Warsztat Martynki
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Warsztat Martynki
Hi,
Ponieważ robię nową konfigurację systemu i mój Beoamaster będzie robił jako preamp szukam głośników z dobrą górą i mocnym basem. Sprzedałem moje B&O M70 które grały idealnie ale niestety potrzebowałem czegoś mocniejszego. Myślę o ponownym zakupie Infinity RS 6000. Co można przygarnac grającego podobnie zamiast RS?? Budżet po sprzedaży B&O około 2tys.
Ponieważ robię nową konfigurację systemu i mój Beoamaster będzie robił jako preamp szukam głośników z dobrą górą i mocnym basem. Sprzedałem moje B&O M70 które grały idealnie ale niestety potrzebowałem czegoś mocniejszego. Myślę o ponownym zakupie Infinity RS 6000. Co można przygarnac grającego podobnie zamiast RS?? Budżet po sprzedaży B&O około 2tys.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2021, 00:20 przez Martynka, łącznie zmieniany 4 razy.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Co w zamian Infinity RS6000
Może jakiś Beovox? 

Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Co w zamian Infinity RS6000
Nie będę z Tobą polemizował ponieważ z Twoich ust płynie cynizm
... a tak na serio Wojtku, od pół roku szukam M150 ale rynek wtórny prawie nie istnieje, zdarzają się wyjątki ale ich stan jest daleki od ceny jaką za nie żądają. Jadę w poniedziałek oglądać RS'y i zastanawiam się co jeszcze można w zamian. Co do B&O nie mówię, że nie ma nic lepszego na świecie ale w tym systemie który miałem nic co podłączałem nie grało lepiej a M70 w swojej klasie mocy grają naprawdę dobrze. Z drugiej strony, Ty znów zakładasz że to przereklamowane gówno, myślę więc, że powinieneś sam kiedyś posłuchać. Ja niestety nie pomogę, moje M70 w poniedziałek DHL wysyła do Włoch, poszły w ciągu paru dni za grube euro na Ebay'u więc chyba tak źle z nimi nie jest.
Może więc powiesz coś konstruktywnego ?? Jakieś propozycje wolne od sarkazmu ?? Z ciekawości na czym odsłuchujesz płyt ??

Może więc powiesz coś konstruktywnego ?? Jakieś propozycje wolne od sarkazmu ?? Z ciekawości na czym odsłuchujesz płyt ??
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Biogon
- Posty: 1924
- Rejestracja: 17 lut 2017, 15:30
- Gramofon: składak
- Lokalizacja: 3ka
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Dzięki za info, niestety szukałem czegoś większego znaczy mocniejszego niż Concerto... ale poszedłem za tropem i znalazłem swój nowy raj.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2021, 21:57 przez Martynka, łącznie zmieniany 1 raz.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Biogon
- Posty: 1924
- Rejestracja: 17 lut 2017, 15:30
- Gramofon: składak
- Lokalizacja: 3ka
Re: Co w zamian Infinity RS6000
Concerto są mocniejsze od 104
Ale 104 to również bardzo dobre paczki. "Stadion" jest pasywny i nie ma bass refleksu więc dół nie jest tak potężny jak w Concerto, jednak sygnatura dźwięku jest podobna. Jeśli zwrotki są nie ruszane to koniecznie wymień kondensatory! Gratulacje, 104 to kultowe paczki! 


- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Co w zamian Infinity RS6000
Ale to jest aB.
Tutaj porównanie mocy.
https://us.kef.com/explore-kef/kef-muse ... ab-1976-80
A tutaj wykres charakterystyki, zupełnie inny niż w 104.
https://www.kefdirect.com/pub/media/pdf ... vement.pdf
Tutaj porównanie mocy.
https://us.kef.com/explore-kef/kef-muse ... ab-1976-80
A tutaj wykres charakterystyki, zupełnie inny niż w 104.
https://www.kefdirect.com/pub/media/pdf ... vement.pdf
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Biogon
- Posty: 1924
- Rejestracja: 17 lut 2017, 15:30
- Gramofon: składak
- Lokalizacja: 3ka
Re: Co w zamian Infinity RS6000
Wiem, wiem. aB były rozwinięciem zwykłych 104. Mówię tylko że konstrukcja dwudrożna (de facto 104 są dwudrożne) nie napędzi tyle dołu co konstrukcja trzydrożna z bas refleksem i o większej pojemności skrzynki. Tego w praktyce nie przeskoczysz 

- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Co w zamian Infinity RS6000
Wiem. Ale co ciekawe, bas pasywny daje naprawdę radę. Byłem 2 godziny na odsłuchu różnych rodzynków, Infinity odpadły po 10 sekundach grania. Tylko w tych 104aB bas współgrał z resztą, nie narzucał się, nie przewodził. Dopełniał i podkreślał resztę tonów. Zwrotnice mają wszystkie nowe kondensatory, skrzynia idealna i uszczelniona. Prawie wziąłem od Ciebie Concerto, ale gdy odkręciłem wzmacniacz na innej parze do testów (morze to dla mnie drugi koniec Polski znalazłem więc bliżej) to niestety już się gubiły. Próbowałem jeszcze Cantat, one mocą dawały radę ale nie brzmiały jak 104aB. Druga sprawa, zależało mi na konstrukcji zamkniętej ze względu na ustawienie ( stoją obok Beosystemu tylko do zdjęcia ). To dlatego szukałem wśród Infinity RS a nie nowszych Kappa z bass reflexem.
Mimo wszystko to Twoja zasługa ten zakup. Duże dziękuję.
Mimo wszystko to Twoja zasługa ten zakup. Duże dziękuję.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Biogon
- Posty: 1924
- Rejestracja: 17 lut 2017, 15:30
- Gramofon: składak
- Lokalizacja: 3ka
Re: Co w zamian Infinity RS6000
104aB to konstrukcja bardzo udana i nadal poszukiwana. Dzisiaj może spokojnie stawać w szranki z nowymi konstrukcjami. Sygnatura brzmieniowa jest na prawdę unikalna. Jeszcze raz gratuluję wyboru i zakupu 

- darkman
- Posty: 16902
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Co w zamian Infinity RS6000
Nieeeeeeeee. Brzmiały cudownie, to nie reklama negatywna. Zgubiły się bo trochę za dużo im wrzuciłem na głośniczki i wpadały w przester, dlatego mocowo odpadły. A jak podłączyłem ich następcę czyli Cantatę to wprawdzie nie były przesterowane ale już nie to brzmienie jednak co Concerto... ech. Na szczęście @Biogon dobrze zrozumiał. Dlatego wybór padł na 104aB, bo nie wystraszyły się wzmacniacza a do tego grały lepiej niż Cantaty.
Teraz wszystko jasne ??
Teraz wszystko jasne ??
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- darkman
- Posty: 16902
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: Co w zamian Infinity RS6000
Cantatę też bym szeregował na trzecim miejscu w tym typoszeregu (
), Concerto zdecydowanie z przodu (no i to jest jednak duża kolumna tzw "podstawka max+" doskonale dobrane strojenie paczki, a 104 mnie akurat bardziej przypadły pod względem "zwartości i mocności" te o mocy 50W (kwestia gustu, ale np we wzmakach instrumentalnych tez preferuję połówki czy to head czy combo, zaś głośniki bardziej 10" niźli 12" cabinet) (moim zdaniem Maciej to bardziej 2/i/pół drożne, ale to szczegół zaprawiony detalicznością konstrukcji w sumie to ciekawym eksperymentu z wymianą głośnika tw., na wstęgowy). KEFy w ogóle są rasowe i fajne, te vintage rzecz jsana.

- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Co w zamian Infinity RS6000
Z ciekawości, słyszałeś 104aB kiedyś ?? Nie miałem okazji porównać a podobno to dwa różne brzmienia.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- darkman
- Posty: 16902
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: Co w zamian Infinity RS6000
No tak, napisałem właśnie o tym jw.. Studio, te dwa modele obok siebie i ten sam tor.
aB jak na moje ucho były bardziej otwarte jakby w dążeniu do czegoś, chyba ulotnego(?) i nie było to wrażenie ciężkości tylko nie definiowalności raczej, a 50ki bardziej przestrzenne i poukładane, synergiczne rzekłbym z łaską Bożą i bez dyskusji, odniosłem wrażenie jakby lepiej wkomponowane w kubaturę studia (standardowa akustyka panelowa i około 25-27 m2). Kolor brzmieniowy raczej ten sam jak dla mnie, a inna prezentacja.
W sumie oba model bardzo fajne i łatwo na nich skupić uwagę, nie męcząc się. Konkretny sprzęt i jak się okazuje wcale nie trzeba wydać by usłyszeć. To cieszy.
(może taka uwaga jeszcze: ja nie słucham głośno więc przy różnych prezentacjach czy przesłuchaniach zaczynam od zagarnięcia pilota, jak sprzęt potrafi zagrać cicho to jest dla mnie OK, bo głośno to ani sztuka ani dobrze).
aB jak na moje ucho były bardziej otwarte jakby w dążeniu do czegoś, chyba ulotnego(?) i nie było to wrażenie ciężkości tylko nie definiowalności raczej, a 50ki bardziej przestrzenne i poukładane, synergiczne rzekłbym z łaską Bożą i bez dyskusji, odniosłem wrażenie jakby lepiej wkomponowane w kubaturę studia (standardowa akustyka panelowa i około 25-27 m2). Kolor brzmieniowy raczej ten sam jak dla mnie, a inna prezentacja.
W sumie oba model bardzo fajne i łatwo na nich skupić uwagę, nie męcząc się. Konkretny sprzęt i jak się okazuje wcale nie trzeba wydać by usłyszeć. To cieszy.
(może taka uwaga jeszcze: ja nie słucham głośno więc przy różnych prezentacjach czy przesłuchaniach zaczynam od zagarnięcia pilota, jak sprzęt potrafi zagrać cicho to jest dla mnie OK, bo głośno to ani sztuka ani dobrze).