Problem z automatyką w dualu CS 520

Dyskusje techniczne dotyczące gramofonów marki Dual
ODPOWIEDZ
kepak
Posty: 8
Rejestracja: 18 lis 2010, 18:58

Problem z automatyką w dualu CS 520

#1

Post autor: kepak »

Witam
Zepsuła mi się automatyk w dualu cs 520
Przy przyciskaniu start ramie albo wogóle się nie rusza, albo staje mniej więcej w połowie miejsca w którym powinno "zaparkować" (w przypadku singli jest to dokładnie to samo miejsce). W przypadku zatrzymywania jest różnie (zależnie od nacisku igły.
Nie wie ktoś co może być przyczyną tak kapryśnego działania ?
Nie umiem ściągnąć koła zamachowego w tym dualu. Czy jest to możliwe bez rozkręcania całej obudowy ?
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41824
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problem z automatyką w dualu CS 520

#2

Post autor: Wojtek »

kepak pisze:Przy przyciskaniu start ramie albo wogóle się nie rusza
Dziwne.
kepak pisze: albo staje mniej więcej w połowie miejsca w którym powinno "zaparkować" (w przypadku singli jest to dokładnie to samo miejsce).
Rozumiem, że chodzi o to, że przy funkcji startu ramię za każdym razem zatrzymuje się w miejscu startu dla singli 7''? Czy może za każdym razem ramię zatrzymuje się mniej więcej w połowie płyty, niezależnie od wybranej prędkości obrotowej (ona wyznacza wielkość płyty dla automatu)?
Co się dzieje podczas wciśnięcia start dla prędkości 33 rpm i 45 rpm?
Normalnie powinno w tym gramofonie być tak, że przy 33 rpm ramię przesuwa się nad początek dużej płyty. W przypadku 45 rpm, nad początek singla, po czym się opuszcza.

Jak widać po powyższych pytaniach, nie mam do końca pewności czy dobrze rozumiem co się dzieje, aczkolwiek pierwsze przypuszczenie moje kieruję na jakiś problem z częścią odpowiedzialną za miejsce startu (czy 30cm czy 17cm ;) ).
To a propos startu. Co do stopu to jeszcze nie mam pomysłów.

Trzeba będzie poobserwować co tam się dzieje przy zdjętym talerzu.

Co prawda nie ma nigdzie dostępnej instrukcji serwisowej do modelu CS 520, ale wiem, że jest to gramofon z tej samej serii (czyli prawie tej samej konstrukcji) co modele CS 515/525/530, a serwisówki do 515 i 530 są na szczęście do ściągnięcia na VinylEngine :)
To z pewnością pomoże zidentyfikować odpowiednie części mechaniki oraz punkty regulacji automatyki.
Proponuję instrukcję do modelu 530, gdyż on także zawiera autostart. 515 ma jedynie autostop.
Przypuszczam, że mechanika w CS 520 jest w bardzo podobny (jeśli nie identyczny) sposób rozwiązana co w CS 530.
kepak pisze:W przypadku zatrzymywania jest różnie (zależnie od nacisku igły.
Mógłbyś to wyjaśnić szerzej? Funkcja autostopu załącza się w różnych momentach?
kepak pisze:Nie umiem ściągnąć koła zamachowego w tym dualu. Czy jest to możliwe bez rozkręcania całej obudowy ?
Yyy... chodzi Ci o talerz gramofonu? Tak, jest to jak najbardziej możliwe bez rozkręcania obudowy. Pierw ściągasz matę, a potem, korzystając z otworów w talerzu, powinno się udać podnieść go.

Jeśli nie pójdzie to trzeba będzie zastosować wariant młotkowy :) Jedna osoba ciągnie talerz do góry, a druga uderza gumowym młotkiem (lub czymś podobnym) w szpindel. Musi zejść :)

Jak czytam w instrukcji obsługi, tam może być jakieś zabezpieczenie na talerzu, które może trzeba będzie pierw zdjąć zanim podniesie się talerz. Powinno to być widoczne po zdjęciu gumowej maty.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
kepak
Posty: 8
Rejestracja: 18 lis 2010, 18:58

Re: Problem z automatyką w dualu CS 520

#3

Post autor: kepak »

Niestety się nie zrozumieliśmy. Między początkiem płyty a "parkingiem" dla ramienia jest strefa w której ramie zachowuje się jak by nie miało mocy i opada na albo początek płyty albo na obudowę , w innym wypadku nie ma mocy wystartować z "parkingu" (tak jest w przypadku i startu i stopu). Przy małym nacisku igły wszystko chodzi lepiej. Może dzisiaj uda mi się nagrać film to umieszczę go na stronie. Mówiąc o kole zamachowym chodziło mi o koło na które nakłada się pasek (bo tam prawdopodobnie coś się zepsuło).
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41824
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problem z automatyką w dualu CS 520

#4

Post autor: Wojtek »

kepak pisze:Między początkiem płyty a "parkingiem" dla ramienia jest strefa w której ramie zachowuje się jak by nie miało mocy i opada na albo początek płyty albo na obudowę
"Nie ma mocy" w sensie że opada tak jakby gwałtownie, bez tłumienia spadku?
kepak pisze:w innym wypadku nie ma mocy wystartować z "parkingu" (tak jest w przypadku i startu i stopu).
W przypadku startu rozumiem, w przypadku stopu nie (gdyż jak załączymy stop to ramię jest raczej nad płytą, a nie nad "parkingiem" :)
No chyba że chodzi o to, że przy odtwarzaniu płyty, jak załączamy stop to ramię się nie reaguje.
kepak pisze:Przy małym nacisku igły wszystko chodzi lepiej.
A jaki to nacisk? W sensie że jak schodzisz z 2g na 1g czy jak? :) Jaki jest optymalny nacisk Twojej igły?
kepak pisze:Może dzisiaj uda mi się nagrać film to umieszczę go na stronie.
Byłoby przydatne, bo ciężko pomóc kiedy nie ma jasności a propos objawów :)
kepak pisze:(bo tam prawdopodobnie coś się zepsuło).
A dlaczego tak uważasz?

Z góry mówię, że mało wiem nt. wnętrzności tej serii Duali. Trochę więcej plastiku i elektroniki tutaj władowali, w porównaniu do starszych modeli.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
eenneell
Posty: 4157
Rejestracja: 25 maja 2011, 22:18
Lokalizacja: K-ków

Re: Problem z automatyką w dualu CS 520

#5

Post autor: eenneell »

Wojtek pisze:Z góry mówię, że mało wiem nt. wnętrzności tej serii Duali. Trochę więcej plastiku i elektroniki tutaj władowali, w porównaniu do starszych modeli.
No właśnie :!: Zrób foty "wnętrzności" (na ile się da- bez szczególnego rozbierania )to coś pomyślimy :idea:
Ciekawi mnie to czy mechanika jest podobna do Duali 12xx :?:
eenneell
Posty: 4157
Rejestracja: 25 maja 2011, 22:18
Lokalizacja: K-ków

Problem z automatyką w dualu CS 520

#6

Post autor: eenneell »

STUERPIMPEL :!: :idea:
Przejrzałem Vinylengin i mechanika ta sama co w 12xx :!:
jezeli nie "pimpel" to smarowanie prowadnic koła zebatego... albo jedno i drugie :(
ODPOWIEDZ