Oczywiście. Ale TDA1541 stawiam na równi z PCM63 są the best
Podeślij do mnie jakiś to pokaże Ci co potrafi
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Dotarł do mnie poprzez forum Akai CD 1100 do modów - bo cholernie się mu należą.
Mam teraz w domu do porównania brzmienia:
AKAI CD1100 - PCM69 czyli ten sam wór co PCM67
Bang Olufsen CD50 - PCM53 czyli staruszek z wyjściem napięciowym
Yamaha CD-X3 - babcia z PCM54 czyli wspólny worek z PCM56
Musical Fidelity Digilog - TDA1541
Niestety "Twój zabijaka" brzmi najsłabiej, dynamiki i dołu dostaje dopiero po podłączeniu optykiem do TDA1541. Dużo lepiej wychodzą przy nim PCM53 i PCM54. PCM69 gra ale nie jest to coś nad czym bym się zatrzymał żeby słuchać. Przełączenie źródła na pozostałe zmienia tą sytuację... ech.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Dotarł do mnie poprzez forum Akai CD 1100 do modów - bo cholernie się mu należą.
Mam teraz w domu do porównania brzmienia:
AKAI CD1100 - PCM69 czyli ten sam wór co PCM67
Bang Olufsen CD50 - PCM53 czyli staruszek z wyjściem napięciowym
Yamaha CD-X3 - babcia z PCM54 czyli wspólny worek z PCM56
Musical Fidelity Digilog - TDA1541
Niestety "Twój zabijaka" brzmi najsłabiej, dynamiki i dołu dostaje dopiero po podłączeniu optykiem do TDA1541. Dużo lepiej wychodzą przy nim PCM53 i PCM54. PCM69 gra ale nie jest to coś nad czym bym się zatrzymał żeby słuchać. Przełączenie źródła na pozostałe zmienia tą sytuację... ech.
@Martynka,
wg mnie nie , ale każdy ma inne ucho.
A podłaczenie optykiem pod....brzmi jak pod.
Ile osób tyle opnii.
No właśnie mówię. Brzmi dobrze jak się go pod TDA1541 podłączy puszczasz muzykę i szkło w szafce się tłucze albo nie, tego nie oszukasz
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
No właśnie mówię. Brzmi dobrze jak się go pod TDA1541 podłączy puszczasz muzykę i szkło w szafce się tłucze albo nie, tego nie oszukasz
Czy opinia jest bezwzględna czy też względna ? Należało by przeprowadzić badanie na losowo wybranej grupie osob i wtedy przedstawic wyniki.
A tak Ty uważasz że TDA 1541 bije tego PCM 69 , No cóż ja uważam , ze kazdy gra inaczej i ze PCM bije TDA jesli idzie o zejscie w dolnych rejestrach.
Na szczęście tyle tego na rynku że każdy może mieć wybór.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Miejsca tam tyle że nie tylko trafo ale spawarkę można w środku schować
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
No właśnie się zdziwiłem, bo w środku jak w budżetówce. Oczywiście w prostocie często tkwi moc ale...
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Wrzucę. Będzie oświetlał je taki sam układ jak w Audio Note DAC 5 na ECC82. Jest tyle miejsca że można się bawić. Wszystko będzie w wątku z warsztaciku ale tu mogę też wrzuci fotkę.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Cześć
Szukam czegoś co stanie w szranki z moim aktualnym grajkiem: niemodowany dvd Harman Kardon HD27. Po zakupie porównywałem go z JVC (bodajże 211 z MN) i z CD duala (1150 chyba na YM) i zagrał z tej trójki najlepiej. Dźwięk był najbardziej analogowy, jakby aksamitny. Wszystko było na swoim miejscu ale uporządkowane, góra nie kłuje, dół nie pudełkowy także wydawałoby się cud miód malina. Jednak jak czytam o tych TDA i PCM to mam chęć spróbować. Już nie mówiąc o tym że CD to jednak nie DVD i przynajmniej w obsłudze ciut wdzieczniejszy (większe, wyraźniejsze przyciski).
Budżet to ok 200 i raczej wolałbym nie przekraczać.
Póki co zainteresowały mnie: https://www.olx.pl/d/oferta/philips-cd- ... KNDhk.html trochę zmęczony ale może i tak warto? W środku TDA 1541 lub 1543 https://www.olx.pl/d/oferta/1987-kenwoo ... KQLph.html tutaj PCM https://www.olx.pl/d/oferta/philips-cd4 ... KB0z9.html ten mi się nawet z wyglądu podoba, w środku TDA 1541 https://www.olx.pl/d/oferta/kultowy-odt ... JSbdg.html tu chyba w środku dwa PCM (56?) https://www.olx.pl/d/oferta/cd-player-t ... KEroO.html to dla mnie trochę zagadka, sporo pozytywnych opinii w sieci i chyba nawet swego czasu player of the year w what hi-fi
Ewentualnie jestem otwarty na jakieś inne propozycje jeżeli ktoś będzie miał czas i ochotę żeby się nad tym pochylić.
Pozdrawiam
Luxman L230/Rotel RA820Bx3/Wega P120SH/Pickering V15/Stanton 680/Shure m75/Dual CD 1065/HK 27
Philips LFD 3428/Somic V2/AKG 240 Studio/Beyerdynamic DT 770/990 Pro
PHILIPS CD380 -TDA1541-R1 / TDA1543 – SAA7220P/A (the version with the worst differential nonlinearity than ordinary albo two channels in one, simple and cheap) napęd CDM-4/19
KENWOOD DP-860 - 1 x PCM56P – CXD1130Q (PCM56 16 bit, normal quality) napęd Toshiba TOPH7810
PHILIPS CD472 - TDA1541 – SAA7220P/A (16-bit is a very good, stereo) napęd CDM-2 / CDM-4/11
SONY CDP-110 - PCM54HP – CXD1135 (PCM54 16 bit normal (slightly older PCM56) napęd KSS-150A
- CD380 to była budżetówka, łącznie z sekcją zasilania - ja bym odpuścił
- DP-860 - jeden PCM56 na schemacie z wyjściem napięciowym, wbudowany opamp więc wzmocnienie już w środku i potem demutliplekser na wyjściu bo to układ mono w którym dwa kanały idą na raz a potem na demultiplekser rozdziela strumień na L i R. U PCM to działało tylko raz dobrze, w starym PCM53 i tylko on z tej rodziny brzmiał w układzie pojedyńczym - odpada
- CD472 nie jest to ideał w sekcji zasilania ale naprawdę za parę złoty można z niego zrobić wysoką klasę ( mowie o wkładzie rzędu parunastu/parudziesięciu złoty ) - mój typ tutaj
- CDP-110 - znów to samo co przy Kenwood na starszym PCM54, wyjście jeszcze gorsze bo zero układów dyskretnych na schemacie jest tylko jeden PCM54 który ma wyjscia bezpośrednio na zintegrowany M51565 czyli dwa suche chipy i od razu wyjścia RCA - odpada całkiem
- SL-PG480A - nie lubię układów Mash i pokrewnych Panasonica, są suche i syntetyczne a szczególnie w tanich i prostych aplikacjach. - nie brał bym
Co dźwięku, jestem w stanie założyć się, że mój tym zagra najlepiej. Dwa, po wymianie paru kondensatorów odsprzęgających na troszkę większe wartości i dodaniu 3 oporników ( koszt wszystkiego naprawdę parę złoty ) będzie brzmiał naprawdę dobrze, choć już z tego stadka to najlepszy wybór.
Nie same DAC w CD grają, liczy się wszystko, zasilania, filtry, jakość komponentów.
EDIT:
Grundig ... to już minimum 8400 i jeszcze lepiej w wersji II aczkolwiek zły nie jest.
CD160 ma napęd CDM 2/10 troszkę starszy i mniej zamienników, reszta te same uwagi co w przypadku 472
Z TDA1541 jest tak, kupujesz tani CD możesz go zrobić dobrym za parę złotych a bardzo dobrym za parędziesiąt, większość z nich to ten sam poziom. Za to najlepsze aplikacje firmowo zrobione dalej w używce sięgają tysięcy do parunastu tysięcy złoty.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)