iTunes

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Reymont
Posty: 1550
Rejestracja: 17 lut 2012, 10:41
Lokalizacja: Łódź

iTunes

#1

Post autor: Reymont »

Postanowiłem zakupić utwór na iTunes - cena 0,99€ a z konta ściągnęło 8,39PLN :?
wtf? Jakieś dodatkowe haracze czy co?
Rozeznaje się ktoś w tym serwisie?
Awatar użytkownika
chudy_b
Posty: 4005
Rejestracja: 05 lis 2013, 14:54
Lokalizacja: Wólka

iTunes

#2

Post autor: chudy_b »

Może doliczyli jakieś prowizje? Jabłko to zło ;)
Awatar użytkownika
Reymont
Posty: 1550
Rejestracja: 17 lut 2012, 10:41
Lokalizacja: Łódź

Re: iTunes

#3

Post autor: Reymont »

Znalazłem takie info

Sklepy iTunes Store i Mac App Store, podobnie jak wiele innych jednostek handlowych [żałosne tłumaczenie się], ustanawiają na koncie karty płatniczej blokadę autoryzacyjną w wysokości przybliżonej kwoty każdego dokonywanego zakupu. Taka blokada jest ustanawiana w przypadku uaktualnienia przez użytkownika informacji dotyczących płatności — zazwyczaj wynosi 1 USD (lub równowartość tej kwoty w walucie lokalnej) i ma na celu zweryfikowanie informacji o koncie.

Jakieś to pokrętne mi się wydaje.
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41487
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

iTunes

#4

Post autor: Wojtek »

Przy pierwszej transakcji naliczają taką prowizję (także jeśli np. zmieniamy karty płatnicze/kredytowe).
Jeśli zakup przebiegł pomyślnie (a przebiegł), po jakimś czasie ta dodatkowa opłata wraca na konto, więc bez paniki ;)
Reymont pisze:Jakieś to pokrętne mi się wydaje.
Nic pokrętnego. Dość powszechny rodzaj weryfikacji płatności internetowych, nawet w Polsce.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
Reymont
Posty: 1550
Rejestracja: 17 lut 2012, 10:41
Lokalizacja: Łódź

Re: iTunes

#5

Post autor: Reymont »

I tu trafiłeś w sedno, w międzyczasie skończyła mi się ważność karty, musiałem uzupełnić dane i to raczej spowodowało pobranie tej opłaty jak przy pierwszej transakcji.

Jeśli chodzi o sam mechanizm blokowania kasy to jest mi on oczywiście i niestety znany.

Pokrętne jest to, że nie dają wyboru, nie możesz zapłacić w inny sposób argumentując, że "inni też tak robią". Jakieś to mało frontem do klienta mi się wydaje a Macintosh ponoć za taki chce uchodzić. Ja zawsze podchodzę nieufnie do transakcji internetowych, w których muszę podawać nr karty wraz z kodem CVC
Awatar użytkownika
chechel
Posty: 9
Rejestracja: 07 lut 2015, 23:44
Gramofon: Fonica GS 431
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: iTunes

#6

Post autor: chechel »

chudy_b pisze:Może doliczyli jakieś prowizje? Jabłko to zło ;)
"Jabłko to zło ;)"
No ja akurat mam odmienne zdanie ;)
ODPOWIEDZ