Coraz większa plaga nieoficjalnych winyli na rynku – Allegro pełne pirackich wydań.

Wszelkie tematy związane z płytami winylowymi
Awatar użytkownika
pavlos
Posty: 696
Rejestracja: 16 wrz 2024, 22:35
Gramofon: Denon DP-1300M
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coraz większa plaga nieoficjalnych winyli na rynku – Allegro pełne pirackich wydań.

#31

Post autor: pavlos »

Wojtek pisze:
dzisiaj, 14:08
Bootleg - nieoficjalne wydawnictwo, ale dopuszczone do obrotu
To słowo "dopuszczone" z reguły nie oznacza "za (pisemną) zgodą artysty/wytwórni/organizacji", a co najwyżej niepisaną umowę "a publikujta co chceta, my nie będziemy widzieć i was (zanadto) ścigać, bylebyście nam na miedzę nie wjechali i nie kopiowali co nasze".
Awatar użytkownika
dale
Posty: 2811
Rejestracja: 21 lut 2017, 07:56
Gramofon: Adam- full custom :)
Lokalizacja: Lublin

Re: Coraz większa plaga nieoficjalnych winyli na rynku – Allegro pełne pirackich wydań.

#32

Post autor: dale »

Proponuję przeczytać definicję bootlega w sieci. To że zespoły czy twórcy mają takie, a nie inne stanowisko wynika z różnych przesłanek: filozofii, ochrony własnego wizerunku itp. Nie zmienia to faktu że jest to nielegalne i bezprawne użycie czyjejś twórczości, zaś czerpanie z tego korzyści, stanowi wedle polskiego prawa, przestępstwo ścigane z urzędu (źródło dochodu uczynione z kopiowania i rozpowszechniania).

Można sobie tutaj dorabiać różne filozofie, odnośnie zachowania perełek czy innych białych kruków, ale jakoś nie sądzę by wszyscy twórcy bootlegów dokładali do interesu/robili to po kosztach/przekazywali zyski na cele charytatywne.

ps. różnica pomiędzy bootlegiem a typowym piratem polega na tym że pirat jest kopią konkretnej płyty a bootleg - nagraniem publicznego wystąpienia zespołu.
Awatar użytkownika
JootWoo
Posty: 119
Rejestracja: 27 gru 2024, 11:03
Gramofon: TOSHIBA SR 255
Lokalizacja: WLKP

Re: Coraz większa plaga nieoficjalnych winyli na rynku – Allegro pełne pirackich wydań.

#33

Post autor: JootWoo »

Bootlegi miały w przeszłości ciemne i jasne strony.
Z jednej brak nadzoru artystów nad wydawnictwem.
Z drugiej strony w latach 70 niektórym to nie przeszkadzało bo zwiększało popularność zespołu.
No i gratka dla kolekcjonerów, bo mnogość wydawnictw, niespotykane spontaniczne wykonania koncertowe nierzadko z gośćmi, "nietuzinkowa oprawa takich wydawnictw oraz nakład niewielki.
TOSHIBA SR 255/JVC L F41
Pickering XUV 4500Q, Empire 4000D/I, ADC XML Mk3, Victor Z1EB, ADC VML Mk2,Grace F8
Schit Mani MkI/DIY CS Blue VI Preamp/Musical Fidelity V90-LPS --> TOSHIBA SA 500/DENON DRA 345R
METZ 4635/CANTON Karat 200
ODPOWIEDZ