Hiraga - budowa
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 28 sty 2017, 14:25
- Gramofon: DUAL 455
Re: Hiraga - budowa
Skad 50hz?
1. Wyciagnolem trafo lampe i dlawik poza obudowe
2. Od pre odpiolem sygnal in
3. Podlaczam kabel sieciowy i cyk 50hz juz mam na -70db??? A jak wlacze zasilanie to wzrasta do -40db...
Odlaczam zarzenie na sekunde dwie, ale to nic nie daje wiec to nie to...
Zasilanie od pre mam odsuniete na jakies 2m.
Jakies sugestie gdzie tego szukac?
Jak zmierzyc tetnienia na wyjsciu zasilacza w punkcie 470v? Pod moj sprzet moge podpiac max. 0.5v ...
1. Wyciagnolem trafo lampe i dlawik poza obudowe
2. Od pre odpiolem sygnal in
3. Podlaczam kabel sieciowy i cyk 50hz juz mam na -70db??? A jak wlacze zasilanie to wzrasta do -40db...
Odlaczam zarzenie na sekunde dwie, ale to nic nie daje wiec to nie to...
Zasilanie od pre mam odsuniete na jakies 2m.
Jakies sugestie gdzie tego szukac?
Jak zmierzyc tetnienia na wyjsciu zasilacza w punkcie 470v? Pod moj sprzet moge podpiac max. 0.5v ...
Too many tubes, too little time...
-
- Posty: 1660
- Rejestracja: 16 cze 2013, 21:59
- Gramofon: Micro Seiki DDX
Re: Hiraga - budowa
układ ma dość duże wzmocnienie więc
dławik + kolejny dławik itd.
układ ma zapas napięcia anodowego więc na chwilę je odłącz i zobacz czy to to
jeśli nic nie pomoże to tylko zmiana lamp na inne( a jakie masz w końcu lampki???)
dławik + kolejny dławik itd.
układ ma zapas napięcia anodowego więc na chwilę je odłącz i zobacz czy to to
jeśli nic nie pomoże to tylko zmiana lamp na inne( a jakie masz w końcu lampki???)
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 28 sty 2017, 14:25
- Gramofon: DUAL 455
Re: Hiraga - budowa
Pokombinuje z tym anodowym, mam kpl. 6n2p i kpl. ecc83mg JJ, tylko zastanawia mnie skad 50hz
w prostowniku mam 5c4s czy ta lampa moze byc uszkodzona i sa takie jej efekty?

Too many tubes, too little time...
-
- Posty: 1660
- Rejestracja: 16 cze 2013, 21:59
- Gramofon: Micro Seiki DDX
Re: Hiraga - budowa
może i lampa prostownicza coś sieje.
po uruchomieniu i rozgrzaniu odłącz anodowe za lampą i zobacz co się dzieje
lampa działa jak dwie diody prostownicze(duodioda) może tylko jedna dioda pracuje, też odłącz jedną diodę(jedno uzwojenie transformatora zasilającego i obserwuj, i to samo z drugim uzwojeniem
między końcówkami diod w lampie prostowniczej powinno być około 800V AC - nie muszę pisać co grozi dziwnym ruchem ręki
po uruchomieniu i rozgrzaniu odłącz anodowe za lampą i zobacz co się dzieje
lampa działa jak dwie diody prostownicze(duodioda) może tylko jedna dioda pracuje, też odłącz jedną diodę(jedno uzwojenie transformatora zasilającego i obserwuj, i to samo z drugim uzwojeniem
między końcówkami diod w lampie prostowniczej powinno być około 800V AC - nie muszę pisać co grozi dziwnym ruchem ręki

- caveas
- Posty: 603
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:32
- Gramofon: Telefunken CS20
Re: Hiraga - budowa
Spróbuj innego połączenia mas.
Są ogólnie 2 typy "w punkt czyli gwiazdę i liniowe"
Ważne żeby przy masach sygnałowych wejściowych nie było przepływu dużych prądów.
No i w ekranach unikamy pętli mas, żeby nie płynął ekranami prąd.
Są ogólnie 2 typy "w punkt czyli gwiazdę i liniowe"
Ważne żeby przy masach sygnałowych wejściowych nie było przepływu dużych prądów.
No i w ekranach unikamy pętli mas, żeby nie płynął ekranami prąd.
Ar2r
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A

-
- Posty: 825
- Rejestracja: 28 sty 2017, 14:25
- Gramofon: DUAL 455
Re: Hiraga - budowa
Wszystkie masy mam osobno pociagniete na listwe zbiorcza a listwe pod trafo, obudowe pod listwe i do uziemienia, narazie testuje 6n2p, odsunolem lampe od trafa i mam na dzis -52db, a po wylaczeniu zasilania jest cisza a bylo -70db. Wiec przebudowa masy nie poszla w las
Jak odlacze anodowe to brum maleje wraz ze spadkiem napiecia a nie zaraz po odlaczeniu anod... wiec to nie od zasilania... ani nie od zarzenia...
Ekran lamp mam na jednym drucie
moze tu jest kolejny grzyb
do sprawdzenia...
Mierzyliscie poziom przydzwieku w swoich pre lampowych? Moze te 50hz +reszta bandy (na odpowiednim poziomie) to normalka w takich konstrukcjach?

Jak odlacze anodowe to brum maleje wraz ze spadkiem napiecia a nie zaraz po odlaczeniu anod... wiec to nie od zasilania... ani nie od zarzenia...
Ekran lamp mam na jednym drucie


Mierzyliscie poziom przydzwieku w swoich pre lampowych? Moze te 50hz +reszta bandy (na odpowiednim poziomie) to normalka w takich konstrukcjach?
Too many tubes, too little time...
-
- Posty: 1660
- Rejestracja: 16 cze 2013, 21:59
- Gramofon: Micro Seiki DDX
Re: Hiraga - budowa
Ja wolę cieszyć się muzyką niż mierzyć przydźwięk
Jeśli przy normalnym poziomie głośności nie słyszysz Pre to już jest akceptowalne. Gorzej jak tak nie jest
Większość pewno czeka na porównanie z innymi klockami i ogólne wrażenia z odsłuchu

Jeśli przy normalnym poziomie głośności nie słyszysz Pre to już jest akceptowalne. Gorzej jak tak nie jest
Większość pewno czeka na porównanie z innymi klockami i ogólne wrażenia z odsłuchu

-
- Posty: 825
- Rejestracja: 28 sty 2017, 14:25
- Gramofon: DUAL 455
Re: Hiraga - budowa
oczywiście że lepiej słuchać sprzętu niż go mierzyć... ale przy składaniu tego układu nie obejdzie się bez pomiarów a majdlanie tym klonkrem w lewo i w prawo (z warsztatu do miejsca odsłuchu) jest dość upierdliwe ze względu na gabaryt i masę układu, wiec należałoby coś przyjąć przed następnym odsłuchem.
O poprzednich pomiarach można zapomnieć bo nie zakładałem żadnego odniesienia.
zakładam na wejściu, z wkładki 3,5mV
wzmocnienie 110x - na wyjściu 385mV
i teraz pomiar na wyjściu bez sygnału potki na maxa = 35mV
poziom zakłóceń - 20log(35/385) = -21dB
czyli rozumiem że nie ma sensu ciągnąć tego kloca pod wzmaka - pracujemy dalej!!!
czy taka metoda (pomiar mulimetrem) jest wystarczająca dla naszych potrzeb?
no i teraz dla poziomu -40dB muszę mieś na wyjściu jakieś 4-5mV
czyli duuuużo mniej
coś mi się wydaje że czas na osobne obudowy
ale jak to mówią: "Lepiej coś zrobić i żałować, niż żałować, że się tego nie zrobiło"

O poprzednich pomiarach można zapomnieć bo nie zakładałem żadnego odniesienia.
zakładam na wejściu, z wkładki 3,5mV
wzmocnienie 110x - na wyjściu 385mV
i teraz pomiar na wyjściu bez sygnału potki na maxa = 35mV
poziom zakłóceń - 20log(35/385) = -21dB
czyli rozumiem że nie ma sensu ciągnąć tego kloca pod wzmaka - pracujemy dalej!!!
czy taka metoda (pomiar mulimetrem) jest wystarczająca dla naszych potrzeb?
no i teraz dla poziomu -40dB muszę mieś na wyjściu jakieś 4-5mV


coś mi się wydaje że czas na osobne obudowy

ale jak to mówią: "Lepiej coś zrobić i żałować, niż żałować, że się tego nie zrobiło"
oj... a ja taki nieuczesany -

Too many tubes, too little time...
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 28 sty 2017, 14:25
- Gramofon: DUAL 455
Re: Hiraga - budowa
Przekopalem wszystko jeszcze raz:
1. Masy osobno na listwie
2. Trafo do puszki
3. Dlawik do puszki
4. Miedziany ekran na lampy
5. Podlane calvadosem z wlasnego ogrodka... ciut ciut
6. Zrobiony swich na zarzenie 6n2p/ecc83
7. Zimny Lucjan ha jak mozna bylo...
Mam na dzis jakies 2-3 mV na 6n2p i 1-2mV na ecc83...
Graty w jednej budzie...
Czas pakowac walizki pod ampa...
1. Masy osobno na listwie
2. Trafo do puszki
3. Dlawik do puszki
4. Miedziany ekran na lampy
5. Podlane calvadosem z wlasnego ogrodka... ciut ciut

6. Zrobiony swich na zarzenie 6n2p/ecc83
7. Zimny Lucjan ha jak mozna bylo...

Mam na dzis jakies 2-3 mV na 6n2p i 1-2mV na ecc83...
Graty w jednej budzie...
Czas pakowac walizki pod ampa...

Too many tubes, too little time...
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 28 sty 2017, 14:25
- Gramofon: DUAL 455
Re: Hiraga - budowa
podpiołem pod gramka i łapie jakieś 6-8mV - układ jest tak czuły że ściąga nawet piasek z pustyni
jeszcze z tym powalczę...
lampy ECC83mg
- dla 1kHz - wzmocnienie 40,5dB (116x)
- dla 300HZ - wzmocnienie 46dB (200x) +5,5dB względem 1kHz (z char. RIAA) jest ok.
- poziom zakłóceń - wkładka 4,5mVx110=495mV p.zak=20log(10/495)=-34dB
dziś odsłuch był na używkach 6n2p i nowych ecc83mg jj - no cóż ...
6n2p - dół jest - góra jest ... dla mnie aż za bardzo... wszystkie dziury słychać w takim drażniącym mnie wysokim tonie... może to kwestia tego reza 220-1k, dzwięk taki suchy jakby kreślony twardym ołówkiem... da się coś podciągnąć na korekcji, ale...
ecc... mhhh... w porównaniu do 6n2p to wszystko jest bardziej łagodne i zbalansowane, malowane miękką pastelą a nie drapane piórem bez atramentu...
dół głęboki i miękki, środek ooo tu srodek słychać w 6n2p taki cofnięty za kurtyne... i góra bez piasku... dużo lepsze brzmienie... choć żadnym fachowcem nie jestem i jest to jedynie moja subiektywna ocena którą proszę się nie sugerować... lubię na placku zapodać jakiś soul, czarny babski głos, floydów czy queena wiec takie brzmienie mi bardziej odpowiada... nie porównam do innych pre lampowych bo takich nie posiadam i po tym co posłuchałem nie wiem czy mam potrzebę budować na dzisiaj inne układy... jest na warsztacie do złożenia VSPS dual mono ale ten jeszcze musi poczekać na swoje 5minut
czeka mnie jeszcze mała kosmetyka tego kloca, front i moduł VU... na dziś styknie bo się ściemnia


jeszcze z tym powalczę...
lampy ECC83mg
- dla 1kHz - wzmocnienie 40,5dB (116x)
- dla 300HZ - wzmocnienie 46dB (200x) +5,5dB względem 1kHz (z char. RIAA) jest ok.
- poziom zakłóceń - wkładka 4,5mVx110=495mV p.zak=20log(10/495)=-34dB
dziś odsłuch był na używkach 6n2p i nowych ecc83mg jj - no cóż ...
6n2p - dół jest - góra jest ... dla mnie aż za bardzo... wszystkie dziury słychać w takim drażniącym mnie wysokim tonie... może to kwestia tego reza 220-1k, dzwięk taki suchy jakby kreślony twardym ołówkiem... da się coś podciągnąć na korekcji, ale...
ecc... mhhh... w porównaniu do 6n2p to wszystko jest bardziej łagodne i zbalansowane, malowane miękką pastelą a nie drapane piórem bez atramentu...
dół głęboki i miękki, środek ooo tu srodek słychać w 6n2p taki cofnięty za kurtyne... i góra bez piasku... dużo lepsze brzmienie... choć żadnym fachowcem nie jestem i jest to jedynie moja subiektywna ocena którą proszę się nie sugerować... lubię na placku zapodać jakiś soul, czarny babski głos, floydów czy queena wiec takie brzmienie mi bardziej odpowiada... nie porównam do innych pre lampowych bo takich nie posiadam i po tym co posłuchałem nie wiem czy mam potrzebę budować na dzisiaj inne układy... jest na warsztacie do złożenia VSPS dual mono ale ten jeszcze musi poczekać na swoje 5minut

czeka mnie jeszcze mała kosmetyka tego kloca, front i moduł VU... na dziś styknie bo się ściemnia

Too many tubes, too little time...
- darkman
- Posty: 16902
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 28 sty 2017, 14:25
- Gramofon: DUAL 455
Re: Hiraga - budowa
na wyjściu 95volt - potem dławik destylowany spadek do 40-45vol zależy czy dla kobitek czy dla chłopów... najczęściej robię dwa kanały inaczej...jeden na ecc83 dla kobitek a drugi na 6n2p dla nas...

po drodze formowanie ze 6mcy na kondensatorach dębowych - i później słuchamy





Too many tubes, too little time...
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 28 sty 2017, 14:25
- Gramofon: DUAL 455
Re: Hiraga - budowa
Zmiana zarzenia ecc83 z 6.3 na 12.6v pogarsza zaklocenia dosc mocno dla 12.6 mam na wyjsciu 30mV
czegos tu nie kapuje...

Too many tubes, too little time...
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 28 sty 2017, 14:25
- Gramofon: DUAL 455
Re: Hiraga - budowa
szyna szyną, gwiazda gwiazdą... przeczytałem już cały internet i jedna rzecz mi się nie zgadza... mianowicie podłączenie masy wejścia i wyjścia...(nie mylić z ekranem)
te masy ciągniemy od gniazda do... jak najbliżej punktu odniesienia wej/wyj. wzmacniacza... czyli nie na listwę czy punktu gwiazdy a do płytki pre, czy tak się to powinno prawidłowo wykonywać ??? bo co schemat to inna twórczość
zresztą tak jest to pokazane na płytce pre w tym układzie...
te masy ciągniemy od gniazda do... jak najbliżej punktu odniesienia wej/wyj. wzmacniacza... czyli nie na listwę czy punktu gwiazdy a do płytki pre, czy tak się to powinno prawidłowo wykonywać ??? bo co schemat to inna twórczość
zresztą tak jest to pokazane na płytce pre w tym układzie...
Too many tubes, too little time...
-
- Posty: 1660
- Rejestracja: 16 cze 2013, 21:59
- Gramofon: Micro Seiki DDX
Re: Hiraga - budowa
no i to jest kredo
jak ma zagrać to płytki pre jak najbliżej obudowy, a zaciski im bliżej płytek tym lepiej - ale to już było
jeśli ekran ma łączyć się z masą to na płytce na zacisku masy, jeśli już muszą być kable od zacisków do płytek to jedna żyła to sygnał, a druga to masa, a wszystko w ekranie i ekran łączony w jednym punkcie
Przyjrzyj się nudzie którą budowałem kilka lat temu
viewtopic.php?f=36&t=10557
u wielu piszczała, buczała, a moja nic takiego nie robiła kiedyś i dziś
jak ma zagrać to płytki pre jak najbliżej obudowy, a zaciski im bliżej płytek tym lepiej - ale to już było
jeśli ekran ma łączyć się z masą to na płytce na zacisku masy, jeśli już muszą być kable od zacisków do płytek to jedna żyła to sygnał, a druga to masa, a wszystko w ekranie i ekran łączony w jednym punkcie
Przyjrzyj się nudzie którą budowałem kilka lat temu
viewtopic.php?f=36&t=10557
u wielu piszczała, buczała, a moja nic takiego nie robiła kiedyś i dziś
