Jaki gramofon? (nowy, do 4k)

Tematy związane z zakupami gramofonowymi
ODPOWIEDZ
czarcio
Posty: 42
Rejestracja: 29 lis 2018, 21:07

Jaki gramofon? (nowy, do 4k)

#1

Post autor: czarcio »

Dobrzy ludzie pomóżcie laikowi przy wyborze gramofonu. Osobiście wolę słuchać muzyki z płyt CD i nie mam żadnego doświadczenia z gramofonami.
Gramofon ma być prezentem dla żony, która lubi sobie posłuchać muzyki z płyt winylowych. Do tej pory słuchała na plastikowym Denonie kupionym za kilka stówek dobrych kilka lat temu. Niestety dźwięk jaki się ostatnio wydobywa przypomina skrzeczenie żaby chorej na zapalenie krtani. Z uwagi na to, ze sprzęt jest z gatunku plastic - fantastic pewnie będzie nienaprawialny , a jeżeli nawet, to koszt naprawy będzie nieopłacalny. Pomyślałem więc, że zrobię prezent mojej żonie i kupię jej nowy gramofon.
Dodatkowe informacje, które mogą ułatwić porady:
1. niestety z uwagi na to, że moja żona nie uznaje używek musi być to sprzęt nowy, a przynajmniej w nienagannym stanie technicznym i wizualnym - jak nówka ze sklepu.
2. częstotliwość odsłuchów - 1- 3 razy w tygodniu (najczęściej w weekendy)
3. najlepiej automat lub półautomat, jednakże jak będzie warto to (jakość, cena) to i manual może być
4. sprzęt powinien być maksymalnie przygotowany do użycia - najlepiej wypakować z pudełka, podłączyć kabelki i odpalić płytę. Żona nie ogarnie spraw technicznych (ustawienia wkładki, antyskatingu, itp , a ja też za bardzo nie chcę się w to bawić) - sprzęt ma działać i już, a jak nie działa to żona reaguje w typowo kobiecy sposób - zwraca się do mnie ze słowami "kochanie zrób coś" :) Nie ukrywam, że do tej pory nie ustawiałem żadnego gramofonu, a jedyne co zrobiłem przy obecnym Denonie to nałożyłem pasek.
5. ramię - żonie bardzo podoba się w kształcie litery S, ale nie jest to czynnik decydujący