Gramofon do tysiąca złotych / Pytanie ze wzmacniaczem

Wszystko razem
ODPOWIEDZ
Kierak

Gramofon do tysiąca złotych / Pytanie ze wzmacniaczem

Post autor: Kierak »

Cześć, jestem dosyć nowy w temacie gramofonów więc pomyślałem że może doradzicie i nakierujecie jaki gramofon wybrać.
Chciałbym wydać maksymalnie tysiąc złotych wiem ze jest to mała kwota na gramofony jeżeli chodzi o jakość i wykonanie w sprzętach nowych.
Kieruje się nowym sprzętem ponieważ chciałbym zobaczyć czy pokocham te hobby na początku przygody a z późniejszym czasem dokupywania lepszych wzmacniaczy bądź innych rzeczy. Posiadam jeden problem znalazłem na strychu stary gramofon Philipsa FP320 gdy podłączam go do wzmacniacza przez RCA do PHONO pojawiają się bardzo dziwne dźwięki gdy jest odtwarzana płyta: głośność podwyższa się i zniża, dziwne charczenie, piski, trzaski ( Wiem że tak można porysować płytę a w najgorszym przypadku uszkodzić ale chciałem sprawdzić czy działa).
Podłączyłem laptopa przez RCA na AUX do PHONO i wszystko działa żadnych pisków i trzasków wiem że PHONO ma inne działanie niż TAPE 1 / TAPE 2 Tylko zastanawia mnie fakt czy może być coś nie tak ze wzmacniaczem. Gramofon podejrzewam że nigdy nie był serwisowany a nawet wymieniana igła stąd też mogą się takie artefakty ukazywać na odsłuchu. Czytałem wiele o gramofonach ale każdy artykuł mówi inaczej że ten jest gorszy a jeden mówi że dobry na start
Nie poszukuje w gramofonach USB ani bluetooth bo jest to nie potrzebne.
Posiadam wzmacniacz Onkyo TX-1500 wraz z "kolumnami" (jeżeli dobrze mówię) TANNOY Sensys R Marple

Gramofony które zainteresowały moją uwagę:
-Audio-Technica AT-LPW30TK
-AUDIO-TECHNICA AT-LP60X
-House of Marley Stir It Up (Posiada nieszczęsne USB)
-TEAC TN-175
-Denon DP-300F (1300zł)
-Denon DP-29F
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Kontakt:

Re: Gramofon do tysiąca złotych / Pytanie ze wzmacniaczem

Post autor: Wojtek »

Pewnie nie czytałeś jeszcze lektury obowiązkowej?
viewtopic.php?f=46&t=6409