Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
klin
Posty: 2162
Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
Gramofon: Thorens 125 MK II
Lokalizacja: Wrocław

Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#1

Post autor: klin »

Szukam urządzenia do zgrywania na komputerze sygnału liniowego w stereo o równym gain dla obu kanałów i wejściem na XLR. Chcę go używać do zgrywania winyli. Myślałem o tego typu urządzeniach jak poniżej, ale z tego co rozumiem to one mają osobny gain dla każdego z kanałów i chyba nie da się tego na równo ustawić.
https://motu.com/en-us/products/m-series/m2/
https://www.uaudio.com/uad-plugins/volt ... 8nWxnN_ELe

Do tej pory używałem KORG DS-DAC-10R. Gain ustawia się w nim software'owo w programie dla obu kanałów i nie ma problemu.
Awatar użytkownika
Bacek
Posty: 3238
Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
Gramofon: Kenwood L-07D
Lokalizacja: Poznań

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#2

Post autor: Bacek »

W motu m4 na pewno się da bo dwa wejścia są bez regulacji gain.
W M2 trzeba by użyć odpowiedniego wtyku, pewnie TRS (wtedy pominie wzmacniacze mikrofonowe) mono (czyli duży Jack) i dać gain na maxa i bedzie równo. W wolnej chwili mogę sprawdzić. W senisie mam M4, ale wejścia z przodu są takie same.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
Awatar użytkownika
klin
Posty: 2162
Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
Gramofon: Thorens 125 MK II
Lokalizacja: Wrocław

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#3

Post autor: klin »

Bacek pisze:
04 mar 2025, 14:11
W motu m4 na pewno się da bo dwa wejścia są bez regulacji gain.
Aha, z tyłu ma dwa wejścia TRS (LINE IN 3 & 4) i faktycznie nie ma dla nich regulacji gain.
Bacek pisze:
04 mar 2025, 14:11
W M2 trzeba by użyć odpowiedniego wtyku, pewnie TRS (wtedy pominie wzmacniacze mikrofonowe) mono (czyli duży Jack)
Ale M2 chyba nie ma wejściowych TRS, tylko te dwa XLR na froncie?
Awatar użytkownika
Bacek
Posty: 3238
Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
Gramofon: Kenwood L-07D
Lokalizacja: Poznań

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#4

Post autor: Bacek »

klin pisze:
04 mar 2025, 15:18
Ale M2 chyba nie ma wejściowych TRS, tylko te dwa XLR na froncie?
To są gniazda combo XLR/TRS (patrz punkt 1). Nawet są opisane Mic/ Line / Guitar

Te karty są fajne bo nie mają zasilacza, mogą być pędzone z lapka na baterii co odejmuje trochę potencjalnych problemów z brumami sieciowymi.

Odgrzebię gdzieś przejściówkę chinch/jack to sprawdzę.
Załączniki
Zrzut ekranu 2025-03-04 153240.png
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
Awatar użytkownika
klin
Posty: 2162
Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
Gramofon: Thorens 125 MK II
Lokalizacja: Wrocław

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#5

Post autor: klin »

Bacek pisze:
04 mar 2025, 15:32
To są gniazda combo XLR/TRS (patrz punkt 1). Nawet są opisane Mic/ Line / Guitar
Faktycznie, dzięki za sprostowanie!

OK, może głupie pytanie, ale czym to się różni? W sensie, że w XLR mam na kanał 3 przewody (plus, minus i masa) a w TRS też są trzy punkty (tip, ring, sleeve). To jak to się lutuje i czym to się różni po stronie tego motu, że dla wtyku XLR leci przez wmzacniacze mikrofonowe a dla TRS je pomija?
Awatar użytkownika
Bacek
Posty: 3238
Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
Gramofon: Kenwood L-07D
Lokalizacja: Poznań

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#6

Post autor: Bacek »

Lutuje się tak samo bo i jedno i drugie to zbalansowane (lub nie). Wewnętrznie, Jack wepchnięty odpala tam (nie pamiętam czy mechanicznie czy przekaźnikiem) inną ścieżkę z pominięciem wzmacniaczy mikrofonowych .W większości interfejsów tak to działa, albo inaczej, w wielu. Dobrze manual jednak przewertować.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
Awatar użytkownika
klin
Posty: 2162
Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
Gramofon: Thorens 125 MK II
Lokalizacja: Wrocław

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#7

Post autor: klin »

Bacek pisze:
04 mar 2025, 15:32
Odgrzebię gdzieś przejściówkę chinch/jack to sprawdzę.
Byłoby super!!
Bacek pisze:
04 mar 2025, 15:54
Dobrze manual jednak przewertować.
Poczytam, dzięki!
Awatar użytkownika
Bacek
Posty: 3238
Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
Gramofon: Kenwood L-07D
Lokalizacja: Poznań

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#8

Post autor: Bacek »

Ok, już wiem. Na 1/2 nagrywa się z potencjometrami na min (a nie rozkręconymi). Rozkręcenie faktycznie wzmacnia sygnał czyli nie wszysko jest pomijane przy TRS z przodu. Po podłączeniu pod 3/4 (czyli wejścia bez gain) poziom sygnału wejściowego pokazywało taki sam.
Tak czy siak dobrze jest mieć w pre gramofonowym regulowany gain żeby podbić bliżej góry ADC. Na moim ustawieniu pre gramofonowego które max utawione w granicach 2V to Division Bell pokazywało na nagraniu -18 do -12 dba. Nie wiem w sumie jak głośno ta płyta jest nagrana ale raczej nie w pobliżu maksów nośnika. Tak jeszcze z 5dba bym dorzycił. Można na pre, można w interfejcie ale wtedy faktycznie nie będzie idealnie równo bo pokrętła są dwa. Widziałem moda gdzie ktoś przerobił to na stepped attenuator ale to już rzeźba była.

Z testów M4 pamiętam że na 1/2 sygnał/szum jest o 3dba gorszy niż na 3/4 więc faktycznie coś tam po drodze na 1/2 trs jest więcej ale raczej nie cały pre mikrofonowy.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
Awatar użytkownika
klin
Posty: 2162
Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
Gramofon: Thorens 125 MK II
Lokalizacja: Wrocław

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#9

Post autor: klin »

OK, czyli jak rozumiem, wejścia 3/4 są niesterowane - nie ma dla nich pokrętła gain. To co wchodzi to wychodzi. Mają też lepszy stosunek szygnał/szum.
W Huasarii mam sterowanie gain więc mogę sobie dopasować.
Wygląda na to, że mam sobie kupić Motu M4, wpiąć się w 3/4 i będzie git :)
Awatar użytkownika
klin
Posty: 2162
Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
Gramofon: Thorens 125 MK II
Lokalizacja: Wrocław

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#10

Post autor: klin »

Bacek pisze:
04 mar 2025, 15:54
Lutuje się tak samo bo i jedno i drugie to zbalansowane (lub nie)
Sorry, że tak Cię męczę ale czy ten schemat połączenia będzie poprawny (dla jednego kanału)? Zbalansowane XLR na TRS w Motu.
TRS_XLR.jpg
Awatar użytkownika
Bacek
Posty: 3238
Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
Gramofon: Kenwood L-07D
Lokalizacja: Poznań

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#11

Post autor: Bacek »

klin pisze:
04 mar 2025, 17:48
Zbalansowane XLR na TRS w Motu.
Tak, normalny xlr, tylko ty będziesz po pre miał raczej chinch więc ground do grount a signal na hot i cold.

Natomiast taka jeszcze refleksja. Nie jestem pewnien że ten Motu jest optymalny do samplowania winyli. To -18 -12 to trochę dużo. Trzeba sporo podbić sygnał na pre a to trochę mija się z celem. W EMU404 usb nie było takiego przestrzału. Emu nie koniecznie polecam bo trzeba by siedzieć na starych windowsach (XP do 8) żeby bezproblemowow działał.

Sprawdzę jescze czy w sterownikach nie mam czegoś pokombinowanego
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
Awatar użytkownika
klin
Posty: 2162
Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
Gramofon: Thorens 125 MK II
Lokalizacja: Wrocław

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#12

Post autor: klin »

Bacek pisze:
04 mar 2025, 21:03
Tak, normalny xlr, tylko ty będziesz po pre miał raczej chinch więc ground do grount a signal na hot i cold.
W Husarii mam wyjścia symetryczne na XLR / sygnał zbalansowany.
Bacek pisze:
04 mar 2025, 21:03
To -18 -12 to trochę dużo. Trzeba sporo podbić sygnał na pre a to trochę mija się z celem.
Czyli jednak trochę podbicia/gain by się przydało...
To może takie coś?
https://eu.presonus.com/products/quantu ... TZ7Y6NY70p
Awatar użytkownika
Bacek
Posty: 3238
Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
Gramofon: Kenwood L-07D
Lokalizacja: Poznań

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#13

Post autor: Bacek »

Doczytałem manual. Będzie w zasadzie to samo albo gorzej niż przednie wejścia M4.

M4 ma maksymalny sygnał na wejściach
3-4 - TRS - +18dBu (6,2V)
1-2 - TRS - +16dBu (4,9V), tak mi się wydawało że przód na trs nagrał się lekko głośniej niż tył.
1-2 - XLR - +10dBu (2,45V)

Także wychodzi że najlepiej pewnie było by zgrywać na przodzie po XLR.

E-2 ma wszędzie +15 dbu.

To są interfejsy PRO więc wszędzie będzie podobnie. Możesz ewentualnie szukać czegoś co na liniowym wejściu nie będzie miało więcej niż +10 dBu

W interfejsach Audient i Scarlett nie będzie lepiej (mic/instrumental +12 line in +22)
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
Awatar użytkownika
Bacek
Posty: 3238
Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
Gramofon: Kenwood L-07D
Lokalizacja: Poznań

Re: Interfejs audio z xlr i wspólnym gain dla obu kanałów

#14

Post autor: Bacek »

A doczytałem jeszcze że analogowy preamp mikrofonowy w m2/m4 ma cyfrowe sterowanie w krokach co 3 db, takze gałki ustawione mniej więcej równo powinny dawać identyczne wzmocnieniei między kanałami.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
ODPOWIEDZ