Pieczątki na label-ach polskich płyt winylowych ( test press ) ?

Wszelkie tematy związane z płytami winylowymi
ODPOWIEDZ
lukiramone
Posty: 48
Rejestracja: 11 lip 2018, 12:22
Gramofon: Grundig PS 4500
Lokalizacja: Gdańsk

Pieczątki na label-ach polskich płyt winylowych ( test press ) ?

#1

Post autor: lukiramone »

Jestem na forum totalnym nowicjuszem , dopiero zaczynam przygodę w sieci więc wybaczcie jeżeli piszę zbyt chaotycznie lub nie za bardzo na temat . Na początek mam kilka pytań odnośnie pieczątek ( a tak na prawdę ich braku ) na label-ach polskich płyt . Mam kilka sztuk płyt z pieczątką " Płyta Wzorcowa do użytku służbowego " nie wiem czy są to test press-y a może promo copy , ale mam też kilka płyt kupionych od tej samej osoby bez pieczątek . Wszystkie są w bez okładek i z normalnie opisanymi label-ami , mają tylko białe tekturowe opakowania niektóre z nadrukiem "Muza " i "Polskie Nagrania " a niektóre czyste . Całość wygląda na niesłuchane lub przesłuchane po jednym razie . Koleś który mi to sprzedawał mówił że to wszystko Test Press-y a on sam pracował pod koniec lat 80-tych i na początku lat 90-tych w Warszawie w Wydawnictwie Muzycznym które wypuszczało na rynek na winylach PROMO Dj-skie składanki muzyczne , płyty Top-One i różnego rodzaju podróby zagranicznych i polskich zespołów takich jak : ZZ Top , AC/DC ,Deep Purple , Twinkle Brothers i wiele innych ( niektóre pod szyldem Tonpress , Polskie Nagrania czy Warner Bros ) zdaje się że nawet Kazik " Spalam się "( którą zresztą też posiadam , tylko z innego źródła ) wyszedł wydany przez nich pod szyldem Arston . Poza tymi płytami trafiłem jeszcze od niego kilka szt płyt z okładkami jak on mówił ich produkcji : Wolf Spider , druga płyta Małego WU-WU " Tam ,Tam i Tu "czy Big-Cyc " Z partyjnym Pozdrowieniem" . Jest też tam płyta Muzy z czerwonym Label-em Procol Harum "Procol's Night" z zagadkową pieczątką " PŁYTA UZNANIA" , z tego co mówił jest to też "Test Press" tylko z czasów kiedy pracował jeszcze w " P