Unitra Artur WG-903

Dyskusje techniczne dotyczące gramofonów marki Unitra Fonica
ODPOWIEDZ
krzysztof1594
Posty: 30
Rejestracja: 13 gru 2017, 20:02

Unitra Artur WG-903

#1

Post autor: krzysztof1594 »

Witam wszystkich,

Otrzymałem "w darach" gramofon Unitra Artur WG-903, tak doskonale zorientowałem się jakie są opinie o tym sprzęcie, dlatego w przeciągu 4-5 miesięcy zamierzam kupić "prawdziwego" sprzętu. Jednak do tej pory chciałbym móc skorzystać ze skromnych możliwości tego urządzenia.

Tutaj pojawiają się 2 pytania:
1. Sprzęt trzyma obroty, wszystko płynnie funkcjonuje poza... dźwiękiem. Podłączając sprzęt pod kolumny bądź amplituner i dotykając styków w ramieniu
jestem w stanie usłyszeć buczenie na 2 środkowych stykach wkładki. Zawartość muzyczna z płyty jednak nie jest przekazywana na wyjście, czytając o tym na forach wnioskuję, że to kwestia uszkodzenia UF50. Jednak to co wywołało u mnie wątpliwości to fakt, że przy włożonej wkładce i dotknięciu styków znajdujących się we wkładce również słyszę buczenie, czyli przez samą wkładkę również sygnał przechodzi, czy nadal problemem może być jej uszkodzenie?

2. Drugie pytanie to kwestia wyeliminowania newralgicznych punktów tego gramofonu. Dużo czytałem o wadach tego typu wkładek, ale tematy takie kończyły się kwestią "musiałbyś korzystać przy wymianie wkładki z zewnętrznego przedwzmacniacza" - to zazwyczaj kończyło temat.

Ja jednak posiadam amplituner Pioneer SX-777, który posiada wejście PHONO, więc wnioskuję, że jest możliwość podłączenia gramofonu z wkładką magnetyczną bezpośrednio do amplitunera. Czy w takim wypadku warto (skoro i tak chce reanimować go na te pare miesięcy i wydać na UF70 100zł)