Ja bezstronny nie będę ale @Kukiz już się wypowiedział o wrażeniach.
Moje spostrzeżenia z porównania obu modeli to jednak wolę CLS. Basu mi niezależne brakuje a jest spójne. Odyssey gra bardzo subwooferowato basem. Druga sprawa ja mam paroletnie folie wyprane w perwolu a Odyssey mają stare oryginały. Może stąd ta różnica w brzmieniu.
Co do mniejszych Source od Darka. Najmniejsze elektrostaty w ofercie a użytkownicy cenią je bardziej niż większe modele.
Co do do różnicy. To zupełnie inne granie. Ja tego nie określę. Ale scena jest wręcz żywa. Po powrocie wśród pączek czekało na mnie parę winyli ze Stanów. Otworzyłem i bez czyszczenia poszły na Yamahe. Oczywiście coś tam zaczęło skwierczec a mój syn stanął w salonie i mówi : dziwne, nikt nie idzie po schodach a one trzeszczą. To ten efekt. Dźwięk wydobywa się zewsząd.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Zależy które. Ja mam CLS pierwszej generacji. Najbardziej holograficzne ale nie ma wybacz. Spodki pod 0,6 ohm. Później następowała modyfikacja zwrotnic alby wyrównać impedancję i w CLS II a już około 1, 5 a w CLS II z to powyżej 2 Ohm. Współczesnej modele to między 5 a 3 Ohm jadą choć w piku Odyssey przy 20khz też pod jeden podjadą. Source Darka pod 2 Ohm.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Martynka, jak te Logany tam na Litwie gdzieś pod śmietnikami czy w rowach przy drodze się marnują albo robią za tarki do prania to weź zgarniaj na przyczepkę i rozdzielimy po forum
Te akurat wymieniłem na dwa wzmacniacze vintage co miałem w aucie
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
A to mój nowy nabytek. Gramofon Lo-D czyli Hitachi. Model HT-460. Smar zmienił konsystencje na smołę czyli wszystko do czyszczenia i ponownego smarowania. Teraz działa jak należy. Jeszcze nie wiem czy nie zastąpi Sonego PS X 40 . Gruba plinta z płyty wiórowej i w środku automatyka wykonana solidnie. Cały ten gramofon to solidna konstrukcja. Stan zachowania jak ze sklepu. Zasilanie 100 V.
Załączniki
Gramofon: Sony PS-X 60, AT 440 Mlb, AT 33ML i wiele innych
Nuda dual mono.
Hitachi HMA 7500 + HCA 7500 MK II
Dali Ikon 6
Parę dni temu, przypadkiem , nabyłem zestaw Nakamichi IA-1 oraz OMS-2E.
Co do dźwięku to nie słyszałem lepiej brzmiącego wzmacniacza do 2k zł. Wspaniała równowaga i mega "kopnięcie" . Ale CD jak dla mnie za duży nacisk kładzie na skraje pasma a w połączeniu z ATL'ami góra czasami aż drażni.
Załączniki
Sony/Denon/ADC/Ortofon/Micro Seiki PreamPD Entre Cayin A-88T MC Systems M3
AT15Sa AT150MLX Denon DL-103D Elac ESG796 Empire4000 Goldbug Medusa HanaSH Nakamichi MC1000
Ortofon Cadenza Black, Rohmann, SPU E GM Gold Pickering XSV3000 Sony XL-45 XL-55