat doskonale brzmiące teflonowe K75 ale obecnie siedzą Miflex.
No i na koniec duży analog. Miało być jak dla mnie i miałem się nie ograniczać. To była idealna okazja żeby przekonać się jak będzie brzmiał mój Rotel...
Pod maską więc wylądowały 6N9S NOS z lat 60 tych. Z uwagi na wysokie Va zostały zasilane przez zasilacz w opcji premium, który oprócz pełnej ochrony lamp i większego zakresu regulacji napięć ma również dźwigany potencjał grzałek. No i jest i wydajne duże trafo, bo trochę napięcia i prądu podać tam trzeba.
Aaaa, zapomniał bym o oczywistych sprawach jak odsprzeganie na tantalach i zastąpienie kondensatorow SMD WIMAmi wokół TDA1541
Tak więc Rotel na bogato i doskonałym brzmieniem.
Co do prezentu... tu się trochę zmieniły plany. Nowy przyszły właściciel Rotela właśnie wraca z Chorwacji lecz nie swoim autem ponieważ jego własny samochód wróci do Polski później lawetą (jak odda go po oględzinach lokalna policja) Niestety nie przeżył wyjazdu *) , zmieniły się więc i priorytety. Czekam na ostateczną decyzję ale prawdopodobnie będzie wystawiony w dziale sprzedam. Oni będą chcieli odzyskać trochę kasy za sprzęt a ja za zerwaną noc bez minuty snu.
*) pojazd, właścicielowi nic nie jest.
Rotel miał być potraktowany jakbym robił go dla siebie i tak jak zrobię w wolnym czasie mojego drugiego 955.
Tak więc:
Wszystkie elektrolity zostały wymienione na nowe
Wszystkie diody prostownicze 1N4002 zostały zmienione na UF4002, UltraFast mają bardziej miękkie przełączanie i są całkiem ciche w każdym przedziale częstotliwości
Poniewież usunąłem analog oparty na OPA a więc i kondensatory Black Gate nie były już tam potrzebne po przemierzeniu i potwierdzeniu pełnej sprawności zostały użyte do filtrowania zasilania TDA1541 a SAA7220 został wylutowany i włożony w podstawkę w trybie NOS z Sanyo OSCON w zasilaniu. Zabieg z podstawką umożliwi wstawienie w najbliższym czasie układu NOS / reclock.
Ponieważ sekcja analogowa została usunięta to w jej miejsce weszły kondensatory wyjściowe. Tutaj akurat doskonale brzmiące teflonowe K75 ale obecnie siedzą Miflex.
No i na koniec duży analog. Miało być jak dla mnie i miałem się nie ograniczać. To była idealna okazja żeby przekonać się jak będzie brzmiał mój Rotel...
Pod maską więc wylądowały 6N9S NOS z lat 60 tych. Z uwagi na wysokie Va zostały zasilane przez zasilacz w opcji premium, który oprócz pełnej ochrony lamp i większego zakresu regulacji napięć ma również dźwigany potencjał grzałek. No i jest i wydajne duże trafo, bo trochę napięcia i prądu podać tam trzeba.
Aaaa, zapomniał bym o oczywistych sprawach jak odsprzeganie na tantalach i zastąpienie kondensatorow SMD WIMAmi wokół TDA1541
Tak więc Rotel na bogato i doskonałym brzmieniem.
Co do prezentu... tu się trochę zmieniły plany. Nowy przyszły właściciel Rotela właśnie wraca z Chorwacji lecz nie swoim autem ponieważ jego własny samochód wróci do Polski później lawetą (jak odda go po oględzinach lokalna policja) Niestety nie przeżył wyjazdu *) , zmieniły się więc i priorytety. Czekam na ostateczną decyzję ale prawdopodobnie będzie wystawiony w dziale sprzedam. Oni będą chcieli odzyskać trochę kasy za sprzęt a ja za zerwaną noc bez minuty snu.
*) pojazd, właścicielowi nic nie jest.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2022, 00:15 przez Martynka, łącznie zmieniany 1 raz.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- amrowek
- Posty: 7930
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
Re: Warsztat Martynki
No dobra pitu pitu ale jak to brzmi ....??? Bo ani słowa o tym .... Bo mam ....i tak się ....
No w sumie i tak jeden leży u ciebie ale nie wszak jednak mam w super stanie ... Tak więc ....jak to brzmi?
No w sumie i tak jeden leży u ciebie ale nie wszak jednak mam w super stanie ... Tak więc ....jak to brzmi?
Że lata idą, to nic, ale w którą stronę!
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Jest dużo powietrza i jeszcze więcej przestrzeni. Powiem Ci jak się osłucham na CD bo w DAC ten analog znam doskonale. Kolega ma teraz XLR na których cały czas słuchałem a przez RCA Krell jest jak wykastrowany. Wczoraj zamiast srebra podłączyłem budżetowe XLR i okazało się, że do zbudowania sceny trzeba było całkowicie przestawić CLS bo był po prostu prawy i lewy głośnik. "Złapałem znów króliczka" na szczęście. Dziś latam jeszcze cały dzień służbowo załatwiając sprawy na kolejny wyjazd na Litwę. Jak wróce do domu to Ci powiem dokładnie bo mam inny CD na Twoim analogu więc je porównam.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
A tu zdjęcie tego co poszło do kosza zastąpione przez nowe :
Jeszcze jedno. Rotel przed zmianą analogu moim zdaniem zabijał średnie basem. Było go dużo i zbyt dominował. Na nowym analogu całość się przesunęła. Bas jest na miejscu a średnie są po prostu genialne.
Co do brzmienia to jeszcze jedno. Mówiłeś, że gdy coś jest zrealizowane słabo na Twoim analogu brzmi słabo. Powiem, że tutaj po prostu wywalisz tą płytę. Najwięcej słychać różnic na składankach. Gdy zapodałem płytę Stinga "The best of Sting 1984 - 1994 to na pierwszym kawałku When we dance myślałem że uwaliłem TDA1541 bo tak źle nie może być a jak wszedł kawałek It's probably me to wracałem do niego chyba 7 razy bo takiego genialnego brzmienia tego kawałka jeszcze z CD nie słyszałem.
Jeszcze jedno. Rotel przed zmianą analogu moim zdaniem zabijał średnie basem. Było go dużo i zbyt dominował. Na nowym analogu całość się przesunęła. Bas jest na miejscu a średnie są po prostu genialne.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- amrowek
- Posty: 7930
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Zawsze mogę podrzucić na odsłuch. Ty znajdziesz różnicę i będziesz wiedział czy warto. Ten nie mój wprawdzie ale mam już info, że fundusze by się przydało jednał pozyskać na nadprogramowe sprowadzenie auta poprzez sprzedaż tego oto Rotela. Tak więc wieczorem jak wrócę do domu to wrzucę do działu sprzedam. Dwóch sobie nie zostawię, nie stać mnie
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Piterski
- Posty: 1419
- Rejestracja: 17 lip 2015, 23:48
- Gramofon: Pioneer PL70LII
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Warsztat Martynki
Tak napisałeś, że zrozumiałem że wyjazdu nie przeżył kierowca
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.
- Mawis
- Posty: 5351
- Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
- Gramofon: JVC QL-A7
- Lokalizacja: Owczarnia
Re: Warsztat Martynki
Ja tez w pierwszej chwili tak zrozumiałem potem przeczytałem raz jeszcze i jeszcze i kamień z serca
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM32 MK3, Schiit Mani, Nikko STA8080, Dual CL720
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Kierowca żyje i cały, auto umarło
Jaka wrażliwość na tym forum
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Mawis
- Posty: 5351
- Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
- Gramofon: JVC QL-A7
- Lokalizacja: Owczarnia
Re: Warsztat Martynki
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM32 MK3, Schiit Mani, Nikko STA8080, Dual CL720
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
No dobra. Przez ostatnie 5 godzin nic tylko słucham. Ten analog w CD jest wielki. Poważny, masz wrażenie że CD nie może tak brzmieć.
Był u mnie teść. Gra na gitarze, gitarze basowej, harmonii, harmonijce, klawiszach i paru innych instrumentach. Akurat leciało Pink Floyd i zaczynał się kawałek Wish you were here. Teściu powiedział "dopiero teraz słyszę na jak wysokim krześle siedzi Gilmour "
Jest moc.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Cichy5000
- Posty: 809
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
Hmmm jakieś znajome odczucia chociaż trochę inny sprzęt... MFD ale jakby ten sam efekt
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3