Przedwzmacniacz do 150 zł

Tematy związane z zakupem wszelkich przedwzmacniaczy i wzmacniaczy
ODPOWIEDZ
jon124
Posty: 3
Rejestracja: 26 sty 2020, 12:10

Przedwzmacniacz do 150 zł

#1

Post autor: jon124 »

Witam,
na początku chciałbym się przywitać ponieważ to mój pierwszy post. Nazywam się Janek i zaczynam dopiero swoją przygodę z płytą winylową. Zacznę od tego, że mimo iż przeczytałem już kilka wątków tu na forum to nadal jestem mocno zielony więc bardzo serdecznie proszę o wzięcie na to poprawki ;)
Wiem, że duża część z Was nie poleca totalnych szrotów ale cóż mam na stanie taki sprzęt i od tego chciałbym na spokojnie zacząć. Jeśli wkręcę się w temat to na pewno będę chciał rozbudowywać zestaw, ale na razie muszę wiedzieć czy to jest to co mnie interesuje czy słomiany zapał :)
Kilkanaście lat temu przygarnąłem od dziewczyny gramofon Unitra Bernard GS434. Cóż... dziewczyna zniknęła, a gramofon pozostał :D
Przez ten cały czas gramofon walał się po szafach i przeprowadzał wraz ze mną aż do grudnia zeszłego roku kiedy to postanowiłem w końcu spróbować czy to w ogóle działa! Przy pomocy przyszłego teścia przesmarowaliśmy oś (nie wiem jak to profesjonalnie się nazywa :/ ) i wymieniliśmy przepalony kondensator na początku obwodu. Gramofon ruszył i zgodnie ze wskazaniem strobo oceniliśmy, że w miarę trzyma prędkość kątową obrotów.
Igła w gramofonie była złamana więc postanowiłem po przeczytaniu paru wątków zakupić uniwersalną AT91
https://allegro.pl/oferta/wkladka-gramo ... ZGI2Yjg%3D
Słucham bardzo różnych stylów muzyki (od techno/rave przez rock/metal po muzykę klasyczną) więc uznałem, że na start będzie to w sam raz wybór.
Problem pojawił się przy podłączeniu urządzenia. Mam wzmacniacz cyfrowy Pioneer VSX-528, który służy mi do obsługi kina domowego (wraz z tym zestaw głośników JBL 4+1+subwoofer) który oczywiście nie ma wejścia phono.
Kupiłem więc przełączkę :
https://www.euro.com.pl/adaptery-i-prze ... 00126-1440
no i ruszyło... oczywiście bardzo cicho.