Zadbany DUAL 1224 czy nowy gramofon z dobrym brzmieniem

Tematy związane z zakupami gramofonowymi
ODPOWIEDZ
Artllex
Posty: 9
Rejestracja: 25 wrz 2021, 14:12

Zadbany DUAL 1224 czy nowy gramofon z dobrym brzmieniem

#1

Post autor: Artllex »

Witajcie, witajcie.

Stoję przed starym jak świat dylematem - wybór starego albo nowego gramofonu.

Poszukuję dla siebie pierwszego domowego gramofonu. Planuję zakupić w pełni gotowy do użytku sprzęt, tak do maksymalnie 2000 zł.
Może być spokojnie o połowę tańszy :d, jestem tylko studentem.

Z jednej strony - rozważam zakup DUAL'a 1224. Mam możliwość odbioru osobistego w Gdańsku sprzętu, wg. sprzedawcy bardzo zadbanego, trzymanego w rodzinie od początku. Ofertę trafiłem na OLX. Łatwo ją znaleźć. Sprzedawca zapewnia, że sprzęt jest wyregulowany, był serwisowany, właściciel usunął charakterystyczne w modelu buczenie. Cena to 1200 zł. Gramofon ma jednak wbudowany wzmacniacz HS 130, a w zestawie są również kolumny dla tego modelu.
1224 jest automatyczny. Rok produkcji - 1978. Natomiast jest to idler, czego trochę się boję, ponieważ czytam, że taki napęd to przeżytek.

Z drugiej strony - rozważam nowy sprzęt. Ale przeglądając oferty widzę, że większość rynku, to raczej modele DJ'skie, a mi zależy na brzmieniu i komforcie z użytkowania sprzętu oraz na niezawodności.

DUAL zwrócił moją uwagę, ponieważ szukałem sprzętu sprawdzonego, wyregulowanego, bez napędu paskowego i do kupienia w okolicy, bez konieczności transportu kuerierem itp.
Mam możliwość zapoznać się ze sprzętem u sprzedawcy.

Jeżeli chodzi o mój system audio, to planowałem podłączyć gramofon przez mixer djski pod aktywne monitory studyjne. Więc o ile dobrze rozumiem, wzmacniacz nie jest mi niezbędny, a kolumny w zestawie podobnie. Cena 1200 zł przy zadbanym sprzęcie, ze wzmacniaczem i kolumnami wydaje się fair na tle najtańszych niesprawdzonych ofert od 250 zł.