ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

Głośniki w kolumnach i inne słuchawki
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ROCHO
Posty: 686
Rejestracja: 19 cze 2014, 16:51
Gramofon: SONY PS-X60

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#1

Post autor: ROCHO »

ARCUS AS 3 są już w domu.I zaczęło się. Zmienianie kabli od kolumny do kolumny. Które lepsze ? Trudny wybór. Lecą płyty. Nie da rady wybrać. Głuchy jestem czy co ? Zmęczenie. Nie przespana trzecia noc. Ale wybrać trzeba.
zbyszek1982 pisze:Nie zdziwię się, jak zostaniesz z obydwoma zestawami.
I został bym z tym zestawem. Szczerze ale nie chcę za bardzo. Nie mam tyle sprzętu aby to podłączyć a tak naprawdę to wystarczy mi jedna para kolumn.
CANTON KARAT 200 polecił mi te kolumny admin Wojtek. Kolumny spoko. Polecam. Nie żałuję zakupu. To po co wymieniam ? Bo chcę posłuchać innych kolumn. A co.
ARCUS AS 3 trochę mniejsze kolumny od Karatów dwudrożne. AS3 to mniejszy "brat" AS4. Głośniki to SEAS. Bardzo dobrze znane z wysokiej jakości i dźwięku. Jak to się zgrywa z moim wzmacniaczem ? Po podłączeniu myślałem, że powali mnie. Nie stało się tak. Co nie znaczy, że jest tak kiepsko. Gra fajnie.
Arcusy charakteryzują się bardzo neutralnym brzmieniem basu,możliwe, że przez port bass-reflex. Ogólnie rzecz biorąc dźwięk jest nieźle zrównoważony i wolny od poważniejszych podbarwień.Jeśli chodzi o brzmienie, to stwierdzam, że cechuje się ono dość stałym charakterem, który nie zmienia się dla różnych nagrań. Monotonia ? :think:
Leci płyta RÓŻE EUROPY - Krew Marilyn Monroe. Wcześniej na CANTON KARAT 200. Przyzwyczaiłem się do brzmienia tych kolumn. Męczy mnie zmienianie tego kabla made in hipermarket. Czas na zmianę. Coś lepszego. Może
http://allegro.pl/kabel-przewod-glosnik ... 98941.html
albo
http://www.schulz-kabel.pl/product/935/ ... 25mm2.html
Tylko czy potrzeba 2x2,5mm2 .1,5 mm nie wystarczy ? Ale to nie w tym dziale.
Excalibue pisze:as3 zagrają na pewno mniejszą skalą niż karaty
Tak to prawda. Ale ta skala nie jest tak wielka aby paść na kolana.Słuchając Karatów mam wrażenie jakby dźwięk leciutko obejmował słuchającego. Ale też odgrywa tu płyta. Nagranie. Puszczam inną płytę i mija wrażenie. Ustawienie kolumn, płyta itd itd.
Gałka volume ustawiona na tej samej głośności dla obydwu kolumn. Wydaje mi się czy moje uszy słyszą, że Arcusy grają jakby czyściej ?
Dźwięk wydaje się bardzo dobry, konsekwentnie utrzymana jest kontrola nad całością dźwięku a więc dynamika nie zawodzi.
pan_winyl pisze:Na te Arcusy znajdziesz kupca zawsze, ale wątpię żebyś chciał się ich pozbyć
I chyba się ich nie pozbędę na chwilę obecną.
Wojtek pisze:Będę pozytywnie zaskoczony jeśli Arcus AS 3 przebiją te Karaty
Arcusy nie odstają tak mocno od Karatów, żebym miał je pakować i odsyłać. Arcusy spisują się bardzo dobrze i są mocnym rywalem dla Karatów. Mają się czego bać Cantony. Bo mogą zostać odstawione.
Na razie odpuszczam słuchanie.Następne w środę 27.05. Może coś się zmieni ? Napiszę. Może mi się odmieni.
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#2

Post autor: pan_winyl »

Wydaje mi się czy moje uszy słyszą, że Arcusy grają jakby czyściej ?
mogą grać czyściej- jeśli Cantony to konstrukcja 3 drożna a AS3 to dwudrożna na pewno mamy czystsze pasmo wysokie, bez podbarwień. Zresztą swego czasu wyedukowano mnie że w konstrukcjach tańszych (czytaj poniżej 5 k) konstrukcje trzydrożne mają ten problem że ciężej zbudowac je w odpowiedni sposób- dobrać przetworniki, części zwrotnicy etc. etc. konstrukcje dwudrożne z uwagi na mniejszą ilość kombinacji uznane były z łatwiejsze w montażu i przy tym wykonane lepiej.

Nie wiem co o tym myśleć, ale kupuję to po zmianie kolumn.

Co do kabli, ja używam ostatnio tych http://allegro.pl/klotz-twinax-kabel-gl ... 87587.html chwalę je sobie po przesiadce właśnie z supermarketowych, nie dla tego bo są jakieś wybitne- czytaj wyrwało mi bębenki z uszu, ale dlatego bo są lepiej wykonane- podwójny peszel, talk pomiędzy osłonami, duża naskórkowość. Kupuję takie elementy które widzę i czuję. Do tego zestaw bananów Nakamichi i do przodu. Wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych- wygoda olbrzymia, kabel jest dużo bardziej giętki w użytkowaniu, nie tak sztywny jak produkcje obi i castoramy :)

Słuchaj i ciesz się dźwiękiem, to się w tej zabawie na końcu liczy.
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
Awatar użytkownika
ROCHO
Posty: 686
Rejestracja: 19 cze 2014, 16:51
Gramofon: SONY PS-X60

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#3

Post autor: ROCHO »

pan_winyl pisze:mogą grać czyściej- jeśli Cantony to konstrukcja 3 drożna a AS3 to dwudrożna na pewno mamy czystsze pasmo wysokie, bez podbarwień
Jest tak jak napisałeś
pan_winyl pisze: konstrukcje dwudrożne z uwagi na mniejszą ilość kombinacji uznane były z łatwiejsze w montażu i przy tym wykonane lepiej.
Zawsze myślałem, że kolumna trójdrożna jest lepsza. Ale wystarczy włączyć internet i poczytać, że jest tak jak piszesz. Owszem można wymieniać przykłady, że... Więc żeby nie było są lepsze i gorsze kolumny bez względu na ilość głośników.
ARCUS AS 3 oferuje w/g mnie brzmienie pozbawione niespodzianek, dobre w wielu aspektach, trochę może zbyt jednolite i za mało zróżnicowane pewnie dla wielu. Przykro mi ale do tej pory miałem tylko zestawy wieża + kolumny i nie mam takiej wiedzy jak wielu z Was na tym forum więc nie będę porównywał z innymi markami kolumn bo ich nigdy nie słyszałem. A jak słyszałem to nawet nie pamiętam nazwy. Być może ktoś powie, że brak jest muzykalności tym kolumnom. Nie wiem. A jak ta muzykalność miała by się objawić ? Są to moje drugie kolumny, jak je sprzedam będę miał trzecie i już będę mógł coś tam porównać. W/g mnie te kolumny GRAJĄ I TO DOBRZE. Nawet napiszę, że BARDZO DOBRZE GRAJĄ. Ja na pewno będę je polecał.
Na razie zastanawiam się, które mogą zostać, a które sprzedać.

p.s.
Jak mnie to już wnerwia, nie chcę pisać brzydkich słów ale pisałem do gościa, dzwoniłem czy wszystko jest spoko z kolumnami. Jakie usterki ? NIC. Będzie Pan zadowolony. Otwieram karton przy kurierze szybkie oględziny a maskownica uszkodzona ( materiał przetarty w rogu, dziura), nie wiele ale wystarczyło powiedzieć, zrobić zdjęcie. No wkurwia mnie takie podejście.SPRZEDAĆ. Jak Niemiec sprzedawał to płakał i padł na zawał. 100% sprawne, stało w szafie, odpalane w niedzielę aby mszy posłuchać z radia.
No nie wytrzymałem.
zbyszek1982
Posty: 5029
Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#4

Post autor: zbyszek1982 »

ROCHO pisze:Zawsze myślałem, że kolumna trójdrożna jest lepsza.

Wszystko zależy od dopasowania przetworników.
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#5

Post autor: pan_winyl »

Wszystko zależy od dopasowania przetworników.
, no i od stopnia skomplikowania zwrotnicy :D Trudniej jest spasować do siebie w zakładanym budżecie 3 niż 2 przetworniki. Ale wiem, że są dobrze grające kolumny 3 drożne.

Przykro mi ale do tej pory miałem tylko zestawy wieża + kolumny i nie mam takiej wiedzy jak wielu z Was na tym forum więc nie będę porównywał z innymi markami kolumn bo ich nigdy nie słyszałem.
To nawet lepiej :) masz czyste ucho, jak się słuchało wielu zestawów to potem ma się takie chore poszukiwanie w głowie (przynajmniej ja mam) i potem się zmienia i szuka, zamiast słuchać.

Głupia sprawa bo przychodzę od kogoś po posłuchaniu czegoś i zmieniam żeby nadążyć za dźwiękiem jakim mnie potraktowano, i oczywiście dupa, bo tor nie ten, kubatura inna etc. Gdyby wszystko miało być takie jak chcę to bym musiał żyć w komorze bezdechowej :P i znając mnie drapałbym jakby mnie z niej chcieli wyciągnąć :) (wiem że nie jest łatwo normalnie w niej wytrzymać :)

Tak że wiesz ROCHO, fajnie że posłuchałeś- porównałeś i najważniejsze z mojego punktu widzenia- opisałeś to, więc nie zginie. Zauważyłeś już że wiele zależy od masteringu, ustawienia etc. Trzeba eksperymentować. Ja początkowo nie byłem ze swoich arcusów zadowolony, wydawały mi się jakieś takie ostre, ze zbyt dużą ilością góry, małą środka- po mniej więcej tygodniu odpaliłem ponownie stare mildtony (po upgradzie), które wychwalałem (bo były dobre) i już nie potrafiłem ich słuchać, wszystko jakby pod kocem, zrozumiałem dlaczego MILDtony :) ludzkie ucho musi się przyzwyczaić, osłuchać i poczuć klimat.
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
Awatar użytkownika
ROCHO
Posty: 686
Rejestracja: 19 cze 2014, 16:51
Gramofon: SONY PS-X60

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#6

Post autor: ROCHO »

ARCUS AS 3 zostały. Czy zostaną na dłużej ? Nie wiem. Już się zastanawiam...
Awatar użytkownika
caveas
Posty: 596
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:32
Gramofon: Telefunken CS20

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#7

Post autor: caveas »

Łech Łech dopiero teraz to przeczytałem.
Materiał na maskownice (obydwie) kosztuje poniżej 30zł.
Teraz jesteś już zupełnie gdzie indziej . Pochwal się na forum Carverami.
Ar2r
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A :chores-mowlawn:
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#8

Post autor: pan_winyl »

Łech Łech dopiero teraz to przeczytałem.
Materiał na maskownice (obydwie) kosztuje poniżej 30zł.
Teraz jesteś już zupełnie gdzie indziej . Pochwal się na forum Carverami.
o co kaman z Carverami?

Materiał na maskownice... tu nie chodzi o wymianę, czy to drogo czy tanio, tylko o fakt że sprzedający często ukrywają takie usterki- piszą że kolumny wyglądają jak nowe, a potem okazuje się że kołki powyrywane, że przetarcia maskownicy etc.
Też mnie to wkurza.
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
kielek
Posty: 3185
Rejestracja: 05 paź 2011, 08:34
Lokalizacja: Gdynia

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#9

Post autor: kielek »

pan_winyl pisze: o co kaman z Carverami
Chyba coś się koledze pomieszało :-) Rocho zakupił wzmacniacz Carver
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#10

Post autor: pan_winyl »

A racja, widziałem gdzieś post, śliczna bestia :)
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
Arkadyo
Posty: 816
Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41

Re: ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#11

Post autor: Arkadyo »

Zawsze myślałem, że kolumna trójdrożna jest lepsza. Ale wystarczy włączyć internet i poczytać, że jest tak jak piszesz.
Kolumna 3 drożna jest zawsze lepsza od 2 drożnej przy zastosowaniu tej samej klasy przetworników. Niestety z reguły jest sporo droższa. Tak kolejny przetwornik niskotonowy nie jest tani, jak i filtry go nisko filtrujące tanie nie będą. Nie każdy lubi też szafy grające w domu a 2way bywa smuklejsze. Jednak w 3 drożnej konstrukcji przetworniki pracują w optymalniejszych warunkach, co pozwala dużo lepiej wykorzystać pasma poszczególnych przetworników. Do obu konstrukcji zupełnie inaczej dobiera sie przetworniki i przetwornik wysokotonowy, który wyśmienicie zagra w 3 way, w 2 way możne zagrać fatalnie. Konstrukcja 3 drożna umożliwia wykorzystanie przede wszystkim wielkiego niskotonowego a tym samym dużo basu ze sporą głośnością. W 2 way jestesmy skazani na 15-18cm midbasa i niestety nie niżej jak 40 czy 38hz. Dla 3 drożnej można sie pokusić o 10hz mniej. Midbas w 2 way im niżej zejdzie tym bardziej sie wychyla a im bardziej sie wychyla tym bardziej tańcuje mu impedancja a im bardziej tańcuje mu impedancja tym bardziej tańcuje zakres działania filtra, który przecież najczęściej jest pasywny i liczony pod stałą impedancję. Czyli im głosniej tym gorzej. Nie dosć, że ze wzrostem volume zmacniacz dokłada zniekształceń to i filtry pasywne dorzucają swoje. Warto zwrócić uwagę na obecność pierścieni faradaja w midbasach bo zaradzają temu zjawisku jednak w przyrodzie nie ma nic darmo i one wnoszą swoje :P. Tyle przewagi 3 way na dole a wyżej jest podobnie. Nawet nie ma co dyskutować. W midbasie jesteś skazany na graną przez niego ilość średnicy i niewiele zmienisz filtrami. W 3 way średnice możesz bardziej eksponować, czy cofać w tył, jak wolisz. Poza tym dobry sredniak zagra wyżej od dobrego midbasa, co po pierwsze, zawsze odciąży wysokotonowy a nie każdy lubi grać nisko i nie tylko ze względu na wytrzymałość mocową ale i na barwę grania. Po drugie srebrniak z reguły ma mniejszy "break up" na pasmie od mimidbasa i nie dość, że będzie wyżej cięty to i łagodniejszym filtrem a łagodne filtry to otwartość brzmienia.
Podsumowując zasada jest taka: lepiej kupić dobre 2 way niż byle jakie 3 way. Jak masz kasę na dobre 3 way to 2 way polecaj tym co jej nie mają.
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#12

Post autor: pan_winyl »

Arkadyo, pełna zgoda, ale w zakresie cenowym do 6k za kolumnę nie ma nawet co się zastanawiać nad dobrymi 3 way (nowymi). Oczywiście używki inna sprawa. 3 way jest z natury lepsze, ale tak jak zaznaczyłeś- klasa przetworników musi być zachowana a to winduje cenę.

Niemniej gdybym miał na zbyciu troszkę gotówki, to jasnym jest że można kupić zestaw Ikona czy Mission lub Klipsh poniżej 3 k za parę.

Trzeba tez pamiętać że na rynku jest cała masa 2,5 drożnych kolumn, sprzedawanych jako 3 drożne :) ale to już zupełnie inna bajka.
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
Arkadyo
Posty: 816
Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#13

Post autor: Arkadyo »

Pan_winyl wszystko zależy co uznamy za poziom "dobre kolumny". Spotkałem się już z tak rożnymi ocenami w tym zakresie, że bywam ostrożniejszy w wygłaszaniu takich opinii. Zwróć uwagę jak wiele opinii o kolumnach na necie jest pisane na podstawie odsłuchów na ampli kina domowego i to jest dla mnie największe zaskoczenie. Nie słyszałem jeszcze dobrze brzmiącego ampli kd a naprawdę nie jestem wymagający i pewnie dlatego do 6 tysięcy znajdę sporo modeli 3 way które mi się podobają a niektóre nawet bardzo.
Jakiś czas temu słuchałem u kolegi kolumn 3 way naszego rodzimego producenta na 20cm woferze. Obecnie nie ma ich w ofercie ale swego czasu kosztowały poniżej 2 tys złotych. Wymagały nielichego napędu ale akurat u kolegi taki był w postaci yamaszki a 1000 którą zresztą kupił za moją namową. Uważam, że grało to dobrze. W każdym razie słuchałem lepsze kolumny na wypasionych ampli kd i grało to gorzej od tych stxów. Niestety najgorszy przykład mam obok siebie. Moje ulubione kolumny B&W nowej serii (metalowa kopułka, filtry I rzędu) grają u mojego brata napędzane ampli kd yamahy (taki pod 3 kafle - nie pamiętam modelu i nie chce go pamietać). Aż trudno uwierzyć, że tak świetne kolumny mogą robić taki jazgot. B&W brzmią w tym zestawie jak Altusy 140. Niesamowite ile można zepsuć napędem.
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

ARCUS AS 3 & CANTON KARAT 200

#14

Post autor: pan_winyl »

Oj tak, kino domowe z założenia dla mnie odpada przy jakichkolwiek testach, więc nawet nie podchodzę do niego poważnie. Amplitunery też nie są moimi ulubieńcami, ale od biedy wiadomo że można znaleźć naprawdę bardzo dobre konstrukcje, nie ustępujące niczym czystemu wzmacniaczowi.

Jeśli chodzi o dobre kolumny poniżej 6 k za parę, nowe, zbudowane w sposób bez zastrzeżeń, podłogowe, etc. etc. to na prawdę ciężko mi cokolwiek wskazać. STX? nie czuję tych klimatów, Pylon jeszcze jeszcze, ale zdecydowanie bardziej wolę ich konstrukcje dwudrożne.
Z monitorów to już nawet nie ma co się wygłupiać z wyborem. Oczywiście rozmawiamy o nowych. Jeśli chodzi o kolumny używane, sytuacja jest inna, można trafić super okazje dźwiękowe, które biją konstrukcje droższe i nowe.

Niemniej pozostanę na razie sceptykiem jeśli chodzi o kolumny trzy drożne. Ostatnio miałem okazję zobaczyć na własne oczy (i uszy posłuchały) kolumn z prawdziwego zdarzenia (trzydrożnych). Kosztowały grubo powyżej 6 k, ważą swoje, mają zewnętrzne zwrotnice wielkości monitorów niejednego z nas, oraz kable zespolone, grubości przedramienia nastolatka. Te kolumny nie tylko potrafiły zagrać, potrafiły też milczeć kiedy tego wymagała od nich muzyka.

Kiedy posłucha się takiego zestawu, na prawdę ciężko jest określić że stx są dobre. Ot taka historia.

Niemniej zgadzam się z Tobą w 100 % źródło dźwięku jest cholernie ważne przy określeniu tego jak gra zestaw. Powiem więcej, ważne jest też pomieszczenie i jego akustyka, okablowanie, transport (z którego odtwarzamy dźwięk) a nade wszystko mastering, bo bez niego wszystko co zostanie nagrane będzie płaskie i do niczego :)
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
ODPOWIEDZ