Uruchomiłem nowego 1229 i póki co chodzi ok. Zauważyłem jednak niezbyt "gładkie" ruchy ramienia podczas startu i powrotu, a do tego delikatnie zbyt głośną pracę silnika / łożyska? Podejrzewam, że po kilkudziesięciu latach zwyczajnie powinno się wymienić smary w całej mechanice. Pytanie jakich współcześnie produkowanych użyć w miejsce oryginalnych? Litowe, molibdenowe albo jakieś inne? I gdzie to kupić?
Zapewne wielu Forumowiczów już takie zabiegi uskuteczniało, pomyślałem więc że fajnie byłoby zebrać w jeden wątek kwestie smarowania Duali.
Wymiana smaru Dual -1229 / 1019
- yamahafan
- Posty: 253
- Rejestracja: 23 lut 2013, 12:01
- Gramofon: 1019
- Lokalizacja: Rzeszów
Wymiana smaru Dual -1229 / 1019
Pozdrawiam,
Piotr.
Moje cuda "under re-construction": Dual 1019 & 1229 / Yamaha A-700/T-700/K-700/KX-930 RS/Denon DCD-1015/EPI120C
Piotr.
Moje cuda "under re-construction": Dual 1019 & 1229 / Yamaha A-700/T-700/K-700/KX-930 RS/Denon DCD-1015/EPI120C
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana smaru Dual -1229 / 1019
Tu masz pomocną rozpiskę.
https://web.archive.org/web/20160428103 ... 00lube.htm
W praktyce mamy tu tylko:
- olej silnikowy (10W40 itd., lepszy nie zaszkodzi),
- olej silikonowy o gęstości 500k Cst (oleje do dyferencjałów, ew. olej silikonowy CX-80 - nieco bardziej gęsty niż potrzebne),
- biały smar litowy (o konsystencji wazeliny, czyli większość do znalezienia w marketach się nadaje)
Myślę że może Ci się przydać ten PDF, bo traktuje również o smarowaniu 1229:
http://akdatabase.org/AKview/albums/use ... ateurs.pdf
Temat faktycznie był już wałkowany parokrotnie w ramach tego działu (i nie tylko)
https://web.archive.org/web/20160428103 ... 00lube.htm
W praktyce mamy tu tylko:
- olej silnikowy (10W40 itd., lepszy nie zaszkodzi),
- olej silikonowy o gęstości 500k Cst (oleje do dyferencjałów, ew. olej silikonowy CX-80 - nieco bardziej gęsty niż potrzebne),
- biały smar litowy (o konsystencji wazeliny, czyli większość do znalezienia w marketach się nadaje)
Myślę że może Ci się przydać ten PDF, bo traktuje również o smarowaniu 1229:
http://akdatabase.org/AKview/albums/use ... ateurs.pdf
Temat faktycznie był już wałkowany parokrotnie w ramach tego działu (i nie tylko)

Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- Ukaniu
- Posty: 500
- Rejestracja: 21 lis 2013, 09:23
- Lokalizacja: Jaktorów
- Kontakt:
Re: Wymiana smaru Dual -1229 / 1019
Oj nie tylko! - z 15 lat wstecz dla detalisty to był towot plus olej silnikowy. Po lepsze smary trzeba było na lotnisko de serwisu samolotów. Dziś może już nie tak wspaniałe jak te lotnicze jednak właściwe smary można kupić detalicznie.Wojtek pisze:W praktyce mamy tu tylko:
Panewki silnika jeśli wcześniej stosowany był Isoflex to nadal należy nasączyć Isoflexem PDP 65 - dostępny w ilościach amatorskich na Ebayu jako smar do Studerów/Revoxów/Nagr. Ten olej jest właściwym jeśli chodzi też o ośkę talerza w 701/721. Oleje silnikowe to kompletne nie-nie w tym miejscu.
Plastikowe kółko funkcji będzie pracowało bardzo płynnie posmarowane np Molykote PG65, X5-6020 (PG602) - sprawdzałem wiele smarów i najlepsze są takie dokładnie dedykowane do plastiku ale nie silikonowe. Kiedy przestałem słyszeć ruch kółka uznałem - tak to dobre smary.
Elementy mosiężne to już zwykły smar do metalu ale bez dodatków EP bo one powodują korozję mosiądzu. Warto zawsze sprawdzić jak wygląda kompatybilność smaru z mosiądzem.
Elementy metalowe po umyciu wycieram szmatką spryskaną Brunoxem Turbo-Spray - do konserwacji broni. Nabierają blasku i ochrony przeciw utlenianiu.
Większość dedykowanych smarów jest dostępna w niewielkich ilościach po kilkanaście PLN.
Serwis i projektowanie elektroniki, także audio http://www.ldl-elektronika.pl
Prawo Hofstadtera mówi: skomplikowana czynność zawsze zajmie więcej czasu niż zaplanowano także jeśli planując brano pod uwagę prawo Hofstadtera.
Prawo Hofstadtera mówi: skomplikowana czynność zawsze zajmie więcej czasu niż zaplanowano także jeśli planując brano pod uwagę prawo Hofstadtera.
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana smaru Dual -1229 / 1019
Pamiętam że już kiedyś o tym pisałeś
Jasne, można lepiej i dokładniej, ja się odnosiłem tylko do tego artykułu który upraszczał temat do minimum 


Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- yamahafan
- Posty: 253
- Rejestracja: 23 lut 2013, 12:01
- Gramofon: 1019
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana smaru Dual -1229 / 1019
A możesz jeszcze udostępnić mi wiedzę gdzie ?Ukaniu pisze:Większość dedykowanych smarów jest dostępna w niewielkich ilościach po kilkanaście PLN.

Pozdrawiam,
Piotr.
Moje cuda "under re-construction": Dual 1019 & 1229 / Yamaha A-700/T-700/K-700/KX-930 RS/Denon DCD-1015/EPI120C
Piotr.
Moje cuda "under re-construction": Dual 1019 & 1229 / Yamaha A-700/T-700/K-700/KX-930 RS/Denon DCD-1015/EPI120C
- Ukaniu
- Posty: 500
- Rejestracja: 21 lis 2013, 09:23
- Lokalizacja: Jaktorów
- Kontakt:
Re: Wymiana smaru Dual -1229 / 1019
Isoflex do panewek Kupowałem na ebayu po 10ml i widzę są. Co do molykotów aktualnie nie widzę ofert na mniejsze ilości niż 1kg puszka. Widać interes się nie opłacał.
Serwis i projektowanie elektroniki, także audio http://www.ldl-elektronika.pl
Prawo Hofstadtera mówi: skomplikowana czynność zawsze zajmie więcej czasu niż zaplanowano także jeśli planując brano pod uwagę prawo Hofstadtera.
Prawo Hofstadtera mówi: skomplikowana czynność zawsze zajmie więcej czasu niż zaplanowano także jeśli planując brano pod uwagę prawo Hofstadtera.