Aiyima tube T-3

Żeby nie było za cicho
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dante
Posty: 678
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:30
Gramofon: SL1700mkII/PS-P7X

Aiyima tube T-3

#1

Post autor: Dante »

Albo Fosi audio, albo Douk i jeszcze kilka innych nazw.
Kupiłem go za grosze jako obiekt eksperymentów. Nie spodziewałem się takich efektów.
4E9D34F6-E50F-4D9B-B991-BD0E25861951.jpeg
Mit:
Lampy w tym nie grajo tylko służą do świecenia - otóż grają. Mają wpływ na dźwięk, przerzuciłem kilka par przez to urządzenie i zmiany były słyszalne. To hybryda więc nie jest to aż taki wpływ, jak w 100% lampowcu.

Da się też wymieniać opampy, są na stolikach. Do tej kwestii mam raczej letnie podejście. W dobrych konstrukcjach podmiany nie dawały spektakularnych efektów, na gorsze - jak najbardziej. Przy czym to była debilna implementacja (wepnij w stolik i zobacz, co się stanie) bez zmian w reszcie układu. No dobra - w dobrych konstrukcjach, ale tutaj mamy projekt, który jest kopią czegoś przy próbie minimalizacji kosztów 😉 Fabrycznie są założone JRC 2068D. Po różnych kombinacjach najlepsze efekty dał z M5218A. Nie wiem dlaczego, zakładałem też droższe i bardziej pożądane opampy, ale było tylko gorzej.

Oczywiście można wymieniać lampy 🙂
Fabryczne 6J2 faktycznie lepiej, żeby tylko świeciły. Jest płasko, z szeleszczącą nieprzyjemną górą, średnica za bardzo nie istnieje. Dźwięk na poziomie Vivanco tylko z regulacją głośności. Nie będę opisywał doświadczeń z każdej pary założonych lamp, bo to bardzo subiektywne i raczej bez sensu. Pracował z EF - 95 Siemensa, 6ż1p, 6ż1p-ew, 6ż2p, 6ż2p-Ew, Philips minwatt ef-95. Najlepsze efekty dały philipsy i 6ż2p. Philipsy to świetna przestrzeń, bas i ogarnięta góra pasma, zupełnie inne urządzenie niż to wyjęte z pudełka. 6ż2p to jeszcze lepsza scena, ale kosztem nieco większej ilości wysokich. Do wkładki z wysuniętą średnicą albo ciemniejszej reszty toru jak znalazł. No i kosztują nadal grosze.

Zasilacz.
Te fabryczne nie imponują. Wtyczka 12V 1,5A z niebieską irytującą diodą. Znalazłem w domu 12V 3,4 A od… nawet nie wiem od czego :D impulsowy, chyba od kompa. Efektem było jeszcze fajniejsze granie. Całość zrobiła się jakby dokładniejsza, płyta za płytą i zero znużenia.

Z czym porównywałem?
Schiit Mani mk 1
Cambridge Audio 640p
Art Dj Precision
Jakiś diy lampowy na ecc88
W skrócie - cała ekipa śpi w pudełkach a Aiyima gra :D W poszczególnych kategoriach oczywiście każdy z tych pre zagrał lepiej, ale całościowo to Aiyma dawała najprzyjemniejszy efekt.
-Schiit to lepsza rozdzielczość, ale bas słabszy i strzelanie w kolumny z Technicsem sl 1700 mk II
-Cambridge całościowo brzmiał nudno
- art… nie zapamiętałem nic więc to jest dla mnie najlepsza odpowiedź

Jeśli miałbym polecić jako prosto z pudełka za cenę poniżej 200 zł z Chin - nadal się broni w porównaniu to tego, co jest dostępne w podobnym przedziale cenowym. Po zmianach - nadal na tak. U mnie koszt upgrade’u wyniósł jakieś 80 zł mniej więcej, więc nadal śmieszne pieniądze a zmiany przyniosły efekty.
W kolejce jeszcze recap, tak dla własnej i być może forumowej wiedzy (jak się wreszcie do tego zbiorę), a ponieważ takie granie mi się spodobało:
B7A8B4C6-6147-46FD-96F1-A6D14DB2D779.jpeg
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41568
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aiyima tube T-3

#2

Post autor: Wojtek »

~300 złotych to śmieszny pieniądz w porównaniu do rezultatów.
Dzięki za recenzję!
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
dale
Posty: 2392
Rejestracja: 21 lut 2017, 07:56
Gramofon: Daniel, JW 1200
Lokalizacja: Lublin

Re: Aiyima tube T-3

#3

Post autor: dale »

To kolejny klon znanego i lubianego "Małego misia" - typowy Mały miś może robić również jako bufor lampowy. Używałem takiego przed nudą mini. Obecnie używa Kumpel, wraz z dwoma dodatkowymi kompletami lamp. Chińskie faktycznie wypadają najsłabiej. Miałem jeszcze francuskie i rosyjskie, oba zestawy dawały fajne efekty.
Awatar użytkownika
pawelgrab
Posty: 1159
Rejestracja: 27 gru 2019, 14:36

Re: Aiyima tube T-3

#4

Post autor: pawelgrab »

Czas ucieka, a pamiętałem o pewnej rzeczy, więc teraz to robię :D :
Dante pisze:
31 sty 2023, 12:35
-Schiit to ... strzelanie w kolumny z Technicsem sl 1700 mk II
Kolego @Dante twój Technics nie ma tutaj nic do rzeczy :mrgreen: , po prostu należy czytać pewne papierki a dokładnie instrukcje obsługi - wiem nie chce się ale napisane tam jest grubym drukiem VERY IMPORTANT czyli "bardzo ważne" - więc strzelanie jest na własne ryzyko :lol: .

A dokładnie zapis jest taki:

"VERY IMPORTANT: Turn on Mani FIRST, before any other components like power amps, or else you
may get some very loud pops through your system. Turn Mani off AFTER turning off power amps, for
the same reason. Also, DO NOT change gain switch settings with Mani on. Turn your whole system
off, change gain, and then observe the same turn-on sequence.
" ,

co oznacza mniej więcej:

BARDZO WAŻNE: najpierw włącz Mani, zanim jakiekolwiek inne komponenty, takie jak wzmacniacze mocy, to
może powodować bardzo głośne trzaski w systemie. Wyłącz Mani po wyłączeniu wzmacniaczy mocy,
ten sam powód. NIE WOLNO zmieniać ustawień przełącznika wzmocnienia przy włączonym Mani. Należy cały system
wyłączyć, zmienić wzmocnienie, a następnie ....


Okazyjnie o tym wspomniałem , bo ludziska pomyślą , że coś nie teges z tym Schiit Mani ;) , ogólnie, jeżeli ktoś odcina (odłącza) elektrycznie cały system muzyczny to włącznik manii na stałe może być w pozycji "on" i to temat zamyka

pozdro
luxman pd282 , schiit mani , kenwood ka-405 , kt-413 , kx-550 , harman kardon cd hd3700 , mission m64i
Awatar użytkownika
Dante
Posty: 678
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:30
Gramofon: SL1700mkII/PS-P7X

Re: Aiyima tube T-3

#5

Post autor: Dante »

Coś tam czytać umiem.
Celowo wspomniałem o gramofonie, nie o innym sprzęcie,żeby było jasne o co chodzi. Jak widać nie pykło. Albo właśnie pykło :lol:

To układ wyciszania wkładki w Technicsie powoduje zwarcie sygnału podczas podnoszenia i powrotu ramienia, z którym Mani sobie nie radzi. W momencie podnoszenia/opuszczania ramienia Mani serwuje strzał w głośniki. Jeśli mam przy tym włączać i wyłączać sprzęt - tak, ma to sens :lol:
Awatar użytkownika
pawelgrab
Posty: 1159
Rejestracja: 27 gru 2019, 14:36

Re: Aiyima tube T-3

#6

Post autor: pawelgrab »

Dante pisze:
04 cze 2023, 17:26
Jak widać nie pykło. Albo właśnie pykło
:lol: :handgestures-thumbupright:
luxman pd282 , schiit mani , kenwood ka-405 , kt-413 , kx-550 , harman kardon cd hd3700 , mission m64i
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41568
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aiyima tube T-3

#7

Post autor: Wojtek »

Paweł pewnie nie był świadom. Może dlatego że nie wspomnieli o tym w instrukcji :morda:
Ogólnie dotyczy to większości gramofonów z układem wyciszającym (nie tylko Technics) - jedne preampy sobie z tym radzą, inne nie. Nie umniejsza to oczywiście klasy preampów. Nuda czy Husariaa też mają ten problem.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
blindmarten
Posty: 31
Rejestracja: 31 sie 2011, 11:22

Re: Aiyima tube T-3

#8

Post autor: blindmarten »

Kupiłem tego chińczyka z ciekawości. W porównaniu z wbudowanym preampem w Marantz PM7000N chińczyk nie daje rady w górnych rejestrach. Zamówiłem lampki 6ż2p, zobaczymy jak to będzie grało ;)
Marantz PM700N, Dali Opticon 6 mk2, Technics SL-Q3+AT VM520EB/Thorens TD 103A+VM95SH
Awatar użytkownika
dale
Posty: 2392
Rejestracja: 21 lut 2017, 07:56
Gramofon: Daniel, JW 1200
Lokalizacja: Lublin

Re: Aiyima tube T-3

#9

Post autor: dale »

blindmarten pisze:
23 sie 2023, 12:18
Kupiłem tego chińczyka z ciekawości. W porównaniu z wbudowanym preampem w Marantz PM7000N chińczyk nie daje rady w górnych rejestrach. Zamówiłem lampki 6ż2p, zobaczymy jak to będzie grało ;)
Sprawdź lepsze lampy i przede wszystkim podłączenia. ten marantz, jak z reszta kilka innych modeli, z tego co wiem ma preamp mocno symboliczny, dodatkowo parametrami też nie powala. To jest fajny klocek, ale gramofon wrzucili tam raczej na sztukę.
ps. na toroidach masz NOSy w fajnej cenie, parowane już.
lord
Posty: 21
Rejestracja: 22 lut 2015, 12:48

Re: Aiyima tube T-3

#10

Post autor: lord »

Też kupiłem kiedyś coś takiego z ciekawości i mam tak samo pozytywną opinię. Po zakupie obowiązkowo wymiana zasilacza na coś porządnego (fabryczny od początku szwankował) i lamp (wziąłem 6K4P-EW). Natomiast ciężko trafić opampy, które nie są podróbkami, więc jeszcze szukam.
Yamaha AX-890, Quadral Korun MK IV, Technics SL-D2
Awatar użytkownika
dale
Posty: 2392
Rejestracja: 21 lut 2017, 07:56
Gramofon: Daniel, JW 1200
Lokalizacja: Lublin

Re: Aiyima tube T-3

#11

Post autor: dale »

lord pisze:
23 sie 2023, 19:53
Natomiast ciężko trafić opampy, które nie są podróbkami, więc jeszcze szukam.
O to, to... Ja w podobnej konstrukcji buforze wymieniałem na różne, efekt był zauważalny, na tyle, że jeśli będzie możliwość (zmiana obudowy przy kolejnym projekcie), wylądują tam jakieś "dyskretne", albo inne staccato...
ODPOWIEDZ