Klasyka - od czego zacząć? (gdyby ktoś chciał)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Carpenter
Posty: 815
Rejestracja: 05 maja 2013, 22:58
Gramofon: Kenwood KP-990
Lokalizacja: Częstochowa

Klasyka - od czego zacząć? (gdyby ktoś chciał)

#1

Post autor: Carpenter »

Jakie macie propozycje utworów muzyki klasycznej Waszym zdaniem szczególnie nadających się do słuchania przez osoby, które dotąd nie interesowały się taką muzą? Szczególnie chodzi mi o "kawałki" chwytliwe, miłe dla ucha, pięknie brzmiące, z różnych powodów. Klasycznym przykładem jest "Bolero" Ravela, ale to wszyscy znają.

Od czasu do czasu przy różnych okazjach, np. w filmach czy w reklamach, słyszy się motywy pożyczone z utworów klasycznych, które są powszechnie znane i lubiane. Tylko skąd konkretnie one pochodzą? Gdyby ktoś to wiedział, może by się skusił na posłuchanie całości?

Ja sam jestem bardzo początkującym amatorem muzyki klasycznej. Mam ulubionych kompozytorów i ulubione utwory. Ale do wielu (I kompozytorów, i utworów) jeszcze najwyraźniej nie dojrzałem. Przykładem jest choćby Beethoven. Nie rozumiem jego muzyki zupełnie. Może ktoś mi podpowie od czego zacząć poznając Beethovena?