Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szelak
Posty: 1662
Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#541

Post autor: Szelak »

O tak, Eric Dolphy jest bardzo dobry. Każdy kto ma taką bródkę jest najlepszy :-)
Załączniki
IMG_5331.jpeg
IMG_5330.jpeg
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 16911
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: PL70LII, PSX60
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#542

Post autor: darkman »

martin.h pisze:
25 lis 2023, 12:14
Dźwiękowo nie jest najlepiej, ale za tą cenę nie narzekam, cieszę się muzyką
Także i ja. No niestety drugi raz słucham już bez emocji pierwszego razu. Cholera to brzmi jak bootleg z tzw recordera, a nie z magnetofonu konsolety.
Szału nie ma. Myślę, że i tak mastering tego materiału wyciągnął co się dało i tyle. Umówmy się, że aż tyle.
Jako dokument muzyczny i historia nagrania sama w sobie, znakomita i fajnie, że jest. Co do jakości.. psia kość nie wiem gdzie uszy podziać. Zawstydził mnie ten master trochę. Źle nie jest, jest słabo po prostu. Cichawo, pudełkowato, bootlegowato.

Dokumentalnie - perełka! Cieszmy się zatem z tego co jest i że jest.
Bdb zakup uważam, cena równoważy te drobne niedogodności.. no cza Se pogłośnić, nawet zastosowałem konkretniejszą amplifikację, ale pacjent jest nieugięty. Twardziel.

Już jakiś czas temu Bartek mi raportował, że gra jakoś tak "ale on się nie zna". Gdy Bartek tak mówi, znaczy coś odbiega od standardu zdecydowanie i w ciemno można mu wierzyć. Ano to sam się przekonałem osso chozzi już, ale ja też się nie znam.
Awatar użytkownika
martin.h
Posty: 1101
Rejestracja: 01 kwie 2018, 23:06
Gramofon: Technics SL-1600MK2
Lokalizacja: SPI

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#543

Post autor: martin.h »

Mnie drażni perkusja, mam wrażenia ze tam był jedyny mikrofon :cry: Za 180 zł bym pewnie się wku#wił mocno, za 51 mam to gdzieś 8-)
Marantz 2230 / Technics SL-1600Mk2 / Akai CD-37 / Grundig Box 650b / Beyerdynamic DT770 PRO
Awatar użytkownika
martin.h
Posty: 1101
Rejestracja: 01 kwie 2018, 23:06
Gramofon: Technics SL-1600MK2
Lokalizacja: SPI

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#544

Post autor: martin.h »

Szelak pisze:
02 gru 2023, 15:41
O tak, Eric Dolphy jest bardzo dobry. Każdy kto ma taką bródkę jest najlepszy :-)
Widzę, że skusiłeś się na AP :) Smutne, że w tamtych czasach cukrzyca nie była tak rozpoznana, bo Eric mógł nam dać jeszcze wiele dobrego :(
Marantz 2230 / Technics SL-1600Mk2 / Akai CD-37 / Grundig Box 650b / Beyerdynamic DT770 PRO
Awatar użytkownika
Szelak
Posty: 1662
Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#545

Post autor: Szelak »

darkman pisze:
02 gru 2023, 16:50
Cholera to brzmi jak bootleg z tzw recordera
Tak więc jakieś bootlegi, w marnej jakości, albo nic.
Zaraz, zaraz. Od czasu, do czasu, da się znaleźć coś co jest perłą, bo ktoś się do tego przyłożył.
Monk w Palo Alto jest takim wyjątkiem od reguły.
Odnaleziony całkiem niedawno koncert Theloniusa Monka w sali gimnastycznej, czy tam auli liceum w kalifornijskim mieście Palo Alto, jest tego najlepszym przykładem. Taśma z tego koncertu przeleżała na półce w domu Dannego Schera ponad 50 lat. Zdumiewające, że wcześniej nikt nie wpadł na pomysł by ją wykorzystać? Ten koncert choć szeroko rozreklamowany i przygotowany w miejscowym liceum przez 16 letniego ucznia tejże szkoły Dannego Schera prawie się nie odbył, bo Monk o nim …….. zapomniał. W ostatniej chwili, aby uniknąć kompromitacji, bodajże brat/kuzyn chłopaka wyrwał i dowiózł z San Francisco, pływającego w obłokach, jak to miał w zwyczaju Monka. Odbył się koncert, który dziś uważa się za jeden z najbardziej nietuzinkowych i charakterystycznych koncertów Monka. Z kilku powodów. Pierwszy jest taki, że był on zagrany przez TM i jego skład po prostu z marszu; dwa że publiczność w trudnym roku 68 walki Luthera Kinga o prawa człowieka, była wymieszana i doskonale się bawiła bez uprzedzeń na owym występie; trzy, że to właśnie klasyczny bootleg, bo nagrany był przez szkolnego woźnego, którego nazwiska niestety nigdy nie poznamy, a to wielka szkoda, bo przygotował on tak nagranie, którego nie powstydziłby się niejeden z lepszych masterów tamtych czasów. Tak więc mamy świetnie nagrany koncert, nagrany przez człowieka, amatora co znał się na rzeczy, aczkolwiek pewnie nie korzystał z magnetofonu stricte profesjonalnego, a raczej takiego który znalazł się akurat na stanie w magazynku szkolnym. Ocenia się, że ustawienie mikrofonów, poziom nagrania był bardzo udany. Sam koncert to oklepane utwory Monka, które w połączeniu z żywiołową reakcją sali i luzem ze strony muzyków daje niepowtarzalny i radosny klimat. Nawet skrzypiąca licealna podłoga z klepki pod butami Theloniusa jest ciekawym instrumentarium tego występu. Wszystko to sprawia, że dla mnie jest to jedna z lepszych płyt Monka. Nasuwa się tylko pytanie, czy to jeszcze bootleg, czy jednak nie?

P.S. Niedawno zastanawiałem się od jakiej płyty najlepiej zacząć przygodę z Theloniusem Monkiem. Zadanie bardzo trudne, bo wszystkie płyty tego pianisty mają najwyższe noty i trudno taką wytypować. Dziś wpadł mi do głowy pomysł, że gdybym miał taką płytę wskazać to byłaby właśnie ta płyta. Otoczka jej powstania i świeże niebanalne podejście do tematu, mogą sprawić, że ten krążek byłby idealnym punktem wyjścia w poznawaniu dorobku tego wybitnego pianisty.
Jeszcze jedno. Tu nie ma reedycji. Wszystkie wydane obecnie płyty Impulse można uznać za pierwsze wydania. Gratka niesamowita.
Załączniki
IMG_5332.jpeg
Ostatnio zmieniony 03 gru 2023, 01:02 przez Szelak, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Szelak
Posty: 1662
Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#546

Post autor: Szelak »

martin.h pisze:
02 gru 2023, 21:50
Szelak pisze:
02 gru 2023, 15:41
O tak, Eric Dolphy jest bardzo dobry. Każdy kto ma taką bródkę jest najlepszy :-)
Widzę, że skusiłeś się na AP :) Smutne, że w tamtych czasach cukrzyca nie była tak rozpoznana, bo Eric mógł nam dać jeszcze wiele dobrego :(
Kilka płyt Dolphiego mam. Jest coś niepowtarzalnego w jego muzyce. Jakiś taki smutek i rzewność. Ja to bardzo lubię. Tak jak mówił Mietek Kosz: „Tylko smutek jest piękny”. Łzy w oczach. Cudowna muzyka. Czarująca szczególnie na flecie.

Co do śmierci Dolphiego, to raczej niedbalstwo służby medycznej doprowadziło do jego śmierci, a nie cukrzyca sama w sobie, którą już wtedy wiedziano jak skutecznie leczyć
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 16911
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: PL70LII, PSX60
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#547

Post autor: darkman »

martin.h pisze:
02 gru 2023, 21:32
Mnie drażni perkusja, mam wrażenia ze tam był jedyny mikrofon :cry: Za 180 zł bym pewnie się wku#wił mocno, za 51 mam to gdzieś 8-)
Mnie również. Swego rodzaju dominacja i jej ekspozycja na pierwszy plan wprowadza rodzaj monotonii. Niby czekasz, aż rozwinie się reszta sekcji i leaderzy podejdą bliżej mikrofonu, ale wiesz, że to nie nastąpi.
Z jednej strony cieszy mnie, że to wydano na bardzo cenionej serii Impulse, a z drugiej mnie zdumiewa właśnie ten fakt.
No nic, ani to nie są ostatnie nagrania Trane'a, ani ostatnie Dolphy'ego, które jeszcze czekają na oficjalne wydanie. Się dzieje. Cierpliwość potrafi nagrodzić.
Awatar użytkownika
Szelak
Posty: 1662
Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#548

Post autor: Szelak »

martin.h pisze:
25 lis 2023, 12:14
są oczywiście w tandetnych papierowych koszulkach
Które potrafią czynić to. Nie chciała się rozstać z płytą :lol:
Fuszerka ten Impulse!.U mnie było tak. Już jestem po wymianie na nowy produkt. Na szczęście jest dobrze.
Załączniki
IMG_5268.jpeg
IMG_5269.jpeg
IMG_5267.jpeg
IMG_5270.jpeg
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 16911
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: PL70LII, PSX60
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#549

Post autor: darkman »

Dr John and Mr Pat.
Wysoka jakość realizacji, trzeba powiedzieć obiektywnie w serii Tone Poet na BN.
No i zagrane po całości z charakterem obu panów. :clap: :clap:
Załączniki
IMG_2643.jpg
IMG_2643.jpg (55.52 KiB) Przejrzano 497 razy
IMG_2644.jpg
IMG_2644.jpg (30.35 KiB) Przejrzano 497 razy
Awatar użytkownika
Cracker
Posty: 10296
Rejestracja: 29 gru 2012, 20:16

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#550

Post autor: Cracker »

Freddie Hubbard - Polar AC

20231203_135730.jpg
Just take those old records off the shelf
I'll sit and listen to 'em by myself
Today's music ain't got the same soul
I like that old time rock and roll
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 5989
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#551

Post autor: Mawis »

Miles Davis - Quiet Nights
Zdaje sie to wydanie.
https://www.discogs.com/release/1257275 ... iet-Nights
Taka troche niepokojąca muzyka, troche miejscami w stylu Sketches...?To chyba zasluga tej orkiestrowej aranżacji Gila Evansa. Ale fajnie sie slucha. Tylko te robaczki z tylu... :D
Dzieki Dark :clap:
Załączniki
IMG_20231205_163406101 (2).jpg
IMG_20231205_163446154 (2).jpg
JVC QL-A7 JVC Z1S ADC QLM32 MK3 Audiolab 8200a Akai CD1100 JVC XL-E300 Dual CL720
HK21 Nikko STA8080 Namco NSZ333
----------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 16911
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: PL70LII, PSX60
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#552

Post autor: darkman »

Gratulacje Maciek, bdb album i to wydanie akurat :clap:
Od razu wyjaśniam chłopakom, że to nie ode mnie. Ja tylko brałem udział w wyborze i pomogłem w ocenie samej edycji.
Te pod aranżem Gila takie są, silne piętno estetyki evansowskiej, ale to wartościowe pozycje i nie ma ich zbyt wiele.
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 5989
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#553

Post autor: Mawis »

darkman pisze:
05 gru 2023, 17:24
Gratulacje Maciek, bdb album i to wydanie akurat :clap:
Od razu wyjaśniam chłopakom, że to nie ode mnie. Ja tylko brałem udział w wyborze i pomogłem w ocenie samej edycji.
Te pod aranżem Gila takie są, silne piętno estetyki evansowskiej, ale to wartościowe pozycje i nie ma ich zbyt wiele.
Tak zeby nie bylo ze my tu pokątny handelek odstawiamy ;) Ja szukam a Darek robi jako doradca merytoryczny :D
No to drugi japoniec, to wydanie:
Miles Davis at Carnegie Hall

https://www.discogs.com/release/2882493 ... negie-Hall
Załączniki
IMG_20231205_175024212.jpg
IMG_20231205_175109490.jpg
JVC QL-A7 JVC Z1S ADC QLM32 MK3 Audiolab 8200a Akai CD1100 JVC XL-E300 Dual CL720
HK21 Nikko STA8080 Namco NSZ333
----------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Awatar użytkownika
winylowy_luke
Posty: 2063
Rejestracja: 02 lut 2016, 10:16
Gramofon: Technics SL-1210GR
Lokalizacja: Podkowa Leśna
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#554

Post autor: winylowy_luke »

Nie no Mejw - szacun! Sam poluje na te Japońskie Milesy z przełomu lat 60 i 70:)
Serie SX68 i 68mk2 imo spokojnie dorównują wydaniom MoFi jakością dźwięku!
Technics SL-1210GR+KAB Fluid Damper+Shure V15 V-MR/Grace F9 (RS-9U)/AT-OC9XML/Shure V15 III (SAS/B)/Empire 4000 D/I
HusaRIAA v2
Topping E50+L50+PA5/Audiosymptom i8 mod @Wilk-Audio-Projekt/Sennheiser HD 660S
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 5989
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#555

Post autor: Mawis »

winylowy_luke pisze:
05 gru 2023, 20:31
Nie no Mejw - szacun! Sam poluje na te Japońskie Milesy z przełomu lat 60 i 70:)
Serie SX68 i 68mk2 imo spokojnie dorównują wydaniom MoFi jakością dźwięku!
Dzieki Lu. Faktycznie zauwazylem ze dosc niskoszumowe są te japońce w porownaniu do "normalnych" plyt. Zakladam ze to jest jedna z cech wydan japonskich? Pytam bo te 2 Milesy to moje pierwsze japonskie wydania jazzowe. Mam jeszcze rock&heavy ale jeszcze nie zdazylem posluchac ;)
JVC QL-A7 JVC Z1S ADC QLM32 MK3 Audiolab 8200a Akai CD1100 JVC XL-E300 Dual CL720
HK21 Nikko STA8080 Namco NSZ333
----------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
ODPOWIEDZ