Dylemat moralny - vintage czy Hi-Tec ?

Wszystko razem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
West
Posty: 14
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:37
Lokalizacja: Dziki Zachód

Dylemat moralny - vintage czy Hi-Tec ?

#1

Post autor: West »

Dzień dobry,

Od razu napiszę, że muzyki słucham na własnych torach już od około 40 lat, nie jestem laikiem, co-nieco sprzętu już w życiu posiadałem i na pewno jeszcze nie jeden tor audio skompletuję.
Jednak ostatnio naszła mnie taka analogowa nostalgia i wymyśliłem sobie, że zbuduję w salonie ołtarzyk analogowy, czyli będzie ładna szafka z gramofonem, do tego wzmacniacz lub amplituner, plus nieduże głośniki - muzyki słucham gł. przez słuchawki.
Doświadczenie i wiedza mówi mi, że to raczej będzie do mania, do pocieszenia audiofilskiego oka i ducha, niż do codziennego słuchania.

Jako zwolennik muzyki cyfrowej, plików FLAC, MQA i ogólnie streamingu muzyki o jakości Hi-Res, mam pewien dylemat moralny, ponieważ muszę podjąć fundamentalną decyzję;
-czy zakupić sprzęt typu real vintage, np. PL50/70, Yamaha GT, JVC VICTOR + fajny wzmacniacz z dobrą dziurką na dobre słuchawki,
-czy może zakupić coś z nowoczesnych konstrukcji, być może vintage stylle, ale na nowoczesnych przetwornikach i podzespołach.

Ogólnie co polecacie; stare czy nowe ?
Budżet około 10 tyś, ale jeśli trzeba, może być więcej.
Ciekaw jestem Waszych opinii ;)

West.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2023, 11:48 przez West, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
konrads0
Posty: 6675
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:17
Gramofon: Technics SL 1200Mk2
Lokalizacja: Wielkopolska centralna

Re: Dylemat moralny - vintage czy Hi-Tec ?

#2

Post autor: konrads0 »

West, z takim doświadczeniem jakie masz, to nikt z forumowiczów nie będzie śmiał się przy Tobie odezwać ;)
Awatar użytkownika
West
Posty: 14
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:37
Lokalizacja: Dziki Zachód

Re: Dylemat moralny - vintage czy Hi-Tec ?

#3

Post autor: West »