Wspornik pozostał oryginalny(był/jest w idealnym stanie) a igła jak w oryginale wklejony został FL.
Pokaż mi swoją wkładkę
- Peliks
- Posty: 2657
- Rejestracja: 29 lis 2017, 17:13
- Gramofon: Składak
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Pokaż mi swoją wkładkę
Sony/Denon/ADC/Ortofon/Micro Seiki PreamPD Entre Cayin A-88T MC Systems M3
AT15Sa AT150MLX Denon DL-103D Elac ESG796 Empire4000 Goldbug Medusa HanaSH Nakamichi MC1000
Ortofon Cadenza Black, Rohmann, SPU E GM Gold Pickering XSV3000 Sony XL-45 XL-55
AT15Sa AT150MLX Denon DL-103D Elac ESG796 Empire4000 Goldbug Medusa HanaSH Nakamichi MC1000
Ortofon Cadenza Black, Rohmann, SPU E GM Gold Pickering XSV3000 Sony XL-45 XL-55
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pokaż mi swoją wkładkę
Czyli igła nie była złamana, a sam grot odpadł? Ciekawe.
W oryginale chyba był nagi diament, a ten FL jak zgaduję to z igły Ortofon 320, czyli łączony.
Tak czy siak, dość blisko oryginału w takim razie
W oryginale chyba był nagi diament, a ten FL jak zgaduję to z igły Ortofon 320, czyli łączony.
Tak czy siak, dość blisko oryginału w takim razie

Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- Peliks
- Posty: 2657
- Rejestracja: 29 lis 2017, 17:13
- Gramofon: Składak
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Pokaż mi swoją wkładkę
Dawcą był VMS 30 MKII czyli Nude Fine Line. Czyli gdyby nie klej to oryginał 

Sony/Denon/ADC/Ortofon/Micro Seiki PreamPD Entre Cayin A-88T MC Systems M3
AT15Sa AT150MLX Denon DL-103D Elac ESG796 Empire4000 Goldbug Medusa HanaSH Nakamichi MC1000
Ortofon Cadenza Black, Rohmann, SPU E GM Gold Pickering XSV3000 Sony XL-45 XL-55
AT15Sa AT150MLX Denon DL-103D Elac ESG796 Empire4000 Goldbug Medusa HanaSH Nakamichi MC1000
Ortofon Cadenza Black, Rohmann, SPU E GM Gold Pickering XSV3000 Sony XL-45 XL-55
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 23 paź 2014, 19:54
- Gramofon: Dual CS500 Dual 704
- Lokalizacja: Dolna Saksonia Niemcy
Re: Pokaż mi swoją wkładkę
Sygnet TK5E MM z rysikiem TKN1 0.2 x 0.7mil nude square shank elliptical
Znalazła się u mnie przypadkiem, zakupiona wraz z ostatnio zakupionym Dualem 704.
Na Dualu CS 5000 nie dało się jej zmontować. Wbrew pozorom zawieszenie jeszcze jest ok.
Gra pięknie, jak na moje ucho.
Znalazła się u mnie przypadkiem, zakupiona wraz z ostatnio zakupionym Dualem 704.
Na Dualu CS 5000 nie dało się jej zmontować. Wbrew pozorom zawieszenie jeszcze jest ok.
Gra pięknie, jak na moje ucho.
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pokaż mi swoją wkładkę
Nie "Sygnet" tylko Signet 
Ta TK5E to to samo co AT15XE, tyle że w masywniejszej budzie.
Fajna wkładka.

Ta TK5E to to samo co AT15XE, tyle że w masywniejszej budzie.
Fajna wkładka.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pokaż mi swoją wkładkę
Technics EPC-100C mk2
Druga inkarnacja topowej i zarazem najdroższej serii wkładek typu MM od Technicsa.
Generator oparty o specjalnie polerowane cewki ferrytowe HPF (Hot Pressed Ferrite).
Elementy konstrukcyjne wokół cewek również wykonano z HPF, po to by zapewnić jak najlepsze warunki transmisyjne w polu magnetycznym.
Wszystko to w celu zapewnienia jak najlepszych właściwości magnetycznych, we współpracy z magnesem samarowo-kobaltowym o bardzo wysokiej energii magnetycznej.
Wkładka ma bardzo niską rezystancję i indukcyjność (30 ohm i 33 mH), co w połączeniu z mocnym magnesem daje niskie napięcie wyjściowe na poziomie 1.5 mV.
Igła to wspornik w postaci borowej rurki (nie mylić z walcem) zwieńczona nagim diamentem o szlifie 0.2x0.7mm.
Ten wspornik to była wtedy technologia wręcz kosmiczna, o czym Technics nie omieszkał się chwalić.
A wszystko po to by maksymalnie obniżyć masę efektywną igły - 0.23mg w tym wypadku.
Zawieszenie igły to specjalna mieszanka gumowa opatentowana przez producenta - Technics Temperature Defense Damper (TTDD).
Chodziło o to by zawieszenie zachowało swoje właściwości elastyczne w możliwie szerokim zakresie temperatury pracy bez wpływu na pasmo przenoszenia odczytywanego sygnału z płyty.
Patent ten miał swój debiut właśnie w tym modelu wkładki.
Chwilę potem dostały go "w spadku" również modele EPC-205 mk3/4, EPC-305 i 310 (wkładki MC) oraz późniejsze inkarnacje EPC-100 (mk3/mk4).
Niestety, ów nowoczesne zawieszenie okazało się być największą wadą tych igieł, gdyż wiele z niech nie przetrwało próby czasu.
Dlatego też na rynku wtórnym zwyczajowo widzi się te wkładki bez igieł albo po jakimś retipie (przy czym nie jest to wkładka łatwa do retipowania, głównie ze względu na rekonstrukcję zawieszenia czy późniejszą kalibrację tie-wire).
Wymienna igła jest mocowana w body wkładki przy pomocy śruby.
Tak więc technologicznie można powiedzieć że był to crème de la crème konstrukcji wkładek z ruchowym magnesem.
Prezentowany egzemplarz akurat posiada nadal zdatną do użytku oryginalną igłę.
Jak to gra?
To moja pierwsza EPC-100 i muszę powiedzieć, że jest ona dla mnie teraz nową referencją jeśli chodzi o płaskie granie z płyt winylowych.
Można mieć pewność że cokolwiek jest kolorowane w słyszanym dźwięku to dzieje się to już na etapie dalszym niż wkładka.
Przy czym to że gra płasko nie znaczy że nudno, wszystko jest nam podawane z dużą dozą energii.
Scena jest szeroka, a poszczególne instrumenty możemy sobie ustawić w głowie z dokładnością godną laserowego kątomierza.
Jakikolwiek gatunek muzyczny bym nie wrzucił na talerz, dźwięk się nie gubi ani nie rozmywa i tak jest na całej szerokości pasma.
Ciekawostką funkcjonalną jest masywna przyłbica ze sprytnym mechanizmem blokującym w postaci dwóch guziczków po bokach z przodu wkładki - przyłbica nie da się podnieść póki nie wciśniemy ich.
W oryginale wkładka była sprzedawana w komplecie z płytą testową.
Wkładki serii EPC-100C były dostępne tylko w wersjach ze zintegrowanym headshellem pozwalającym na regulację przesięgu oraz azymutu.
Paru japońskich konkurentów zainspirowało się tym designem i zaczęli je stosować w swoich topowych wkładkach (tj. Audio-Technica przy AT-23/25 czy AT-34).
A.J. van den Hull jest fanem tych wkładek i jest to jedyna seria wkładek MM, którą przyjmował od klientów na warsztat by zrobić retipping.
Druga inkarnacja topowej i zarazem najdroższej serii wkładek typu MM od Technicsa.
Generator oparty o specjalnie polerowane cewki ferrytowe HPF (Hot Pressed Ferrite).
Elementy konstrukcyjne wokół cewek również wykonano z HPF, po to by zapewnić jak najlepsze warunki transmisyjne w polu magnetycznym.
Wszystko to w celu zapewnienia jak najlepszych właściwości magnetycznych, we współpracy z magnesem samarowo-kobaltowym o bardzo wysokiej energii magnetycznej.
Wkładka ma bardzo niską rezystancję i indukcyjność (30 ohm i 33 mH), co w połączeniu z mocnym magnesem daje niskie napięcie wyjściowe na poziomie 1.5 mV.
Igła to wspornik w postaci borowej rurki (nie mylić z walcem) zwieńczona nagim diamentem o szlifie 0.2x0.7mm.
Ten wspornik to była wtedy technologia wręcz kosmiczna, o czym Technics nie omieszkał się chwalić.
A wszystko po to by maksymalnie obniżyć masę efektywną igły - 0.23mg w tym wypadku.
Zawieszenie igły to specjalna mieszanka gumowa opatentowana przez producenta - Technics Temperature Defense Damper (TTDD).
Chodziło o to by zawieszenie zachowało swoje właściwości elastyczne w możliwie szerokim zakresie temperatury pracy bez wpływu na pasmo przenoszenia odczytywanego sygnału z płyty.
Patent ten miał swój debiut właśnie w tym modelu wkładki.
Chwilę potem dostały go "w spadku" również modele EPC-205 mk3/4, EPC-305 i 310 (wkładki MC) oraz późniejsze inkarnacje EPC-100 (mk3/mk4).
Niestety, ów nowoczesne zawieszenie okazało się być największą wadą tych igieł, gdyż wiele z niech nie przetrwało próby czasu.
Dlatego też na rynku wtórnym zwyczajowo widzi się te wkładki bez igieł albo po jakimś retipie (przy czym nie jest to wkładka łatwa do retipowania, głównie ze względu na rekonstrukcję zawieszenia czy późniejszą kalibrację tie-wire).
Wymienna igła jest mocowana w body wkładki przy pomocy śruby.
Tak więc technologicznie można powiedzieć że był to crème de la crème konstrukcji wkładek z ruchowym magnesem.
Prezentowany egzemplarz akurat posiada nadal zdatną do użytku oryginalną igłę.
Jak to gra?
To moja pierwsza EPC-100 i muszę powiedzieć, że jest ona dla mnie teraz nową referencją jeśli chodzi o płaskie granie z płyt winylowych.
Można mieć pewność że cokolwiek jest kolorowane w słyszanym dźwięku to dzieje się to już na etapie dalszym niż wkładka.
Przy czym to że gra płasko nie znaczy że nudno, wszystko jest nam podawane z dużą dozą energii.
Scena jest szeroka, a poszczególne instrumenty możemy sobie ustawić w głowie z dokładnością godną laserowego kątomierza.
Jakikolwiek gatunek muzyczny bym nie wrzucił na talerz, dźwięk się nie gubi ani nie rozmywa i tak jest na całej szerokości pasma.
Ciekawostką funkcjonalną jest masywna przyłbica ze sprytnym mechanizmem blokującym w postaci dwóch guziczków po bokach z przodu wkładki - przyłbica nie da się podnieść póki nie wciśniemy ich.
W oryginale wkładka była sprzedawana w komplecie z płytą testową.
Wkładki serii EPC-100C były dostępne tylko w wersjach ze zintegrowanym headshellem pozwalającym na regulację przesięgu oraz azymutu.
Paru japońskich konkurentów zainspirowało się tym designem i zaczęli je stosować w swoich topowych wkładkach (tj. Audio-Technica przy AT-23/25 czy AT-34).
A.J. van den Hull jest fanem tych wkładek i jest to jedyna seria wkładek MM, którą przyjmował od klientów na warsztat by zrobić retipping.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- mcemsi
- Posty: 826
- Rejestracja: 06 cze 2012, 23:13
- Gramofon: PS-X600 , PS-X555ES
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pokaż mi swoją wkładkę
Tak. To miało swój debiut przy pierwszym EPC-100 w 1976. AT dosłownie skopiowało ten pomysł (łącznie z designem podziałki itd.) w swoich wkładkach lata później.
A tak to jest wiele headshelli które mają podobnie zrealizowaną zintegrowaną regulację overhang/azymut, tyle że oczywiście bez podziałki dystansu od igły do kołnierza.
A tak to jest wiele headshelli które mają podobnie zrealizowaną zintegrowaną regulację overhang/azymut, tyle że oczywiście bez podziałki dystansu od igły do kołnierza.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- MMarek
- Posty: 4882
- Rejestracja: 10 sie 2016, 09:08
- Gramofon: DP-59L / PS-X50
- Lokalizacja: śląskie
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pokaż mi swoją wkładkę
Generalnie Technics za dużo nie zmieniał w generatorach EPC-100 na przestrzeni generacji, ale ciągle mocno rozwijali technologią związaną z igłami - każda kolejna inkarnacja miała coraz mniejsza masę efektywną i Technics był liderem w tym temacie (przy EPC-100C mk4 zeszli do 0.098mg).
Można się zastanawiać na ile to było warte całego zachodu, ale skoro miało to być "piece de resistance" firmy to inżynierowie wyciskali temat do granic możliwości
Niemniej, uważam że jeśli ktoś chciałby mieć namiastkę tego co mógłby otrzymać z posiadania EPC-100C, to polecam zainteresować się wkładkami 205C mk2 L, mk3 i mk4, bo to jednak podobna szkoła konstrukcyjna, a do nich przynajmniej można na luzie dostać zamienniki wysokiej jakości od JICO.
Można się zastanawiać na ile to było warte całego zachodu, ale skoro miało to być "piece de resistance" firmy to inżynierowie wyciskali temat do granic możliwości

Niemniej, uważam że jeśli ktoś chciałby mieć namiastkę tego co mógłby otrzymać z posiadania EPC-100C, to polecam zainteresować się wkładkami 205C mk2 L, mk3 i mk4, bo to jednak podobna szkoła konstrukcyjna, a do nich przynajmniej można na luzie dostać zamienniki wysokiej jakości od JICO.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- kukiz 30
- Posty: 2089
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 16:05
- Lokalizacja: dolnośląskie
Re: Pokaż mi swoją wkładkę
Nabyłem ją od kolegi Cantilevera bez igły. Chciałem usłyszeć jak ona brzmi. Moje doświadczenie z wkładkami (czytaj żadne) do tej pory opierały się na odsłuchu Sony XL15, Philips GP 400. Za radą Wojtka nabyłem do niej eliptyk D625 z LP Gear. I jestem bardzo zadowolony co do brzmienia owej wkładki. Szczególnie w klimatach spokojniejszych wysunął się wokal, średnica znacznie wyszła do przodu, basu nie brakuje.
Do ciężkich brzmień już tak nie jest dobrze ale to moje zdanie. W tym przedziale cenowym warta zainteresowania. Już mam w planach zakupić lepszą igłę do niej. Zostaje ze mną na dłużej cieszy ucho.
Do ciężkich brzmień już tak nie jest dobrze ale to moje zdanie. W tym przedziale cenowym warta zainteresowania. Już mam w planach zakupić lepszą igłę do niej. Zostaje ze mną na dłużej cieszy ucho.

Mission Cyrus One,Sony PS-X6,2xPCM56 DAC by Martynka,Yamaha cdx-10,Infinity RS-4000.
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pokaż mi swoją wkładkę
Co by nie mówić Pickering XV-15/Stanton 681 to legendy amerykańskiego audio obok popularnych wkładek Shure, ADC czy Empire 

Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- eu4yaon
- Posty: 4972
- Rejestracja: 23 sie 2016, 17:21
- Gramofon: Pioneer
- Lokalizacja: Górny Śląsk
Re: Pokaż mi swoją wkładkę
Hana EH wysokonapieciowa wkładka MC, obciążenie jak przy MM 47 kOhm. Dopiero się wygrzewa ale jest to cieplejsze granie środkiem pasma przy czym wokale brzmią naturalne, góra czysta bez ostrości gitara czy fortepiany brzmią pięknie. Bas raczej rozlany niż punktowy. Polecam 

Ostatnio zmieniony 03 gru 2020, 11:17 przez eu4yaon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pioneer PL 50L II + Hana EH + Husariaa v2 + Atoll IN 100SE + JBL TLX8
- MMarek
- Posty: 4882
- Rejestracja: 10 sie 2016, 09:08
- Gramofon: DP-59L / PS-X50
- Lokalizacja: śląskie