Smarowanie do końca żywota bym brał jednak z przymrużeniem oka
Nie znam szczegółów tego silnika. Nawet nie wiem co to za gramofon ale wydaje mi się, że nie jest to łożysko spiekane.
Smarowanie silnika BSL
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Smarowanie silnika BSL
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- lopek3
- Posty: 1338
- Rejestracja: 15 sty 2016, 21:46
- Gramofon: SL-5300, PS-X60
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Smarowanie silnika BSL
Pacjent PS-X60.
Znalazłem jeszcze bardziej lepki olej 5W50. Wymieniłem, złożyłem i gram.
Muszę się chyba przyzwyczaić do lekkiego dźwięku silnika na słuchawkach.
Zawsze w odwodzie mam Technicsa.
Znalazłem jeszcze bardziej lepki olej 5W50. Wymieniłem, złożyłem i gram.
Muszę się chyba przyzwyczaić do lekkiego dźwięku silnika na słuchawkach.
Zawsze w odwodzie mam Technicsa.
Technics SL-5300 > Shure V15 III + VN-35HE > Nuda Mini > Onkyo A-8670 > Canton Quinto 520
Sony PS-X60 > Shure V15 III + VN-35HE > Nuda Mini > Onkyo A-8670 > AudioPro Avanto FS20
My Discogs
Sony PS-X60 > Shure V15 III + VN-35HE > Nuda Mini > Onkyo A-8670 > AudioPro Avanto FS20
My Discogs
- lopek3
- Posty: 1338
- Rejestracja: 15 sty 2016, 21:46
- Gramofon: SL-5300, PS-X60
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Smarowanie silnika BSL
W międzyczasie poczytałem sobie o smarowaniu łożysk ślizgowych hydrostatycznych i doszedłem do wniosku, że jednak lepszy będzie odpowiedni smar, a nie olej. Poprzednio też był jakiś smar zastosowany.
Wyczyściłem jeszcze raz wszystko i wymieniłem na smar litowy ŁT-43, przeznaczony do łożysk ślizgowych. Gram od dwóch dni.
Jest trochę lepiej, trzeba odkręcić gałkę wzmocnienia na 50%, aby usłyszeć cichy pomruk silnika na słuchawkach.
Wyczyściłem jeszcze raz wszystko i wymieniłem na smar litowy ŁT-43, przeznaczony do łożysk ślizgowych. Gram od dwóch dni.
Jest trochę lepiej, trzeba odkręcić gałkę wzmocnienia na 50%, aby usłyszeć cichy pomruk silnika na słuchawkach.
Technics SL-5300 > Shure V15 III + VN-35HE > Nuda Mini > Onkyo A-8670 > Canton Quinto 520
Sony PS-X60 > Shure V15 III + VN-35HE > Nuda Mini > Onkyo A-8670 > AudioPro Avanto FS20
My Discogs
Sony PS-X60 > Shure V15 III + VN-35HE > Nuda Mini > Onkyo A-8670 > AudioPro Avanto FS20
My Discogs
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 41890
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Smarowanie silnika BSL
Trochę kaszana że X60 taki głośny jest.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
- lopek3
- Posty: 1338
- Rejestracja: 15 sty 2016, 21:46
- Gramofon: SL-5300, PS-X60
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Smarowanie silnika BSL
Nie wiem czy można tak uogólniać. Może po prostu mój egzemplarz ma już za sobą lata świetności.
Pytanie do kolegów posiadających X50/X60. Czy Wy też słyszycie pomruk silnika na słuchawkach przy dużym wzmocnieniu?
Technics SL-5300 > Shure V15 III + VN-35HE > Nuda Mini > Onkyo A-8670 > Canton Quinto 520
Sony PS-X60 > Shure V15 III + VN-35HE > Nuda Mini > Onkyo A-8670 > AudioPro Avanto FS20
My Discogs
Sony PS-X60 > Shure V15 III + VN-35HE > Nuda Mini > Onkyo A-8670 > AudioPro Avanto FS20
My Discogs