Witajcie,
Mam problem ze zmianą prędkości obrotowej w gramofonie NAD 5120.
Nagrałem filmik:
https://youtu.be/Zl7QmWs71F8
Da się to jakoś naprawić? Wydaje mi się, że pasek jest za nisko, dochodzi prawie do dolnej krawędzi koła napędzającego talerz.
NAD 5120 - problem ze zmianą prędkości
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 cze 2021, 12:14
- Bacek
- Posty: 3238
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: NAD 5120 - problem ze zmianą prędkości
Może subplatter masz jakoś źle założony. Tu widać że pasek chodzi w połowie wysokości. Cudów nie ma, albo rolki za nisko albo talerz za wysoko.
https://m.facebook.com/turntableguy/vid ... cated&_rdr
https://m.facebook.com/turntableguy/vid ... cated&_rdr
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 cze 2021, 12:14
Re: NAD 5120 - problem ze zmianą prędkości
Teoretycznie masz rację, ale wygląda to tak, że w momencie przełączania z 33 na 45 obrotów silnik faktycznie wydaje się być za nisko:
https://www.youtube.com/watch?v=g_iwZ5IKR0w
ale w momencie przełączania z 45 na 33 obroty wydaje się znowu być za wysoko, bo ten "haczyk" mający za zadanie ściągnąć go w dół nie jest w stanie go dosięgnąć: https://www.youtube.com/watch?v=WxDtdzKaHbQ
Oczywiście wcześniej przełożyłem go tam ręcznie

- varrol
- Posty: 92
- Rejestracja: 09 lis 2021, 08:46
- Gramofon: Pioneer PL-71
Re: NAD 5120 - problem ze zmianą prędkości
Załączam Manuela: https://www.youtube.com/watch?v=AExpBiiYEfk jest pokazane jak odkręcać.
Z drugiej strony - u mnie tulejka jest niby ok, ale przy przełączeniu obrotów pasek podnosi ją w górę - ma luz na silniku - i potem już pasek wpada poziomo.
Także w sumie nie bardzo wiem jak to ugryźć - czy rozwiercać śrubkę kontrującą, potem rozbierać silnik i kasować luz, czy zostawić jak jest i ręczna zmiana na 45 obrotów
Mam podobny problem - u Ciebie ta tuleja na silniku jest za wysoko - teoretycznie trzeba poluzować śrubkę i upuścić ją, tak żeby była 0,25mm nad górą prowadnicy. Teoretycznie, bo u mnie śrubki odkręcić się nie da - albo zapieczona, albo ktoś ją młotkiem zakuł (mam wgniecenia na tulejce). Na filmie, Z drugiej strony - u mnie tulejka jest niby ok, ale przy przełączeniu obrotów pasek podnosi ją w górę - ma luz na silniku - i potem już pasek wpada poziomo.
Także w sumie nie bardzo wiem jak to ugryźć - czy rozwiercać śrubkę kontrującą, potem rozbierać silnik i kasować luz, czy zostawić jak jest i ręczna zmiana na 45 obrotów

- varrol
- Posty: 92
- Rejestracja: 09 lis 2021, 08:46
- Gramofon: Pioneer PL-71
Re: NAD 5120 - problem ze zmianą prędkości
Mały raport z placu boju - na tym filmie co załączyłem jest źle pokazane jak rozbierać silnik - narobiłem sobie przez to sporo biedy. Generalnie trzeba podważyć z samego brzegu - i wtedy lekko się rozdziela. Efektem podważania jak na filmie było u mnie zerwanie nitów tych elementów z zębami ze środka i musiałem to na nowo zakuwać - plus taki, że solidniejsze nity dałem.
Natomiast nie jestem w stanie ustawić mechanizmu zmiany prędkości - robię jak w instrukcji i efekt jest taki, że pasek wciska się pomiędzy prowadnicę a rolkę (rolka się podnosi). Może łożysko w silniku opadło i trzpień nie powinien się ruszać góra/dół?
Natomiast nie jestem w stanie ustawić mechanizmu zmiany prędkości - robię jak w instrukcji i efekt jest taki, że pasek wciska się pomiędzy prowadnicę a rolkę (rolka się podnosi). Może łożysko w silniku opadło i trzpień nie powinien się ruszać góra/dół?
- varrol
- Posty: 92
- Rejestracja: 09 lis 2021, 08:46
- Gramofon: Pioneer PL-71
Re: NAD 5120 - problem ze zmianą prędkości
W instrukcji jest błędnie opisane jak ustawiać mechanizm zmiany prędkości - tak naprawdę ta niższa prowadnica musi być zaraz obok drugiego pierścienia rolki (patrząc od góry), a rolka na takiej wysokości, żeby pasek prawie dotykał tej prowadnicy przy 45rpm. Wrzucam zdjęcie - może pomoże.