
Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)
- Szelak
- Posty: 1662
- Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
- Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jazz Salon Odrzuconych
O tak, Eric Dolphy jest bardzo dobry. Każdy kto ma taką bródkę jest najlepszy 

- darkman
- Posty: 16911
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Także i ja. No niestety drugi raz słucham już bez emocji pierwszego razu. Cholera to brzmi jak bootleg z tzw recordera, a nie z magnetofonu konsolety.
Szału nie ma. Myślę, że i tak mastering tego materiału wyciągnął co się dało i tyle. Umówmy się, że aż tyle.
Jako dokument muzyczny i historia nagrania sama w sobie, znakomita i fajnie, że jest. Co do jakości.. psia kość nie wiem gdzie uszy podziać. Zawstydził mnie ten master trochę. Źle nie jest, jest słabo po prostu. Cichawo, pudełkowato, bootlegowato.
Dokumentalnie - perełka! Cieszmy się zatem z tego co jest i że jest.
Bdb zakup uważam, cena równoważy te drobne niedogodności.. no cza Se pogłośnić, nawet zastosowałem konkretniejszą amplifikację, ale pacjent jest nieugięty. Twardziel.
Już jakiś czas temu Bartek mi raportował, że gra jakoś tak "ale on się nie zna". Gdy Bartek tak mówi, znaczy coś odbiega od standardu zdecydowanie i w ciemno można mu wierzyć. Ano to sam się przekonałem osso chozzi już, ale ja też się nie znam.
- martin.h
- Posty: 1101
- Rejestracja: 01 kwie 2018, 23:06
- Gramofon: Technics SL-1600MK2
- Lokalizacja: SPI
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Mnie drażni perkusja, mam wrażenia ze tam był jedyny mikrofon
Za 180 zł bym pewnie się wku#wił mocno, za 51 mam to gdzieś 


Marantz 2230 / Technics SL-1600Mk2 / Akai CD-37 / Grundig Box 650b / Beyerdynamic DT770 PRO
- martin.h
- Posty: 1101
- Rejestracja: 01 kwie 2018, 23:06
- Gramofon: Technics SL-1600MK2
- Lokalizacja: SPI
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Widzę, że skusiłeś się na AP


Marantz 2230 / Technics SL-1600Mk2 / Akai CD-37 / Grundig Box 650b / Beyerdynamic DT770 PRO
- Szelak
- Posty: 1662
- Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
- Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Tak więc jakieś bootlegi, w marnej jakości, albo nic.
Zaraz, zaraz. Od czasu, do czasu, da się znaleźć coś co jest perłą, bo ktoś się do tego przyłożył.
Monk w Palo Alto jest takim wyjątkiem od reguły.
Odnaleziony całkiem niedawno koncert Theloniusa Monka w sali gimnastycznej, czy tam auli liceum w kalifornijskim mieście Palo Alto, jest tego najlepszym przykładem. Taśma z tego koncertu przeleżała na półce w domu Dannego Schera ponad 50 lat. Zdumiewające, że wcześniej nikt nie wpadł na pomysł by ją wykorzystać? Ten koncert choć szeroko rozreklamowany i przygotowany w miejscowym liceum przez 16 letniego ucznia tejże szkoły Dannego Schera prawie się nie odbył, bo Monk o nim …….. zapomniał. W ostatniej chwili, aby uniknąć kompromitacji, bodajże brat/kuzyn chłopaka wyrwał i dowiózł z San Francisco, pływającego w obłokach, jak to miał w zwyczaju Monka. Odbył się koncert, który dziś uważa się za jeden z najbardziej nietuzinkowych i charakterystycznych koncertów Monka. Z kilku powodów. Pierwszy jest taki, że był on zagrany przez TM i jego skład po prostu z marszu; dwa że publiczność w trudnym roku 68 walki Luthera Kinga o prawa człowieka, była wymieszana i doskonale się bawiła bez uprzedzeń na owym występie; trzy, że to właśnie klasyczny bootleg, bo nagrany był przez szkolnego woźnego, którego nazwiska niestety nigdy nie poznamy, a to wielka szkoda, bo przygotował on tak nagranie, którego nie powstydziłby się niejeden z lepszych masterów tamtych czasów. Tak więc mamy świetnie nagrany koncert, nagrany przez człowieka, amatora co znał się na rzeczy, aczkolwiek pewnie nie korzystał z magnetofonu stricte profesjonalnego, a raczej takiego który znalazł się akurat na stanie w magazynku szkolnym. Ocenia się, że ustawienie mikrofonów, poziom nagrania był bardzo udany. Sam koncert to oklepane utwory Monka, które w połączeniu z żywiołową reakcją sali i luzem ze strony muzyków daje niepowtarzalny i radosny klimat. Nawet skrzypiąca licealna podłoga z klepki pod butami Theloniusa jest ciekawym instrumentarium tego występu. Wszystko to sprawia, że dla mnie jest to jedna z lepszych płyt Monka. Nasuwa się tylko pytanie, czy to jeszcze bootleg, czy jednak nie?
P.S. Niedawno zastanawiałem się od jakiej płyty najlepiej zacząć przygodę z Theloniusem Monkiem. Zadanie bardzo trudne, bo wszystkie płyty tego pianisty mają najwyższe noty i trudno taką wytypować. Dziś wpadł mi do głowy pomysł, że gdybym miał taką płytę wskazać to byłaby właśnie ta płyta. Otoczka jej powstania i świeże niebanalne podejście do tematu, mogą sprawić, że ten krążek byłby idealnym punktem wyjścia w poznawaniu dorobku tego wybitnego pianisty.
Jeszcze jedno. Tu nie ma reedycji. Wszystkie wydane obecnie płyty Impulse można uznać za pierwsze wydania. Gratka niesamowita.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2023, 01:02 przez Szelak, łącznie zmieniany 3 razy.
- Szelak
- Posty: 1662
- Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
- Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Kilka płyt Dolphiego mam. Jest coś niepowtarzalnego w jego muzyce. Jakiś taki smutek i rzewność. Ja to bardzo lubię. Tak jak mówił Mietek Kosz: „Tylko smutek jest piękny”. Łzy w oczach. Cudowna muzyka. Czarująca szczególnie na flecie.
Co do śmierci Dolphiego, to raczej niedbalstwo służby medycznej doprowadziło do jego śmierci, a nie cukrzyca sama w sobie, którą już wtedy wiedziano jak skutecznie leczyć
- darkman
- Posty: 16911
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Mnie również. Swego rodzaju dominacja i jej ekspozycja na pierwszy plan wprowadza rodzaj monotonii. Niby czekasz, aż rozwinie się reszta sekcji i leaderzy podejdą bliżej mikrofonu, ale wiesz, że to nie nastąpi.
Z jednej strony cieszy mnie, że to wydano na bardzo cenionej serii Impulse, a z drugiej mnie zdumiewa właśnie ten fakt.
No nic, ani to nie są ostatnie nagrania Trane'a, ani ostatnie Dolphy'ego, które jeszcze czekają na oficjalne wydanie. Się dzieje. Cierpliwość potrafi nagrodzić.
- Szelak
- Posty: 1662
- Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
- Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Które potrafią czynić to. Nie chciała się rozstać z płytą

Fuszerka ten Impulse!.U mnie było tak. Już jestem po wymianie na nowy produkt. Na szczęście jest dobrze.
- darkman
- Posty: 16911
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Dr John and Mr Pat.
Wysoka jakość realizacji, trzeba powiedzieć obiektywnie w serii Tone Poet na BN.
No i zagrane po całości z charakterem obu panów.

Wysoka jakość realizacji, trzeba powiedzieć obiektywnie w serii Tone Poet na BN.
No i zagrane po całości z charakterem obu panów.


- Załączniki
-
- IMG_2643.jpg (55.52 KiB) Przejrzano 497 razy
-
- IMG_2644.jpg (30.35 KiB) Przejrzano 497 razy
- Cracker
- Posty: 10296
- Rejestracja: 29 gru 2012, 20:16
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Freddie Hubbard - Polar AC
Just take those old records off the shelf
I'll sit and listen to 'em by myself
Today's music ain't got the same soul
I like that old time rock and roll
I'll sit and listen to 'em by myself
Today's music ain't got the same soul
I like that old time rock and roll
- Mawis
- Posty: 5989
- Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
- Gramofon: JVC QL-A7
- Lokalizacja: Owczarnia
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Miles Davis - Quiet Nights
Zdaje sie to wydanie.
https://www.discogs.com/release/1257275 ... iet-Nights
Taka troche niepokojąca muzyka, troche miejscami w stylu Sketches...?To chyba zasluga tej orkiestrowej aranżacji Gila Evansa. Ale fajnie sie slucha. Tylko te robaczki z tylu...
Dzieki Dark
Zdaje sie to wydanie.
https://www.discogs.com/release/1257275 ... iet-Nights
Taka troche niepokojąca muzyka, troche miejscami w stylu Sketches...?To chyba zasluga tej orkiestrowej aranżacji Gila Evansa. Ale fajnie sie slucha. Tylko te robaczki z tylu...

Dzieki Dark

JVC QL-A7 JVC Z1S ADC QLM32 MK3 Audiolab 8200a Akai CD1100 JVC XL-E300 Dual CL720
HK21 Nikko STA8080 Namco NSZ333
----------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
HK21 Nikko STA8080 Namco NSZ333
----------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
- darkman
- Posty: 16911
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Gratulacje Maciek, bdb album i to wydanie akurat
Od razu wyjaśniam chłopakom, że to nie ode mnie. Ja tylko brałem udział w wyborze i pomogłem w ocenie samej edycji.
Te pod aranżem Gila takie są, silne piętno estetyki evansowskiej, ale to wartościowe pozycje i nie ma ich zbyt wiele.

Od razu wyjaśniam chłopakom, że to nie ode mnie. Ja tylko brałem udział w wyborze i pomogłem w ocenie samej edycji.
Te pod aranżem Gila takie są, silne piętno estetyki evansowskiej, ale to wartościowe pozycje i nie ma ich zbyt wiele.
- Mawis
- Posty: 5989
- Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
- Gramofon: JVC QL-A7
- Lokalizacja: Owczarnia
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Tak zeby nie bylo ze my tu pokątny handelek odstawiamydarkman pisze: ↑05 gru 2023, 17:24Gratulacje Maciek, bdb album i to wydanie akurat![]()
Od razu wyjaśniam chłopakom, że to nie ode mnie. Ja tylko brałem udział w wyborze i pomogłem w ocenie samej edycji.
Te pod aranżem Gila takie są, silne piętno estetyki evansowskiej, ale to wartościowe pozycje i nie ma ich zbyt wiele.


No to drugi japoniec, to wydanie:
Miles Davis at Carnegie Hall
https://www.discogs.com/release/2882493 ... negie-Hall
JVC QL-A7 JVC Z1S ADC QLM32 MK3 Audiolab 8200a Akai CD1100 JVC XL-E300 Dual CL720
HK21 Nikko STA8080 Namco NSZ333
----------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
HK21 Nikko STA8080 Namco NSZ333
----------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
- winylowy_luke
- Posty: 2063
- Rejestracja: 02 lut 2016, 10:16
- Gramofon: Technics SL-1210GR
- Lokalizacja: Podkowa Leśna
- Kontakt:
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Nie no Mejw - szacun! Sam poluje na te Japońskie Milesy z przełomu lat 60 i 70:)
Serie SX68 i 68mk2 imo spokojnie dorównują wydaniom MoFi jakością dźwięku!
Serie SX68 i 68mk2 imo spokojnie dorównują wydaniom MoFi jakością dźwięku!
Technics SL-1210GR+KAB Fluid Damper+Shure V15 V-MR/Grace F9 (RS-9U)/AT-OC9XML/Shure V15 III (SAS/B)/Empire 4000 D/I
HusaRIAA v2
Topping E50+L50+PA5/Audiosymptom i8 mod @Wilk-Audio-Projekt/Sennheiser HD 660S
HusaRIAA v2
Topping E50+L50+PA5/Audiosymptom i8 mod @Wilk-Audio-Projekt/Sennheiser HD 660S
- Mawis
- Posty: 5989
- Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
- Gramofon: JVC QL-A7
- Lokalizacja: Owczarnia
Re: Jazz Salon Odrzuconych
Dzieki Lu. Faktycznie zauwazylem ze dosc niskoszumowe są te japońce w porownaniu do "normalnych" plyt. Zakladam ze to jest jedna z cech wydan japonskich? Pytam bo te 2 Milesy to moje pierwsze japonskie wydania jazzowe. Mam jeszcze rock&heavy ale jeszcze nie zdazylem posluchacwinylowy_luke pisze: ↑05 gru 2023, 20:31Nie no Mejw - szacun! Sam poluje na te Japońskie Milesy z przełomu lat 60 i 70:)
Serie SX68 i 68mk2 imo spokojnie dorównują wydaniom MoFi jakością dźwięku!

JVC QL-A7 JVC Z1S ADC QLM32 MK3 Audiolab 8200a Akai CD1100 JVC XL-E300 Dual CL720
HK21 Nikko STA8080 Namco NSZ333
----------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
HK21 Nikko STA8080 Namco NSZ333
----------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔