Czy odczuwasz jakieś negatywne symptomy zastosowania niskiej jakości kabla - jakieś brumienie, wzbudzanie się czy niska jakość sygnału? Jeśli nie, to po co cokolwiek ruszać? Zwłaszcza że - jak piszesz - posiadasz sprzęt budżetowy. Apropos sposobu wyprowadzenia kabli sygnałowych, to najlepiej jest jak ten sam przewód biegnie aż do samej wkładki - bez żadnych złącz po drodze. Reasumując, nie ma racjonalnych argumentów przemawiających za wymianą kabli sygnałowych w tym Denonie, zwłaszcza że jest to gramofon z wbudowanym przedwzmacniaczem.kielek pisze:Ahaja wiem,że jesteś cenionym ekspertem w kraju w dziedzinie audio a szczególnie jeśli chodzi o gramofony.Jestem pełen uznania dla Twojej wiedzy i praktyki jaką posiadasz w tym temacie i nie neguję tego co napisałeś,ale używając nieco terminologii piłkarskiej weź pod uwagę,że są tacy co grają w niższych ligach,którzy nigdy nie zagrają w ekstraklasie ze względu na budżet,możliwości a nawet ambicje.Dlatego mając na uwadze,że reszta mojego zestawu to też niestety budżetówka i nigdy nie osiągnę pułapu audiofilskiego(nie odczuwam nawet takiej potrzeby),więc będę musiał się jakiś czas pomęczyć z tym Denonem,który jest chińską tanią masówką,ale musi mi służyć na jakiś czas i to robi.Chciałem jedynie zasięgnąć nieco opinii od kolegów z branży co sądzą na temat kabli sygnałowych i sensie ewentualnej ich wymiany za co bardzo dziękuję i pozdrawiam.
Jakość kabla
- Obywatel
- Posty: 4052
- Rejestracja: 02 sty 2011, 18:41
- Gramofon: Technics SL-1610MKII
- Lokalizacja: Słupsk
Jakość kabla
Były: Daniel G 1100-fs, AKAI AC-3800, Fryderyk G-620, Technics SL-231, Technics SL-Q3
Jest: Technics SL-1610 MKII
Jest: Technics SL-1610 MKII
-
- Posty: 4157
- Rejestracja: 25 maja 2011, 22:18
- Lokalizacja: K-ków
Jakość kabla
Mogę jedynie powiedzieć to co przedmówcy- zostawić kable!kielek pisze:Chciałem jedynie zasięgnąć nieco opinii od kolegów z branży co sądzą na temat kabli sygnałowych i sensie ewentualnej ich wymiany za co bardzo dziękuję i pozdra
Jeżeli już to sprawdzić jedynie " luty"!
Ktoś kiedyś pisał o sprzęcie ChRL (Chyba Jack -nie pamiętam o jakim), że sprawdził "luty" -byLy do kitu- poprawił i było ok


Jeśli koniecznie coś poprawiać to sprawdzić połączenia lutowane

-
- Posty: 1244
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
- Lokalizacja: Pń
Re: Jakość kabla
Apropos:
dzisiejsze sprzęty są lutowane cyną bezołowiową co skutkuje m in ich krótkim życiem. Jak już to tylko stara z ołowiem.
dzisiejsze sprzęty są lutowane cyną bezołowiową co skutkuje m in ich krótkim życiem. Jak już to tylko stara z ołowiem.
- Sindsoron
- Posty: 1346
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 13:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jakość kabla
niestety wszystko to że ołów jest szkodliwy dla środowiska, dla tego skończył jak azbest i teraz ciężko kupić cynę z ołowiem :3ahaja pisze:dzisiejsze sprzęty są lutowane cyną bezołowiową co skutkuje m in ich krótkim życiem. Jak już to tylko stara z ołowiem.
Collection
Power Amp: Hitachi HMA-7500
Control Amp: Hitachi HCA-7500
Turntable: Rotel RP-3000 + SME 3009 II Non Improved
Deck: Akai GXC-760D
Speakers: Usher S-520 II
Headphones: Audio-Technica ATH-ES700
Sound Card: Asus Xonar Essence ST
Power Amp: Hitachi HMA-7500
Control Amp: Hitachi HCA-7500
Turntable: Rotel RP-3000 + SME 3009 II Non Improved
Deck: Akai GXC-760D
Speakers: Usher S-520 II
Headphones: Audio-Technica ATH-ES700
Sound Card: Asus Xonar Essence ST
- Obywatel
- Posty: 4052
- Rejestracja: 02 sty 2011, 18:41
- Gramofon: Technics SL-1610MKII
- Lokalizacja: Słupsk
Jakość kabla
Przecież normalnie można dostać cynę LC-60 a nawet 40, gdzie reszta stopu to Pb:
http://www.allegromat.pl/aukcja99397
http://www.allegromat.pl/aukcja99397
Były: Daniel G 1100-fs, AKAI AC-3800, Fryderyk G-620, Technics SL-231, Technics SL-Q3
Jest: Technics SL-1610 MKII
Jest: Technics SL-1610 MKII
- Sindsoron
- Posty: 1346
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 13:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jakość kabla
no oczywiście że da radę ją kupić, ale kiedyś była łatwiej dostępna, teraz ja żeby ją kupić we wrocławiu musiałem zjeździć całe miasto bo tylko w jednym sklepie ją mieliObywatel pisze:Przecież normalnie można dostać cynę LC-60 a nawet 40, gdzie reszta stopu to Pb:
http://www.allegromat.pl/aukcja99397
Collection
Power Amp: Hitachi HMA-7500
Control Amp: Hitachi HCA-7500
Turntable: Rotel RP-3000 + SME 3009 II Non Improved
Deck: Akai GXC-760D
Speakers: Usher S-520 II
Headphones: Audio-Technica ATH-ES700
Sound Card: Asus Xonar Essence ST
Power Amp: Hitachi HMA-7500
Control Amp: Hitachi HCA-7500
Turntable: Rotel RP-3000 + SME 3009 II Non Improved
Deck: Akai GXC-760D
Speakers: Usher S-520 II
Headphones: Audio-Technica ATH-ES700
Sound Card: Asus Xonar Essence ST
-
- Posty: 1244
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
- Lokalizacja: Pń
Re: Jakość kabla
Sprawdziłem przed chwilą w denonie GT700 pojemność kabli od wkładki do wtyków:
L - 390pF
R - 421pF
Dokładając 100-220pF wbudowanych w preamp na wejściu robi się ... horror.
L - 390pF
R - 421pF
Dokładając 100-220pF wbudowanych w preamp na wejściu robi się ... horror.
- Obywatel
- Posty: 4052
- Rejestracja: 02 sty 2011, 18:41
- Gramofon: Technics SL-1610MKII
- Lokalizacja: Słupsk
Jakość kabla
A swoją drogą to dziwne, że ołów jest w tym stopie elementem pożądanym. Kiedyś - jak pamiętam - tym bardziej ceniło się stop im więcej było w nim cyny. 40% top była kiła, która nadawała się tylko do rynien. 60-tką można już było cynować obwody drukowane a 80-tka to był wypas.
Były: Daniel G 1100-fs, AKAI AC-3800, Fryderyk G-620, Technics SL-231, Technics SL-Q3
Jest: Technics SL-1610 MKII
Jest: Technics SL-1610 MKII
-
- Posty: 4157
- Rejestracja: 25 maja 2011, 22:18
- Lokalizacja: K-ków
Jakość kabla
Racja i nie racja!
Poprawianie "lutów" nie polega na "smarkaniu" cyną z pb, czy bez, tylko na "przygrzaniu" tych niepewnych, wadliwych i często "zimnych"


Poprawianie "lutów" nie polega na "smarkaniu" cyną z pb, czy bez, tylko na "przygrzaniu" tych niepewnych, wadliwych i często "zimnych"



-
- Posty: 344
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 00:34
Re: Jakość kabla
Dziwnie mi się wydaję ,że w przypadku przedwzmacniaczy gramofonowych pojemność przewodu jest uwzględniona i skorygowana dodatkowym R lub/i C umieszczonym w przedwzmacniaczu...bardzo możliwe ,że właśnie tymahaja pisze:Sprawdziłem przed chwilą w denonie GT700 pojemność kabli od wkładki do wtyków:
L - 390pF
R - 421pF
Dokładając 100-220pF wbudowanych w preamp na wejściu robi się ... horror.
Znając sposoby łączenia kondensatorów wiadomo co dzieję się z pojemnością .Dokładając 100-220pF wbudowanych w preamp na wejściu
Jak by tak nie było to każdy dobry gramofon miałby wbudowany przedwzmacniacz... ale może się mylę


-
- Posty: 1244
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
- Lokalizacja: Pń
Re: Jakość kabla
W preampikach na wejściu masz duże R (300....3kohm) i C (100-330pF). Pojemność to nie kompensacja kabla tylko filtr dla MHz. Inaczej byś radia słuchał ...
. Czasami dają takie filtry zdublowane.
Ta pojemność z parametrami głównie wkładek MM tworzy również filtr - a jak to działa to podałem link do vinylengine. Przy dużej pojemności wejściowej (kabel + wejście w preampie) obcina górę i pasmo może spokojnie spaść do 10kHz. Zatem pakowanie do prostego gramofonu i preampa super wkładki jest delikatnie mówiąc .... dziwne. A tak często można przeczytać.
Dobre preampy mają szerokie możliwości nastawów by skompensować parametry wewnętrzne wkładek.

Ta pojemność z parametrami głównie wkładek MM tworzy również filtr - a jak to działa to podałem link do vinylengine. Przy dużej pojemności wejściowej (kabel + wejście w preampie) obcina górę i pasmo może spokojnie spaść do 10kHz. Zatem pakowanie do prostego gramofonu i preampa super wkładki jest delikatnie mówiąc .... dziwne. A tak często można przeczytać.

Dobre preampy mają szerokie możliwości nastawów by skompensować parametry wewnętrzne wkładek.
-
- Posty: 3185
- Rejestracja: 05 paź 2011, 08:34
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Posty: 1244
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
- Lokalizacja: Pń
Re: Jakość kabla
Ano widzisz, takie proste to nie jest.
Ale chyba lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć ... bo inaczej to i Bambino z gwoździem by nam wystarczyło ...
Ale chyba lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć ... bo inaczej to i Bambino z gwoździem by nam wystarczyło ...

-
- Posty: 344
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 00:34
Re: Jakość kabla
MHz pomijam bo chyba chodziło o KHzahaja pisze:W preampikach na wejściu masz duże R (300....3kohm) i C (100-330pF). Pojemność to nie kompensacja kabla tylko filtr dla MHz. Inaczej byś radia słuchał .... Czasami dają takie filtry zdublowane.
Ta pojemność z parametrami głównie wkładek MM tworzy również filtr - a jak to działa to podałem link do vinylengine. Przy dużej pojemności wejściowej (kabel + wejście w preampie) obcina górę i pasmo może spokojnie spaść do 10kHz. Zatem pakowanie do prostego gramofonu i preampa super wkładki jest delikatnie mówiąc .... dziwne. A tak często można przeczytać.
Dobre preampy mają szerokie możliwości nastawów by skompensować parametry wewnętrzne wkładek.

W przypadku gramofonu jest nieco inaczej bo wej. ma małą rezystancję dlatego znaczenie ma pojemność kabla , rezystancja wkładki i samego wejścia.Właśnie te parametry można korygować przez dodatkowe odpowiedniej wartości elementy które znajdują się w preampie.Zresztą bardziej wypasione mają regulację pojemności i rezystancji o czym sam wspomniałeś.
Same przewody też podlegają korekcji parametrów...zwróć uwagę na magiczne "puszeczki" które znajdują się na HI-END'owych kabelkach zastanawiałeś się kiedyś co tam się kryję

-
- Posty: 1244
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
- Lokalizacja: Pń
Re: Jakość kabla
Zauważ, że w większości przypadków na wejściu masz taką samą impedancję - 47kohm. Dlatego ma to takie samo znaczenie dla sedesa jak i wkładki. W tym drugim przypadku szczególnie dla wkładek MM dochodzi jej duża indukcyjność i tu się pojawia problem.
Przewód swoimi parametrami wpływa na źródło, które jest do niego podpięte.
Tak. Dlatego fajnie jest mieć mozliwość korygowania R i C na wejściu preampa. Jeśli nie ma fabrycznie to można to w prosty sposób zrobić.
Ano widziałem takie fifne puszki - to z reguły proste układy zobla ... podnoszone do rangi cudów. Przypomnę: to 2 elementy łącznie za jakąś złotówkę
. 10 razy więcej ich kosztuje zalakowanie czy zalanie jakimś smarkiem i zapakowanie w puchę
.
Przewód swoimi parametrami wpływa na źródło, które jest do niego podpięte.
Tak. Dlatego fajnie jest mieć mozliwość korygowania R i C na wejściu preampa. Jeśli nie ma fabrycznie to można to w prosty sposób zrobić.
Ano widziałem takie fifne puszki - to z reguły proste układy zobla ... podnoszone do rangi cudów. Przypomnę: to 2 elementy łącznie za jakąś złotówkę

