PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
-
Jacek 1972t
- Posty: 477
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 09:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Tak masz rację to konstrukcja wykorzystana w pre Esdarka.
Miałem wcześniej przedwzmacniacz
Art DJ pre ll.
Potem korzystałem z wbudowanego w moją Yamahę A-S701.
Art sprzedałem i odtąd używam tych wykonanych przez siebie do dwóch gramofonów.
Według mnie różnica na korzyść tego mojego jest kolosalna.
Ale często to kwestia gustu no
i oczywiście braku możliwości odsłuchu innego pre we własnym torze.
Miałem wcześniej przedwzmacniacz
Art DJ pre ll.
Potem korzystałem z wbudowanego w moją Yamahę A-S701.
Art sprzedałem i odtąd używam tych wykonanych przez siebie do dwóch gramofonów.
Według mnie różnica na korzyść tego mojego jest kolosalna.
Ale często to kwestia gustu no
i oczywiście braku możliwości odsłuchu innego pre we własnym torze.
- Jaculek
- Posty: 2269
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Nie inaczej.Jacek 1972t pisze: ↑07 lip 2020, 11:37Ale często to kwestia gustu no i oczywiście braku możliwości odsłuchu innego pre we własnym torze.
Mnie ostatecznie do opisywanego przedsięwzięcia popchnęło mocne niedopasowanie wkładki Shure V15-III do standardowych pre (47k, 100pF). Ta wkładka lubi znacznie większe pojemności i rezystancję obciążenia (75k, 400-500pF).
Póki co mam klocki polutowane, dzisiaj połączę i zobaczę jak to gra. Pozostanie jeszcze obudowa. Waham się, czy wkładać zasilacz i pre do jednej czy dwóch osobnych skrzynek. To drugie rozwiązanie jest na pewno korzystniejsze.
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP DP > DH-101 > DH-220 > Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
-
Jacek 1972t
- Posty: 477
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 09:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
U mnie wygląda to tak.
Obudowy własnej konstrukcji.
U góry zasilacz na dole przedwzmacniacze.
Jak co to służę poradą lub zapraszam na oględziny.
Obudowy własnej konstrukcji.
U góry zasilacz na dole przedwzmacniacze.
Jak co to służę poradą lub zapraszam na oględziny.
- Jaculek
- Posty: 2269
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
No zacnie to wygląda. Naturalne drewno czy okleina? Dąb?
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP DP > DH-101 > DH-220 > Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
-
Jacek 1972t
- Posty: 477
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 09:44
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
To naturalne drewno kupione w Castoramie.
Docelowo wykorzystywane jako szczebelki pod poręcz schodów.
Szukałem czegoś na obudowę i to mi się trafiło.
Tak to jest Dąb.
Docelowo wykorzystywane jako szczebelki pod poręcz schodów.
Szukałem czegoś na obudowę i to mi się trafiło.
Tak to jest Dąb.
- Jaculek
- Posty: 2269
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Zestaw połączony:
Dodałem jeszcze rezystory 22 Ohmy między C2 i C3 oraz C5 i C6 w zasilaczu.
Miałem chwilę żeby posłuchać. Na pewno jest zdecydowanie bardziej szczegółowo, lepsza lokalizacja, przestrzeń. Wysokie tony są czystsze. Basu jednak mogło by być więcej. Będę jeszcze kombinował z obciążeniem wkładki i kondensatorem w pętli SZ tudzież sprzęgającym na wyjściu.
Całość jak widać połączona na pająka więc niestety tło nie było wolne od brumu. Trzeba to teraz wszystko jakoś opakować no i poszukać czegoś lepszego od Ne5532.
Miałem chwilę żeby posłuchać. Na pewno jest zdecydowanie bardziej szczegółowo, lepsza lokalizacja, przestrzeń. Wysokie tony są czystsze. Basu jednak mogło by być więcej. Będę jeszcze kombinował z obciążeniem wkładki i kondensatorem w pętli SZ tudzież sprzęgającym na wyjściu.
Całość jak widać połączona na pająka więc niestety tło nie było wolne od brumu. Trzeba to teraz wszystko jakoś opakować no i poszukać czegoś lepszego od Ne5532.
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP DP > DH-101 > DH-220 > Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
- Jaculek
- Posty: 2269
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
3-4mV DC offsetu. Na Ne5532 chyba nie da się zrezygnować z kondensatora sprzęgającego. Chyba, że to skutek tej 0,2V różnicy na zasilaniu
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP DP > DH-101 > DH-220 > Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
- Jaculek
- Posty: 2269
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Wreszcie udało się włożyć elektronikę do skrzynek:
choć jeszcze to i owo wymaga poprawy (brakło w sklepie gniazd RCA i wyjście jest na przylutowanym kablu, przymocowania i przekierowania wymaga wyjściowy kabel z zasilacza) to już musiałem poskręcać pudełka 
i posłuchać
Na pierwszy ogień poszedł niedawno zakupiony I Robot Alan Parsons Project. Siedzę teraz i myślę co by tu mądrego napisać i nie wyjść na samochwałę... Może to co najbardziej uderzyło: szczegółowość i stereofonia oraz melodyjność basu. No to jest poziom, który wydawał mi się nieosiągalny na winylu. O jakże się myliłem... Ciary i tyle
Teraz z głośników JMR Equinoxe leci. Cholera nie wiedziałem, że tam tyle ciekawostek jest
i posłuchać
Na pierwszy ogień poszedł niedawno zakupiony I Robot Alan Parsons Project. Siedzę teraz i myślę co by tu mądrego napisać i nie wyjść na samochwałę... Może to co najbardziej uderzyło: szczegółowość i stereofonia oraz melodyjność basu. No to jest poziom, który wydawał mi się nieosiągalny na winylu. O jakże się myliłem... Ciary i tyle
Teraz z głośników JMR Equinoxe leci. Cholera nie wiedziałem, że tam tyle ciekawostek jest
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP DP > DH-101 > DH-220 > Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
- koscidogitary
- Posty: 1335
- Rejestracja: 23 cze 2017, 13:20
- Lokalizacja: mazowieckie
- cobra
- Posty: 1170
- Rejestracja: 16 lut 2018, 22:25
- Gramofon: SL-Q33
- Lokalizacja: W-wa
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Brawo i gratuluję efektu 
Technics SL-Q33, Benz Micro Silver / Empire 2000 / Empire 4000 / Z-4s / MP-110 / Shure M75, PreamP THT, Denon DRA-F109 / lampa SE, STX F-200n
- Jaculek
- Posty: 2269
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Nie zawiodłem się. Warto było. Robota żmudna ale efekty ją wynagradzają w zupełności. A tylko dla wyjaśnienia podam, że serduchem układu jest ciągle lichutki Ne5532.
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP DP > DH-101 > DH-220 > Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
-
zbyszek1982
- Posty: 5029
- Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Nie wiem co ludzie mają z tym opampem. To jest bardzo dobry opamp, który poprawnie zaaplikowany zagra na wysokim poziomie. To że jest powszechnie stosowany w sprzętach za tysiąc (i za sto tysięcy) nie znaczy że jest zły.
Tylko trudno trafić oryginalny.
- Jaculek
- Posty: 2269
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Może to na tej zasadzie, że jak coś jest tanie to nie może być dobre, a przynajmniej nie tak jak coś co kosztuje o rząd czy dwa rzędy wielkości więcej... Powiem szczerze, że w tej chwili niczego mi w brzmieniu nie brakuje i nic nie drażni...
Może faktycznie tu jest problem. Ciekawe co tam u mnie gra
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP DP > DH-101 > DH-220 > Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
- koscidogitary
- Posty: 1335
- Rejestracja: 23 cze 2017, 13:20
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Tak, bardzo dobry, ale w swej naturze brzmi sucho jakkolwiek by go zaaplikować. Dlatego ludzie się go czepiają. Wymiana choćby na OPA 1612 daje dużo na plus do dźwięku.
- koscidogitary
- Posty: 1335
- Rejestracja: 23 cze 2017, 13:20
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Nie żartuj - wystarczy omijać alledrogo szerokim łukiem, chyba, że masz tam sprawdzonego sprzedawcę. Zajrzyj na TME/Mouser, będą oryginały. Mam też sporo ciekawych opampów na zbyciu, pisz na priv jak cię interesuje.