Witam
Zepsuła mi się automatyk w dualu cs 520
Przy przyciskaniu start ramie albo wogóle się nie rusza, albo staje mniej więcej w połowie miejsca w którym powinno "zaparkować" (w przypadku singli jest to dokładnie to samo miejsce). W przypadku zatrzymywania jest różnie (zależnie od nacisku igły.
Nie wie ktoś co może być przyczyną tak kapryśnego działania ?
Nie umiem ściągnąć koła zamachowego w tym dualu. Czy jest to możliwe bez rozkręcania całej obudowy ?
Problem z automatyką w dualu CS 520
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem z automatyką w dualu CS 520
Dziwne.kepak pisze:Przy przyciskaniu start ramie albo wogóle się nie rusza
Rozumiem, że chodzi o to, że przy funkcji startu ramię za każdym razem zatrzymuje się w miejscu startu dla singli 7''? Czy może za każdym razem ramię zatrzymuje się mniej więcej w połowie płyty, niezależnie od wybranej prędkości obrotowej (ona wyznacza wielkość płyty dla automatu)?kepak pisze: albo staje mniej więcej w połowie miejsca w którym powinno "zaparkować" (w przypadku singli jest to dokładnie to samo miejsce).
Co się dzieje podczas wciśnięcia start dla prędkości 33 rpm i 45 rpm?
Normalnie powinno w tym gramofonie być tak, że przy 33 rpm ramię przesuwa się nad początek dużej płyty. W przypadku 45 rpm, nad początek singla, po czym się opuszcza.
Jak widać po powyższych pytaniach, nie mam do końca pewności czy dobrze rozumiem co się dzieje, aczkolwiek pierwsze przypuszczenie moje kieruję na jakiś problem z częścią odpowiedzialną za miejsce startu (czy 30cm czy 17cm

To a propos startu. Co do stopu to jeszcze nie mam pomysłów.
Trzeba będzie poobserwować co tam się dzieje przy zdjętym talerzu.
Co prawda nie ma nigdzie dostępnej instrukcji serwisowej do modelu CS 520, ale wiem, że jest to gramofon z tej samej serii (czyli prawie tej samej konstrukcji) co modele CS 515/525/530, a serwisówki do 515 i 530 są na szczęście do ściągnięcia na VinylEngine

To z pewnością pomoże zidentyfikować odpowiednie części mechaniki oraz punkty regulacji automatyki.
Proponuję instrukcję do modelu 530, gdyż on także zawiera autostart. 515 ma jedynie autostop.
Przypuszczam, że mechanika w CS 520 jest w bardzo podobny (jeśli nie identyczny) sposób rozwiązana co w CS 530.
Mógłbyś to wyjaśnić szerzej? Funkcja autostopu załącza się w różnych momentach?kepak pisze:W przypadku zatrzymywania jest różnie (zależnie od nacisku igły.
Yyy... chodzi Ci o talerz gramofonu? Tak, jest to jak najbardziej możliwe bez rozkręcania obudowy. Pierw ściągasz matę, a potem, korzystając z otworów w talerzu, powinno się udać podnieść go.kepak pisze:Nie umiem ściągnąć koła zamachowego w tym dualu. Czy jest to możliwe bez rozkręcania całej obudowy ?
Jeśli nie pójdzie to trzeba będzie zastosować wariant młotkowy


Jak czytam w instrukcji obsługi, tam może być jakieś zabezpieczenie na talerzu, które może trzeba będzie pierw zdjąć zanim podniesie się talerz. Powinno to być widoczne po zdjęciu gumowej maty.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 lis 2010, 18:58
Re: Problem z automatyką w dualu CS 520
Niestety się nie zrozumieliśmy. Między początkiem płyty a "parkingiem" dla ramienia jest strefa w której ramie zachowuje się jak by nie miało mocy i opada na albo początek płyty albo na obudowę , w innym wypadku nie ma mocy wystartować z "parkingu" (tak jest w przypadku i startu i stopu). Przy małym nacisku igły wszystko chodzi lepiej. Może dzisiaj uda mi się nagrać film to umieszczę go na stronie. Mówiąc o kole zamachowym chodziło mi o koło na które nakłada się pasek (bo tam prawdopodobnie coś się zepsuło).
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem z automatyką w dualu CS 520
"Nie ma mocy" w sensie że opada tak jakby gwałtownie, bez tłumienia spadku?kepak pisze:Między początkiem płyty a "parkingiem" dla ramienia jest strefa w której ramie zachowuje się jak by nie miało mocy i opada na albo początek płyty albo na obudowę
W przypadku startu rozumiem, w przypadku stopu nie (gdyż jak załączymy stop to ramię jest raczej nad płytą, a nie nad "parkingiem"kepak pisze:w innym wypadku nie ma mocy wystartować z "parkingu" (tak jest w przypadku i startu i stopu).

No chyba że chodzi o to, że przy odtwarzaniu płyty, jak załączamy stop to ramię się nie reaguje.
A jaki to nacisk? W sensie że jak schodzisz z 2g na 1g czy jak?kepak pisze:Przy małym nacisku igły wszystko chodzi lepiej.

Byłoby przydatne, bo ciężko pomóc kiedy nie ma jasności a propos objawówkepak pisze:Może dzisiaj uda mi się nagrać film to umieszczę go na stronie.

A dlaczego tak uważasz?kepak pisze:(bo tam prawdopodobnie coś się zepsuło).
Z góry mówię, że mało wiem nt. wnętrzności tej serii Duali. Trochę więcej plastiku i elektroniki tutaj władowali, w porównaniu do starszych modeli.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
-
- Posty: 4157
- Rejestracja: 25 maja 2011, 22:18
- Lokalizacja: K-ków
Re: Problem z automatyką w dualu CS 520
No właśnieWojtek pisze:Z góry mówię, że mało wiem nt. wnętrzności tej serii Duali. Trochę więcej plastiku i elektroniki tutaj władowali, w porównaniu do starszych modeli.


Ciekawi mnie to czy mechanika jest podobna do Duali 12xx

-
- Posty: 4157
- Rejestracja: 25 maja 2011, 22:18
- Lokalizacja: K-ków
Problem z automatyką w dualu CS 520
STUERPIMPEL
Przejrzałem Vinylengin i mechanika ta sama co w 12xx
jezeli nie "pimpel" to smarowanie prowadnic koła zebatego... albo jedno i drugie


Przejrzałem Vinylengin i mechanika ta sama co w 12xx

jezeli nie "pimpel" to smarowanie prowadnic koła zebatego... albo jedno i drugie
