Warsztat Martynki
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
A przy okazji trochę rzeczy do sprzedania jakby ktoś nie zauważył:
viewtopic.php?f=59&t=18996
viewtopic.php?f=59&t=18988
viewtopic.php?f=59&t=18989
viewtopic.php?f=59&t=18996
viewtopic.php?f=59&t=18988
viewtopic.php?f=59&t=18989
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Peliks
- Posty: 2658
- Rejestracja: 29 lis 2017, 17:13
- Gramofon: Składak
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Warsztat Martynki
Wróciłem

Słucham Rotela od dwóch godzin... No i mocno przebił resztę moich CD-ków głównie w kwestii rozdzielczości, przestrzeni i pięknym szybkim (nawet bardzo szybkim) mocnym dołem. A to dopiero początek odsłuchów. Dobra idę słuchać....

P.S. Coś czuję że na giełdzie wyląduje kilka odtwarzaczy

Sony/Denon/ADC/Ortofon/Micro Seiki PreamPD Entre Cayin A-88T MC Systems M3
AT15Sa AT150MLX Denon DL-103D Elac ESG796 Empire4000 Goldbug Medusa HanaSH Nakamichi MC1000
Ortofon Cadenza Black, Rohmann, SPU E GM Gold Pickering XSV3000 Sony XL-45 XL-55
AT15Sa AT150MLX Denon DL-103D Elac ESG796 Empire4000 Goldbug Medusa HanaSH Nakamichi MC1000
Ortofon Cadenza Black, Rohmann, SPU E GM Gold Pickering XSV3000 Sony XL-45 XL-55
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Na "dużym" analogu dodam jakby ktoś nie doczytał.
I tak rozdzielczościa, przestrzenia i pięknym szybkim (nawet bardzo szybkim) mocnym dołem to on się cechuje.
Cieszę się że wpadł w ucho bo zawsze mam obawy...
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 kwie 2021, 21:48
- Gramofon: Technics SL 1311
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Warsztat Martynki
Czas wyjść z cienia

Zanim pojawił się DAC używałem amplitunera Scott R336. Nie jest to może ekstraklasa, ale brzmi naprawdę solidnie - tak jak lubię – naturalnie, nie męcząco. To brzmienie do tej pory mi wystarczało. Wystarczało do momentu spotkania z DAC.
Zacznijmy jednak od początku. Zachęcony pozytywnymi opiniami kolegów z forum postanowiłem napisać do Marcina. Określając swoje preferencje brzmieniowe, wspólnie przeszliśmy przez możliwe konfiguracje wybierając tą najlepiej dopasowaną. Duży wybór opcji naprawdę daje możliwość szczegółowej personalizacji. Począwszy od brzmienia, aspektów wizualnych, a skończywszy na bajerach typu BT itp.
Mój wybór padł na DAC na TDA1541, z analogiem na 6N9S i mocnym trafem do lamp.
Wykonanie jak sami widzieliście extra. Współczynnik akceptacji żony na wysokim poziomie

Co do brzmienia to Scott nie ma startu do DACa. Może te kawałki gdzie jest więcej dołu jeszcze wypadają zbliżenie, ale im więcej środka czy góry tym bardziej widać przepaść. Dac ma analityczność, przestrzeń, detale, nie gubi się przy dynamicznych utworach. Wokale brzmią jakby artyści grali obok. Cud miód
Koniec końców nie zmienialiśmy kondensatorów wyjściowych, bo lubię jak jest trochę więcej basu.
Mając jeszcze okazję porównać DAC ze wzmacniaczem lampowym wyszło, że można w DAC popracować trochę nad górą i wokalami. Słuchając np. Louis’a Armstrong’a na obu brzmiał wyśmienicie, ale na lampie jak zamknąłem oczy to czułem ciarki; przy dacu nie. Mamy już pomysły co z tym zrobić, ale to raczej kwestia przyszłości. Póki co zostaje tak jak jest, bo jest i tak wspaniale

Martynka jeszcze raz dzięki za otworzenie nowego rozdziału w słuchaniu muzyki!

- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Polecam się na przyszłość. Co do góry i wokali. To kwestia kondensatorow wyjściowych. Szkoda że daleko bo mógłbym coś dobrać, lepiej spersonalizować. Z tego co pamiętam masz teflonowe K75 mieszane z Miflexem. Jak mówiłem przed wysyłką ma tłusty bas, dla mnie aż za tłusty kosztem górnego pasma.koc_ku pisze: ↑26 lip 2022, 18:09dzięki
Kolejna kwestia, ten analog idealnie brzmi z tranzystorem. Przy lampie może już za słodko. W tym przypadku najlepiej sprawdza się Mufollower.
Co do brzmienia jak już się obrobisz w domu to podeślij, dodam trochę miedźi lub srebra na wyjściu i góra się otworzy.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 kwie 2021, 21:48
- Gramofon: Technics SL 1311
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Warsztat Martynki
Spoko, będziemy w kontakcie. Narazie słucham głównie na tranzystorze...w przerwach między etapami remontu 

- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Trochę mnie nie było tutaj ale tym co mi życzyli źle ( oczywiście nie zakładam, że ktoś tu mi źle życzył ) popsuję humor, żyję
a na poprawę ich humoru:
gdy już się pośmialiśmy to parę fotek jednego z ostatnich DACów. Powstał jakieś 2 miesiące temu ale właściciel prosił aby się nim nie chwalić zanim nie odbierze osobiście, chciał być pierwszy. Przyjechał i zobaczył i już można się chwalić. Druga sprawa jest taka, że ponieważ dostał w spadku dom i niestety przed zimą czekają go inne wydatki, ważniejsze to prosił o wystawienie go na sprzedaż co uczynię zaraz w odpowiednim dziale.
Tadam...
DAC powstał w oparciu o TDA1541 ale aby było "bardziej" w środku znajdują się dwa przetworniki pracujące równolegle. Oba TDA1541 sparowane pod względem serii, produkcji i specyfikacji. Oba TDA pozyskane z dwóch przetworników Musical Fidelity z prawie następującymi po sobie numerami seryjnymi, do MF poszy inne a te czekały na uzycie w parze. Co lepsze, MF umieszcza na PCB układy w podstawkach więc wystarczy je wyciągnąć. Wracając do DAC'a:
- 2 x TDA1541 on board
- oba TDA po poprawkach w ich aplikacji
- 3 x trafo, osobne do sekcji analogowej, osobne do cyfrowej, osobne do zasilania lamp
- każde napięcie na osobnym regulatorze z rozdzieleniem mas sekcji analogowej i cyfrowej
- zasilacz Premium od Konrada
- lampy NOS 6N9S rocznik 1958
- kondensatory wyjściowe to folia miedziana oraz srebro
- w torze audio przewody 99%srebra/1%złota oraz plecionka miedziana
Całość daje jasny i szczegółowy dźwięk ale zero krzykliwości. Scena głęboka. Całość gra pod optykiem, coax oraz USB i BT . USB na układzie Amanero.
Obudowa proszkowana na czarny mat, panel przedni to olejowany dąb naturalny, trochę ciemniejszy na życzenie zamawiającego. Lampy zostały wypuszczone na zewnątrz, ponieważ kondensatory miedziane wielkości literatek zabrały za dużo miejsca w środku
Całość wygląda niesamowicie. Zainwestowanie w pilarkę stołową oraz parę innych narzędzi stolarskich przynosi efekty.
A tutaj oferta
viewtopic.php?f=59&t=19148
to naprawdę dobra cena na to co jest w środku i jak gra.
P.S. Proszę o chwilę cierpliwości wszystkich, którzy czekają, wracam po woli do prac.

a na poprawę ich humoru:
gdy już się pośmialiśmy to parę fotek jednego z ostatnich DACów. Powstał jakieś 2 miesiące temu ale właściciel prosił aby się nim nie chwalić zanim nie odbierze osobiście, chciał być pierwszy. Przyjechał i zobaczył i już można się chwalić. Druga sprawa jest taka, że ponieważ dostał w spadku dom i niestety przed zimą czekają go inne wydatki, ważniejsze to prosił o wystawienie go na sprzedaż co uczynię zaraz w odpowiednim dziale.
Tadam...
DAC powstał w oparciu o TDA1541 ale aby było "bardziej" w środku znajdują się dwa przetworniki pracujące równolegle. Oba TDA1541 sparowane pod względem serii, produkcji i specyfikacji. Oba TDA pozyskane z dwóch przetworników Musical Fidelity z prawie następującymi po sobie numerami seryjnymi, do MF poszy inne a te czekały na uzycie w parze. Co lepsze, MF umieszcza na PCB układy w podstawkach więc wystarczy je wyciągnąć. Wracając do DAC'a:
- 2 x TDA1541 on board
- oba TDA po poprawkach w ich aplikacji
- 3 x trafo, osobne do sekcji analogowej, osobne do cyfrowej, osobne do zasilania lamp
- każde napięcie na osobnym regulatorze z rozdzieleniem mas sekcji analogowej i cyfrowej
- zasilacz Premium od Konrada
- lampy NOS 6N9S rocznik 1958
- kondensatory wyjściowe to folia miedziana oraz srebro
- w torze audio przewody 99%srebra/1%złota oraz plecionka miedziana
Całość daje jasny i szczegółowy dźwięk ale zero krzykliwości. Scena głęboka. Całość gra pod optykiem, coax oraz USB i BT . USB na układzie Amanero.
Obudowa proszkowana na czarny mat, panel przedni to olejowany dąb naturalny, trochę ciemniejszy na życzenie zamawiającego. Lampy zostały wypuszczone na zewnątrz, ponieważ kondensatory miedziane wielkości literatek zabrały za dużo miejsca w środku

A tutaj oferta
viewtopic.php?f=59&t=19148
to naprawdę dobra cena na to co jest w środku i jak gra.
P.S. Proszę o chwilę cierpliwości wszystkich, którzy czekają, wracam po woli do prac.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Mawis
- Posty: 5988
- Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
- Gramofon: JVC QL-A7
- Lokalizacja: Owczarnia
Re: Warsztat Martynki
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM32 MK3, Schiit Mani, Nikko STA8080, Dual CL720
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
- Cichy5000
- Posty: 818
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
Sony PS-X4, 205ED B-SAS od Jico,
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Dla Ciebie jest przygotowywana speszjal blek edyszon... tylko jeszcze przy lutowaniu mam dylemat czy ten kabelek w który chcę trafić lutownicą jest tym prawdziwym czy tylko mi się wydaje że on tam właśnie jestCichy5000 pisze: ↑02 wrz 2022, 12:34przydał

Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Cichy5000
- Posty: 818
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
Spoko, gruntu, że wracasz do zdrowia

Sony PS-X4, 205ED B-SAS od Jico,
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
- Merrick
- Posty: 2385
- Rejestracja: 22 sie 2016, 22:02
- Gramofon: Thorens TD-160 Super
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Warsztat Martynki
PięknyMartynka pisze: ↑02 wrz 2022, 11:53DAC powstał w oparciu o TDA1541 ale aby było "bardziej" w środku znajdują się dwa przetworniki pracujące równolegle. Oba TDA1541 sparowane pod względem serii, produkcji i specyfikacji. Oba TDA pozyskane z dwóch przetworników Musical Fidelity z prawie następującymi po sobie numerami seryjnymi, do MF poszy inne a te czekały na uzycie w parze. Co lepsze, MF umieszcza na PCB układy w podstawkach więc wystarczy je wyciągnąć. Wracając do DAC'a:
- 2 x TDA1541 on board
- oba TDA po poprawkach w ich aplikacji
- 3 x trafo, osobne do sekcji analogowej, osobne do cyfrowej, osobne do zasilania lamp
- każde napięcie na osobnym regulatorze z rozdzieleniem mas sekcji analogowej i cyfrowej
- zasilacz Premium od Konrada
- lampy NOS 6N9S rocznik 1958
- kondensatory wyjściowe to folia miedziana oraz srebro
- w torze audio przewody 99%srebra/1%złota oraz plecionka miedziana

Co to takiego?
O co chodzi z tym kabelkiem?
Będziesz miał pięknego DACa a do tego z super dźwiękiem
Thorens TD-160 Super, SME Series III, OM 30 -> Staccato OS-> Dyskretniok -> Hafler DH-100, Hafler DH-220, Dynaudio Audience 40
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
a dziękuję
https://amanero.com/index.htm
aja też jak Antoni słuchałem: "...przejmowanie się tym nie spowoduje, że Twoja sytuacja ulegnie poprawie..."
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Merrick
- Posty: 2385
- Rejestracja: 22 sie 2016, 22:02
- Gramofon: Thorens TD-160 Super
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Warsztat Martynki
Człowiek wciąż się dowiaduje nowych rzeczy. Czy da się zbudować takiego DACa w oparciu o opampy Staccato OS-OpAmp?
Thorens TD-160 Super, SME Series III, OM 30 -> Staccato OS-> Dyskretniok -> Hafler DH-100, Hafler DH-220, Dynaudio Audience 40
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Da się. Wtedy zostawiam sekcję analogową na OPA zamiast lamp i poprawiamy zasilanie w jej torze tylko. Reszta jest taka sama. Odchodzi cena trafo, zasilacza, lamp kondensatorow wyjściowych. Można to spakować również w mniejsze pudełko.
Obecnie mam w CD dwa przełączane analogi ten i OPA od Konrada. Mam wybór, choć tanie nie były warto. Potem wrzucę coś więcej o nich bo moim zdaniem brzmią lepiej niż Staccato. Ja w CD mam dwa podwójne, tutaj do DAC wchodzą 4 x pojedyncze. Mogę Ci podać cenę DAC z robocizna bez kosztu OPA, doliczysz sobie.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)