Witam!
Od pewnego czasu nurtuje mnie takie pytanie jak za pomocą płyty testowej można sprawdzić stan gramofonu w warunkach domowych.Słuch raczej odpada bo po pierwsze będzie to subiektywna ocena,a poza tym w pewnym wieku już się pewnych częstotliwości nie słyszy.W moim przypadku max to chyba 12 khz
Tak więc czy na przykład .zamiast oscyloskopu można by korzystać z laptopa, kompa i czy są jakieś do tego jakieś dedykowane programy?
Płyta testowa nie wymaga słuchu absolutnego i Twoje 12 kha w zupełnosci wystarczy . Zależy co chcesz tak naprawdę ustalić? Stopień zużycia łożysk w % zapewne nie ale ich stan w pewnym sęsie tak. Również stan i możliwość kalibracji wkładki i ustawienia ramienia też. Wszystko zależy na jakim etapie i jakiego sprzętu to dotyczy bo większość budżetowych nowych sprzętów takich testów nie przejdzie
Ciekawość bo taka już natura.
A tak serio nie wiem sam może jest tak że jak czegoś nie widzę to nie znaczy że tego niema bo mam zamazany obraz. albo kolor jest inny niż mi się wydaje bo mam żle ustawiony monitor.
Tak samo może być z dżwiękiem i coś mnie omija.Słuchałem właśnie tej płyty i 13 khz jeszcze doszło ,tylko teraz trzyma mnie laptop bo nie mam wejścia audio a na wbudowany mikrofonie to wiadomo.Może żona mi swój pożyczy to się pobawię.Chciałbym sprawdzić kalibrację wkładki.
Nie wiem czy mój gramofon to budżetówka ale 704 z SHURE V 15 III chyba już nie jest taki ostatni.
Dual 704 i V15 III to super tandem. Dobra VN 35HE zagra lepiej niż niejedna MC. Co do płyty testowej to "Hi-Fi News Analogue Test LP" to nie tylko przekrój odtwarzanych częstotliwości ale wiele ścieżek pozwalających na ustawianie i kalibrację ramienia. Także ścieżka diagnozująca niedoskonałości napędu. Oczywiście ostateczny efekt uzyskujemy dopasowując układy do własnego ucha ale do wstępnej weryfikacji płyta testowa jest moim zdaniem bardzo przydatna.
Jest już wątek na forum, który możesz poczytać: http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=28 ... ty+testowe
Moja płyta testowa to Die dhfi Schallplatte 2 Horetest/und Messplatte jak nówka kupiona na polowaniu.Dzięki za podpowiedzi.
Może Wojtek podepnie wątek pod http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=28 ... testoweeby żeby nie dublować.
Odświeżę nieco temat. Niedawno nabyłem płytę testową Analogue Test LP - Hi-Fi News (wspomnianą zresztą w drugim poście) i w związku z tym mam pytanie do posiadaczy, względnie osób mających z nią styczność. Czy normalnym jest, że wszystkie ścieżki z sygnałem testowym są zapętlone? W praktyce wygląda to tak, że po opuszczeniu ramienia na fragment bez zapisu wszystko jest tak jak być powinno. Igła przesuwa się do ścieżki z sygnałem testowym, po czym po jego zakończeniu nie przesuwa się dalej do kolejnego "czystego" fragmentu i kolejnej ścieżki z testem. Aby odsłuchać kolejne ścieżki muszę podnieść ramię i przesunąć w kierunku środka. Po opuszczeniu ramienia przesuwa się ono do kolejnej ścieżki z sygnałem testowym. Dzieje się tak na wszystkich siedemnastu ścieżkach. A tak swoją drogą spędziłem na ustawieniach gramofonu pół dnia, ale było warto
Scheu Premier mkII -> Ikeda IT-407 (Scheu Classic mkII) -> Transfiguration Axia (Lyra Kleos) -> ASR Basis Exclusive -> ASR Emitter II -> Klipsch Forte IV
aarset pisze: Czy normalnym jest, że wszystkie ścieżki z sygnałem testowym są zapętlone? W praktyce wygląda to tak, że po opuszczeniu ramienia na fragment bez zapisu wszystko jest tak jak być powinno. Igła przesuwa się do ścieżki z sygnałem testowym, po czym po jego zakończeniu nie przesuwa się dalej do kolejnego "czystego" fragmentu i kolejnej ścieżki z testem. Aby odsłuchać kolejne ścieżki muszę podnieść ramię i przesunąć w kierunku środka. Po opuszczeniu ramienia przesuwa się ono do kolejnej ścieżki z sygnałem testowym. Dzieje się tak na wszystkich siedemnastu ścieżkach. A tak swoją drogą spędziłem na ustawieniach gramofonu pół dnia, ale było warto
Taaaaaak...nie wiem czemu tak zrobili ale to głupie jest i za każdym razem mnie tak samo irytuje
klin pisze: Taaaaaak...nie wiem czemu tak zrobili ale to głupie jest i za każdym razem mnie tak samo irytuje
Pełna zgoda. Tym bardziej, że te ścieżki testowe są dosyć krótkie i po opuszczeniu ramienia trzeba pędzić na miejsce odsłuchu
Scheu Premier mkII -> Ikeda IT-407 (Scheu Classic mkII) -> Transfiguration Axia (Lyra Kleos) -> ASR Basis Exclusive -> ASR Emitter II -> Klipsch Forte IV
No istotnie, każdy kawałek kończy się 'locked groove'. Sądzę, że autorzy zrobili to z rozmysłem, ale nie znalazłem informacji czemu to właściwie ma służyć, poza tym, że wkurza strasznie ;]
Zakupiłem sobie ostatnio płytę testową Dr. Feickert Adjust+ 7" i chciałem nastawić antyskating.
Odpalam płytę na stronie B od początku i mam cztery ścieżki.
Pierwsza gra ładnie, bez żadnych zakłóceń, ale przy drugiej w wypadku zwiększania antyskatingu pojawia się coraz mocniejsze zakłócenie w prawym głośniku. Gdy wynosi 0, to wszystko gra równie dobrze jak na poprzedniej ścieżce. Z tego chyba płynie wniosek, że antyskating powinien być ustawiony na 0. Czy jest to w ogóle możliwe?
Leitbild pisze: w wypadku zwiększania antyskatingu pojawia się coraz mocniejsze zakłócenie w prawym głośniku. Gdy wynosi 0, to wszystko gra równie dobrze jak na poprzedniej ścieżce.
Czyli wniosek:
znieksztalcenia w prawym => zmniejsz antyskating, bo za duzy!
znieksztalcenia w lewym => zwieksz antyskating, bo za maly!
Czy tak?
Słucham winyli. Słucham kompaktów. Słucham kaset. Po prostu kocham MUZYKĘ.