Bernard G603 reanimacja

Dyskusje techniczne dotyczące gramofonów marki Unitra Fonica
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dev
Posty: 479
Rejestracja: 16 mar 2015, 10:37
Gramofon: PS-X60, PS-X4, PS-22

Bernard G603 reanimacja

#1

Post autor: dev »

Cześć,

od jakiegoś czasu jestem w posiadaniu gramofonu Bernard G603.
Sprzęt odziedziczony po dziadkach, wiąże się z nim masa fajnych wspomnień, no i to pamiątka :)
Chciałbym go doprowadzić do maksymalnie użytecznego stanu, choć z tego co czytam nie jest to jakiś bardzo poważany model.
W sprawach gramofonów jestem laikiem ( a przynajmniej takie mam uczucie czytając forum ;) ), ale uczę się i udało mi się już wymienić pasek i wkładkę z igłą.
Kupiłem ten zestaw:

http://allegro.pl/wkladka-nowa-zamiast- ... 40837.html

Dokupiłem też preamp Behringer PP400 i przejściówkę z din na rca.

Niestety w gramofonie nie działała winda i ramię można było kłaść ręcznie na płytę, poza tym było jakieś niestabilne.
Sprzęt grał, ale jakość pozostawiała wiele do życzenia - słaba głośność i basy, "syczenie" na wokalach, trzaski itp.

Naprawdę nie jestem audiofilem, ale coś było nie tak. Myślałem, że to kwestia mojego montażu wkładki na złączki metalowe zaciskane na przewodach i trzpieniach.

W związku z kompletnym brakiem doświadczenia w rozkładaniu gramofonu, oddałem go do punktu naprawy RTV, gdzie kosztem 90zł naprawiono mi windę o tyle, że pociągnięcie dźwigni rzeczywiście powoduje jej opuszczenie.
A raczej upadek, ponieważ ramię opada gwałtownie i równie gwałtownie się podnosi przy autostopie na końcu strony - wniosek brak smaru.
Ogólny efekt jest taki, ze syczy trochę mniej, poziom głosu jest ok, basy słabe raczej.

Naprawiający nie ingerował w ogóle w moją grzebaninę przy wkładce twierdząc, że jak jest głos na obu kanałach, znaczy, że jest sygnał i wkładka zamontowana jest dobrze.