zbyszek1982 pisze: ↑31 mar 2021, 11:20
Ja to wszystko rozumiem. Ciekawi mnie tylko, czy ustawiałeś poziom tego sygnału na wejściu. Wzmacniacz ma osiągnąć pełne wysterowanie przy sygnale o określonym poziomie, np. 500mV. Więc ten sygnał, którym sterujesz końcówką musi mieć taki poziom. Jak puściłeś sygnał liniowy z komputera to niekoniecznie ustawiłeś to poprawnie.
No ustawiłem go przez kontrolę sygnału wyjściowego. Co bym nie robił z głośnością na gałce przedwzmacniacza i jaki nie podał bym sygnał na wejście wzmacniacza, to gdy na wyjściu mam 28,28 V na wejściu do wzmacniacza powinienem według specyfikacji mieć 1V. Przecież preamp służy właśnie po to żeby to napięcie do końcówki dostarczyć na odpowiednim poziomie a końcówka zawsze ten sygnał wejściowy zamieni na odpowiednio zwiększony sygnał wyjściowy i o to dba stopień wzmocnienia w końcówce mocy. No ale może ja się mylę więc mirnik do ręki i...
- Jeżeli sygnał z kompa puszczony jest na max. to osiągam to 28,28V na wyjściu końcówki przy poziomie głośności gałka na 2/3 a na wejściu na końcówkę mam 1V. ( wskaźnik pokazuje 100W )
- Jeżeli ustawię ciszej sygnał z kompa to na wejściu do M4 spada mi wtedy na przykład na ok 0,5V a na wyjściu na głośniki przy opornikach mam ok. 14V ( diody wskazują ok 10W ) i muszę odkręcić wtedy mocniej głośność na przedwzmacniaczu aby osiągnąć znów na wejściu 1V i wtedy na wyjściu pojawia się znów 28,28V czyli 100W na diodach.
- Sygnał puszczam przez moje Musical Fidelity, ale jeżeli ominę DAC i puszczę go przez Jack / RCA to znów muszę zmienić poziom głośności na pre aż uzyskam 1V na wejściu do M4 i wtedy na wyjściu mam znów 28,28V ( LED pokazuje znów 100W )
Cały zabieg potwierdził tylko moje "domysły"
Wzmocnienia są takie same w obu M4 po regulacji na każdym z kanałów: zasilania dokładnie 65V, biasu dokładnie 15mV i DCoffset w okolicy 0mV. To też był jeden z powodów zmiany kompletu kondensatorów w obu końcówkach aby przybliżyć je do siebie jak najbardziej zarówno dźwiękowo jak i parametrami aby lepiej pracowały w biampie. Sama regulacja opisana parę postów wcześniej przy pomocy sztucznego obciążenia dotyczy reakcji i wskazań "PEAK OUTPUT LEVEL" ale pomiary na wejściu do wzmacniacza do których mnie zmusiłeś

potwierdziły tylko zgodność obu M4.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)