Bo to jest igła sferyczna.
Legendarna Shure V15 III
- Jaculek
- Posty: 2265
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Legendarna Shure V15 III
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP DP > DH-101 > DH-220 > Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17>Fiio K11 R2R/Yamaha WXAD-10
-
- Posty: 540
- Rejestracja: 02 sty 2017, 02:21
- Gramofon: Technics D202, Q202
- Lokalizacja: Szczecin
- pavlos
- Posty: 782
- Rejestracja: 16 wrz 2024, 22:35
- Gramofon: Denon DP-1300M
- Lokalizacja: Warszawa
- winylowy_luke
- Posty: 2222
- Rejestracja: 02 lut 2016, 10:16
- Gramofon: Technics SL-1210GR
- Lokalizacja: Podkowa Leśna
- Kontakt:
Re: Legendarna Shure V15 III
Ale Panowie na co czekacie?:)
Na ASR V15 "trójek" jest już pomierzonych sporo:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ary.46108/
U mnie SAS/B od Jico najlepiej się sprawuje przy pojemności łącznej w okolicach 100pF - czyli w praktyce przewody phono + okablowanie w gramofonie a pre ustawiony na 0pF.
Ale do 250pF nie powinno być problemów. Więcej jednak bym już nie ładował

Technics SL-1210GR+KAB Fluid Damper+Shure V15 V-MR/Grace F9 (RS-9U)/AT-OC9XML/Shure V15 IV-MR/Shure V15 III (SAS/B)/Empire 4000 D/I
Schiit Kara F / HusaRIAA v2
Topping E50 / Fosi V3 Mono / Polk Audio Reserve R700 / Sennheiser HD 660S
Schiit Kara F / HusaRIAA v2
Topping E50 / Fosi V3 Mono / Polk Audio Reserve R700 / Sennheiser HD 660S
- Bart_S
- Posty: 3909
- Rejestracja: 20 mar 2017, 10:44
- Gramofon: SONY PS-X60
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Legendarna Shure V15 III
pierwszy raz to forum widzę, dzięki. czyli z pojemnością Kol. Jaculek miał więcej racji niż ja (fabryka).
SONY PS-X60 + MaCaBRiaa + Rotel RC-990BX + Rotel RB-980BX + Rotel RCD-955AX (mod by Martynka) + Snell C/IV
SABA PSP-350 + Luxman L-210 + Canton Quinto 520 + Grundig CD8100 (mod by Martynka)
SABA PSP-350 + Luxman L-210 + Canton Quinto 520 + Grundig CD8100 (mod by Martynka)
- darkman
- Posty: 17502
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: Legendarna Shure V15 III
Ehhh Wy to zawsze człowieka zmusicie do zdejmowania pokrywy z Nudy. Dobra skoro tak to sprawdzę co mi na ucho najlepiej funguje.
winylowy_luke pisze: ↑23 wrz 2025, 22:28No na Ciebie,
botam się nie znają![]()
a ja mam nowiutką wszystko mającą i piękną SASkę w pudełeczku, to sobie nie bede łoił w ciemno
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 44351
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Legendarna Shure V15 III
Temat nastaw preampa pod konkretną wkładkę czy kombinację wkładka + igła była omawiana na forum jeszcze długo zanim koledzy z ASR zaczęli swój zbiorek analiz, z przykładami itd. "Fabryka" to dobra opcja wyjściowa, ale te zalecenia zwykle mają się nijak do tego co się dzieje kiedy zastosujemy zamiennik igły (obojętnie jakiej klasy), choć często odstępstwa nie muszą być jakieś znaczne.
Na koniec dnia to i tak jest bardzo indywidualna sprawa, czy takie czy inne ustawienie nam bardziej odpowiada
Na koniec dnia to i tak jest bardzo indywidualna sprawa, czy takie czy inne ustawienie nam bardziej odpowiada

Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- winylowy_luke
- Posty: 2222
- Rejestracja: 02 lut 2016, 10:16
- Gramofon: Technics SL-1210GR
- Lokalizacja: Podkowa Leśna
- Kontakt:
Re: Legendarna Shure V15 III
To wszytko prawda oczywiście.
Po prostu kiedyś w złotych czasach analogu firmy prześcigały się w osiągnięciu w pełni równego pasma przenoszenia. Stąd to dążenie to płaskiej linii w zakresie 20Hz-20kHz na odpowiednio przeprowadzonym teście. Ale nie wszystkim takie brzmienie musi odpowiadać.
Warto kombinować po swojemu, a te pomiary uznać za dobry punkt wyjścia.
Po prostu kiedyś w złotych czasach analogu firmy prześcigały się w osiągnięciu w pełni równego pasma przenoszenia. Stąd to dążenie to płaskiej linii w zakresie 20Hz-20kHz na odpowiednio przeprowadzonym teście. Ale nie wszystkim takie brzmienie musi odpowiadać.
Warto kombinować po swojemu, a te pomiary uznać za dobry punkt wyjścia.
Technics SL-1210GR+KAB Fluid Damper+Shure V15 V-MR/Grace F9 (RS-9U)/AT-OC9XML/Shure V15 IV-MR/Shure V15 III (SAS/B)/Empire 4000 D/I
Schiit Kara F / HusaRIAA v2
Topping E50 / Fosi V3 Mono / Polk Audio Reserve R700 / Sennheiser HD 660S
Schiit Kara F / HusaRIAA v2
Topping E50 / Fosi V3 Mono / Polk Audio Reserve R700 / Sennheiser HD 660S