
Warsztat Martynki
- tuczi77
- Posty: 1719
- Rejestracja: 26 paź 2017, 15:16
- Gramofon: Kenwood KD-7010
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Kolumnowy warsztat Martynki
Dziękuję, jestem usatysfakcjonowany i będę spał spokojnie 

Kenwood KD-7010 | Goldring 1042 | Schiit Mani | Kenwood KA-801 | Canton GLE 100
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Cieszę się Twoim spokojem wewnętrznym
A ja zachęcony tak wielką zmianą w brzmieniu mojego CD po modach. Zabrałem się dziś rano za Musical Fidelity DAC. V-DACII to małe pudełko ale słusznie chwalone za swoje brzmienie i stawiane na równi z pełnowymiarowymi skrzynkami. Z dobrym zasilaniem potrafi na prawdę wiele... ale zawsze można dać z niego więcej
Na wyjściu w oryginale:
i po modach:
Zmieniłem op-ampy ( jak ja nienawidzę SMD w sprzęcie audio ) na OPA1654 i OP1662, wywaliłem też kondensatory SMD, strasznie przewartościowane z 47uF na 2,2uF Nichicon Fine Gold z bocznikiem WIMA MKS 0,1uF.
Od tyłu też mała zmiana, na zasilanie opów zostały dodane odsprzęgające 0,2uF.
Koszt zmian: jakieś 50 zł i godzinka z lutownicą. Poprawa dźwięku: ZNACZĄCA od pierwszej nutki.
A mam z czym porównywać. Właśnie przełączam się pomiędzy MF a Gill Audio Elise. Różnica w cenie zakupu nowego urządzenia to 6500 USD. 10 lat temu nowe MF V-DAC II to około 500 dolarów, Gill Audio Elise 7000 dolarów (fuck).
Czy różnica w dźwięku tego lampowego DAC jest warta 25 tyś zł ?? NIE
oj jest cholernie szczegółowy i chce się słuchać. Bas ma kontrolę i dynamika wprawia w zachwyt. Wokale są cudowne. Natomiast w ślepym teście... nie można było znaleźć jednogłośnego zwycięzcy. Zdarzają się kawałki, że MF brzmi lepiej. Jednak osobiście wybrał bym na co dzień Gill'a. Z dynamiką, mocą basu i ciepłem lampy.
Z tej dwójki zwycięzcą jest jednak trzeci. Tutaj szacun dla dziadka TDA1541. Ta sama muzyka puszczona przez CD zabiła pozostałe źródła cyfrowe.
Szukam teraz czegoś pod USB właśnie z TDA1541 pod maską.
Taka to była ciekawostka.

A ja zachęcony tak wielką zmianą w brzmieniu mojego CD po modach. Zabrałem się dziś rano za Musical Fidelity DAC. V-DACII to małe pudełko ale słusznie chwalone za swoje brzmienie i stawiane na równi z pełnowymiarowymi skrzynkami. Z dobrym zasilaniem potrafi na prawdę wiele... ale zawsze można dać z niego więcej

Na wyjściu w oryginale:
i po modach:
Zmieniłem op-ampy ( jak ja nienawidzę SMD w sprzęcie audio ) na OPA1654 i OP1662, wywaliłem też kondensatory SMD, strasznie przewartościowane z 47uF na 2,2uF Nichicon Fine Gold z bocznikiem WIMA MKS 0,1uF.
Od tyłu też mała zmiana, na zasilanie opów zostały dodane odsprzęgające 0,2uF.
Koszt zmian: jakieś 50 zł i godzinka z lutownicą. Poprawa dźwięku: ZNACZĄCA od pierwszej nutki.
A mam z czym porównywać. Właśnie przełączam się pomiędzy MF a Gill Audio Elise. Różnica w cenie zakupu nowego urządzenia to 6500 USD. 10 lat temu nowe MF V-DAC II to około 500 dolarów, Gill Audio Elise 7000 dolarów (fuck).
Czy różnica w dźwięku tego lampowego DAC jest warta 25 tyś zł ?? NIE

Z tej dwójki zwycięzcą jest jednak trzeci. Tutaj szacun dla dziadka TDA1541. Ta sama muzyka puszczona przez CD zabiła pozostałe źródła cyfrowe.
Szukam teraz czegoś pod USB właśnie z TDA1541 pod maską.
Taka to była ciekawostka.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2021, 00:19 przez Martynka, łącznie zmieniany 1 raz.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
-
- Posty: 5029
- Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Kolumnowy warsztat Martynki
Powiem tak, zamówiłem WIMY 0,1 2,2 3,3 i 4,7 razem z opampami w RS Components. Dziś przyszła jedna paczka z UK i tam były tylko opy i 0,1, reszta w piątek ale tak będzie jak mówisz 

Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Zbyszek 1963
- Posty: 895
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 19:11
- Gramofon: Sansui SR-838
- Lokalizacja: Żory
Re: Kolumnowy warsztat Martynki
Sansui SR-838,Sansui SR-212,Sansui SR-535,Sansui 7000,Sansui SD-7000,Sansui SC 700,Sansui A-80,Sansui T-80,Sansui D-100,Sansui LM-330,Sansui HS-200
Nakamichi BX-300E,Nakamichi CDP-2E - mod by Martynka,Dual CD 5150 RC - mod by Martynka.
Nakamichi BX-300E,Nakamichi CDP-2E - mod by Martynka,Dual CD 5150 RC - mod by Martynka.
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Kolumnowy warsztat Martynki
RS Components przysłał wczoraj drugą paczkę z WIMAmi tym razem z Niemiec... niestety nie ma już do czego ich włożyć. W czwartek, przyszedł znajomy, posłuchał i wyszedł z V-DACiem. Nie będę płakał, ostatnio jadę przede wszystkim na CD, ze względu na ten właśnie dźwięk, przestrzeń i barwę szukam jakiegoś dużego dziadka do modów opartego na TDA1541, lub czegoś z początków lat 90 tych, gdy DACi dopiero wchodziły i zamiarem konstruktorów było upodobnić je do dźwięku analogowego, który wciąż królował.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Ponieważ czekam na fornir i inne części do Sansui, czekam również wciąż na kondensatory do RS ( już ponad miesiąc ) postanowiłem powalczyć do końca z estetyką moich 2.5.
Pod maskownicami wokół EMIM'ów i EMIT'ów oryginalnie umieszczona była gąbka, całość miała mniej estetyczne a bardziej użytkowe znaczenie aby wstęgi grały lepiej i nie interferowały między sobą. Całość po 40 latach niestety rozpadała się nie tylko w rękach ale i w oczach sypiąc się podczas grania na głośniki.
usunąłem więc gąbkę w postaci proszku i ze względu na brak części dedykowanych do tych modeli użyłem gąbki akustycznej o strukturze otwartej 30ppi jak w oryginale.
Z założonymi maskownicami nie widać zmiany a ja mam spokojną głowę o to że głośnik mi się rozpada
Pod maskownicami wokół EMIM'ów i EMIT'ów oryginalnie umieszczona była gąbka, całość miała mniej estetyczne a bardziej użytkowe znaczenie aby wstęgi grały lepiej i nie interferowały między sobą. Całość po 40 latach niestety rozpadała się nie tylko w rękach ale i w oczach sypiąc się podczas grania na głośniki.
usunąłem więc gąbkę w postaci proszku i ze względu na brak części dedykowanych do tych modeli użyłem gąbki akustycznej o strukturze otwartej 30ppi jak w oryginale.
Z założonymi maskownicami nie widać zmiany a ja mam spokojną głowę o to że głośnik mi się rozpada
Ostatnio zmieniony 21 gru 2021, 00:20 przez Martynka, łącznie zmieniany 1 raz.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- koscidogitary
- Posty: 1335
- Rejestracja: 23 cze 2017, 13:20
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kolumnowy warsztat Martynki
Tak z ciekawości - jak wyczaiłeś, że oryginał miał 30ppi?
No i ciekawostka, to co założyłeś, to jest pianka poliuretanowa: ani akustyczna, ani filtracyjna, ani tapicerska
- ja np. używałem takiej zarówno w kolumnach, na ścianie jak i w... akwarium

https://e-krewetki.pl/wklady-filtracyjn ... zarna.html
Świetny produkt uniwersalny.
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Kolumnowy warsztat Martynki
Słuszne pytania. Co do rodzaju pianki oparłem się na specyfikacji podanej w dziale Infinity speakers technician and owners na audiokarma.org. Lubię ich bo wciąż dalecy są od wzajemnej adoracji jak na audiostereo.pl a pełni merytoryki. Co ciekawe możesz tam pogadać zarówno z użytkownikiem jak i często projektantem Twojego sprzętu lub człowiekiem który go składał. Fajnie się czyta wątek dotyczący głośników Watkinsa gdzie do rozmowy włącza się Pan Watkins dokładnie tłumacząc zastosowanie swojej konstrukcji albo gdy zadajesz pytanie o regulacje biasu w końcówce Parasound a odpisuje Ci konstruktor i założyciel firmy.
Co do samej pianki masz całkowitą rację. Ta sama pianka służy do izolacji akustycznej kompresora czy pompy jak i do wkładu filtrujacego. Co więcej nawet na stronie producenta nie jest opisywana jako super duper audio tylko jako speaker/filter foam.
Co do samej pianki masz całkowitą rację. Ta sama pianka służy do izolacji akustycznej kompresora czy pompy jak i do wkładu filtrujacego. Co więcej nawet na stronie producenta nie jest opisywana jako super duper audio tylko jako speaker/filter foam.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- koscidogitary
- Posty: 1335
- Rejestracja: 23 cze 2017, 13:20
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kolumnowy warsztat Martynki
Tak jeszcze z ciekawości - czy znasz częstotliwości podziału dla tych kolumn RS2.5?
Jakie kondensatory planujesz dać na MID i HIGH? (jeśli już pisałeś a pytam o to co już było to z góry przepraszam - śledzę wątek z doskoku)
Ps.
Jakie kondensatory planujesz dać na MID i HIGH? (jeśli już pisałeś a pytam o to co już było to z góry przepraszam - śledzę wątek z doskoku)
Ps.
- jakby co, to nie był żaden sarkazm, to bardzo dobre pianki są.
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Kolumnowy warsztat Martynki
Ależ nie przeszło mi to nawet przez myśl. Z podobnego produktu korzystam jak już opisałem wyżej.koscidogitary pisze: ↑19 kwie 2021, 11:03- jakby co, to nie był żaden sarkazm, to bardzo dobre pianki są.
Co do kondów, w mid będą elektrolity Audio Note Kaisei bipolar, na górę Auricam XO z domieszką 10% miedzi od Audyn True Copper. Dół zostaje orginał bo parametry tych elektrolitów 1100 uF i 2 x 700 uF są jak nowe.
Co do częstotliwości podziału to:
Reference Standard 2.5 - Crossover frequencies: 300 Hz, 5000 Hz
Więcej szczegółów tutaj:
http://www.infinity-classics.de/technik ... _sheet.pdf
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- koscidogitary
- Posty: 1335
- Rejestracja: 23 cze 2017, 13:20
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kolumnowy warsztat Martynki
Tych nie znam. Czekam na opis z odsłuchu.
Kapitalne połączenie, zresztą True Cooper wszędzie robi kapitalną robotę. Ja np. łączyłem go z Calrity Cap ESA i Mundorf Supreme.
Inne fajne połączenie, z trochę niższej półki cenowej ale nadal super, to także Clarity Cap SA/ESA + 20% M. Supreme.
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Kolumnowy warsztat Martynki
Oj znasz

Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
-
- Posty: 5029
- Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Kolumnowy warsztat Martynki
Ja im do środka nie wchodziłem
ale:
"The Audio Note™ KAISEI range have been developed over the past 4 years with the engineering team at Rubycon (of Black Gate fame). They are based on the same materials with the only difference being the paper used is not impregnated with graphite particles. Otherwise the KAISEI capacitors use the same special electrolyte."
to oficjalna nota z której wynika, że opracowali go Japończycy na doświadczeniach z WKZ.
A tu masz bezpośrednie porównanie:
https://sw1xad.co.uk/black-gate-vs-kais ... rs-review/

"The Audio Note™ KAISEI range have been developed over the past 4 years with the engineering team at Rubycon (of Black Gate fame). They are based on the same materials with the only difference being the paper used is not impregnated with graphite particles. Otherwise the KAISEI capacitors use the same special electrolyte."
to oficjalna nota z której wynika, że opracowali go Japończycy na doświadczeniach z WKZ.
A tu masz bezpośrednie porównanie:
https://sw1xad.co.uk/black-gate-vs-kais ... rs-review/
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)