Pomocy :( Potrzebna nowa wkładka

Tematy związane z zakupem wkładek i igieł
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hansu
Posty: 100
Rejestracja: 14 lis 2011, 20:56
Lokalizacja: Kraków

Pomocy :( Potrzebna nowa wkładka

#1

Post autor: hansu »

Jestem kretynem i uszkodziłem sobie prawie nową wkładkę Pioneer PC-3MC :( To wkładka MC o takiej konstrukcji, że cewki są na tej samej "zdejmowalnej" częsci co igła, a na tej górnej (przytwierdzonej do headshella) tylko magnesy. No i trąciłem ramię i jedna z cewek się urwała i nie mam prawego kanału :(

Jako, że jestem nowicjuszem chciałbym prosić o jakąś pomoc - co z tym fantem zrobić? Domyślam się, że naprawa nie wchodzi w grę, więc trzeba kupić albo nową igłę, albo zupełnie nową wkładkę. Pogooglałem i igła do mojej wkładki to koszt co najmniej 75$ + przesyłka z USA. Czy taka cena jest spowodowana jej jakością czy raczej tym, że jest stara i to towar deficytowy? W ogóle z jakiej mniej więcej "ligi" jest moja wkładka? Jak się ma to takiej na przykład AT-95E czy AT-120E?

Jako, że coś mi mówi, że raczej skończy się na nowej wkładce (choć oczywiście jeśli bardziej opłaca się kupić nową igłę to nie będę miał nic przeciwko) to może garść informacji charakterystycznych dla tematu "szukam wkładki".
Gramofon: Sanyo Plus Q50
Wzmacniacz: Pioneer A-77X
Kolumny: JBL L80T
Muzyka: Głównie klasyczny rock, jazz i heavy metal, czasem trochę elektroniki czy klasyki.
Budżet: Stosunkowo elastyczny, więc powiem może czego oczekuję. Na pewno chciałbym, aby nowa wkładka nie była gorsza od PC-3MC, a w miarę możliwości oczywiście lepsza. Z drugiej strony nie chciałbym wydawać ileśset złotych, jeśli na moim sprzęcie różnica między takim "mercedesem" a wkładką za 200 zł będzie stosunkowo niewielka czy wręcz niezauważalna. Innymi słowy - chciałbym wkładkę "do słuchania muzyki" dopasowaną mniej więcej poziomem do mojego zestawu.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc i sugestie :)
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41571
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59