Jasne kable do ciemnego zestawu
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 lut 2021, 15:40
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
Jasne, doczytam o całym procesie i przeprowadzę eksperyment.
- amrowek
- Posty: 8349
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
możesz tu dopytac o kable
https://strussaudio.com
https://strussaudio.com
Że lata idą, to nic, ale w którą stronę!
- amrowek
- Posty: 8349
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
najprościej to CD coś na TDA1541A wpiąć w system i zobaczyć
możesz też kupić kable sommer
https://allegro.pl/oferta/sommer-kabel- ... 7687423433
https://allegro.pl/oferta/sommer-orbit- ... 5285463045
możesz też kupić kable sommer
https://allegro.pl/oferta/sommer-kabel- ... 7687423433
https://allegro.pl/oferta/sommer-orbit- ... 5285463045
Że lata idą, to nic, ale w którą stronę!
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 lut 2021, 15:40
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
Dzięki, zrobię rozpoznanie

-
- Posty: 2064
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 18:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
Prawdopodobnie popełniłeś błąd w zestawieniu sprzętu i kablami go nie naprawisz...
Creative E-MU 0204 || Rotel RA-12 || Heco P3302 || Superlux HD 681 ||AKG K551
Onkyo C-7030 || Onkyo TX-8020|| Grundig Box 353 ||Yamaha R-S700|| Yamaha RX-E410 || Saba Box C450
Onkyo C-7030 || Onkyo TX-8020|| Grundig Box 353 ||Yamaha R-S700|| Yamaha RX-E410 || Saba Box C450
- Quarter
- Posty: 915
- Rejestracja: 24 sie 2019, 11:41
- Gramofon: Thorens TD-125
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
Głupi żart, nie obraźcie się 
Jasne kable do ciemnego zestawu to ja mam:



Jasne kable do ciemnego zestawu to ja mam:







Jest: Thorens TD-125 + ramię Micro Seiki (od Zbyszek1982), Arcam FMJ CD23, Grundig 5200 (od Kukiz30), Scott 480A, RA Labs Mini Reference Monitors
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
-
- Posty: 582
- Rejestracja: 18 gru 2018, 12:02
- Gramofon: Sony PS-X50
- Lokalizacja: Płock
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
po prostu wypożycz przewody za kaucją i zobacz ile pożytku wniosą w system. moim zdaniem więce zmian w brzmienie wniesie pre, dac czy wkładka.
Sony PS-X50
lampa EL34 by Misse, Yaqin MS-30L, Ugoda
Preamp PeeCeeBee
pre MaCaBRiaa
Philips CD 350 (mod by Martynka) Beogram CD 7000
DAC Topping D50S l1541gold dac (mod by Martynka)
Kolumny DIY
lampa EL34 by Misse, Yaqin MS-30L, Ugoda
Preamp PeeCeeBee
pre MaCaBRiaa
Philips CD 350 (mod by Martynka) Beogram CD 7000
DAC Topping D50S l1541gold dac (mod by Martynka)
Kolumny DIY
- Tarkus
- Posty: 3202
- Rejestracja: 22 paź 2011, 22:42
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
Jeśli chodzi o "jasne" kable w rozsądnej cenie, polecam Sommer np. Meridian (a jako interkonekt - Spirit XXL). Ale możliwe też, że - zgodnie z tym, co pisze grzehu82 - na dłuższą metę wskazana będzie zmiana kolumn lub wzmacniacza (lub, w odróżnieniu od albo, oznacza alternatywę niewykluczającą). Kable mogą pomóc w niuansach, jednak nie zmienią brzmienia totalnie.
Słucham winyli. Słucham kompaktów. Słucham kaset. Po prostu kocham MUZYKĘ.
Fundacja Kultury AFRONT http://afront.org.pl/
O MNIE I "CZARNYM CHEVROLECIE" (free)
Fundacja Kultury AFRONT http://afront.org.pl/
O MNIE I "CZARNYM CHEVROLECIE" (free)
- Quarter
- Posty: 915
- Rejestracja: 24 sie 2019, 11:41
- Gramofon: Thorens TD-125
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
A ja jeszcze raz zapytam o taką banalność - jak są ustawione kolumny, czy gwizdki na wysokości uszu, jak rozwiązana separacja od podłoża?
Podstawa to ustalenie co gra ciemno - żródło, wzmacniacz czy kolumny. Tu pomogą słuchawki i inne źródło.
Coś tam poczytałem o Twoich kolumnach:
"Kwestia balansu tonalnego jest kolejnym, obok dynamiki, bardzo miłym zaskoczeniem. Ekspozycja średnicy, ściszona góra, spulchniony bas? Na pierwszy rzut ucha tak to można odbierać, ale prawda to niepełna, bowiem tym, co stanowi o wielkiej klasie tych kolumn jest wręcz doskonale zgranie środka i góry. Oba te zakresy tworzą niemalże continuum, budując wrażenie dopracowania i braku wszelkiej przypadkowości. Na dobrą sprawę, Lintony okazują się zaskakująco neutralne tonalnie, przy czym całość charakteryzuje wyczuwalny, ciepły koloryt"
https://www.avtest.pl/zestawy-glosnikow ... n-heritage
"Lintony należą do głośników, które preferują granie pełne – czyli takie, w którym w ogóle nie odczuwa się niedostatku basu. Muzyka jest dociążona w planie ogólnym, a nie tylko od wielkiego dzwonu. Zdarza się, że taka prezentacja skutkuje mocnym przyciemnieniem dźwięku, ale Lintony nie wpadają w tę pułapkę. Bo bas, choć hojny, nie przykrywa wyższych partii pasma. Przyzwoita kontrola jest tylko wstępem do krainy średnich tonów – prawdziwego królestwa Lintonów.
Średnicę charakteryzuje bogactwo barw, z akcentem na ich pastelową konsystencję oraz napowietrzenie. Ostatnia cecha pozytywnie mnie zaskoczyła, bo monitory sprawiają wrażenie głośników, które zagrają raczej ciężko niż lekko. Okazało się jednak, że proporcje pomiędzy oboma biegunami brzmienia zostały zachowane.
Kontury dźwięków średnicy są zaokrąglone, dzięki czemu muzyka jest łatwo przyswajalna. Jeśli komuś nasuną się w tym miejscu skojarzenia z analogiem, to będzie to właściwa interpretacja."
https://hi-fi.com.pl/testy/kolumny/5170 ... inton.html
"Those of you who venerate beryllium-dome tweeters may find the Lintons' high frequencies too discreet. But I thought the Lintons' tweeters delivered unobtrusive, well-described highs. They did extremely well at depicting the lifelike tone and tactility of Robert Marsteller's trombone. They made Roy D'Antonio's clarinet sound woody and physically tangible".
https://www.stereophile.com/content/wha ... ker-page-2
Z ostatniego cytatu można wnosić, że wysokie nie są specjalnie okazałe w Twoich klockach, ale jednocześnie każda z recenzji, które przeczytałem jest raczej entuzjastyczna i wszędzie podkreślana jest spójność i zbalansowanie dźwięku. Oczywiście, beauty is in the eye (ear?) of the beholder , więc może po prostu lubisz więcej wysokich niż średnia? Jeśli tak to.....
"Wysoka góra jest ciepła i jest jej mniej niż z innymi wzmacniaczami. To dlatego charakter tego grania jest tak wyraźny. Jeśli lubimy dużo góry, jeśli jej energia jest dla nas najważniejsza, to będzie oznaczało, że SA30 nie jest dla nas".
http://highfidelity.pl/@main-3651&lang=
Czyli może po prostu sparowałeś nienachalnie grający górą wzmacniacz z nienachalnie grającymi górą kolumnami. A jeśli lubisz dużo góry, to raczej któryś klocek musi odejść
Podstawa to ustalenie co gra ciemno - żródło, wzmacniacz czy kolumny. Tu pomogą słuchawki i inne źródło.
Coś tam poczytałem o Twoich kolumnach:
"Kwestia balansu tonalnego jest kolejnym, obok dynamiki, bardzo miłym zaskoczeniem. Ekspozycja średnicy, ściszona góra, spulchniony bas? Na pierwszy rzut ucha tak to można odbierać, ale prawda to niepełna, bowiem tym, co stanowi o wielkiej klasie tych kolumn jest wręcz doskonale zgranie środka i góry. Oba te zakresy tworzą niemalże continuum, budując wrażenie dopracowania i braku wszelkiej przypadkowości. Na dobrą sprawę, Lintony okazują się zaskakująco neutralne tonalnie, przy czym całość charakteryzuje wyczuwalny, ciepły koloryt"
https://www.avtest.pl/zestawy-glosnikow ... n-heritage
"Lintony należą do głośników, które preferują granie pełne – czyli takie, w którym w ogóle nie odczuwa się niedostatku basu. Muzyka jest dociążona w planie ogólnym, a nie tylko od wielkiego dzwonu. Zdarza się, że taka prezentacja skutkuje mocnym przyciemnieniem dźwięku, ale Lintony nie wpadają w tę pułapkę. Bo bas, choć hojny, nie przykrywa wyższych partii pasma. Przyzwoita kontrola jest tylko wstępem do krainy średnich tonów – prawdziwego królestwa Lintonów.
Średnicę charakteryzuje bogactwo barw, z akcentem na ich pastelową konsystencję oraz napowietrzenie. Ostatnia cecha pozytywnie mnie zaskoczyła, bo monitory sprawiają wrażenie głośników, które zagrają raczej ciężko niż lekko. Okazało się jednak, że proporcje pomiędzy oboma biegunami brzmienia zostały zachowane.
Kontury dźwięków średnicy są zaokrąglone, dzięki czemu muzyka jest łatwo przyswajalna. Jeśli komuś nasuną się w tym miejscu skojarzenia z analogiem, to będzie to właściwa interpretacja."
https://hi-fi.com.pl/testy/kolumny/5170 ... inton.html
"Those of you who venerate beryllium-dome tweeters may find the Lintons' high frequencies too discreet. But I thought the Lintons' tweeters delivered unobtrusive, well-described highs. They did extremely well at depicting the lifelike tone and tactility of Robert Marsteller's trombone. They made Roy D'Antonio's clarinet sound woody and physically tangible".
https://www.stereophile.com/content/wha ... ker-page-2
Z ostatniego cytatu można wnosić, że wysokie nie są specjalnie okazałe w Twoich klockach, ale jednocześnie każda z recenzji, które przeczytałem jest raczej entuzjastyczna i wszędzie podkreślana jest spójność i zbalansowanie dźwięku. Oczywiście, beauty is in the eye (ear?) of the beholder , więc może po prostu lubisz więcej wysokich niż średnia? Jeśli tak to.....
"Wysoka góra jest ciepła i jest jej mniej niż z innymi wzmacniaczami. To dlatego charakter tego grania jest tak wyraźny. Jeśli lubimy dużo góry, jeśli jej energia jest dla nas najważniejsza, to będzie oznaczało, że SA30 nie jest dla nas".
http://highfidelity.pl/@main-3651&lang=
Czyli może po prostu sparowałeś nienachalnie grający górą wzmacniacz z nienachalnie grającymi górą kolumnami. A jeśli lubisz dużo góry, to raczej któryś klocek musi odejść

Jest: Thorens TD-125 + ramię Micro Seiki (od Zbyszek1982), Arcam FMJ CD23, Grundig 5200 (od Kukiz30), Scott 480A, RA Labs Mini Reference Monitors
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
-
- Posty: 2064
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 18:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
Sądzę że to pewne. Nic dodać, nic ująć.
Creative E-MU 0204 || Rotel RA-12 || Heco P3302 || Superlux HD 681 ||AKG K551
Onkyo C-7030 || Onkyo TX-8020|| Grundig Box 353 ||Yamaha R-S700|| Yamaha RX-E410 || Saba Box C450
Onkyo C-7030 || Onkyo TX-8020|| Grundig Box 353 ||Yamaha R-S700|| Yamaha RX-E410 || Saba Box C450
- amrowek
- Posty: 8349
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
@Quarter
a a co Ty przewód z gniazdka wyciągnąłeś i podłączyłeś
Inny opcja pożyczyć od kogoś jasno grającego wzmaka i sprawdzić
a a co Ty przewód z gniazdka wyciągnąłeś i podłączyłeś

Inny opcja pożyczyć od kogoś jasno grającego wzmaka i sprawdzić
Że lata idą, to nic, ale w którą stronę!
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 lut 2021, 15:40
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
Dzięki za podpowiedzi, ale muszę sprostować. Sprzęt gra dobrze, i jestem z niego zadowolony. Świadomie wybrałem nieco ciemniejsze granie. Słuchałem jaśniejszych zestawów i nie do końca mi podeszły. Może nieprecyzyjnie się wyraziłem, bo chodzi o to, że w końcu trzeba kupić jakieś kable, i nie chcę żeby był to kolejny element „dodający dołu”
Osobny akapit należy się Quarterowi
WOW
Szacunek, że zrobiłeś taki research
I masz racje w tym co napisałeś. Muszę poeksperymentować jeszcze z ustawieniem głośników, ale faktem jest, że kolumny i wzmacniacz grają nienachalnie górą. Na pewno potrzeba jeszcze trochę czasu na wygrzanie, ale jestem przekonany że nie potrzebuje tak dużej rewolucji jak zmiana jednego z elementów
Bardzo jestem ciekaw wyników testu z Dircal Live i chyba za to zabiorę się w pierwszej kolejności.

Osobny akapit należy się Quarterowi




- JackF
- Posty: 36
- Rejestracja: 28 lut 2021, 09:29
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
Kup normalne przewody szanującego się producenta, np Mogami 3103.
Nie ma sensu napędzać biznesu szarlatanom, którzy deklarują w opisach zamiast parametrów technicznych, jakieś bajki o szerokiej cenie, jedwabnych wysokich i świetnie kontrolowanych dołach.
Nic w wysokich tonach nie wygrzejesz.
Nie ma sensu napędzać biznesu szarlatanom, którzy deklarują w opisach zamiast parametrów technicznych, jakieś bajki o szerokiej cenie, jedwabnych wysokich i świetnie kontrolowanych dołach.
Nic w wysokich tonach nie wygrzejesz.
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
Zmień wkładkę na jakąś nową Audio Technica i będziesz miał jaśniej.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- Quarter
- Posty: 915
- Rejestracja: 24 sie 2019, 11:41
- Gramofon: Thorens TD-125
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jasne kable do ciemnego zestawu
No pewnie! 6,50zł za kilometr kabla, perlista góra, napowietrzona średnica i mięsisty dół, a scena jak od jednego krańca budowy autostrady do drugiego





Daj spokój, sama przyjemność - miałem wczoraj dzień pasjonującego grzebania w excelu, więc z radością zrobiłem sobie odrobinę przerwy. Dostałem na tym forum tyle wsparcia i dobrej energii, że chociaż tak mogę się odpłacić grzebiąc co nieco w internetachummagumma pisze: ↑15 mar 2021, 09:34
Osobny akapit należy się QuarterowiWOW
Szacunek, że zrobiłeś taki research
I masz racje w tym co napisałeś. Muszę poeksperymentować jeszcze z ustawieniem głośników, ale faktem jest, że kolumny i wzmacniacz grają nienachalnie górą. Na pewno potrzeba jeszcze trochę czasu na wygrzanie, ale jestem przekonany że nie potrzebuje tak dużej rewolucji jak zmiana jednego z elementów
Bardzo jestem ciekaw wyników testu z Dircal Live i chyba za to zabiorę się w pierwszej kolejności.

Pozdrowienia i dużo frajdy z toru!
Jest: Thorens TD-125 + ramię Micro Seiki (od Zbyszek1982), Arcam FMJ CD23, Grundig 5200 (od Kukiz30), Scott 480A, RA Labs Mini Reference Monitors
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2
Był: Technics SL-Q2/1500C/1200GR, Luxman L435, JVC AX1, NIKKO TRM750, Scott A406, Dali Icon 6, Thiel Cs 1.2