Technics SL-Q3 - podskakiwanie ramienia
-
Witajcie
Próbowałem sam, ale chyba tym razem w starciu ja kontra maszyna poległem i muszę Was prosić o pomoc.
Zacznę od tego jakiego sprzętu dotyczy problem:
Gramofon Technics Quarz Sl-Q3
Wkładka Technics 207c
Co się stało: Gramofon zakupiłem około rok temu, ale nie ustawiałem w nim nacisku ramienia. Działało dobrze, choć niepokoiło mnie szuranie igły słyszalne przy wykręceniu głośności na ciszach między utworami.
Stwierdziłem, że moje ustawienia mogą być niewłaściwe i może wypadało by się nauczyć regulacji. Poczytałem i postanowiłem pokręcić ustawieniami zgodnie z tutorialem.
Rezultat. Ustawiłem nacisk na 2g i taki odpowiadający antyskating 2. Problem w tym, że przy najlepszym ustawieniu jakie jestem w stanie wyregulować ramie zaczęło podskakiwać. Objawia się to lekkim ruchem ramienia do góry co obrót płyty i charakterystycznym "łupnięciem" w głośnikach. Nie jestem w stanie stwierdzić co jest nie tak, bo nie mam doświadczenia w takich regulacjach i w problemach które w takich sytuacjach występują. Próbowałem regulować w górę i w dłó nacisk ale wkładka zaczyna jeszcze bardziej podskakiwać a przy zbyt lekkim nacisku (w granicach 1,5) wrecz zaczynałą przeskakiwać.
Czy mógłbym prosić bardziej doświadczonych użytkowników o pomoc w ustawieniu.
Nagrałem filmik prezentujący co się dzieje. Kiedy wsłuchać się, słuchać to łupanie, kiedy igła podskakuje.
https://www.youtube.com/watch?v=m4ip4HDyZyA
I dodatkowo chciałem zapytać:
Wynalazłem, że nacisk zalecany dla tej wkładki to między 1,5 - 2 ale nie mam oficjalnej instrukcji. Czy ktoś może potwiedzić jakie są zalecane parametry tej wkładki?
Dziękuje bardzo
Próbowałem sam, ale chyba tym razem w starciu ja kontra maszyna poległem i muszę Was prosić o pomoc.
Zacznę od tego jakiego sprzętu dotyczy problem:
Gramofon Technics Quarz Sl-Q3
Wkładka Technics 207c