Kolekcje Płyt Forumowiczów
- vinylfan
- Posty: 755
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:38
- Gramofon: Dual CS 460
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
Jeszcze kilka zdań o OBI.
OBI – (z jap. tasuki) pasek z papieru zakładany po lewej stronie (zwykle, choć nie zawsze) japońskich płyt winylowych lub zakładany zagięty na wierzch okładki płyt CD, ale także na wydawnictwa książkowe, gry video, laserdyski, czy DVD. OBI są typowe dla produktów japońskich i stanowią informację dla kupującego o tytule produktu, liście utworów, cenie, numerze katalogowym oraz mogą zawierać inne ważne informacje w języku japońskim. Produkty z OBI stały się popularne wśród niektórych kolekcjonerów i mogą osiągać wyższe ceny niż analogiczne produkty bez OBI.
Oczywiście OBI nie ma żadnego wpływu na dźwięk, aczkolwiek zawsze jest to coś, co ma znaczenie jako integralna całość konkretnego wydawnictwa i właśnie dlatego moja kolekcja płyt japońskich (ok. 300 sztuk) składa się wyłącznie z kompletnych wydań (OBI, inserty, plakaty itp. dodatki).
OBI – (z jap. tasuki) pasek z papieru zakładany po lewej stronie (zwykle, choć nie zawsze) japońskich płyt winylowych lub zakładany zagięty na wierzch okładki płyt CD, ale także na wydawnictwa książkowe, gry video, laserdyski, czy DVD. OBI są typowe dla produktów japońskich i stanowią informację dla kupującego o tytule produktu, liście utworów, cenie, numerze katalogowym oraz mogą zawierać inne ważne informacje w języku japońskim. Produkty z OBI stały się popularne wśród niektórych kolekcjonerów i mogą osiągać wyższe ceny niż analogiczne produkty bez OBI.
Oczywiście OBI nie ma żadnego wpływu na dźwięk, aczkolwiek zawsze jest to coś, co ma znaczenie jako integralna całość konkretnego wydawnictwa i właśnie dlatego moja kolekcja płyt japońskich (ok. 300 sztuk) składa się wyłącznie z kompletnych wydań (OBI, inserty, plakaty itp. dodatki).
Gramofony:Dual CS 460 + Ortofon OM 10, Unitra G-620 Fryderyk + AT-95E
Odtwarzacze CD: Denon DCD 1500 AE, Technics SL-PG 500A,
Wzmacniacze: Denon PMA 1500AE, Technics SU-V45A,
Kolumny głośnikowe: KEF Q700, Tannoy Mercury 7.4
Odtwarzacze CD: Denon DCD 1500 AE, Technics SL-PG 500A,
Wzmacniacze: Denon PMA 1500AE, Technics SU-V45A,
Kolumny głośnikowe: KEF Q700, Tannoy Mercury 7.4
- RCOM2180
- Posty: 681
- Rejestracja: 05 lip 2016, 17:50
- Gramofon: działa
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
A jak robisz w przypadku tego typu OBI, które darkman pokazał na fotkach? Bo ono za bardzo się nie zmieści do okładki bez zaginania.vinylfan pisze:Też tak robię.
- vinylfan
- Posty: 755
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:38
- Gramofon: Dual CS 460
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
W takim przypadku odkładam OBI do tekturowej teczki napisem "zbiór OBI" i w niej je przechowuję.RCOM2180 pisze:A jak robisz w przypadku tego typu OBI, które darkman pokazał na fotkach? Bo ono za bardzo się nie zmieści do okładki bez zaginania.vinylfan pisze:Też tak robię.
Gramofony:Dual CS 460 + Ortofon OM 10, Unitra G-620 Fryderyk + AT-95E
Odtwarzacze CD: Denon DCD 1500 AE, Technics SL-PG 500A,
Wzmacniacze: Denon PMA 1500AE, Technics SU-V45A,
Kolumny głośnikowe: KEF Q700, Tannoy Mercury 7.4
Odtwarzacze CD: Denon DCD 1500 AE, Technics SL-PG 500A,
Wzmacniacze: Denon PMA 1500AE, Technics SU-V45A,
Kolumny głośnikowe: KEF Q700, Tannoy Mercury 7.4
- Myszor
- Posty: 10900
- Rejestracja: 30 paź 2014, 18:44
- Gramofon: PD-300
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
No i piękny poradnik się rozwinąl z mojego głupiego pytania. Może Admin wydzieli wątek "Wszystko o JAPAN RECORDS" ?
Byłoby dla przyszłych pokoleń
Z ciekawości zakupiłem łobi mint i niedługo coś napiszę na ten temat nowy dla mnie
Byłoby dla przyszłych pokoleń

Z ciekawości zakupiłem łobi mint i niedługo coś napiszę na ten temat nowy dla mnie

Płyty na sprzedaż: viewtopic.php?t=21850
- blispx
- Posty: 4645
- Rejestracja: 26 paź 2014, 22:32
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
A z rzeczy ważniejszych niż te obi/inserty to na co zwracać uwagę bo na ok. 100 Japońców jakie posiadam jedyne warte uwagi pod względem gramatury i dźwięku to Charisma 1wsze Nippon i 1wsze Blue Note King'a reszta to kiła i mogiła np Toshiba czy japoński Polydor czy nawet 1wsze Apple Folster Toshiba
DDX-1000, RMG-309i, SME3012, 2xSPU, MPU, 2xLundahl, Kondo AN, 2xANK, 300B, 2A3, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
@Myszor:
Już wiele razy było na forum tłumaczone co to OBI i jakie to ma znaczenie.
Płacisz za gapowe
Niemniej koledzy fajnie przytoczyli temat i może faktycznie wydzielimy to gdzieś do oddzielnego tematu.
Już wiele razy było na forum tłumaczone co to OBI i jakie to ma znaczenie.
Płacisz za gapowe

Niemniej koledzy fajnie przytoczyli temat i może faktycznie wydzielimy to gdzieś do oddzielnego tematu.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- Myszor
- Posty: 10900
- Rejestracja: 30 paź 2014, 18:44
- Gramofon: PD-300
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
Gapowe bo nie było wydzielone 

Płyty na sprzedaż: viewtopic.php?t=21850
- vinylfan
- Posty: 755
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:38
- Gramofon: Dual CS 460
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
Świeżutki zakup. Prosto z Japonii od sprawdzonego sprzedawcy. Oczywiście wydanie kompletne z OBI (co widac na zdjęciu), insertem oraz bookletem.
Gramofony:Dual CS 460 + Ortofon OM 10, Unitra G-620 Fryderyk + AT-95E
Odtwarzacze CD: Denon DCD 1500 AE, Technics SL-PG 500A,
Wzmacniacze: Denon PMA 1500AE, Technics SU-V45A,
Kolumny głośnikowe: KEF Q700, Tannoy Mercury 7.4
Odtwarzacze CD: Denon DCD 1500 AE, Technics SL-PG 500A,
Wzmacniacze: Denon PMA 1500AE, Technics SU-V45A,
Kolumny głośnikowe: KEF Q700, Tannoy Mercury 7.4
- trafalgar
- Posty: 4244
- Rejestracja: 03 mar 2015, 10:30
- Gramofon: Kenwood KP 990
- Lokalizacja: Kraśnik lubelski
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
Pięknie,teraz to się chyba stało modne. Pójdę i ja do OBI ,coś sobie kupić. 

- Myszor
- Posty: 10900
- Rejestracja: 30 paź 2014, 18:44
- Gramofon: PD-300
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
No i tak mnie wodę z mózgu zrobiliście, że kupiłem sobie pierwszego dżapana łobiłankenobi NM żeby obczaić co to za diabeł.
Jest banderolka, wkładka po japońsku, czyli tak jak pisaliście.
Poligrafia doskonała, dźwięk doskonały ale chyba nie lepszy niż dobre europejskie wydanie NM, no w ogóle płyta wygląda jak nieużywana.
Za to kurs jena mnie wyszedł nierynkowy...9 groszy za juhasa.
Dlatego zostanę jednak przy dobrych europejskich lub amerykańskich wydaniach. 1press NM finalcuta można nabyć taniej. Nie ma co przepłacać za łobi. No chyba że się kupi okazyjnie albo ze względów kolekcjonerskich. To rozumiem.
Kurczę, dziwnie się słucha Watersa z japońskiej płyty kiedy śpiewa:
"fuck all that we've got to get on with these
got to compete with the wily japanese...

Jest banderolka, wkładka po japońsku, czyli tak jak pisaliście.
Poligrafia doskonała, dźwięk doskonały ale chyba nie lepszy niż dobre europejskie wydanie NM, no w ogóle płyta wygląda jak nieużywana.
Za to kurs jena mnie wyszedł nierynkowy...9 groszy za juhasa.
Dlatego zostanę jednak przy dobrych europejskich lub amerykańskich wydaniach. 1press NM finalcuta można nabyć taniej. Nie ma co przepłacać za łobi. No chyba że się kupi okazyjnie albo ze względów kolekcjonerskich. To rozumiem.
Kurczę, dziwnie się słucha Watersa z japońskiej płyty kiedy śpiewa:
"fuck all that we've got to get on with these
got to compete with the wily japanese...

Płyty na sprzedaż: viewtopic.php?t=21850
- darkman
- Posty: 16905
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
No właśnie ł-OBI...
Myszor z którego roku wydanie - masz to na odwrocie okładki.
Wydania rocka czy progresiwu po 1980 roku emisji zwykle nie odbiegają od europejskich, a często bywają słabsze.
Natomiast mają walor kolekcjonerski, bo są japońskie. Cokolwiek to znaczy. czasem to znaczy wszystko, a czasem nic. Jak to w kolekcjonowaniu. Są genuiny i są kancery
Nie może być jednoznacznej oceny tych wydawnictw, bo to tylko płyty. koń jaki jest każdy widzi. Jedno jest pewne.
Płyty japońskie mają bardzo wyskoki współczynnik dobrego i bardzo dobrego stanu zachowania. To wydaje się być
przesłanką kolekcjonerską o charakterze pierwszorzędnym i nie do przecenienia.
Zbieranie tych płyt to bardzo fajny kierunek do budowy własnego zbioru. Zbiory bywają mniej lub bardziej eklektyczne lub stricte tematyczne, czyli normalnie jak to na winylowaniu.
Ze swej strony mogę tylko potwierdzić Twoją tezę i obserwację.
Nie dotyczy to klasyki (tzw muzyka poważna), tu wydania w 90% są po prostu wybitne i doskonale tłoczone+okładka nie do zdarcia i zwykle w stanie extremalnie b.dobrym. Przyjemność coś takiego mieć w ręku, że o półce nie wspomnę. Dobór wykonawców zresztą.. hm.. obecnie chyba tylko chińczyków stać na lepszy.
Niestety z jazzem jest jeszcze gorzej niż z rockiem. Czołówka wykonawcza to zwykłe reedycje tytułów amerykańskich. Z moich obserwacji wynika, że około 30% to wydawnictwa godne uwagi. Nie więcej. Reszta przeciętna lub gorsza.
Wartościowe są wydania, których na europejskich labelach nie ma, nigdy nie było lub obecnie są ale przez wiele lat były niepublikowane.
Taką płytą jest i był dawniej np Miles In Tokyo, Miles Davis. Od wielu lat, a nawet zawsze niektóre płyty Cecil Taylor były i są wydane tylko w Japonii i nie istnieją na innych labelach.
Oczywiście Trane czy Miles na japońcu to zawsze dobra pozycja w kolekcji i tu wydania z moich doświadczeń są bdb z dbałością o rzekłbym szczegóły. Jednak poszukiwanie Mingusa, Blakeya czy Modern Jazz Quartet mija się z celem. Koło wydań amerykaśskich z epoki czy brytyjskich, to one nawet nie stały. Najśmieszniej jest, gdy oczekiwana płyta z ww okazuje się być na cienkim i wiotkim winylu. No ale tak to jest. Poszukiwanie świętego gralla nigdy nie był łatwe.
Wiele zwykle możemy domniemywać po dacie edycji takiej płyty.
Uwaga ogólna i warto o tym pamiętać (coś jak na rysunku Mleczki z żyrafą i nosorożcem). Trochę trzeba uwagi poświęcać tym wydawnictwom, bo jest niemała podaż płyt japońskich, które zostały wydane w Europie dla dystrybutorów japońskich i są brandowane jako japońskie stricte, choć w tym kraju ich nie wyprodukowano lecz np we Francji, Niemczech czy UK. Te wydania również i przede wszystkim posiadają ("oczywiscie") OBI niczym nie odbiegające od standardu. Tajemnicę zwykle ujawnia dopiero label. (powyższa uwaga dotyczy zarówno winyli jak i CD).
OBI jest kilkanaście rodzajów albo i więcej, bo nie ma na to standardu jakieś "od-do" czyli jest "tak i siak".
Rzecz jasna różnią się nadrukiem, grafiką choć warstwa informacyjna jest zwykle b.podobna - to akurat wiem od znajomego, który włada językiem kamikadze.
Głowna różnica to szerokość owego paska. Bywają zwykłe, aż do b. szerokich.
Najszerszy jaki mam wśród swoich, to ten: Prawie 1/3 front cover. Klejony na pierwszym skrzydełku gatefold (bo to 2LP). Wydanie Toshiba/EMI.
To takie moje uwagi nieuczesane. Nie ma obowiązku zgadzania się z nimi. Najlepiej sparzyć się samemu i na własne ryzyko. Piszę to jak najbardziej poważnie. No cóż, zdanie wyrabiamy sobie najlepiej organoleptycznie
Kolegów mających inne zdanie czy też doświadczenia gorąco zachęcam do prezentacji własnych poglądów. Człowiek uczy się przez całe życie, jeśli tylko chce, zatem chętnie poczytam.
Myszor z którego roku wydanie - masz to na odwrocie okładki.
Wydania rocka czy progresiwu po 1980 roku emisji zwykle nie odbiegają od europejskich, a często bywają słabsze.
Natomiast mają walor kolekcjonerski, bo są japońskie. Cokolwiek to znaczy. czasem to znaczy wszystko, a czasem nic. Jak to w kolekcjonowaniu. Są genuiny i są kancery


Płyty japońskie mają bardzo wyskoki współczynnik dobrego i bardzo dobrego stanu zachowania. To wydaje się być
przesłanką kolekcjonerską o charakterze pierwszorzędnym i nie do przecenienia.
Zbieranie tych płyt to bardzo fajny kierunek do budowy własnego zbioru. Zbiory bywają mniej lub bardziej eklektyczne lub stricte tematyczne, czyli normalnie jak to na winylowaniu.
Ze swej strony mogę tylko potwierdzić Twoją tezę i obserwację.
Nie dotyczy to klasyki (tzw muzyka poważna), tu wydania w 90% są po prostu wybitne i doskonale tłoczone+okładka nie do zdarcia i zwykle w stanie extremalnie b.dobrym. Przyjemność coś takiego mieć w ręku, że o półce nie wspomnę. Dobór wykonawców zresztą.. hm.. obecnie chyba tylko chińczyków stać na lepszy.
Niestety z jazzem jest jeszcze gorzej niż z rockiem. Czołówka wykonawcza to zwykłe reedycje tytułów amerykańskich. Z moich obserwacji wynika, że około 30% to wydawnictwa godne uwagi. Nie więcej. Reszta przeciętna lub gorsza.
Wartościowe są wydania, których na europejskich labelach nie ma, nigdy nie było lub obecnie są ale przez wiele lat były niepublikowane.
Taką płytą jest i był dawniej np Miles In Tokyo, Miles Davis. Od wielu lat, a nawet zawsze niektóre płyty Cecil Taylor były i są wydane tylko w Japonii i nie istnieją na innych labelach.
Oczywiście Trane czy Miles na japońcu to zawsze dobra pozycja w kolekcji i tu wydania z moich doświadczeń są bdb z dbałością o rzekłbym szczegóły. Jednak poszukiwanie Mingusa, Blakeya czy Modern Jazz Quartet mija się z celem. Koło wydań amerykaśskich z epoki czy brytyjskich, to one nawet nie stały. Najśmieszniej jest, gdy oczekiwana płyta z ww okazuje się być na cienkim i wiotkim winylu. No ale tak to jest. Poszukiwanie świętego gralla nigdy nie był łatwe.
Wiele zwykle możemy domniemywać po dacie edycji takiej płyty.
Uwaga ogólna i warto o tym pamiętać (coś jak na rysunku Mleczki z żyrafą i nosorożcem). Trochę trzeba uwagi poświęcać tym wydawnictwom, bo jest niemała podaż płyt japońskich, które zostały wydane w Europie dla dystrybutorów japońskich i są brandowane jako japońskie stricte, choć w tym kraju ich nie wyprodukowano lecz np we Francji, Niemczech czy UK. Te wydania również i przede wszystkim posiadają ("oczywiscie") OBI niczym nie odbiegające od standardu. Tajemnicę zwykle ujawnia dopiero label. (powyższa uwaga dotyczy zarówno winyli jak i CD).
OBI jest kilkanaście rodzajów albo i więcej, bo nie ma na to standardu jakieś "od-do" czyli jest "tak i siak".
Rzecz jasna różnią się nadrukiem, grafiką choć warstwa informacyjna jest zwykle b.podobna - to akurat wiem od znajomego, który włada językiem kamikadze.
Głowna różnica to szerokość owego paska. Bywają zwykłe, aż do b. szerokich.
Najszerszy jaki mam wśród swoich, to ten: Prawie 1/3 front cover. Klejony na pierwszym skrzydełku gatefold (bo to 2LP). Wydanie Toshiba/EMI.
To takie moje uwagi nieuczesane. Nie ma obowiązku zgadzania się z nimi. Najlepiej sparzyć się samemu i na własne ryzyko. Piszę to jak najbardziej poważnie. No cóż, zdanie wyrabiamy sobie najlepiej organoleptycznie

Kolegów mających inne zdanie czy też doświadczenia gorąco zachęcam do prezentacji własnych poglądów. Człowiek uczy się przez całe życie, jeśli tylko chce, zatem chętnie poczytam.
- RCOM2180
- Posty: 681
- Rejestracja: 05 lip 2016, 17:50
- Gramofon: działa
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
Nie wiem, z którego roku jest ta płyta, ale spotkałem się z opiniami, że zwłaszcza współczesne japońskie CD brzmią lepiej od amerykańskich czy europejskich.Myszor pisze:Poligrafia doskonała, dźwięk doskonały ale chyba nie lepszy niż dobre europejskie wydanie NM,
Niestety, Japończyk dba o płyty. Znajomy kupował sporo używanych i często się spotykał z sytuacją, że w opisie było "used, very good", a przychodziła płyta jakby dopiero zdjęli z niej folię.no w ogóle płyta wygląda jak nieużywana.

Akurat to, które widać jest takie sobie, ale bywają naprawdę ładne. Najfajniejsze są chyba te, które "łączą się" z okładką. Wydanie belgijskie o dziwo:Dlatego zostanę jednak przy dobrych europejskich lub amerykańskich wydaniach. 1press NM finalcuta można nabyć taniej. Nie ma co przepłacać za łobi. No chyba że się kupi okazyjnie albo ze względów kolekcjonerskich. To rozumiem.

- olsza84
- Posty: 3288
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
Myszor w końcu masz w kolekcji. Pamiętam, że już jakiś czas za Tobą chodził ten Final Cut


Pewnie 1983 bo za wiele opcji w przypadku Final'a nie maRCOM2180 pisze:Nie wiem, z którego roku jest ta płyta, ale spotkałem się z opiniami, że zwłaszcza współczesne japońskie CD brzmią lepiej od amerykańskich czy europejskich.

NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- vinylfan
- Posty: 755
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:38
- Gramofon: Dual CS 460
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
Listonosz przed chwilą doniósł.
Gramofony:Dual CS 460 + Ortofon OM 10, Unitra G-620 Fryderyk + AT-95E
Odtwarzacze CD: Denon DCD 1500 AE, Technics SL-PG 500A,
Wzmacniacze: Denon PMA 1500AE, Technics SU-V45A,
Kolumny głośnikowe: KEF Q700, Tannoy Mercury 7.4
Odtwarzacze CD: Denon DCD 1500 AE, Technics SL-PG 500A,
Wzmacniacze: Denon PMA 1500AE, Technics SU-V45A,
Kolumny głośnikowe: KEF Q700, Tannoy Mercury 7.4
- darkman
- Posty: 16905
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: Kolekcje Płyt Forumowiczów
No za mną też chodzi, bo mam uszkodzony egzemplarz akurat. Pies mi zeżarł, a .. co za gust wyrafinowany.. dobre psisko!
Za chwilę jednak będzie reedycja z tych remasterowanych z taśmy. Doszli do 'Krófska' obecnie, bo trochę nie po kolei jadą czyli obecnie czas na Dark Side, bowiem Meddle i Obskurny też już są on stock.